خرید محصولات برند درموسیس

بررسی لزوم مصرف مکمل زینک برای سلامت مو

بررسی لزوم مصرف مکمل زینک برای سلامت مو

مصرف مکمل زینک برای سلامت مو تا چه حد مفید است؟

زینک چیسـت؟

زینک یا روی، ماده‌ا‌ی معدنی و ضروری است که سیستم ایمنی بدنِ انسان به آن نیاز دارد. زینک به بدن ما در مقابله با باکتری و ویروس‌ها نیز کمک می‌کند. تقسیم سلولی، رشد سلولی و محافظت از مو کارکردهای دیگرِ ماده‌ی معدنی زینک در بدن انسان است

سایر کارکردها و فواید زینک به شرح زیر است:

    • کمک به حس چشایی و بویایی
    • کمک به عملکرد «ملانوسیت»‌ها (مرتبط با رنگ‌دانه‌ها و پوست)
    • کمک به عملکرد «کراتیونیست»‌ها (سلول‌های اصلیِ سازنده‌ی پوست)
    • تولید «فولیکول»‌های مو

دلیل مصرف مکمل زینک برای سلامت مو

دلیل مصرف مکمل زینک برای سلامت مو

مو یک چرخه‌ی تجدید پذیر دارد و زینک بر روی رشد، ترمیم و نگهداری بافت همبند مو مؤثر است. زینک، سلول‌های ترمیمی را نیز بهبود می‌بخشد و این موضوع بخصوص در مورد افراد مسن از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از علائم کمبود زینک در بدن، شکنندگی و ضعیف بودن ساقه‌های مو است. کمبود زینک در رشد موها اختلال به وجود آورده و آن‌ها را ضعیف و شکننده می‌کند. تمامی موارد فوق دلایلی است در مورد واقعی بودن فواید مصرف زینک برای بدن.

میزان مصرف زینک برای سلامت و زیبایی مو

کپسول زینک پاور هولیستیکا

طبق نظر «سازمان بهداشت استرالیا» میزان مصرف زینک برای سلامت پوست و سلامتِ کلی بدن به مجموعه‌ای عواملی از قبیل سن، جنسیت و وضعیت عمومی فرد بستگی دارد. به‌طور کلی، برای مردان بالای 19 سال مصرف 14 میلی‌گرم و برای زنان بالای 19 سال مصرف حدود 8 میلی‌گرم زینک در روز توصیه می‌شود؛ ولی لازم است پیش از خرید مکمل زینک با یک پزشک در این مورد مشورت شود.

دلایل علمی برای مصرف مکمل زینک برای سلامت پوست و مو چیست؟

چندین تحقیق علمی اثبات کرده که زینک برای سلامت پوست و مو نه تنها مفید بلکه ضروری است. استفاده از بهترین مکملهای زینک ایرانی و خارجی نکته‌ای کلیدی برای تأمین زینک مورد نیاز بدن محسوب می‌شود. بهترین مکمل زینک (روی) به شکل «سیترات روی» است که خیلی راحت توسط بدن جذب می‌شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد