خرید محصولات برند درموسیس

کاربرد رویال ژلی در زنان به‌ویژه بعد از یائسگی و قبل از بارداری| پیش از یائسگی رویال ژلی رابشناسید.

کاربرد رویال ژلی در زنان به‌ویژه بعد از یائسگی و قبل از بارداری| پیش از یائسگی رویال ژلی رابشناسید.

کاربرد رویال ژلی در زنان

آیا تابه‌حال نام رویال ژلی به گوشتان خورده است؟ اگر تازگی‌ها به عسل فروشی سری زده باشید احتمالاً این محصول را در آنجا دیده‌اید. امروزه استفاده از مکمل رویال ژلی بسیار باب شده است. رویال ژلی همان غذای ملکه زنبورهای عسل و لاروهای زنبورعسل است. این ماده فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها به بانوان مربوط می‌شود. این محصول طبیعی می‌تواند به رفع علائم یائسگی و آماده شدن بدن برای بارداری در بانوان کمک کند. در ادامه به شما می‌گوییم که این ماده چگونه این همه فایده دارد. برخی از مطالب این مقاله  از www.ncbi.nlm.nih.gov گردآوری شده‌است.

با ژل رویال بیشتر آشنا شویم؟

ژل رویال یا همان رویال ژلی ماده‌ای شیر مانند است که توسط زنبورها ترشح می‌شود و غذای لاروهای در حال رشد و همچنین ملکه زنبورعسل به‌حساب می‌آید. پزشکان معمولاً از ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به مبارزه با اثرات پیری استفاده می‌کنند. برخی دیگر معتقدند که این ماده می‌تواند به کاهش علائم یائسگی در بانوان کمک کند. این محصول همچنین می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند دیابت را درمان کرده و یا از آن پیشگیری کند و حتی باروری را تقویت کند.

سافت ژل رویال ژلی او پی دی فارما

ژل رویال عمدتاً از آب، شکر، اسیدهای چرب و چندین پروتئین منحصربه‌فرد تشکیل شده است که یکی از آن‌ها رویالاکتین نام دارد. بسیاری از فواید مربوط به سلامتی که در رویال ژلی وجود دارد به دلیل وجود همین رویالاکتین است. رویال ژلی منبعی غنی از پروتئین‌ها، پپتیدها، قندها، اسیدهای چرب و سایر مواد فعال زیستی است. تنوع رویال ژلی به‌طورکلی به تنوع آب‌وهوای هر منطقه جغرافیایی و شرایط فصلی تغذیه زنبورهای کارگر بستگی دارد. ژل رویال یک مایع اسیدی با pH بین 3.6 تا 4.2 است. اگر این مقدار از اطلاعات پیرامون «رویال ژلی چیست» برایتان کافی نبوده است با مراجعه به لینک فوق می‌توانید مطالب بیشتری بخوانید.

فواید رویال ژلی برای زنان

کاربرد رویال ژلی در زنان

مراحل زندگی زنان بر اساس چرخه باروری آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود. این چرخه با قاعدگی آغاز شده و با یائسگی به پایان می‌رسد. پیری یک پدیده طبیعی است که همه انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و با کاهش عملکرد کلی بدن همراه است. در زنان، پیری با یائسگی شروع می‌شود. همچنین در دوران یائسگی و پس از یائسگی خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها افزایش می‌یابد. خانم‌ها معمولاً در این دوران از شرایط سلامتی خود احساس نارضایتی می‌کنند.

به همین دلیل، محققان تصمیم گرفتند تا داروهای مؤثری را پیدا کنند که بتواند مسیر بعد از یائسگی را برای خانم‌ها راحت‌تر و هموارتر کند. ژل رویال یک ماده طبیعی به رنگ زرد مایل به سفید است که از غدد هیپوفارنکس و فک پایین زنبورهای کارگر ترشح می‌شود. این فرآورده طبیعی در طول قرن‌ها به دلیل اثرات معجزه آسایش به‌عنوان معدن طلای طب سنتی و طبیعی محسوب می‌شد. رویال ژلی برای مدت طولانی در محصولات پزشکی کاربرد داشت.

ویال خوراکی روژویت زیست تخمیر

این ماده طبیعی ضد باکتری، ضدالتهاب، گشادکننده عروق، کاهش‌دهنده فشارخون، ضد سرطان، ضد کلسترول خون و آنتی‌اکسیدان است و فعالیت‌هایی مشابه استروژن دارد. این محصول معمولاً به‌عنوان مکمل در بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی عروقی، آلزایمر، اختلالات جنسی، دیابت یا سرطان استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین فواید رویال ژلی برای زنان اثربخشی در تسکین علائم یائسگی و بیماری‌های مرتبط با پیری است.

«خواص رویال ژلی برای مردان» عنوان مطلبی است که در آن خواهید خواند این مادۀ شگفت‌انگیز فقط برای زنان کاربرد ندارد. همین‌قدر اشاره کنیم که اهمیت رویال ژلی در بهبود کیفیت اسپرم در مردان مورد مطالعات جدی بوده‌است.

درمان علائم یائسگی با رویال ژلی

علائم یائسگی

Apitherapy نوعی دارو است که در آن از محصولات طبیعی زنبورعسل مانند عسل، بره موم، رویال ژلی و … استفاده می‌شود. خواص درمانی محصولات مربوط به زنبورعسل برای قرن‌ها به اثبات رسیده است. این محصولات همچنین برای درمان علائم پس از یائسگی سودمند هستند. رویال ژلی که به سوپر غذا هم معروف است، ماده‌ای خامه‌ای شکل است که زنبورهای ملکه در طول زندگی و زنبورهای کارگر در مرحله لارو از آن تغذیه می‌کنند.

مصرف این ماده جادویی توسط زنبورهای ملکه مزایای بسیاری برای آن‌ها دارد. اندازه دو برابر زنبور ملکه در مقایسه با زنبورهای کارگر، طول عمر بیشتر و عملکرد بهتر سیستم تولیدمثل آن‌ها نتیجه مصرف رویال ژلی است. در سال‌های گذشته، تولید ژل رویال در چین به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، زیرا زنبورداران چینی شروع به پرورش زنبورهای ایتالیایی با تولید ژل رویال بالا کرده‌اند. چین به بزرگ‌ترین تولیدکننده ژل رویال تبدیل شده و امروزه تقریباً 90 درصد از کل تولید جهانی را در اختیار دارد. سالانه بیش از 4000 تن ژل رویال تولید و از چین به آمریکا یا اروپا صادر می‌شود.

ویال خوراکی بایوتن رویال ژلی چوا فارم

اگرچه سوابق پزشکی زیادی در مورد استفاده از ژل رویال در سراسر جهان وجود دارد، اما این ماده به‌طور عمده در آسیا مورداستفاده قرار گرفته است. گزارش‌های اخیر حاکی از پتانسیل بالای این محصول طبیعی برای بهبود سلامت انسان است. در سال‌های گذشته، ژل رویال به‌عنوان یک داروی طبیعی باارزش برای داشتن دوران پیری سالم و طول عمر شناخته شده است.

در این مقاله تمرکز ما بر روی فواید رویال ژلی برای زنان است. درمان هورمونی رایج‌ترین درمانی است که اکثر زنان به‌منظور کاهش علائم یائسگی و بهبود کیفیت زندگی در این دوران از آن استفاده می‌کنند. مهم‌ترین عیب این نوع درمان عوارض جانبی فراوان است. به همین دلیل تأکید می‌شود که این نوع درمان را با روش‌های طبیعی جایگزین کنید. استفاده از روش‌های غیر هورمونی به‌منظور کاهش علائم یائسگی به‌عنوان طب مکمل شناخته می‌شود. این درمان شامل تجویز محصولات گیاهی یا مکمل‌های غذایی مانند همین رویال ژلی است.

رویال ژلی

رویال ژلی یک محصول سنتی و طبیعی است که به دلیل شباهت با استروژن مورداستفاده زنان یائسه قرار می‌گیرد تا عوارض مربوط به یائسگی و آسیب‌شناسی‌های مرتبط با افزایش سن را بهبود ببخشد. اثرات رویال ژلی در دوران یائسگی بسیار زیاد است و خیلی‌ها از این روش جواب گرفته‌اند.

عملکرد رویال ژلی برای درمان علائم یائسگی به چه صورت است؟

ژل رویال اثر استروژنی خود را نشان داده است. این اثر از طریق تعامل با گیرنده‌های استروژنیک (ER) ایجاد می‌شود. تجویز روزانه رویال ژلی هورمون‌های تخمدانی و رشد فولیکولی را در موش‌های صحرایی ایجاد کرد و پارامترهای باروری را در آن‌ها بهبود بخشید. رویال ژلی همچنین باعث بهبود در بلوغ تخمک شد. علاوه بر این، اخیراً یک مطالعه نشان داده که تجویز رویال ژلی همراه با پروژسترون اگزوژن به‌طور مشابه میزان باروری و پاسخ استروژنی را در میش‌ها افزایش می‌دهد.

 

هورمون لوتئینیزه کننده (LH)

هورمون لوتئینیزه کننده (LH) و هورمون محرک فولیکول (FSH) هورمون‌های غدد جنسی هستند که در تولیدمثل نقش دارند. سطح آن‌ها تحت کنترل استروژن است. علاوه بر این، این هورمون‌ها در روند طبیعی پیری نقش دارند. مقادیر بالای استروژن در زنان جوان باعث حفظ FSH و LH می‌شود. در دوران یائسگی اندازه فولیکول‌ها کاهش می‌یابد و بر آزادسازی منظم استروژن تأثیر می‌گذارد و بنابراین منجر به ترشح غیرطبیعی FSH می‌شود.

شربت هانی ژل دایا دارو

مصرف مکمل رویال ژلی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب به‌ویژه 10-هیدروکسیل-2-دسنوئیک اسید (10-hydroxyl-2-decenoic acid) در این فرآیند بسیار تأثیرگذار است. این ترکیب سنتز استروژن‌ها را افزایش می‌دهد و سطوح سرمی FSH و LH را پایین نگه می‌دارد. علاوه بر این، 10-هیدروکسیل-2-دسنوئیک اسید در جلوگیری از تخلیه فولیکولی مرتبط با افزایش سن و افزایش تنظیم هورمونی بسیار کارآمد است.

اثرات ضد پیری رویال ژلی در زنان

مصرف رویال ژلی با افزایش طول عمر زنبورهای ملکه همراه است. این محصول طبیعی می‌تواند چین‌وچروک و برخی از اختلالات مرتبط با افزایش سن را به تأخیر بیندازد. علاوه بر این، نشان داده شده که رویال ژلی می‌تواند طول عمر و کیفیت زندگی را افزایش دهد. پروتئین‌ها و لیپیدهای ژل رویال می‌توانند طول عمر گونه‌های مختلف مانند زنبورهای عسل، جیرجیرک‌ها یا موش‌ها را افزایش دهند.

قرص رویال کمپلکس هلث برست

به منظور خرید مکمل رویال ژلی، باید به مراکز فروش مکمل‌های دارویی معتبر مراجعه کرد. داروخانه روشا مفتخر است که با داشتن انواع مکمل‌های رویال ژلی اورجینال و با کیفیت، نیاز مشتریان را نسبت به این دسته از محصولات دارویی برآورده سازد.

با توجه به اثرات افزایش طول عمر در موش‌ها، مطالعات نشان داده‌اند که تجویز طولانی‌مدت رویال ژلی از کاهش وزن مرتبط با افزایش سن، ضعف حافظه و آتروفی عضلانی (کاهش بافت عضلات) مربوط به پیری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ژل رویال می‌تواند عملکردهای حرکتی مرتبط با سن را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد.

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. پوست در طول یائسگی و روند طبیعی پیری تحت تأثیر سطح استروژن قرار می‌گیرد. علاوه بر این، تغییرات در سطح کلاژن پوست منجر به کاهش خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست می‌شود و بنابراین چین‌وچروک ایجاد می‌کند. ژل رویال به‌عنوان یک عامل محافظ در برابر پیری پوست گزارش شده است که تولید کلاژن در موش‌های صحرایی را افزایش می‌دهد.

فواید رویال ژلی برای زنان

گزارش شده که پس از تجویز ژل رویال یک درصد به ‌یک نوع موش صحرایی ماده فاقد استروژن سطح پروتئین پروکلاژن نوع 1 در پوست آن‌ها افزایش یافته است. درمجموع رویال ژلی را می‌توان یک مکمل غذایی ارزشمند و مؤثر در برابر روند طبیعی پیری پوست در دوران پس از یائسگی دانست.

رویال ژلی و باروری در زنان

داستان جالب می‌شود زمانی که متوجه می‌شوید که رویال ژلی به‌طور طبیعی حاوی مقدار کمی تستوسترون است. در مردان نابارور، ژل رویال می‌تواند باعث افزایش مقدار سطح تستوسترون شود. اینکه چگونه این موضوع می‌تواند به زنان مربوط شود جالب است، زیرا تستوسترون به رشد فولیکول‌ها کمک می‌کند، بنابراین رویال ژلی می‌تواند در زنان با تعداد تخمدان کم یا حتی در زنانی که پاسخ ضعیفی به IVF دارند کمک کند. بنابراین اگر تستوسترون پایین به‌عنوان دلیل ناباروری برای یک زن شناسایی شود، پزشکان دوزهای کنترل‌شده تستوسترون توسط یک قرص یا ژل رویال را تجویز می‌کنند.

کپسول ژلاتینی تانگ فورت هلث اید

تستوسترون جنبه دیگری نیز در باروری زنان دارد. همان‌طور که یک ارکستر باید متعادل و تنظیم شود، هورمون‌های شما نیز باید متعادل باشند. تستوسترون بسیار کم یا بیش‌ازحد می‌تواند مشکلات گسترده‌ای در مسیر باروری ایجاد کند. کمبود تستوسترون می‌تواند باعث مشکلات باروری شود، اما مقدار بیش‌ازحد آن نیز می‌تواند همین مشکلات را ایجاد کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک بر اثر وجود تستوسترون بیش‌ازحد در بدن ایجاد می‌شود. «مصرف رویال ژلی در دوران بارداری» مطلبی منتشرشده در وبلاگ روشاست، خواندنش شاید مورد توجه‌تان قرار بگیرد.

کلام آخر

مکمل رویال ژلی به‌طور گسترده‌ای برای مصارف مختلف پزشکی و تجاری استفاده می‌شود. ترکیبات فعال بیولوژیکی آن به این محصول طبیعی کاربردهای دارویی مختلفی می‌دهند. این ماده عوارض جانبی بسیار کمی دارد. شواهد جمع‌آوری‌شده از جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که ژل رویال نقش مهمی در از بین بردن علائم یائسگی و افزایش باروری دارد. رویال ژلی علائم یائسگی مانند اختلالات خواب، گرگرفتگی، سردرد، اضطراب یا افسردگی را بهبود می‌بخشد. شما می‌توانید مکمل‌های رویال ژلی را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. همچنین ورود به لینک «بهترین مکملهای رویال ژلی » به شما در شناسایی برخی از بهترین‌های آن یاری می‌رساند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد