خرید محصولات برند درموسیس

تاثیر ارگاسم در روابط جنسی مردان چیست؟

تاثیر ارگاسم در روابط جنسی مردان  چیست؟

وقتی دربارۀ ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم از کنار دو فاکتور مهم یعنی تأثیر رضایت از رابطه جنسی بر سلامت بدن و سلامت روان ساده بگذریم. همان‌طور که خودتان هم شنیده‌اید‌ یا تجربه داشتید، رضایت از رابطۀ جنسی فقط باعث احساس شادی نمی‌شود؛ بلکه به دلبستگی عاطفی، کاهش استرس، افزایش انرژی و رضایت از زندگی هم منجر می‌شود.

به همین خاطر هم بارها در پژوهش‌های مختلف ثابت شده که یکی از دلایل عمده شکست در روابط عاطفی از نارضایتی در روابط جنسی شروع شده و تأثیرات بسیار مخربی در روح و روان افراد داشته است. 

تاثیر ارگاسم در روابط جنسی مردان  چیست؟  بر اساس یافته های علمی

در ادامه به زبان ساده و بر پایه یافته‌های علمی درباره تأثیر ارگاسم در سلامت روان مردان صحبت کنیم تا ببینیم تجربه لذت جنسی و ترشح هورمون‌های مختلف در مغز چه تأثیر مثبتی در سلامت روح و روان آقایان دارد.

کاهش استرس و تنش‌های روزانه

استرس و تنش را همه ما در زندگی روزمره و در محل کارمان تجربه می‌کنیم. البته بروز استرس چند سطح داشته و تأثیرات آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. استرس شدید در برخی از آقایان مانع از تجربه لذت جنسی و رسیدن به ارگاسم می‌شود. تأثیر این میزان از استرس به قدری زیاد است که تعدادی از مشاوران و سکس‌تراپیست‌ها به بیمارانشان مهارت‌هایی دربارۀ کنترل استرس در رابطه را آموزش می‌دهند تا بتوانند رابطه جنسی پرشوری را تجربه کنند.

منز پرفورمنس ابورنز

با تجربه اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم هورمون‌هایی در مغز ترشح می‌شود که تأثیر مستقیمی در کاهش استرس و اضطراب دارد، در نتیجه حتی اگر دربارۀ رابطه جنسی‌تان نگران هستید با کنترل این استرس می‌توانید ارگاسم را تجربه کنید تا همان تجربه لذت جنسی در کاهش استرستان مؤثر باشد. البته اگر دچار اضطراب فراگیر هستید یا هنوز نتوانستید رابطه جنسی بدون دلهره را تجربه کنید، نسبت به قدرت یا بدن خودتان اعتمادبه‌نفس ندارید بهترین کار این است که برای کنترل این میزان از اضطراب و آموزش برخی مهارت‌ها به مشاور و سکس‌ تراپیست مراجعه کنید.

تجربه احساس رضایت از خود

متأسفانه یکی از مهم‌ترین مسائلی که زندگی روزانه ما را تحت‌تأثیر قرار داده، حضور پررنگ رسانه است. البته این حرف اصلاً به این معنا نیست که رسانه تأثیر منفی دارد، بلکه منظور ما این است که تماشای مداوم فشن شو، مدل‌های زیبایی و حتی فیلم‌های پورن می‌تواند ذهنیت شما را درباره خودتان یا حتی دربارۀ پارتنر و رابطه جنسی که تجربه می‌کنید، تحت‌تأثیر قرار دهد. درست است که بخش مهمی از این فیلم‌ها غیرواقعی و سناریو است و با ادیت و فتوشاپ منتشر می‌شود؛ اما مسئله مهم‌تر این است که اگر تحت‌تأثیر این محتواها قرار بگیرید ممکن است دیگر هیکل، بدن و جذابیت خودتان را دوست نداشته باشید و این مسئله به‌مرور بیشتر هم شود.

وقتی فرد تحت‌تأثیر این محتوای غیرواقعی قرار بگیرد و از آن طرف در رابطه‌اش مشکل داشته؛ یعنی ارگاسم و اوج لذت جنسی را تجربه نکند، به‌مرور دربارۀ رضایت از بدن خودش دچار نگرانی شدید یا dysmorphia می‌شود. این اختلال تا جایی پیش می‌رود که فرد ساعات طولانی در روز نگران شکل بدن، جذابیت ظاهری و جنسی خودش است و دائماً خودش را با دیگران به‌خصوص افراد مشهور و سلبریتی‌ها مقایسه می‌کند. این شرایط می‌تواند تا جایی پیش برود که فرد دیگر اصلاً از خودش رضایت نداشته باشد و وقتی این جذابیت جنسی را در خودش احساس نکند، حتی برای شروع رابطه جنسی هم مردد است، در نتیجه دوباره بروز استرس مانع از تجربه ارگاسم می‎شود.

به همین خاطر است که بسیاری از متخصصان اعتماد‌به‌نفس و احساس رضایت شخصی از شکل ظاهری را از تأثیرات مستقیم ارگاسم و تجربه لذت جنسی می‌دانند. یکی از متخصصان این حوزه در این باره نوشته که اگر آقایان درباره جذابیت خودشان در رابطه جنسی به اندازه کافی مطمئن باشند ارگاسم در رابطه جنسی برایشان اتفاق می‌افتد و در نتیجه همان ارگاسم از جذابیت ظاهری و جنسی خودشان مطمئن خواهند شد.

درمان افسردگی‌ های خفیف

با توجه به مبحث قبلی یعنی تأثیر ارگاسم در افزایش رضایت از خود باید انتظار داشته باشیم که تجربه ارگاسم در درمان افسردگی هم مؤثر باشد. البته یادتان باشد که افسردگی شدید به درمان دارویی و مداخله پزشک نیاز دارد، با تجربه ارگاسم درمان نخواهد شد و حتی در برخی موارد افسردگی حاد در رابطه جنسی هم تأثیر داشته و مانع از لذت جنسی می‌شود؛ اما در افسردگی‌های بسیار خفیف رابطه جنسی تأثیر دارد و می‌تواند در بروز احساس رضایت و شادی مؤثر باشد.

لیبیدو بوستر گرین نیچر

همان‌طور که اشاره کردیم، تجربه ارگاسم باعث ترشح هورمون‌هایی در مغز می‌شود که مستقیماً در احساس رضایت شخصی نقش دارد. در واقع هورمون شادی، هورمون ضد درد و هورمون ضد استرس سه هورمون اصلی هستند که با تجربه ارگاسم در مغز ترشح می‌شوند، در نتیجه وقتی فرد این توانایی را داشته باشد که در رابطه جنسی‌اش به ارگاسم برسد، با ترشح این هورمون‌ها می‌‎تواند احساس نشاط و رضایت بیشتری را تجربه کند؛ ولی باز هم تأکید می‌کنم که این مسئله صرفاً برای افسردگی خفیف و اندوه زودگذر است و ماجرای افسردگی حاد به شکل بیماری کاملاً متفاوت است. برای آگاهی از تاثیر ارگاسم بر زنان و بالا بردن کیفیت رابطه میان خود و پارتنرتان همین امیرو قدم اول را بردارید.

تاثیر رابطه جنسی رضایت‌ بخش در اشتهای آقایان

آخرین تأثیر مهم ارگاسم بر سلامت روان آقایان، مسئله اختلال در غذا خوردن و اشتها است. در واقع برهم‌خوردن اشتها یعنی بی‌میلی یا تمایل شدید به غذا خوردن که به آن Eating disorders می‌گویند از جمله تأثیرات نارضایتی در روابط جنسی است که با رسیدن به ارگاسم برطرف خواهد شد.

ارگاسم و سلامت روان مردان

همین اختلال در اشتها متأسفانه مستقیماً در اعتمادبه‌نفس افراد، رضایت از شکل ظاهری و فیزیکی تأثیر داشته و به جذابیت جنسی هم گره‌خورده است، زیرا فردی که در اثر تجربه‌نکردن ارگاسم از خودش رضایت نداشته باشد، در غذا خوردن هم دچار اختلال می‌شود و این احساس را دارد که جذاب نیست و این سیکل باطل دائماً در حال تکرار است. این فرد به مرور اعتماد‌به‌نفسش را از دست داده و گاهی حتی دربارۀ خودش دچار احساسات منفی (false sense of self) می‌شود. به همین خاطر یکی از اصلی‌ترین تأثیرات ارگاسم در روان آقایان را می‌توانیم احساس رضایت از خود و احساس قدرت بدانیم که در اشتهای آن‌ها نیز تأثیر مثبت داشته و باعث اختلالات گوارشی هم نمی‌شود.

کلام آخر

تا اینجا با چند مورد از مهم‌ترین تأثیرات ارگاسم در سلامت روان مردان آشنا شدید. علاوه بر اینکه تجربه ارگاسم باعث ترشح هورمون‌هایی می‌شود که در حفظ سلامت روان مؤثر است و مانع از بروز افسردگی و یا عدم اعتمادبه‌نفس می‎شود باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کنیم که جایی در تحقیقات بین‌المللی ندارد؛ اما با توجه به فرهنگ مردسالارانه حاکم بر خاورمیانه در بین بیشتر آقایان دیده می‎شود.

با توجه به اینکه در فرهنگ جنسی کشور ما، مرد مسئولیت اصلی را دارد، یعنی باید هم خودش ارگاسم را تجربه کند و هم پارتنرش را به ارگاسم برساند، برخی از آقایان در روابط جنسی‌شان فشار بیشتری را احساس می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا عدم تجربه ارگاسم و لذت جنسی باعث استرس و اضطراب شدیدی در آن‌ها شود. در برخی موارد مشاهده شده که فرد تمایل جنسی‌اش را از دست داده و یا چون به آن احساس قدرتی که دلش می‌خواسته نرسیده، دچار عدم اعتماد‌به‌نفس شده و دیگر آن احساس مردانگی را ندارد.

ژل لوبريكانت حجم دهنده پلی ژل

بسیاری از این عوامل با مداخله پزشک می‌تواند برطرف شود و البته نیاز به پژوهش‌های دقیق علمی هم دارد. به همین خاطر خوب است بدانید که اگر ارگاسم را تجربه کنید بخش مهمی از احساسات منفی شما برطرف شده و می‌توانید احساس رضایت، خرسندی، رضایت و حتی آرامش بیشتری هم داشته باشید؛ زیرا استرس و اضطراب هم با تجربه ارگاسم تا حدی برطرف خواهد شد. به همین خاطر در صورتی که در برای تجربه رابطه پرشور جنسی نیاز به مداخله را احساس کردید، حتماً در اولین فرصت برای درمان اقدام کنید تا تجربه رابطه پرشور کیفیت زندگی روزانه‌تان را هم بهبود دهد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد