خرید محصولات برند درموسیس

12 خواص درمانی رویال ژلی که باید آن‌ها را بدانید!

12 خواص درمانی رویال ژلی که باید آن‌ها را بدانید!

خواص درمانی رویال ژلی یکی از مواردی است که در اغلب موارد ذهن افراد را به خودش درگیر می‌کند. مکمل رویال ژلی ماده ای ژلاتینی است که توسط زنبورهای عسل برای تغذیه ملکه و بچه‌های آنها تولید می‌شود. از نظر تاریخی، رویال ژلی یکی از ارزشمندترین گروه‌های داروهای طبیعی است.

رویال ژلی ماده‌ای منحصر به فرد، غلیظ و شیری رنگ است که زنبورهای کارگر آن را ساخته و زنبور ملکه از آن تغذیه می‌کند. رویال ژلی تنها منبع تغذیه ملکه زنبور عسل بوده و به نشاط روزمره او کمک می‌کند. زنبورهای کارگر عسل و گرده زنبور عسل را با آنزیم‌‎های موجود در غدد گلوی خود مخلوط می‌کنند تا رویال ژلی را تولید کنند.

12 خواص درمانی رویال ژلی که باید آن‌ها را بدانید

اما به طور کلی رویال ژلی اغلب به عنوان یک مکمل غذایی برای درمان انواع بیماری های جسمی و بیماری های مزمن مصرف می‌شود. رویال ژلی دارای خواص درمانی بسیار عالی است که کمتر کسی از آن‌ها باخبر است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به تفصیل خواص درمانی رویال ژلی را شرح دهیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره خواص درمانی رویال ژلی بدانید به شما بگوییم.

12 خواص درمانی رویال ژلی که باید آن‌ها را بدانید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم رویال ژلی دارای خواص متعددی برای سلامت جسم و درمان انواع بیماری‌های مزمن است که در این بخش به تفصیل به بحث در رابطه با هریک خواهیم پرداخت:

شربت هانی ژل دایا دارو

1. رویال ژلی حاوی انواع مواد مغذی است

رویال ژلی از آب، کربوهیدرات، پروتئین و چربی تشکیل شده است. ترکیب شیمیایی کامل رویال ژلی ناشناخته است، اما تصور می‌شود اثرات مثبت آن بر سلامتی ناشی از پروتئین‌ها و اسیدهای چرب منحصر به فرد آن باشد. اینها شامل 9 گلیکوپروتئین است که در مجموع به عنوان پروتئین های اصلی رویال ژلی (MRJPs) شناخته می‎شوند. همچنین رویال ژلی حاوی چندین ویتامین B و مواد معدنی است. با این حال، ترکیب مواد مغذی به طور قابل توجهی بین منابع رویال ژلی متفاوت است.

رویال ژلی

برخی از ویتامین‌های موجود در رویال ژلی عبارتند از:

    • تیامین (B1)
    • ریبوفلاوین (B2)
    • اسید پانتوتنیک (B5)
    • پیریدوکسین (B6)
    • نیاسین (B3)
    • اسید فولیک (B9)
    • اینوزیتول (B8)
    • بیوتین (B7)

این مواد مغذی ممکن است برخی از مزایای بالقوه رویال ژلی را برای سلامتی فراهم کنند، اگرچه تحقیقات بیشتری در مورد این ماده منحصر به فرد مورد نیاز است.

2. درمان و کاهش اثرات التهابی

به طور گسترده ادعا می‌شود که رویال ژلی التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. در مطالعات متعدد در لوله آزمایش و حیوانات، اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی موجود در رویال ژلی به نظر می‌رسد که این ماده اثرات آنتی اکسیدانی قوی دارند.

درمان و کاهش اثرات التهابی

علاوه بر این، چندین مطالعه در لوله آزمایش نشان می‌دهد که میزان مواد شیمیایی پیش‌التهابی آزاد شده از سلول‌های ایمنی تیمار شده با رویال ژلی کاهش می‌یابد. در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، اما مطالعات انسانی وجود ندارد.

3. رویال ژلی با تأثیر بر سطح کلسترول، خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

هم مطالعات حیوانی و هم انسانی نشان می‌دهد که رویال ژلی ممکن است بر سطح کلسترول تأثیر مثبت بگذارد و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز نامشخص است، اما پروتئین‎‌های خاص موجود در رویال ژلی ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند. یک مطالعه 12 هفته‌ای نشان داد که خرگوش‌های مکمل ژل رویال به طور قابل توجهی سطح کلسترول LDL کل و کلسترول بد آنها را به ترتیب 28 و 23 درصد کاهش دادند.

ویال خوراکی بایوتن رویال ژلی چوا فارم

به طور مشابه، یک مطالعه انسانی یک ماهه کاهش 11٪ و 4٪ در سطح کلسترول LDL کل و بد را در افرادی که روزانه حدود 3 گرم ژل رویال مصرف می کردند، مشاهده کرد. برعکس، یک مطالعه کوچک انسانی دیگر نشان داد که هیچ تفاوت معنی‌داری در سطح کلسترول بین شرکت‌کنندگانی که با رویال ژلی درمان شده‌اند و افرادی که دارونما دریافت کرده‌اند، وجود ندارد.

4. رویال ژلی به بهبود زخم و ترمیم پوست کمک می‌کند

رویال ژلی هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می‌شود. یکی از خواص درمانی رویال ژلی این است که به بهبود زخم و سایر بیماری های التهابی پوست کمک می‌کند. به طور کلی رویال ژلی دارای اثر ضد باکتریایی است که می‎تواند زخم‌ها را تمیز و عاری از عفونت نگه دارد.

یک مطالعه حیوانی افزایش تولید کلاژن را در موش‌هایی که عصاره رویال ژلی دریافت کردند، نشان داد. کلاژن یک پروتئین ساختاری حیاتی برای ترمیم پوست است. یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر نیز نشان داد که به طور قابل توجهی ظرفیت ترمیم بافت در سلول‎های انسانی تیمار شده با رویال ژلی افزایش یافته است.

رویال ژلی و بهبود زخم و ترمیم پوست

5. پروتئین‌های خاص موجود در رویال ژلی فشار خون را کاهش می‌دهند

یکی از خواص درمانی رویال ژلی این است که ممکن است با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون شما محافظت کند. چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که پروتئین‌های خاص موجود در رویال ژلی سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهند. یک مطالعه اخیر روی حیوانات مکملی را که رویال ژلی را با سایر مواد مشتق شده از زنبور عسل ترکیب می‌کند، مورد بررسی قرار داده بود و نتیجه کاهش قابل توجهی در فشار خون را نشان داد. پست بلاگ مربوط به «مصرف رویال ژلی در افراد دارای فشار خون بالا» را در وبلاگ روشا مفصل بخوانید.

رویال ژلی فشار خون را کاهش می‌دهند

6. رویال ژلی قند خون را با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب تنظیم می‌کند

رویال ژلی ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، کنترل قند خون و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. مطالعات متعدد حیوانی افزایش حساسیت به انسولین و اثر محافظتی ظاهری را بر روی پانکراس، کبد و بافت تولید مثل در موش‌های چاق دیابتی تحت درمان با رویال ژلی نشان داد. یک مطالعه کوچک شش ماهه روی انسان نیز، کاهش 20 درصدی قند خون ناشتا را در افراد سالمی که روزانه رویال ژلی مصرف می کردند، نشان داده است.

ویال خوراکی روژویت زیست تخمیر

7. خواص آنتی اکسیدانی رویال ژلی از عملکرد سالم مغز حمایت می‌کند

یکی دیگر از خواص درمانی رویال ژلی این است که ممکن است عملکرد مغز را تقویت کند. یک مطالعه در این رابطه نشان داده که موش‌های استرس‌زای تحت درمان با رویال ژلی سطوح پایین‌تری از هورمون‌های استرس و سیستم عصبی مرکزی قوی‌تری نسبت به گروه کنترل داشتند. یک مطالعه جداگانه دیگر نیز منجر به بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش‌های یائسه‌ای شد که رویال ژلی دریافت می‌کردند.

مطالعه حیوانی دیگری نیز نشان داد که موش‌های تحت درمان با ژل رویال بهتر می‌توانند رسوبات شیمیایی خاصی را در مغز مرتبط با بیماری آلزایمر حذف کنند. بیشتر این مطالعات اثر محافظتی بر روی مغز و بافت عصبی را به ظرفیت آنتی اکسیدانی رویال ژلی نسبت می دهند.

زنبور رویال ژلی

8. رویال ژلی ترشح اشک را افزایش داده و خشکی مزمن چشم را درمان می‌کند

رویال ژلی در صورت مصرف خوراکی ممکن است خشکی چشم را درمان کند. یک مطالعه حیوانی و یک  مطالعه انسانی کوچک بهبودهایی را در خشکی مزمن چشم برای افرادی که به صورت خوراکی با رویال ژلی درمان شده بودند نشان داد. نتایج نشان می‌دهد که این ماده مشتق شده از زنبور عسل ممکن است ترشح اشک را از غدد اشکی در چشم شما افزایش دهد. هیچ گونه عوارض جانبی از مطالعه انسانی گزارش نشده است. بنابراین، رویال ژلی می تواند به عنوان یک راه حل کم خطر برای خشکی مزمن چشم عمل کند.

خشکی مزمن چشم را درمان می‌کند

9. رویال ژلی اثرات ضد پیری را از طریق روش‌های مختلف ارائه می‌دهد

رویال ژلی ممکن است از راه های مختلفی روند پیری را کند کند. چند مطالعه افزایش طول عمر و بهبود عملکرد شناختی را در موش‌های تحت درمان خوراکی رویال ژلی نشان می‌دهد. رویال ژلی گاهی اوقات در محصولات مراقبت از پوست موضعی برای حمایت از حفظ پوست سالم و جوان‌تر گنجانده می‌شود. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که رویال ژلی ممکن است از افزایش تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب‌های پوستی مرتبط با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش حمایت کند.

کپسول ژلاتینی تانگ فورت هلث اید

10. مصرف رویال ژلی از سیستم ایمنی حمایت کند

یکی از خواص درمانی مکمل ژل رویال این است که پاسخ ایمنی طبیعی بدن شما را در برابر باکتری ها و ویروس های خارجی را تقویت می‌کند. MRJP ها و اسیدهای چرب موجود در رویال ژلی به تقویت فعالیت ضد باکتریایی معروف هستند که می‎تواند بروز عفونت را کاهش داده و از عملکرد ایمنی حمایت کند. با این حال، بیشتر داده‎های کاربردی محدود به تحقیقات حیوانی است. بنابراین، مطالعات انسانی بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.

11. رویال ژلی عوارض جانبی درمان سرطان را کاهش می‎دهد

شیمی درمانی و سایر درمان‎های سرطان با عوارض جانبی قابل توجهی از جمله نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی (GI) همراه است. رویال ژلی ممکن است برخی از عوارض جانبی منفی مرتبط با برخی درمان‎های سرطان را کاهش دهد. یک مطالعه کاهش قابل توجهی را در آسیب قلبی ناشی از شیمی درمانی در موش‌های حاوی رویال ژلی نشان داد. یک مطالعه بسیار کوچک انسانی نیز نشان داد که استفاده از رویال ژلی به صورت موضعی ممکن است از موکوزیت، یک عارضه جانبی درمان سرطان که باعث زخم‌های دردناک در دستگاه گوارش می‌شود، جلوگیری کند.

شربت هانی ژل دایا دارو

12. رویال ژلی برخی از علائم یائسگی را درمان می‌کند

رویال ژلی ممکن است علائم مرتبط با یائسگی را نیز درمان کند. یائسگی باعث کاهش هورمون‎های در گردش می‎شود که با عوارض جسمی و روحی مانند درد، اختلال حافظه، افسردگی و اضطراب همراه است. یک مطالعه نشان داد که رویال ژلی در کاهش افسردگی و بهبود حافظه در موش‌های یائسه مؤثر بوده است. مطالعه دیگری روی 42 زن یائسه نیز نشان داد که مصرف روزانه 800 میلی گرم رویال ژلی به مدت 12 هفته در کاهش کمردرد و اضطراب آنها موثر است. اگر روی لینک «فواید رویال ژلی برای زنان» بفشارید پیرامون تاثیر این ماده بر یائسگی آسان‌تر افرادی که این دوره را در زندگی خود تجربه می‌کنند خواهید شد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد