خرید محصولات برند درموسیس

راه‌های اولیۀ تشخیص بارداری را می‌شناسید؟ شاید پیش از آزمایش دادن باید به نشانه‌های دیگری توجه کرد!/ آزمون بارداری

راه‌های اولیۀ تشخیص بارداری را می‌شناسید؟ شاید پیش از آزمایش دادن باید به نشانه‌های دیگری توجه کرد!/ آزمون بارداری

در این مقاله به سوال چگونه بفهمم باردار شده‌ام با یک نوع آزمون بارداری کاربردی  (با استناد به منابع معتبر علمی) پاسخ داده می‌شود.

با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

آزمون بارداری – مقدمه

بدن زنان قبل از اولین آزمایش بارداری علائمی نشان می‌دهد که علامت حامله بودن است؛ تست‌های اولیه‌ی باردرای به خانم‌ها کمک می‌کند که بدانند آیا باید برای تأیید نهایی بارداری به پزشک مراجعه کنند یا نه، همچنین آیا باید خرید مکمل بارداری را انجام دهید یا نه.

پرسشنامه‌ی بارداری

اگر خانمی دچار شک شد که باردار شده یا خیر، می‌تواند با استفاده از پرسشنامه‌ی زیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک جمع‌بندی منطقی در مورد وضعیت خودش از نظر بارداری دست پیدا کند:

این آزمون در مورد رایج ترین علائم اولیه بارداری ممکن است به رفع برخی از شکات کمک کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا سفر به پزشک ضروری است یا خیر.

  1. آیا پریودم قطع شده است؟

یکی از اولین نشانه های بارداری پریود نشدن است.  هر ماه، یکی از تخمدان‌های زنان تخمکی را در فرآیند تخمک گذاری آزاد می‌کند که اگر تخمک بارور نشود، پوشش داخلی رحم آن را به عنوان پریود از طریق واژن خارج می‌کند.

آیا پریودم قطع شده است؟

پریود نشدن در اغلب موارد یکی از اولین سیگنال‌های بارداری است، خانم‌ها بباید به این نکته هم توجه کنند که گاهی موارد زیر باعث پریود نشدن آن‌ها می‌تواند بشود:

    • ورزش بیش از حد
    • فشار
    • افرط در رژیم غذایی
    • تغییر روش جلوگیری از بارداری

در صورت پریود نشدن در نهایت باید به پزشک مراجعه کرد. آیا می‌دانید «بهترین زمان برای بارداری» چه زمانی است؟!

چگونه بفهمم باردار شده‌ام – آیا حالت تهوع دارم؟

بدون علت خاص یا بر اثر استشمام برخی بوها که قبلاً برای زن باردار عادی بوده صبح‌ها یا در هر زمانی از روز یا شب می‌تواند ایجاد حالت تهوع کند. این حالت از دو هفته بعد از لقاح آغاز می‌شود و فقد در سه ماهه‌ی اول بارداری  رخ می‌دهد.

قرص اکتی ناتال ابیان دارو

هورمون های بارداری در ایجاد حالت استفراغ نقش دارند، چون «استروژن» و «پروژسترون» باعث می‌شوند معده کند تخلیه شود و یا عطرهایی که قبلاً ناراحت کننده نبودند ایجاد حالت تهوع کند.

زنجبیل می‌تواند به تسکین حالت تهوع کمک کند.

استفراغ خون آلود یا ناتوانی بدن در نگه داشتن مایغات باید بلافاصله به اطلاع پزشک برسد.

آیا سینه هایم حساس یا متورم شده‌اند؟

بنا به نظر «انجمن باردرای آمریکا» هورمون های بارداری از قبیل  استروژن و پروژسترون باعث افزایش جریان خون و تحریک بافت سینه و بزرگ شدن سینه‌های زنان باردار می‌شود.

آیا سینه هایم حساس یا متورم شده‌اند؟

این تاثیر هورمونی می‌تواند موارد زیر را هم به همراه دشته باشد:

    • نوک سینه‌های برجسته و بسیار حساس
    • آرئول‌های (هالی پستان) تیره‌رنگ یابزرگ شده
    • افزایش رگ‌های نمایانِ پستان

درد سینه بعد از سه‌ماه‌ی اول بارداری تمام می‌شود ولی شکل سینه‌ها تغیر می‌کند. خانم‌ها نباید فراموش کنند که سینه درد ممکن علامت قاعدگی پیش رو یا ناشی از عوامل دیگر باشد. به هر جال همیشه این آزمایش بارداری و مراجعه به پزشک است که می تواند علت اصلی را مشخص کند.

آیا افزایش ادرار دارم؟

تغیر حجم رحم در سه‌ماهه‌ی اول بارداری به مثانه فشار آورده و باعث افزایش ادرار می‌شود. خانم‌های باردار ممکن است هنگام سرفه، عطسه یا حتی خنده دچار نشت ادرار شوند؛ چون تا ماه چهارم بارداری، رحم آن‌ها به دلیل حرکت به سمت بالا و خارج از لگن به مثانه‌شان فشار وارد می‌کند. بهتر است که این امر در انتخاب لباس زیر خانم‌های باردار در نظر گرفته شود.

آزمون بارداری – آیا خستگی و سرگیجه دارم؟

دلایل زیادی برای بروز خستگی و سرگیجه وجود دارد که بارداری یکی از آن‌هاست.در ماه‌های اولیه‌ی باردرای فعالیت‌های زیاد داخلی بدن زن باردار برای جنین باعث احساسا خستگی در فرد می‌شود.

افرایش متابولیسم، گشاد شدن رگ‌ها، افت فشار خون و قند بدن و افزایش پروژسترون احساس خواب‌آلودگی و خستگی ایجاد می‌کند.

آزمون بارداری - آیا خستگی و سرگیجه دارم؟

یک خانم باردار نباید زیاد سر پا بایستد و بعد از نشستن یا دراز کشیدن ارام از جای خود برخیزد. در این حالت، مصرف زیاد آب برای زنان باردار مفید است.

در صورت داشتن سرگیجه‌ی شدید، درد شکم یا خونریزی واژینال فرئ باید فوراً به پزشک مراجعه کند چون چنین علائمی می‌تواند حاملگی خارج از رحم باشد.

آیا اخلاقم عوض شده است؟

نوسانات خلقی فقط مختص نوجوانان و زنانی که در دوران پساقاعدگی هستند نیست؛ زنان باردار نیز در معرض تغییر خلق و خو هستند. خستگی ناشی از باردرای خود واکنش‌های عاطفی و هیجانی ایجاد می‌کند. استرس حاملگی، افزایش استروژن و پروژسترون و تآثیر آن بر انتقال دهنده‌های عصبی، باعث تغییر رفتار و اخلاق زنان باردرا می‌شود.

چنانچه این تغیییر خلق و خو خیلی شدید باشد باید با پزشک مطرح شود.

آزمون بارداری- آیا هوس غذاهایی خاص دارم؟

این علامت بارداری هم ناشی از فعالیت هورمون‌ها است.

قرص پرگنازون هلث اید

هوس‌های غذایی معمولاً در زمان شدیدترین فعالیت‌های هورمون‌ها که سه ماهه‌ی اول بارداری است رخ می‌دهد که باید برآورده شود ولی این کار نبایدباعث شود که زن باردار حوردن وعده‌های غذایی کافی را کنار بگذارد.

چگونه بفهمم باردار شده‌ام – آیا خونریزی دارم؟

در صورتی که تخمک بارور شده به دیواره‌ی رحم بچسبد خونریزی خفیف واژینال رخ می‌دهد.  این نوع خونریزی معمولاً 10 تا 14 روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد. علاوه بر خونریزی خفیف، امکان دارد زنان باردار گرفتگی‌های خفیفی هم تجربه کنند. این گرفتگی‌ها معمولاً ناشی از بزرگ شدن رحم است و لغلب مشکلی به وجود نمی‌آورد و نگران کننده نیست.

درمان‌های مؤثر برای رفع گرفتگی‌های خفیف عبارت است از:

    • نشستن یا تغییر حالت فیزیکی بدن
    • حمام گرم
    • تمرینات آرمش بخش
    • مصرف زیاد مایعات

چنانچه زن باردار درد شدید شکم یا خونریزی شدید داشته باشد باید فوراً به پزشک مراجعه کند؛ چون احتمال دارد نشانه‌ی سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم باشد.

نتیجه‌ی آزمون بارداری

آنچه خواندید راه‌کاری از طریق نوعی آزمون بارداری بود برای پاسخ به سوال چگونه بفهمم باردار شده‌ام.

در صورت مثبت بودن پاسخِ برخی از سوالات بالا یا همه‌ی آن‌ها شخص بهتر است ابتدا یک تست بارداری خانگی استفاده و در صورت مثبت بودن، مصرف مکمل بارداری را شروع کنید و  برای تأیید نهایی بارداری به پزشک مراجعه کند. تاییدیه پزشک برای بدانید کدام «مکمل‌های بارداری» در این ایام بی‌خطر هستند ضروری است.

 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد