خرید محصولات برند درموسیس

مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا

مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا

مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا از مواردی است که بسیار به این افراد توصیه می‌شود. مکمل رویال ژلی با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون شما محافظت می‌کند. در واقع با مصرف رویال ژلی پروتئین‌های خاص موجود در آن سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و در نتیجه فشار خون از این طریق کاهش می‌یابد. از این رو اگر دچار فشار خون بالا بوده و به دنبال راه‌های طبیعی برای درمان و کنترل آن هستید، توصیه می‌کنیم حتما از رویال ژلی برای این منظور استفاده کنید.

مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا

در این مقاله قصد داریم برای آگاهی هر چه بیشتر شما، به طور مفصل به توضیح دلایل مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آن‌چه که باید درباره مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا بدانید به شما بگوییم. ژل رویال چیست؟

مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا

فشار خون بالا یک مسئله بهداشت عمومی و یک عامل خطر بزرگ در بیماری های جهانی است. بر اساس گزارش بیماری‎های قلبی عروقی چین در سال 2017، 270 میلیون نفر در چین از فشار خون بالا رنج می بردند. در همان سال، کالج قلب آمریکا (ACC) و انجمن قلب آمریکا (AHA) دستورالعمل‎های جدیدی را برای به روز رسانی تعریف فشار خون بالا ارائه کردند که استانداردهای فشار خون را به جای 140/90 میلی متر جیوه به 130/80 میلی متر جیوه کاهش داد. با بهبود آگاهی مدیریت سلامت انسان، غذاهای کاربردی با ارزش دارویی بالا خطر ابتلا به این بیماری را در سال‌های اخیر کاهش داده‌اند.

ویال خوراکی بایوتن رویال ژلی چوا فارم

رویال ژلی (RJ)، که توسط غدد هیپوفارنکس و فک پایین زنبورهای عسل کارگر ترشح می‌شود بیش از دو قرن است که به عنوان یک غذای کاربردی برای سلامتی و همچنین جهت کاهش فشار خون عمل می‌کند. ترکیب رویال ژلی حاوی آب (60-50%)، پروتئین‌ها (18%)، کربوهیدرات‎ها (15%)، لیپیدها (3% تا 6%)، مواد معدنی (1.5%) و ویتامین ها است. علاوه بر این، رویال ژلی حاوی سایر مواد فعال زیستی مانند پروتئین، اسیدهای چرب، آدنوزین، استرادیول و استیل کولین نیز هست.

جدول فشار خون

رویال ژلی طیف گسترده‌ای از اثرات بیولوژیکی (مانند اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد فشار خون)  را بر ارتقای سلامت انسان اعمال می‌کند که ممکن است منجر به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و عروق مغزی شود. در ادامه به طور مفصل به تشریح مکانیسم اثر مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا پرداخته شده است. از «خواص رویال ژلی برای مردان» چه می‌دانید؟!

مکانیسم اثر رویال ژلی بر کاهش فشار خون

اختلال اندوتلیوم عروقی یکی از شرایط پاتوفیزیولوژیک فشار خون، دیابت، تصلب شرایین و سایر بیماری‌ها است که با کاهش اکسید نیتریک (NO) و افزایش رادیکال‌های آزاد اکسیژن مرتبط است. بازگرداندن عملکرد اندوتلیال یا درمان مکمل اکسید نیتریک (NO) برای جلوگیری از فشار خون بالا مهم است؛ بنابراین، برخی از مطالعات بر روی این جزء فعال مکمل ژل رویال برای کاهش فشار خون انجام شده است.

قرص رویال کمپلکس هلث برست

اسیدهای چرب در رویال ژلی عمدتاً به صورت آزاد وجود دارند، مانند اسید ترانس-10-هیدروکسی-2-دسنوئیک (10-H2DA)، 10-هیدروکسی دکانوئیک اسید (10-HDA) و اسید سباسیک. در میان آنها، 10-H2DA دارای فعالیت اتساع عروق و توانایی ضد فشار خون در نظر گرفته می‌شود. پروتئین‌های اصلی رویال ژلی (MRJPs) نیز پروتئین‌های ضروری در آن هستند، مانند MRJP1 با فعالیت ضد فشار خون.  علاوه بر این، اشاره شده است که رویال ژلی حاوی پپتیدهای بازدارنده دوگانه آنزیم مبدل رنین و آنژیوتانسین I ACE است که می‌تواند فشار خون را در موش های صحرایی (SHR) کاهش دهد. برگرفته از  ncbi.nlm.nih

مکانیسم اثر رویال ژلی بر کاهش فشار خون

همچنین رویال ژلی باعث اتساع موقت عروق در شریان های فمورال می شود که در نهایت فشار خون را کاهش می‌دهد؛ بنابراین مکانیسم اثرات کاهش فشار خون و شل کردن عروق رویال ژلی کاملا مشخص است. در مطالعه‌ای در فوریه سال 2019، نتایج نشان داد که رویال ژلی دارای خواص ضد فشار خون است و با افزایش تولید اکسید نیتریک (NO) همراه است.

علاوه بر این، این مطالعه ثابت کرد که رویال ژلی حاوی آگونیست های گیرنده موسکارینی است که باعث شل شدن عروق از طریق مسیر NO/cGMP و کانال های کلسیم می‌شود. این یافته ها از این فرضیه حمایت می‌کند که با افزایش تولید اکسید نیتریک (NO) ، رویال ژلی عملکرد ضد فشار خون و اتساع عروق را اعمال می‌کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد