خرید محصولات برند درموسیس

میزان کرومیوم مورد نیاز بدن و عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم

میزان کرومیوم مورد نیاز بدن و عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم

تشخیص و تعیین میزان کرومیوم مورد نیاز بدن کاری نیست که هر فرد بتواند به صورت خودسرانه آن را انجام دهد. میزان مکمل کرومیوم مورد نیاز بدن هر فرد ممکن است متفاوت باشد؛ از همین رو در این مقاله قصد داریم به تشریح کامل اطلاعات مرتبط با میزان کرومیوم مورد نیاز بدن و عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم بپردازیم. اما مکمل کروم یا کرومیوم چیست؟ کرومیوم یک ماده معدنی است که بدن انسان به مقدار کمی به آن نیاز دارد. کرومیوم به مقدار کم در گوشت، غلات کامل، برخی میوه‌ها و سبزی‌ها و ادویه ها یافت می‌شود.

قرص کروم 200 یوروویتال

در سال 1959، کرومیوم برای اولین بار به عنوان عنصری شناسایی شد که هورمون انسولین را قادر می‌سازد به درستی عمل کند. از آن زمان، کرومیوم برای دیابت مورد مطالعه قرار گرفت و به یک مکمل غذایی محبوب تبدیل شد. امروزه مکمل کرومیوم به طور گسترده در فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی، داروخانه‌ها و آنلاین شاپینگ‌ها موجود است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره میزان کرومیوم مورد نیاز بدن و عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم بدانید به شما بگوییم.

میزان کرومیوم مورد نیاز بدن

خوب است در همین ابتدای مقاله بدانید که داده‌های کافی برای تعیین میزان مجاز غذایی توصیه‌شده برای کروم وجود ندارد.

قرص کرومیوم هلث برست

اما به طور کلی توصیه‌های زیر در رابطه با میزان کرومیوم مورد نیاز بدن ارائه شده است:

    • برای مردان 19 تا 50 ساله 35 میکروگرم در روز
    • برای زنان 19 تا 50 سال، 25 میکروگرم در روز
    • برای مردان و زنان بالای 50 سال به ترتیب 30 و 20 میکروگرم در روز
    • برای زنان باردار و شیرده، به ترتیب 30 و 45 میکروگرم در روز

بسیاری از افراد بیشتر از این مقدار کرومیوم دریافت می‌کنند. با این حال، هیچ کس دقیقاً نمی‌داند که چه مقدار مصرف بیشتر کرومیوم، ایمن است. برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که 1000 میکروگرم در روز، باید بالاترین حد دوز مصرفی کرومیوم در نظر گرفته شود. دوزهای بیش از حد کروم ممکن است در واقع حساسیت به انسولین را بدتر کند. دوزهای مورد استفاده در مطالعات بالینی متفاوت است. به عنوان مثال، برای دیابت، افراد 200-1000 میکروگرم در روز مصرف می‌کنند که برای دو تا سه بار در روز تقسیم می‌شود.

میزان کرومیوم مورد نیاز بدن

عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم

عوارض جانبی مضر مرتبط با دریافت زیاد کرومیوم از غذا یا مکمل ها وجود دارد، اما بسیار نادر است. این امر ممکن است به این دلیل باشد که کروم در روده به صورت ضعیف جذب می‌شود. بنابراین بالاترین دوز قابل تحمل کرومیوم توسط مؤسسه پزشکی 1000 میکروگرم در روز ایجاد شده است. این سطحی است که به عنوان حداکثر مصرف مجاز تنظیم شده است که بعید است آثار نامطلوبی برای سلامتی ایجاد کند. با این حال، باید با احتیاط از مکمل های با دوز بالا از هر ماده معدنی استفاده کرد.

قرص کروم پلاس B3 یوروویتال

چند مطالعه موردی ارتباطی را با مکمل‌های کروم و آسیب کلیه و کبد نشان دادند. مکمل کروم ممکن است در صورت مصرف بیش از حد باعث نارسایی جدی کلیوی شوند. سوابق دارویی باید شامل توجه به استفاده از مکمل های غذایی OTC باشد که اغلب توسط رسانه‌های عمومی بی‌ضرر تلقی می‌شوند.

قرص کروم 200 یوروویتال

سخن پایانی

استفاده بیش از اندازه هر ماده مغذی ممکن است عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. کرومیوم نیز این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین اطلاع از میزان کرومیوم مورد نیاز بدن و عوارض مصرف بیش از اندازه کرومیوم بسیار حیاتی و مهم است. از این رو در این مقاله برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان به تشریح این مبحث مهم پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد. برای خرید مکمل کروم به صفحه دسته‌بندی آن مراجعه کنید!

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد