خرید محصولات برند درموسیس

تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو به چه میزان جدی است؟!

تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو به چه میزان جدی است؟!

تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو تا چه حد است؟ آیا تحقیقات علمی، مفید بودن مکمل کیوتن برای سلامتی پوست و مو را تأیید می‌کند؟ برای سلامتی پوست و مو چه مقدار مکمل کیوتن باید مصرف کرد؟

پاسخ سوالات بالا و چند نکته‌ی مرتبط دیگر را در این مقاله می‌خوانید. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

مقدمه‌ای بر تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو

این که کیوتن یا کوآنزیم چیست و چه فوایدی دارد؟ بحثی مفصل است، اما در اینجا همین‌قدر اشاره می‌کنیم که کیوتن نوعی بیومولکول ضروری برای سلول‌ها و بافت‌های بدن و ماده‌ای محلول در چربی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی نیز دارد.

کیوتن شبیه به ویتامین‌هاست اما عین ویتامین‌ها نیست چون بدن قادر به سنتز کردن آن است. قرص کیوتن، چهارمین مکمل پرفروش در آمریکا به شمار می‌رود.

قرص کو آنزیم کیوتن گلدن لایف

این مکمل، دارای مجموعه‌ای از فواید مختلف از قبیل تأمین سلامت کلیِ بدن، افزایش انرژی، افزایش قدرت جنسی، افزایش میزان باروری، تقویت قلب و سیستم ایمنی بدن، کاهش عوارض پسا قاعدگی (یائسگی) تقویت قوای ذهنی، کاهش انواع التهاب و پیشگیری از انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان است. آنچه در این مقاله بررسی می‌کنیم جزئیات چگونگی و میزان تاثیر مصرف کپسول کیوتن بر پوست و مو است.

کیوتن چگونه سبب تقویت مو می‌شود؟

کیوتن، تولید «کراتین» در بدن را افزایش می‌دهد.کراتین نوعی پروتئین موجود در موی انسان است و فرآیند تخریب سلول‌های مو را کند می‌کند.در یکی از آزمایشات علمی انجام شده، اثرات نوعی شامپوی غنی شده با کیوتن بر روی اشخاصی که مورد آزمایش قرار گرفتند بررسی و مشخص شد که در ریشه‌ی موی اشخاصی که از این شامپو استفاده کرده بودند پروتئین کراتین تکثیر شده است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که کیوتن، فرمولاسیونی مناسب برای فعال کردن کراتین‌های مورد نیاز مو و تقویت آن دارد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی کیوتن چگونه مو را تقویت می‌کند؟

افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن باعث آسیب رسیدن به سلول‌ها و بروز انواع بیماری‌ها می‌شود. یک رادیکال آزاد، اتم ناپایداری است که یک یا چند عدد الکترون جفت نشده دارد و چون از واکنش پذیریِ زیادی برخوردار است می‌تواند باعث وارد آمدن صدمات جدی به سلول‌ها بر اثر استرس اکسیداتیو شود.

قرص کو آنزیم کیوتن

به بیان ساده‌تر، رادیکال آزاد با دزدیدن یک الکترون از DNA و تکرار زنجیره‌ایِ همین عمل باعث وارد آمدن آسیب‌های مختلف به اعضای بدن می‌شود. اثر آنتی‌اکسیدانیِ کیوتن با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله کرده و از سلول‌های «فولیکول مو» (نوعی ساختار پوستی تولیدکننده‌ی مو) نیز در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی‌ها، سموم و هم‌چنین آسیب‌های مرتبط با روندِ پیری محافظت می‌کند.

تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو – افزایش اکسیژن رسانی

تأثیر مثبت دیگرِ مصرف کیوتن در سلامت پوست و مو افزایش اکسیژن رسانی به پوست سر است.کمبود اکسیژن در ناحیه‌ی پوست سر می‌تواند باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو شود.فولیکول مو یک واحد ساختاری مو متشکل از غده‌ی سبابه‌ی مو و عضله‌ی راست کننده‌ی مو است.

مصرف کیوتن، میزان اکسیژن رسانی به اجزای مختلف ساختار مو را افزایش داده و باعث رشد بهتر و شادابی مو می‌شود.آزمایش انجام شده بر روی افراد نشان داده که مصرف 400 میلی‌گرم کیوتن به‌طور روزانه و به مدت دو ماه، باعث افزایش رشد مو، ضخیم‌تر و تیره‌تر شدن رنگ مو می‌شود.در آزمایشی دیگر، افرادی که روزانه 100 میلی‌گرم کیوتن مصرف کرده بودند بعد از دو ماه متوجه رشد بیشتر مو و ضخیم‌تر شدن موهای ابروانشان شدند.

تاثیر مصرف مکمل کیوتن بر پوست

پوست انسان در حقیقت بزرگ‌ترین عضو انسان است که در معرض عوامل مخربی است که راه را بر پیری می‌گشاید.چه عوامل داخلی مانند آسیب سلولی و عدم تعادل هورمونی و چه عوامل خارجی مثل اشعه‌ی UV قادر است به پوست آسیب بزند.این عوامل می‌تواند باعث کم شدن رطوبت و ضخامت پوست و کاهش مقاومت آن در مقابل عوامل مضر محیط شود.

سافت ژل کو کیو تن قرمز آنتی ایجینگ

تحقیقات نشان داده افرادی که سطح پایین‌تری از کیوتن دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.با خرید مکمل کیوتن و مصرف آن می‌توان با تقویت مقاومت آنتی‌اکسیدانی و انرژی بیشتری که کیوتن تولید می‌کند این آسیب‌ها را به حداقل رساند.طبق تحقیقات دیگری که انجام شده مصرف مکمل کیوتن می‌تواند از پوست در مقابل اشعه‌ی زیان بخش نور خورشید محافظت کند.

کسانی که از سطح پایینی از کیوتن برخوردارند بیشتر در خطر ابتلا به سرطان پوست قرار دارند.نکته‌ی مهم دیگر، پیشگیری کیوتن از چین و چروک شدن پوست و حتی کم کردن عمق چین و چروک‌های موجود بر روی پوست است.

دوز مصرفی و موارد منع مصرف

دوز مصرفیِ رایج کیوتن روزانه بین 100 الی 300 میلی‌گرم و دوز معمولی آن 100 الی 200 میلی‌گرم است.بهتر است در مورد دوز مصرفیِ مورد نیاز خود با پزشک مشورت کنید.افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند باید به پزشکشان قصد خود برای مصرف مکمل کیوتن را اطلاع دهند.هم‌چنین مصرف کیوتن در دوران بارداری باید با اطلاع پزشک انجام شود.

جمع‌بندی

کیوتن از طریق مقابله با رادیکال‌های آزاد و خواص آنتی‌اکسیدانی خود و بهبود سوخت و ساز بدن و رساندن اکسیژن بیشتر به پوست و موی سر باعث سلامت و شادابی بیشتر پوست و مو می‌شود.هر چند بعید است که کیوتن به‌تنهایی بتواند مشکل طاسی را حل کند ولی تاثیر آن بر رشد مو قابل توجه است؛ چون کیوتن به سوخت و ساز انرژی، محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و افزایش جریان اکسیژن به پوست سر کمک کند و وقتی این اثرات باهم ترکیب شود اثر زیادی دارد.

در مورد از بین بردن چین و چروک و به تأخیر انداختن پیری هم کیوتن اثر مهمی بر شاداب سازی و جوان ماندن پوست داردمصرف مکمل کیوتن خطر ابتلا به سرطان پوست را کم کرده و چین و چروک برداشتن پوست را به تأخیر انداخته و حتی عمق چین و چروک‌های موجود بر صورت و دست‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو غیرقابل انکار و چشمگیر است.

در پایان کلیک کردن روی «معرفی بهترین مکملهای کیوتن» شما را به صفحه‌ای از محصولات مورد تایید متخصصان روشا راهنمایی می‌کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد