خرید محصولات برند درموسیس

بررسی تاثیر بیوتین بر سلامت پوست، مو و ناخن در یک مرور کوتاه!

بررسی تاثیر بیوتین بر سلامت پوست، مو و ناخن در یک مرور کوتاه!

تاثیر بیوتین بر سلامت پوست

استفاده روزانه از ویتامین‌ها و البته مصرف صحیح و به مقدار مناسب آن‌قدر اهمیت دارد که در صورت نادیده‌گرفتن آن بدن انسان دچار انواع بیماری‌ها خواهد شد. ویتامین‌ها ترکیباتی آلی هستند که برای حفظ سلامت بدن و روان هر انسانی به طور طبیعی به مصرف آن‌ها نیاز دارد. یکی از این ویتامین‌ها ویتامین بیوتین است که از خانواده ویتامین‌های B محسوب می‌شود. مهم‌ترین عملکرد بیوتین به این طریق است که مواد غذایی را که استفاده می‌کنیم به انرژی موردنیاز بدن تبدیل می‌کند.

تاثیر بیوتین بر سلامت پوست

از دیگر فواید مهم بیوتین حفظ سلامت و زیبایی مو و پوست است. کنترل سطح قند خون و امکان داشتن یک دوره بارداری سالم و بی‌خطر نیز از دیگر فواید این ویتامین است. بیوتین را به نام‌های B7 یا H نیز می‌شناسند. در این مقاله قصد داریم به مبحث پوست و موی سالم با مصرف صحیح بیوتین بپردازیم و نکات مهم آن را برای شما ذکر کنیم. لطفاً تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. از «بیوتین چیست؟» بیشتر بخوانید. برای این منظور از وبسایت webmd هم می‌توانید استفاده کنید.

بیوتین و حفظ سلامت مو

در بخش قبل به طور خلاصه ذکر کردیم که حفظ سلامت و زیبایی مو از اصلی‌ترین فواید بیوتین است. زیبایی و آراستگی ظاهری در اعتمادبه‌نفس و ایجاد یک حس خوب در انسان تأثیر مهمی دارد. مو نیز از جمله مسائلی است که تأثیر چشمگیری در زیبا بودن فرد دارد. ریزش موها، ضعیف بودن ساقه‌ها، و رشد کم آن‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد و اعتمادبه‌نفس فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد.

کپسول مگابیت 5000 میکروگرم برونسون

مسائل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود رشد موها کم شده و ضعیف و بی‌حالت باشند مثلاً تغذیه ناسالم، مشکلات تیروئیدی، بیماری‌ها و عفونت‌ها، مصرف بعضی داروها، و کمبود ویتامین‌ها و حتی ژنتیک. اگر دلیل آسیب و ضعف موها مشخص شود راحت‌تر می‌توان آن را درمان کرد. ما قصد داریم به بررسی تأثیر بیوتین بر سلامت مو بپردازیم.

از عارضه‌های کمبود ویتامین Biotin می‌توان به نازک شدن موها و ضعیف بودن آن‌ها شکنندگی و دوشاخه شدن موها و ریزش مو اشاره کرد. آلوپسی یکی از اختلالاتی است که مربوط به رشد و سلامت موهاست. ممکن است آلوپسی خود را به‌صورت ریزش موی سرتاسری و یا یک نقطه از سر نشان دهد، اما مصرف صحیح بیوتین می‌تواند این بیماری را تا حد چشمگیری درمان کند.

بیماری آلوپسی

بیوتین و حفظ سلامت پوست

عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند بر سلامت و حفظ طراوت و شادابی پوست تأثیرگذار باشند. انواع بیماری‌ها و مصرف داروها گرفته تا شوینده‌ها و نور آفتاب و انواع لامپ و البته فقر بعضی ویتامین‌ها در بدن ازجمله کمبود بیوتین.

کمبود ویتامین بیوتین می‌تواند یکی از علل اصلی قرمزی پوست یا راش‌های پوستی باشد. با این‌که منبع موثقی وجود ندارد اما گفته‌شده مصرف صحیح بیوتین می‌تواند بر بهبود بیماری پوستی پسوریازیس مؤثر باشد.

استفاده از مواد غذایی دارای بیوتین و یا در صورت کمبود زیاد این ویتامین در بدن مصرف مکمل بیوتین زیر نظر پزشک می‌تواند یکی از راه‌های حفظ طراوت پوست باشد میزان مصرف مکمل‌های بیوتین و ساعات مصرف آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

محصولات بیوتین

تأثیر بیوتین بر سلامت ناخن

دست‌ها و ناخن‌ها همیشه در دید هستند و زیبایی و سلامت آن‌ها می‌تواند حس خوبی را به فرد القا کند. سلامت ناخن نیز یکی از نشانه‌های سلامتی بدن و سبک زندگی و رژیم غذایی سالم است. یکی از اتفاقات دردناک شکستن و ترک‌خوردگی ناخن‌ها است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. استفاده صحیح از ویتامین‌ها، رژیم غذایی سالم، و خصوصاً مصرف بیوتین می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند.

از فواید مهم مصرف بیوتین چه در منابع غذایی و چه مکمل‌ها این است که سلامتی و مقاومت ناخن‌ها را تأمین می‌کند. داشتن ناخن‌های نازک و شکننده می‌تواند دردناک باشد و حتی به‌راحتی دچار ترک‌خوردگی شوند. برای رفع این مشکلات مصرف صحیح و به‌اندازه‌ای بیوتین می‌تواند تضمین‌کننده سلامتی و مقاومت ناخن‌ها باشد.

تأثیر بیوتین بر سلامت ناخن

منابع غذایی دارای بیوتین

به دلیل این‌که این ویتامین در منابع غذایی مختلفی وجود دارد و معمولاً در برنامه غذایی روزانه افراد مصرف می‌شود کمبود آن در بدن به‌ندرت پیش می‌آید. «منابع غذایی حاوی بیوتین» را شناسایی کنید و به کمک آن‌ها درصدد رفع نیاز بدن به این مکمل مهم باشید.بیوتین در مواد غذایی مثل؛ جگر، زرده تخم‌مرغ، پنیر، سویا، بادام‌زمینی، سبزی‌های برگ‌دار، گل‌کلم، قارچ‌، مغزها، و کره حاصل از مغزها وجود دارد.

مصرف صحیح بیوتین

دقت داشته باشید که بدون تجویز پزشک و انجام آزمایش‌های مربوطه از مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین خودداری کنید. نحوه مصرف بیوتین به این دلیل که این ویتامین از گروه ترکیبات محلول در آب است اینگونه است که می‌توان آن را در هر ساعتی از شبانه‌روز مصرف کرد. در بعضی افراد باتوجه‌به نظر پزشک می‌توان آن را صبح‌ها و در بعضی نیز پیش از خواب شبانه بهترین زمان مصرف است.

پوست و موی سالم با مصرف صحیح بیوتین

قرص بیوتین 1000 میکرو گرم برونسون

سخن پایانی

اهمیت مصرف مکمل بیوتین کمتر از سایر ویتامین‌ها نیست. با داشتن رژیم غذایی سالم و صحیح و سپس استفاده مکمل بیوتین زیر نظر پزشک می‌توان کاملاً از کمبود بیوتین و عوارض آن در بدن جلوگیری کرد. داشتن پوست و موی سالم با مصرف صحیح بیوتین موضوعی قابل‌دسترس است و می‌توان به‌آسانی به‌سلامتی پوست و مو دست‌یافت.

کپسول گرناهیر پریمیوم آدریان

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد