خرید محصولات برند درموسیس

کدام ویتامین چاق کننده است؟ نکات مهم که باید بدانید!

کدام ویتامین چاق کننده است؟ نکات مهم که باید بدانید!

ویتامین‌ها مواد ضروری برای سلامتی بدن هستند که باید از طریق غذا یا مکمل‌ها دریافت شوند. این ترکیبات در انجام فرایندهای مختلف سلولی، تقویت سیستم ایمنی، تولید انرژی و رشد و ترمیم بافت‌ ها نقش دارند. اما آیا ویتامین‌ ها در افزایش وزن موثر هستند و کدام ویتامین چاق کننده است؟!
اگر می‌خواهید بدانید کدام قرص جوشان چاق کننده است و چه ویتامین‌ هایی باعث افزایش وزن و چاقی صورت می‌شوند، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

علت کمبود وزن چیست؟

قبل از اینکه به بررسی کدام ویتامین چاق کننده است بپردازیم، لازم است بدانیم که چرا برخی از افراد کمبود وزن دارند. کمبود وزن می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • ژنتیک: برخی از افراد به طور ذاتی ساختار بدنی لاغر و استخوان‌ های سبک دارند. این مسئله مربوط به ژن‌ هایی است که از پدر و مادرشان به ارث برده‌اند و این ژن‌ها میزان متابولیسم، اشتها، توزیع چربی و عضله در بدن را کنترل می‌کنند.
  • بیماری: برخی از بیماری‌ها می‌توانند باعث کاهش وزن شوند، مخصوصاً اگر باعث کاهش اشتها، افزایش مصرف انرژی، اختلال در جذب مواد غذایی یا از دست دادن مایعات و الکترولیت‌ها شوند.
  • داروها: برخی از داروها می‌توانند جنبه‌هایی از بدن را تحت تاثیر قرار دهند که مربوط به وزن هستند، مانند متابولیسم، اشتها، توزیع چربی و عضله و تعادل آب و نمک. مثلا داروهای شیمی‌درمانی، آنتی‌ بیوتیک‌ ها، داروهای ضدافسردگی و... باعث کاهش وزن می‌شوند.
  • رژیم غذایی نامناسب: برخی از افراد به دلایل مختلفی رژیم غذایی نامناسبی دارند که باعث کمبود وزن می‌شود. این دلایل می‌توانند شامل عدم دسترسی به غذاهای کافی و مغذی، عدم تنوع در غذاهای مصرفی، عدم توجه به نیازهای تغذیه‌ای بدن، رعایت رژیم‌ های غذایی سخت و محدود کننده، اختلالات خوردن و غیره باشد.
  • فعالیت بدنی زیاد: ممکن است به دلیل ورزش کردن زیاد یا کار کردن سخت، مقدار زیادی انرژی مصرف کنیم که بیشتر از مقداری است که از طریق غذا می‌گیریم. این موضوع می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

علت کمبود وزن چیست؟

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

برای پاسخ به سوال کدام ویتامین چاق کننده است باید این نکته را در نظر بگیرید که به‌طورکلی هیچ کدام از ویتامین‌ها به تنهایی چاق کننده نیستند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند به افزایش اشتها، تقویت عضلات، کاهش استرس و بهبود متابولیسم کمک کنند که این عوامل می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

مصرف مکمل‌ های ویتامینی

حالا وقت آن رسیده که ببینیم کدام ویتامین چاق کننده است. ویتامین‌ها مواد غذایی ضروری هستند که بدن ما نمی‌تواند برخی از آن‌ها را تولید کند و باید آن‌ها را از طریق غذا یا مکمل دریافت کنیم.

کدام ویتامین چاق کننده است؟

به‌طورکلی ویتامین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول در آب است. ویتامین‌های محلول در چربی شامل ویتامین‌های A، E، D و K هستند که در بافت‌های چربی بدن ذخیره می‌شوند و برای جذب آن‌ها نیاز به چربی داریم. ویتامین‌های محلول در آب شامل ویتامین‌های B و C هستند که در بدن ذخیره نمی‌شوند و باید به صورت روزانه مصرف شوند.
در ادامه می‌بینیم کدام قرص جوشان چاق کننده است و ویتامین‌ها چطور باعث افزایش وزن می‌شوند. 

کدام ویتامین چاق کننده است

  • ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که در سلول‌های بدن، بینایی، رشد و تکامل، تولید اسپرم، باروری و سلامت پوست نقش دارد. ویتامین A در دو شکل رتینوئید و کاروتنوئید وجود دارد که رتینوئید‌ها شکل فعال ویتامین A هستند و در مواد غذایی حیوانی مانند کبد، تخم مرغ، شیر و ماهی یافت می‌شوند. کاروتنوئید‌ها، یعنی شکل غیرفعال ویتامین A، در مواد غذایی گیاهی مانند هویج، کدو، بادمجان و کلم بروکلی وجود دارند. بدن می‌تواند کاروتنوئید‌ها را به رتینوئید تبدیل کند.
در پاسخ به سوال کدام ویتامین چاق کننده است باید گفت ویتامین A؛ زیرا:

  • باعث افزایش تولید هورمون رشد می‌شود: هورمون رشد یک هورمون است که به ساخت عضله، افزایش قد و وزن و کاهش چربی بدن کمک می‌کند. ویتامین A با تحریک غده هیپوفیز، باعث افزایش ترشح هورمون رشد می‌شود.
  • باعث افزایش اشتها می‌شود: ویتامین A با تنظیم هورمون‌های مربوط به اشتها مانند لپتین و گرلین، باعث افزایش احساس گرسنگی و کاهش احساس سیری می‌شود و این امر می‌تواند منجر به مصرف بیشتر غذا و در نتیجه افزایش وزن شود.برای اشنایی با قرص اشتها آور از محصولات روشا دیدن نمایید.
  • باعث کاهش سوخت‌وساز می‌شود: ویتامین A با تاثیر بر فعالیت تیروئید، باعث کاهش تولید هورمون‌های تیروئیدی می‌شود. هورمون‌های تیروئیدی نقش مهمی در تنظیم متابولیسم بدن دارند و کاهش هورمون‌های تیروئیدی می‌تواند منجر به کاهش سوخت‌وساز و در نتیجه افزایش ذخیره چربی شود.

میزان نیاز روزانه به ویتامین A برای بزرگسالان 900 میکروگرم برای مردان و 700 میکروگرم برای زنان است. برای افزایش وزن می‌توان از مکمل‌های ویتامین A استفاده کرد، اما باید مراقب بود که مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند باعث مسمومیت و عوارض جانبی مانند خشکی پوست، کاهش استخوان، سردرد، تهوع و اختلالات کبدی شود. بنابراین قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین A بهتر است با پزشک مشورت کنید.


کپسول ژلاتینی ویتامین آ یوروویتال یکی از بهترین محصولات در این زمینه است که می‌توانید آن را با تخفیف ویژه از داروخانه روشا تهیه کنید.

  • ویتامین‌ های گروه B

ویتامین‌های گروه B شامل هشت ویتامین محلول در آب هستند که در فرآیندهای مختلف بدن نقش دارند. این ویتامین‌ها عبارتند از:

  • ویتامین B1 یا تیامین
  • ویتامین B2 یا ریبوفلاوین
  • ویتامین B3 یا نیاسین
  • ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید
  • ویتامین B6 یا پیریدوکسین
  • ویتامین B7 یا بیوتین
  • ویتامین B9 یا فولیک اسید
  • ویتامین B12 یا کوبالامین

در پاسخ به سوال کدام قرص جوشان چاق کننده است باید گفت قرص‌های ویتامین B؛ زیرا:

  • باعث افزایش انرژی می‌شوند: ویتامین‌های گروه B در تبدیل غذا به انرژی نقش دارند. افزایش انرژی می‌تواند باعث افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه افزایش سوخت‌وساز و ساخت عضله شود. عضله سنگین‌تر از چربی است و می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
  • باعث افزایش اشتها می‌شوند: برخی از ویتامین‌های گروه B مانند B1، B6 و B12 با تنظیم هورمون‌های مربوط به اشتها مانند لپتین و گرلین، باعث افزایش احساس گرسنگی و کاهش احساس سیری می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به مصرف بیشتر غذا و در نتیجه افزایش وزن شود.
  • باعث افزایش تولید هورمون‌ها می‌شوند: برخی از ویتامین‌های گروه B مانند B5 و B6 در سنتز هورمون‌های استروئیدی مانند تستوسترون، استروژن و کورتیزول نقش دارند. این هورمون‌ها می‌توانند به تنظیم وزن، ساخت عضله، کاهش چربی و افزایش اشتها کمک کنند.

میزان نیاز روزانه به ویتامین‌های گروه B بستگی به نوع ویتامین، جنسیت، سن و وضعیت سلامتی دارد. برای افزایش وزن می‌توان از مکمل‌های ویتامین‌های گروه B استفاده کرد. 
کپسول ب کمپلکس یوروویتال و قرص ویتامین ب کمپلکس مولتی نرمال از بهترین مکمل‌های ب کمپلکس هستند که می‌توانید آن‌ها را از داروخانه روشا سفارش دهید.

کپسول ب کمپلکس یوروویتال

  • ویتامین C

ویتامین C یا آسکوربیک اسید یک ویتامین محلول در آب است که در سلامتی پوست، مو، دندان، لثه، استخوان، آرتروز، زخم، سیستم ایمنی، تولید کلاژن و جذب آهن نقش دارد. مکمل ویتامین C در مواد غذایی گیاهی مانند مرکبات، توت‌ها، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل و کلم یافت می‌شود.
در پاسخ به سوال کدام ویتامین چاق کننده است باید گفت ویتامین C؛ زیرا:

  • باعث افزایش تولید کورتیزول می‌شود: کورتیزول یک هورمون است که در واکنش به استرس ترشح می‌شود و در افزایش قند خون، کاهش سوخت‌وساز و افزایش ذخیره چربی موثر است. ویتامین C با تحریک غده آدرنال، باعث افزایش ترشح کورتیزول می‌شود.
  • باعث کاهش تولید کارنیتین می‌شود: کارنیتین یک ماده است که در سوخت‌وساز چربی نقش دارد و با افزایش سوخت‌وساز و کاهش ذخیره چربی، منجر به لاغری می‌شود. ویتامین C با تاثیر بر آنزیم‌های مربوط به سنتز کارنیتین، باعث کاهش تولید کارنیتین می‌شود.
  • باعث افزایش تولید اندورفین می‌شود: اندورفین یک هورمون است که در ایجاد احساس خوشحالی و کاهش درد نقش دارد و می‌تواند باعث افزایش اشتها و مصرف غذا شود. ویتامین C با تحریک غده هیپوفیز، باعث افزایش ترشح اندورفین می‌شود.
    میزان نیاز روزانه به ویتامین C برای بزرگسالان 90 میلی‌گرم برای مردان و 75 میلی‌گرم برای زنان است. برای افزایش وزن می‌توان از مکمل‌های ویتامین C استفاده کرد. البته بهتر است دوز مصرفی این ویتامین را در نظر داشته باشید.

در پاسخ به سوال کدام قرص جوشان چاق کننده است باید انواع قرص‌های جوشان ویتامین C را به شما معرفی کنیم که با مصرف آن‌ها حدودا یک ساعت پیش از وعده غذایی، اشتهای بیشتری خواهید داشت.
قرص جوشان اکسلنت سی نیچرز پلنتی، قرص اولترا ویتامین ث ویتابیوتیکس و انواع مکمل‌ های ویتامین C با کیفیت بالا در داروخانه روشا فراهم است. 

قرص اولترا ویتامین ث ویتابیوتیکس

  • ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که خاصیت آنتی‌اکسیدان دارد و در سلامتی پوست، مو، چشم، قلب، عروق، مغز و سیستم ایمنی موثر است. ویتامین E در مواد غذایی مانند روغن‌های گیاهی، دانه‌ها، آجیل‌ها، گندم، برنج و سبزیجات یافت می‌شود و می‌تواند باعث افزایش وزن شود؛ زیرا: 

  • باعث کاهش ‌سوخت‌وساز می‌شود: ویتامین E با تاثیر بر فعالیت انزیم‌های مربوط به ‌سوخت‌ و ساز چربی، باعث کاهش ‌سوخت‌ و ساز و در نتیجه افزایش ذخیره چربی می‌شود.
  • باعث افزایش اشتها می‌شود: ویتامین E با تنظیم هورمون‌های مربوط به اشتها مانند لپتین و گرلین، باعث افزایش احساس گرسنگی و کاهش احساس سیری می‌شود. درنتیجه مصرف بیشتر غذا و افزایش وزن را ممکن خواهد کرد.
  • باعث افزایش تولید هورمون‌ها می‌شود: ویتامین E در سنتز هورمون‌های استروئیدی مانند تستوسترون، استروژن و کورتیزول نقش دارد. این هورمون‌ ها می‌توانند به تنظیم وزن، ساخت عضله، کاهش چربی و افزایش اشتها کمک کنند.

میزان نیاز روزانه به ویتامین E برای بزرگسالان 15 میلی‌گرم است. برای افزایش وزن می‌توانید از مکمل‌های ویتامین E استفاده کنید، اما باید مراقب باشید که مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند باعث عوارض جانبی مانند خونریزی، کاهش قند خون، سردرد، درد معده و اختلالات کبدی شود. بنابراین قبل از مصرف مکمل‌های این ویتامین، حتما با پزشک داروساز مشورت کنید. 

سافت ژل ویتامین ای 400 واحد ویواتیون

مواد معدنی چاق کننده

حالا که فهمیدید کدام ویتامین چاق کننده است، باید گفت به جز ویتامین‌ها، حضور برخی از عناصر معدنی یا مینرال نیز برای چاقی ضروری است. از بین عناصر معدنی مختلف، منیزیم، آهن، زینک و کلسیم نقش مهمی در افزایش وزن دارند. به همین دلیل در بسیاری از قرص‌های مولتی ویتامین، این عناصر معدنی نیز به کار می‌رود.

  • منیزیم: یک عنصر معدنی است که در بیش از 300 فعالیت آنزیمی بدن نقش دارد. این عنصر باعث افزایش تولید هورمون رشد، افزایش تولید تستوسترون و افزایش اشتها می‌شود؛ در نتیجه چاق کننده است. میزان نیاز روزانه به قرص منیزیم خارجی برای بزرگسالان 420 میلی‌گرم برای مردان و 320 میلی‌گرم برای زنان است.
  • آهن: یک عنصر معدنی است که در تولید هموگلوبین، مایوگلوبین، آنزیم‌ها و هورمون‌ها نقش دارد. انواع قرص آهن باعث افزایش انرژی، افزایش تولید هورمون‌ها و افزایش اشتها می‌شود؛ در نتیجه برای افزایش وزن ضروری است. میزان نیاز روزانه به آهن برای بزرگسالان 18 میلی‌گرم برای زنان و 8 میلی‌گرم برای مردان است.
  • روی (زینک): یک عنصر معدنی است که در تولید انرژی، سلامتی پوست، مو، ناخن، سیستم ایمنی، تولید هورمون‌ها و تکامل جنین نقش دارد. قرص زینک با افزایش تولید تستوسترون و هورمون رشد و همچنین افزایش اشتها، در افزایش وزن نقش دارد. میزان نیاز روزانه به روی برای بزرگسالان 11 میلی‌گرم برای مردان و 8 میلی‌گرم برای زنان است.
  • کلسیم: یک عنصر معدنی است که در ساخت و نگهداری استخوان‌ها و دندان‌ها، انقباض عضلات، انتقال اعصاب، فعالیت قلب و عروق و انعقاد خون نقش دارد. قرص کلسیم باعث افزایش ‌سوخت‌وساز، کاهش ذخیره چربی و بالا بردن وزن عضلانی و همچنین افزایش تولید هورمون‌هایی می‌شود که در افزایش وزن موثرند. میزان نیاز روزانه به کلسیم برای بزرگسالان 1000 میلی‌گرم است.

کدام مولتی ویتامین چاق کننده است؟

بهترین مولتی ویتامین برای افزایش وزن کدام است؟ این سوال را نمی‌توان به طور قطعی پاسخ داد زیرا افزایش وزن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مولتی ویتامین‌ها به طور مستقیم باعث چاقی نمی‌شوند، زیرا کالری ندارند. اما برخی از آن‌ها می‌توانند به طور غیر مستقیم روی اشتها، متابولیسم و سنتز چربی تاثیر داشته باشند. بنابراین در پاسخ به کدام ویتامین چاق کننده است موارد زیر را معرفی می‌کنیم.

چاق شدن با مصرف مولتی ویتامین

  • مولتی‌ ویتامین‌ های ب کمپلکس

این مکمل‌ها که حاوی تمام ویتامین‌های گروه ب هستند در سوخت‌وساز بدن، تبدیل غذا به انرژی، تولید خون، تقویت سیستم عصبی و افزایش اشتها نقش دارند. کمبود این ویتامین‌ها ممکن است منجر به خستگی، کاهش اشتها، لاغری، کم‌خونی و عفونت‌های مختلف شود. 

  • مولتی‌ ویتامین‌ های حاوی زینک

کمبود این عنصر فلزی ممکن است منجر به کاهش اشتها، لاغری، زخم‌های پوستی، رشد ناقص، کم‌خونی و عفونت‌های مکرر شود.  بنابراین در پاسخ به سوال کدام قرص جوشان چاق کننده است باید گفت بهترین قرص جوشان برای افزایش وزن، قرص جوشان زینک پلاس ب کمپلکس یورو ویتال است که می‌توانید آن را از داروخانه روشا سفارش دهید. 

  • انواع قرص جوشان و کپسول مولتی‌ ویتامین کامل

مولتی ویتامینها حاوی ترکیبات مختلف هستند که ممکن است در بدن فرد کمبود آن‌ها وجود داشته باشد. این ترکیبات با تأمین نیاز روزانه می‌توانند در بهبود عملکرد بدن، تقویت سلامت جسمانی و روانی، افزایش سطح انرژی و اشتها موثر باشند. 


سافت ژل مولتی ویتامین و مواد معدنی ویتالی تون یکی از بهترین مولتی ویتامین‌ های چاق کننده است که در داروخانه روشا برای شما فراهم شده است.

بنابراین در کنار استفاده از مکمل‌ های ویتامینی، اگر کمبود وزن زیادی دارید، باید سایر روش‌ های افزایش وزن را نیز در برنامه خود قرار دهید. این روش‌ها شامل مواردی است که در زیر بررسی کردیم.

  • افزایش مصرف کالری

برای افزایش وزن، باید بیشتر از مقداری که بدن کالری مصرف می‌کند، به آن کالری برسانیم. این کالری‌ها را می‌توانیم از طریق غذاهای پرانرژی و مغذی به دست آوریم. البته باید دقت کنید این غذاها را به صورت متعادل و متنوع در رژیم خود داشته باشید و از مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده و شکر خودداری کنید.

  • افزایش مصرف پروتئین

پروتئین یکی از مواد غذایی مهم برای ساخت و نگهداری عضلات است. برای افزایش وزن، باید مقدار کافی پروتئین بخورید تا بدن عضلات بیشتری بسازد. توجه داشته باشید که پروتئین‌ها را در هر وعده غذایی به صورت مناسب توزیع کنید و بیش از حد پروتئین به بدن نرسانید.

  • افزایش مصرف کربوهیدرات و چربی‌ ها

کربوهیدرات و چربی‌ها دو منبع اصلی انرژی برای بدن هستند. برای افزایش وزن باید مقدار کافی از این دو ماده غذایی را به بدن رساند که انرژی لازم را تامین کرده و از سوختن عضلات جلوگیری کنند. کربوهیدرات‌ها در غذاهایی مثل نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی، و چربی‌ها در روغن‌ها، کره، پنیر، گوشت‌ها، ماهی‌ها و غیره یافت می‌شوند. البته بهتر است کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های غیراشباع را بیشتر در رژیم غذایی خود داشته باشید.

چگونه وزن خود را افزایش دهیم؟

  • افزایش تعداد و حجم وعده‌ های غذایی

برای افزایش وزن سعی کنید تعداد و حجم وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. یعنی به جای اینکه سه وعده غذایی اصلی بخورید، پنج یا شش وعده غذایی کوچک‌تر داشته باشید. همچنین می‌توانید بین وعده‌های غذایی، میان‌وعده‌های پرانرژی و مغذی مانند میوه‌ها، میوه‌های خشک، آجیل‌ها، مواد لبنی، و... مصرف کنید.

مصرف مکمل‌ های ویتامینی

ویتامین‌ها نقش مهمی در انجام فرایندهای مختلف بدنی دارند و برخی از آن‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که وزن خود را افزایش دهیم؛ اما نباید فکر کنیم که این ویتامین‌ها به تنهایی چاق کننده هستند. بلکه باید آنها را به عنوان یک بخش از رژیم غذایی سالم و متعادل در نظر بگیریم. 

جمع‌ بندی

در این بخش دیدیم کدام ویتامین چاق کننده است و ویتامین‌ها چگونه می‌توانند روی افزایش وزن تاثیر داشته باشند. همچنین متوجه شدیم کدام قرص جوشان چاق کننده است و بهترین مولتی‌ ویتامین‌ ها چه عناصری در خود دارند. 
سلامتی بدن شما به نوع تغذیه‌تان بستگی دارد و برای داشتن یک بدن سالم، باید از مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیازتان استفاده کنید. ویتامین‌ها نقش مهمی در بهبود وضعیت سلامتی دارند و می‌توانند در کنار رژیم غذایی غنی، به افزایش وزن شما کمک کنند. شما می‌توانید ویتامین‌های چاق کننده را به‌صورت طبیعی از طریق غذاهای مختلف تامین کنید؛ یا اینکه آن‌ها را به صورت مکمل خریداری کنید. 
تمامی مکمل‌های معرفی شده در این مقاله در داروخانه روشا برای شما عزیزان فراهم شده‌اند تا سلامتی را به خود هدیه دهید. شما همچنین می‌توانید با متخصصان و پزشکان داروساز ما صحبت کنید تا شما را برای خرید راهنمایی کنند. 

سوالات متداول

1. آیا قرص مولتی ویتامین چاق کننده است؟
مولتی ویتامین یک مکمل غذایی و شامل چندین نوع ویتامین و عنصر معدنی است که به تنهایی چاق کننده نیست، اما ممکن است باعث افزایش اشتها، انرژی و تولید هورمون‌ها شود که این عوامل می‌توانند به چاقی کمک کنند. 

2. کمبود کدام ویتامین باعث لاغری می‌شود؟
کمبود هر نوع ویتامین می‌تواند باعث لاغری شود، اما برخی از ویتامین‌ها که کمبود آن‌ها می‌تواند بیشتر باعث لاغری شوند عبارتند از ویتامین B12، ویتامین D و ویتامین C.

3. کدام ویتامینها باعث افزایش اشتها می‌شوند؟
برخی از ویتامین‌ها که می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند که عبارتند از ویتامین B6، ویتامین D، ویتامین A و ویتامین E.

4. آیا قرص کلسیم دی چاق کننده است؟
قرص کلسیم دی به تنهایی چاق کننده نیست، اما ممکن است باعث باعث افزایش ‌سوخت‌وساز و ساخت عضله شود. کلسیم و ویتامین D با هم کار می‌کنند تا به ساخت و نگهداری استخوان‌ها و عضلات کمک کنند. این امر می‌تواند باعث افزایش وزن عضلانی شود.

5. آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟
مصرف قرص ویتامین دی به تنهایی چاق کننده نیست، اما ممکن است باعث افزایش ‌سوخت‌وساز، ساخت عضله و تولید هورمون‌ها شود که این عوامل می‌توانند به چاقی کمک کنند. 

6. آیا ویتامین ب چاق کننده است؟
ویتامین ب چاق کننده است، زیرا باعث افزایش انرژی، اشتها و تولید هورمون‌ها می‌شود که این عوامل می‌توانند به چاقی کمک کنند. 

7. کدام ویتامین برای چاقی صورت بهتر است؟
بیشترین مکمل‌های موثر برای چاقی صورت دارای ویتامین‌ E، ویتامین‌های گروه B و زینک هستند. قرص مخمر آبجو نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای روی چاقی صورت دارد. 

8. مالیدن کپسول ویتامین ای برای چاقی صورت تاثیر دارد؟
بسیاری از مشاوران پوست و مو مالیدن کپسول ویتامین E برای چاقی صورت را پیشنهاد می‌کنند؛ زیرا ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند به سلامتی پوست کمک کرده و باعث افزایش تولید کلاژن، کاهش التهاب، ترمیم زخم و افزایش رطوبت پوست شود. این امر می‌تواند باعث افزایش حجم و شادابی صورت شود. 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد