خرید محصولات برند درموسیس

رویال ژلی چیست؟ 13 فایده‌ای که مصرف این محصول شگف‌انگیز به شما می‌رساند!

رویال ژلی چیست؟ 13 فایده‌ای که مصرف این محصول شگف‌انگیز به شما می‌رساند!

آیا تابه‌حال نام رویال ژلی را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید رویال ژلی چیست؟ آیا می‌دانید این ترکیب می‌تواند با دیابت، PMS (سندروم پیش از قاعدگی) و موارد دیگر مبارزه کند؟ این ماده همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. در ادامه بیشتر در مورد فواید این ماده‌ی معجزه‌آسا با شما صحبت خواهیم کرد.

رویال ژلی چیست؟

برای پاسخ به سؤال رویال ژلی چیست به سراغ مجلات معتبری از جمله هلث‌لاین رفتیم و آنچه در این بخش گردآورید شده‌است به استناد تحقیقات منتشر شده در مقاله‌ای در این وبسایت معتبر است. باید گفت رویال ژلی یا ژل رویال یک ماده شیری‌رنگ، ژلاتینی و مغذی است که توسط زنبورهای عسل کارگر تولید می‌شود. این ماده معمولاً حاوی حدود 60 تا 70 درصد آب، 12 تا 15 درصد پروتئین، 10 تا 16 درصد قند، 3 تا 6 درصد چربی و 2 تا 3 درصد ویتامین، نمک و اسیدهای آمینه است.

سافت ژل رویال ژلی او پی دی فارما

در مجله‌ی webmdآمده است، همان‌طور که طعم و کیفیت عسل‌های هرمنطقه با منطقه‌ی دیگر متفاوت است این مطلب درمورد ژل رویال هم صادق است و ترکیب رویال ژلی با توجه به جغرافیا و آب‌وهوا متفاوت خواهد بود. نام این ماده به این دلیل رویال ژلی است که از آن برای تغذیه زنبور ملکه و لاروهای در حال رشد استفاده می‌شود. این ماده از غدد سر زنبورهای کارگر ترشح می‌شود و تا روز سوم زندگی به لاروهای در حال رشد داده می‌شود تا به‌ اصطلاح جان بگیرند.

برخی افراد از رویال ژلی به‌عنوان دارو استفاده می‌کنند. البته نباید ژل رویال را با گرده زنبورعسل، موم زنبورعسل، زهر زنبورعسل یا بره موم (propolis) اشتباه بگیرید.

طب مکمل و جایگزین معمولاً از ژل رویال برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به مبارزه با اثرات پیری استفاده می‌کنند. برخی دیگر از محققان معتقدند که این ژل می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند دیابت را درمان کرده و یا از آن پیشگیری کند. این ژل حتی می‌تواند باروری را تقویت کند. البته این‌ها تنها تعداد کمی از خواص رویال ژلی هستند.

رویال ژلی به دو صورت خام و فرآوری شده وجود دارد و معمولاً به‌عنوان یک مکمل غذایی برای درمان انواع بیماری‌های جسمی و مزمن فروخته می‌شود.

خواص و فواید رویال ژلی

به نقل  از مجله معتبر verywelhealth ژل رویال عمدتاً از آب، شکر، اسیدهای چرب و چندین پروتئین منحصر به‌فرد تشکیل شده است. یکی از این پروتئین‌ها رویالاکتین نام دارد. هنگامی‌که یک زنبور ملکه می‌میرد، زنبورهای کارگر مقادیر زیادی ژل رویال را به لارو انتخابی خود می‌خورانند. مصرف رویال ژل باعث تغییر DNA حشره و تبدیل آن به ملکه می‌شود. تأثیر رویال ژلی بر بهبود باروری هم از همین واقعیت نشئت گرفته است. در اینجا به تعدادی از خواص و فواید رویال ژلی اشاره می‌کنیم. همچنین «خواص رویال ژلی برای مردان» عنوان مقاله‌ای است که تصور می‌کنیم خواندنش برایتان خالی از لطف نباشد.

رویالاکتین

  • رویال ژلی حاوی انواع مواد مغذی است

رویال ژلی از آب، کربوهیدرات، پروتئین و چربی تشکیل شده است. ترکیب شیمیایی کامل رویال ژلی ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد که اثرات مثبت آن بر سلامتی از پروتئین‌ها و اسیدهای چرب منحصربه‌فرد آن ناشی می‌شود. رویال ژلی شامل 9 گلیکوپروتئین است که درمجموع به‌عنوان پروتئین‌های اصلی رویال ژلی (MRJPs) شناخته می‌شوند. رویال ژلی همچنین حاوی چندین ویتامین B و مواد معدنی است.

پیشنهاد ما:  معرفی بهترین مکمل‌های رویال ژلی | 4 مکملی که به تایید کارشناسان روشا رسیده‌اند.

برخی از ویتامین‌های موجود در رویال ژلی عبارت‌اند از:

    • تیامین (B1)
    • ریبوفلاوین (B2)
    • پانتوتنیک اسید (B5)
    • پیریدوکسین (B6)
    • نیاسین (B3)
    • فولیک اسید (B9)
    • اینوزیتول (B8)
    • بیوتین (B7)

این مواد مغذی می‌توانند مزایای زیادی برای سلامتی انسان داشته باشند.

  • رویال ژلی می‌تواند اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی داشته باشد

شواهد نشان می‌دهند که رویال ژلی التهاب و استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن) را کاهش می‌دهد. در مطالعات متعددی که در لوله آزمایش و بر روی حیوانات انجام شده دیده شده که اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنولی موجود در رویال ژلی دارای اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی هستند. علاوه بر این، چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان می‌دهند که مصرف رویال ژلی به کاهش مواد شیمیایی حساسیت‌زا کمک می‌کند.

 

آمپول خوراکی بایوتن چوا فارم حاوی رویال ژلی ۱۰ عدد

  • رویال ژلی با تأثیر بر سطح کلسترول، خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

مطالعات حیوانی و انسانی نشان می‌دهند که ژل رویال می‌تواند بر سطح کلسترول تأثیر مثبت داشته باشد. به‌این‌ترتیب رویال ژلی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال احتمالاً به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند. یک مطالعه 12 هفته‌ای بر روی خرگوش‌هایی که مکمل ژل رویال مصرف می‌کردند نشان داد که این ژل به‌طور قابل‌توجهی سطح کلسترول کلی و کلسترول بد (LDL) را به ترتیب 28 و 23 درصد کاهش داد.

یک مطالعه انسانی یک‌ماهه کاهش 11 و 4 درصدی در سطح کلسترول کل و کلسترول بد (LDL) در افرادی را نشان داد که روزانه حدود 3 گرم ژل رویال مصرف می‌کردند. این مطالعات نشان می‌دهند که رویال ژلی می‌تواند از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری کند.

  • رویال ژلی می‌تواند به بهبود زخم و ترمیم پوست کمک کند

ژل رویال که هم به‌صورت خوراکی و هم به‌صورت موضعی استفاده می‌شود می‌تواند به بهبود زخم و سایر بیماری‌های التهابی پوست کمک کند. رویال ژلی دارای اثر ضد باکتریایی است که زخم‌ها را تمیز کرده و از عفونت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه حیوانی بر روی موش‌ها نشان داد که عصاره ژل رویال باعث کلاژن سازی در آن‌ها می‌شود. کلاژن یک پروتئین ساختاری حیاتی برای ترمیم پوست است. یک مطالعه در لوله آزمایش هم نشان داد که سرعت ترمیم بافت در سلول‌های انسانی که با ژل رویال درمان شده‌اند افزایش یافته است.

  • پروتئین‌های خاص موجود در رویال ژلی می‌توانند فشارخون را کاهش دهند

رویال ژلی فشارخون را کاهش می‌دهد و از قلب و سیستم گردش خون محافظت می‌کند. چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان می‌دهد که پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سلول‌های ماهیچه‌ای را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و درنتیجه فشارخون را کاهش می‌دهند. یک مطالعه حیوانی هم نشان داد که وقتی ژل رویال را به همراه ترکیبات دیگری از زنبورعسل به حیوانات دادند فشارخون آن‌ها کاهش پیدا کرد.

نمودار رویال ژلی

  • رویال ژلی قند خون را تنظیم می‌کند

ژل رویال با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، قند خون را کنترل کرده و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. مطالعات متعدد حیوانی انجام‌شده بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که ژل رویال حساسیت به انسولین را در آن‌ها افزایش می‌دهد و از کبد، پانکراس و بافت تولیدمثل در موش‌های چاق دیابتی محافظت می‌کند.

یک مطالعه شش‌ماهه انسانی هم کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا در افراد سالمی که روزانه ژل رویال مصرف می‌کردند را نشان داد.  رویال ژلی و افزایش انرژی هم از موضوعات مورد مطالعه‌شده در این زمینه است.

  • خواص آنتی‌اکسیدانی رویال ژل به عملکرد مغز و جلوگیری از آلزایمر کمک می‌کند

یک مطالعه نشان داد که موش‌های استرسی که با ژل رویال تحت درمان قرار گرفتند، سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس ترشح کردند و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به بقیه موش‌ها داشتند. یک مطالعه جداگانه منجر به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش‌های یائسه‌ای شد که ژل رویال دریافت کرده بودند.

مطالعه حیوانی دیگری نشان داد که موش‌های تحت درمان با ژل رویال بهتر می‌توانند رسوبات شیمیایی خاص در مغز که با بیماری آلزایمر مرتبط است را دفع کنند. تمام این تأثیرات مثبت بر روی مغز بیشتر به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی رویال ژلی اتفاق می‌افتند.

  • رویال ژلی با ترشح اشک خشکی مزمن چشم را درمان می‌کند

ژل رویال در صورت مصرف خوراکی می‌تواند خشکی چشم را درمان کند. مطالعات حیوانی و انسانی نشان می‌دهند که مصرف رویال ژلی به‌صورت خوراکی می‌تواند ترشح اشک را از غدد اشکی در چشم افزایش دهد و درنتیجه باعث بهبودی خشکی چشم شود. از آنجایی‌که در این مطالعات هیچ عوارضی مشاهده نشد ژل رویال می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل کم‌خطر برای خشکی مزمن چشم مورداستفاده قرار بگیرد.

درمان خشکی چشم

  • رویال ژلی خواص ضد پیری دارد

ژل رویال می‌تواند از راه‌های مختلفی روند پیری را آهسته کند. چند مطالعه افزایش طول عمر و بهبود عملکرد شناختی را در موش‌های تحت درمان خوراکی با ژل رویال نشان می‌دهد. ژل رویال معمولاً در محصولات مراقبت از پوست موضعی استفاده می‌شود تا به سلامت و جوانی پوست کمک کند. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که ژل رویال می‌تواند با افزایش تولید کلاژن از پوست در برابر آسیب‌های مرتبط با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش محافظت کند.

  • رویال ژلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

رویال ژلی بدن را در برابر باکتری‌ها و ویروس‌های خارجی مقاوم می‌کند. پروتئین‌های اصلی رویال ژلی (MRJPs) و اسیدهای چرب موجود در آن به تقویت فعالیت‌های ضد باکتریایی معروف هستند که می‌توانند بروز عفونت را کاهش داده و از سیستم ایمنی حمایت کنند.

قرص رویال کمپلکس هلث برست

  • رویال ژلی عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش می‌دهد

شیمی‌درمانی و سایر روش‌های درمانی سرطان با عوارض جانبی قابل‌توجهی مانند نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی (خونریزی دستگاه گوارش) همراه هستند. ژل رویال می‌تواند برخی از عوارض جانبی مرتبط با برخی درمان‌های سرطان را کاهش دهد. یک مطالعه حیوانی در موش‌ها نشان داد که مصرف رویال ژلی آسیب قلبی ناشی از شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه انسانی هم نشان داد که استفاده از ژل رویال به‌صورت موضعی می‌تواند از موکوزیت جلوگیری کند. موکوزیت یک عارضه جانبی درمان سرطان است که باعث ایجاد زخم‌های دردناک در دستگاه گوارش می‌شود.

  • رویال ژلی علائم یائسگی را درمان می‌کند

یائسگی باعث کاهش هورمون‌های در گردش در بدن می‌شود که با عوارض جسمی و روحی مختلفی مانند درد، اختلال حافظه، افسردگی و اضطراب همراه است. مکمل رویال ژلی می‌تواند این عوارض را درمان کند. یک مطالعه حیوانی نشان داد که ژل رویال در کاهش افسردگی و بهبود حافظه در موش‌های یائسه مؤثر است. مطالعه دیگری روی 42 زن یائسه نشان داد که مصرف روزانه 800 میلی‌گرم ژل رویال به مدت 12 هفته در کاهش کمردرد و اضطراب ناشی از یائسگی مؤثر است.

  • رویال ژلی علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهند که ژل رویال می‌تواند به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی(PMS) کمک کند. در یک مطالعه در سال 2014 که در Complementary Therapies in Medicine منتشر شد، 110 دانشجوی دختر مبتلابه PMS موردمطالعه قرار گرفتند. به 55 نفر از آن‌ها 1000 میلی‌گرم ژل رویال و به 55 نفر دیگر دارونما داده شد. درمان از روز اول قاعدگی شروع شد و تا دو سیکل قاعدگی ادامه پیدا کرد.

پس از دو دوره، دخترانی که در گروه ژل رویال قرار داشتند بیش از 50 درصد کاهش علائم PMS را نشان دادند، درحالی‌که دختران گروه دارونما کمتر از 5 درصد کاهش علائم داشتند. این­ها تعدادی از خواص و فواید رویال ژلی بودند. البته بهتر است این ماده را بدون مشورت با پزشک برای درمان بیمار­ی­ها استفاده نکنید.

نحوه مصرف رویال ژلی

ژل رویال در اشکال مختلفی در بازار موجود است. نحوه مصرف رویال ژلی به‌صورت خوراکی یا به­صورت موضعی روی پوست است. ژل رویال فرآوری نشده معمولاً در بطری‌های شیشه‌ای تیره و کوچک در دوزهای 250 تا 500 میلی‌گرم بسته‌بندی می‌شود. ژل رویال می‌تواند بسیار تلخ باشد و معمولاً برای بهبود طعم، آن را با عسل مخلوط می‌کنند.

مشکل اصلی ژل رویال فرآوری نشده این است که نمی‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد و فقط دو هفته در یخچال یا چند ماه در فریزر ماندگاری دارد. همچنین ژل رویال فرآوری نشده بسیار گران است. ژل رویال مایع و پمادی ماندگاری بیشتری دارند، اما از نگه‌دارنده‌ها در آن‌ها استفاده می‌شود تا مدت طولانی‌تری ماندگاری داشته باشند. به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را تا شش ماه در یخچال یا تا سه سال در فریزر نگهداری کرد.

ویال خوراکی روژویت زیست تخمیر

اگر می‌خواهید ژل رویال را فریز کنید، ابتدا آن را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید. فقط زمانی می‌توانید از ژل رویال استفاده کنید که آن را یخ‌زدایی کرده باشید. ژل رویال پس از آب شدن هرگز نباید دوباره منجمد شود. ژل رویال تازه یک ماده ژلاتینی شیری‌رنگ است، درحالی‌که سایر انواع ژل رویال در ابتدا فریز شده و سپس خشک می‌شوند. این فرآیند باعث ماندگاری طولانی‌مدت این ماده می‌شود. رویال ژلی همچنین می‌تواند به شکل پودر در یک قرص یا کپسول باشد که البته کاملاً خالص نیست و احتمالاً مواد دیگری هم برای بهبود عملکرد با آن ترکیب می‌شوند.

هنگامی‌که ژل رویال در معرض هوا قرار می‌گیرد، رنگ آن از شیری به قهوه‌ای تیره تغییر می‌کند. با گذشت زمان، بافت ژلاتینی آن نیز سفت می‌شود؛ بنابراین رنگ، بافت و طعم نشان‌دهنده تازگی ژل رویال است. هرگز ژل رویال را پس از تاریخ انقضا استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث مسمومیت شود. بهتر است مصرف رویال ژلی را با مقادیر کم آغاز کنید، زیرا هیچ دستورالعمل رسمی در مورد دوز و مقدار مصرف رویال ژلی وجود ندارد. در صورت بروز واکنش آلرژیک باید فوراً مصرف ژل رویال را قطع کنید.

اگر تصمیم به استفاده از ژل رویال دارید، آن را طبق دستورالعمل روی بسته یا طبق دستور پزشک، داروساز یا سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنید. از این محصول بیشتر از مقدار توصیه‌شده استفاده نکنید. از اشکال مختلف ژل رویال (قرص، محلول، مکمل، کرم و …) به‌طور هم‌زمان بدون توصیه پزشک استفاده نکنید. استفاده از فرمولاسیون‌های مختلف با هم ممکن است خطر مصرف بیش‌ازحد این ماده را افزایش دهد.

رویال ژلی چیست؟

ژل رویال موضعی (برای پوست) را به‌صورت خوراکی مصرف نکنید. شکل‌های موضعی این محصول فقط برای استفاده روی پوست می‌باشند. اگر درمان با رویال ژلی جواب نداد و بیماری شما بهبود پیدا نکرد و یا در حین استفاده از این محصول وضعیت بدتر شد، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید. رویال ژلی را در دمای اتاق به دور از گرما و رطوبت نگهداری کنید.

البته نحوه مصرف رویال ژلی به صورت علمی بیان نشده، اما بهتر است مصرف این ماده را از مقادیر کم آغاز کنید.

قبل از مصرف رویال ژلی به چه مواردی توجه کنیم؟

اگر به ژل رویال حساسیت دارید یا بیماری‌های زیر را دارید نباید از این محصول استفاده کنید:

    • آسم یا آلرژی
    • فشارخون پایین
    • تحریک یا تورم پوست

آسم یا آلرژی

اگر این بیماری‌ها را دارید قبل از مصرف رویال ژلی با پزشک مشورت کنید. مصرف این ماده در دوران بارداری بدون مشورت با پزشک ممنوع است، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا ژل رویال به جنین آسیب می‌رساند یا خیر. در دوران شیردهی هم باید قبل از مصرف رویال ژلی با پزشک مشورت کنید. کودکان باید رویال ژلی را با نظر پزشک مصرف کنند.

عوارض جانبی ژل رویال

در مجله‌ی verywellhealthدر خصوص عوارض این ژل گفته‌شده است هر ماده‌ی مفیدی ممکن است عوارضی هم داشته باشد. با اینحال علی‌رغم نگرانی‌های سازمان غذا و دارو، ژل رویال در صورت استفاده مناسب عموماً ایمن است و عوارض خاصی ندارد. مطالعات نشان داده است که ژل رویال را می‌توان در دوزهای روزانه تا 1000 میلی‌گرم به مدت سه ماه بدون عوارض جانبی قابل‌توجه مصرف کرد.

با این اوصاف، ژل رویال ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود. این واکنش‌های آلرژیک معمولاً در پاسخ به خود ژل رویال یا موادی که معمولاً به مکمل‌ها اضافه می‌شوند، مانندگرده زنبورعسل و گرده گل ایجاد می­شوند. اگر بعد از مصرف رویال ژلی هر یک از این علائم آلرژیک را داشتید، حتماً به پزشک مراجعه کنید: کهیر، دشواری در تنفس، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو.

اگرچه همه عوارض جانبی این ماده شناخته‌شده نیستند، اما به نظر می‌رسد که اگر ژل رویال را برای مدت کوتاهی مصرف کنید خطری برای شما نخواهد داشت. در صورت بروز علائم آلرژیک و یا موارد زیر استفاده از ژل رویال را متوقف کنید و فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: درد معده همراه با اسهال خونی؛ برونکواسپاسم (خس‌خس سینه، تنگی قفسه سینه، مشکل در تنفس).

عوارض جانبی رایج رویال ژلی معمولاً ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خارش، سوزش یا بثورات (کهیر) پوستی هنگام استفاده از رویال ژلی بر روی پوست سر.

نمودار آناتومی بدن

تغییرات بدن بعد از مصرف رویال ژلی

ژل رویال می‌تواند روند لخته شدن و یا به‌اصطلاح بند آمدن خون را آهسته کند. این ماده می‌تواند اثرات رقیق‌کننده‌های خون مانند وارفارین را تشدید کند و منجر به کبودی و خونریزی شود. اگر به‌طور مداوم از رویال ژلی استفاده می‌کنید و عمل جراحی در پیش دارید، حتماً دو هفته قبل از عمل جراحی درمان با رویال ژلی را قطع کنید تا از خونریزی بیش‌ازحد جلوگیری شود.

ژل رویال همچنین ممکن است با داروهای ضد فشارخون که برای درمان فشار خون بالا استفاده می‌شوند تداخل داشته باشد و باعث کاهش غیرطبیعی فشارخون (افت فشارخون) شود. اگر قصد استفاده از ژل رویال را دارید، برای جلوگیری از این گونه تداخلات دارویی به پزشک خود اطلاع دهید و فهرستی از تمام داروهای دیگری که مصرف می‌کنید را به اطلاع او برسانید.

حالا که با فواید این محصول شگفت‌انگیز آشنا شدید احتمالا معرفی بهترین مکملهای رویال ژلی به شما در انتخاب و خرید کمک‌کننده باشد. ( توجه داشته باشید صرفا بر اساس خواندن یک مقاله و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی خود اقدام به مصرف هیچ محصولی نکنید. همواره نظر پزشک خود را اولویت قرار دهید.)

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به سؤال ژل رویال چیست پاسخ دهیم. البته مطالعات کمی در مورد ژل رویال وجود دارد و بسیاری از تحقیقات موجود در مورد حیوانات است. افراد می‌توانند ژل رویال را با خیال راحت به مقدار کم مصرف کنند، اما در صورت مشاهده هرگونه عوارض، فوراً باید مصرف آن را متوقف کنند. این محصول زنبورعسل که با عسل متفاوت است هنوز هم به‌عنوان یک درمان جایگزین برای انواع بیماری‌های جسمی و روحی استفاده می‌شود.

سؤالات متداول

سؤالات متداول

از کجا رویال ژلی بخرم؟

رویال ژلی در اشکال مختلفی ازجمله قرص، کپسول ژلاتینی، شربت، پماد و ژله خام وجود دارد. شما می‌توانید این ماده را به‌صورت آنلاین تهیه کنید یا از آن را از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی بخرید.

اگر مصرف یک نوبت رویال ژلی را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر نزدیک به زمان دوز بعدی هستید از مصرف دوز فراموش‌شده صرف‌نظر کنید. برای جبران دوز فراموش‌شده از ژل رویال اضافی استفاده نکنید.

اگر بیش‌ازحد رویال ژلی مصرف کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

در این صورت باید فوراً به پزشک مراجعه کنید، چون ممکن است عوارض خطرناکی داشته باشد.

هنگام مصرف رویال ژلی چه چیزهایی نباید مصرف کرد؟

از مصرف هم‌زمان رویال ژلی با داروهای گیاهی مانند آندوگرافیس، پروتئین کازئین، گیاه پنجه گربه، کو آنزیم Q-10، روغن ماهی، ال آرژنین، لیسیوم، گزنه و تیانین اجتناب کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد