خرید محصولات برند درموسیس

انواع مکمل منیزیوم را بشناسید!

انواع مکمل منیزیوم را بشناسید!

در راستای اینکه فواید منیزیوم چه چیزهایی می‌تواند باشد باید بدانید منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است. این ماده معدنی در بیش از 300 واکنش متابولیکی که برای سلامت انسان ضروری هستند نقش دارند. از این واکنش‌های متابولیکی می‌توان به تولید انرژی، تنظیم فشارخون، انتقال سیگنال عصبی و انقباض عضلانی اشاره کرد.

نکته مهم این است که سطوح پایین مکمل منیزیم با انواع بیماری‌ها مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، اختلالات خلقی و میگرن ارتباط دارد. اگرچه این ماده معدنی در بسیاری از مواد غذایی مانند سبزیجات سبز برگ، حبوبات، آجیل و دانه‌ها وجود دارد، اما بیشتر مردم به کمبود منیزیم دچار می‌شوند، زیرا مواد غذایی حاوی منیزیم کم استفاده می‌کنند.

قرص سیترامگ ب 6 سوپرابیون

برای دریافت مقدار کافی منیزیم بسیاری از افراد به مکمل‌ها روی می‌آورند. البته انواع مکمل منیزیم در بازار متفاوت است و شما باید با توجه به بدن و نیازتان یک نوع مناسب را انتخاب کنید. در ادامه به شما در این رابطه کمک می‌کنیم. بد نیست در ارتباط با علائم کمبود منیزیوم هم بیشتر بخوانید!

انواع مکمل ­های منیزیم

همان‌طور که اشاره کردیم مکمل منیزیم انواع مختلفی دارد و برای هر فرد نوع خاصی از این مکمل مناسب است. در اینجا انواع مکمل منیزیم را به شما معرفی می‌کنیم:

  • منیزیم سیترات 
  • منیزیم اکساید
  • منیزیم کلراید
  • منیزیم لاکتات 
  • منیزیم مالات 
  • منیزیم تاورات
  • منیزیم ال ترونات 
  • منیزیم سولفات 
  • منیزیم گلیسینات 
  • منیزیم اوروتات

ساشه منیزیم دایرکت 400 تاکسوفیت

  • منیزیم سیترات

منیزیم سیترات شکلی از منیزیم است که به اسیدسیتریک متصل می‌شود. این اسید به‌طور طبیعی در مرکبات یافت می‌شود و طعم ترش مرکبات هم به دلیل وجود همین اسید است. اسیدسیتریک مصنوعی هم معمولاً به‌عنوان نگه­دارنده و طعم‌دهنده در صنایع غذایی کاربرد دارد.

منیزیم سیترات یکی از رایج‌ترین انواع فرمول­های منیزیم است و به‌راحتی می‌توان آن را در داروخانه‌های سراسر کشور پیدا کرد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که این نوع منیزیم با بدن سازگارتر است و نسبت به سایر اشکال راحت‌تر در دستگاه گوارش جذب می‌شود.

منیزیم سیترات

این نوع منیزیم معمولاً به‌صورت خوراکی برای جبران منیزیم پایین در بدن مصرف می‌شود. به دلیل اثر ملین طبیعی که منیزیوم دارد، گاهی اوقات در دوزهای بالاتر برای درمان یبوست نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، گاهی اوقات به‌عنوان یک عامل آرام‌بخش برای کمک به تسکین علائم مرتبط با افسردگی و اضطراب وارد بازار می‌شود، اما تحقیقات بیشتری در مورد این موارد نیاز است.

  • منیزیم اکساید

منیزیم اکساید نوعی نمک است که از ترکیب منیزیم و اکسیژن به دست می‌آید. این نوع مکمل منیزیم به‌طور طبیعی به شکل یک ماده سفید و پودری است و معمولاً به‌صورت پودر یا کپسول فروخته می‌شود. این نوع از منیزیم معمولاً برای پیشگیری یا درمان کمبود منیزیم استفاده نمی‌شود، چون مطالعات نشان داده‌اند که جذب ضعیفی در دستگاه گوارش دارد.

قرص جوشان منیزیم نیچرز پلنتی

 

این مکمل بیشتر برای تسکین علائم گوارشی آزاردهنده مانند سوزش سر دل، سوءهاضمه و یبوست استفاده می‌شود. همچنین گاهی اوقات از آن برای درمان و پیشگیری میگرن استفاده می‌کنند.

  • منیزیم کلراید

منیزیم کلراید هم یک نمک منیزیم است که کلر دارد. کلر عنصری است که به عناصر دیگر ازجمله سدیم و منیزیم متصل می‌شود و نمک تشکیل می‌دهد. این نوع منیزیم به‌خوبی در دستگاه گوارش جذب می‌شود و آن را به یک مکمل چندمنظوره عالی تبدیل می‌کند. می‌توانید از منیزیم کلراید برای درمان سطوح پایین منیزیم، سوزش سر دل و یبوست استفاده کنید.

منیزیم کلراید

منیزیم کلراید معمولاً به شکل کپسول یا قرص در بازار موجود است، اما گاهی اوقات به‌صورت محصولات موضعی مانند لوسیون و پماد هم به فروش می‌رسد. البته این نوع مکمل منیزیم بیشتر برای تسکین و شل کردن عضلاتی که درد دارند استفاده می‌شود و کاربرد زیادی برای بهبود سطح منیزیم ندارد.

  • منیزیم لاکتات

منیزیم لاکتات نمکی است که هنگام اتصال منیزیم با اسیدلاکتیک به وجود می‌آید. این اسید نه‌تنها توسط سلول‌های عضلانی و خون تولید می‌شود، بلکه برای استفاده به‌عنوان ماده نگه‌دارنده و طعم‌دهنده نیز به‌طور مصنوعی تولید می‌شود. درواقع، منیزیم لاکتات به‌عنوان یک افزودنی غذایی برای تنظیم اسیدیته و مقوی شدن غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود، اما به‌عنوان یک مکمل غذایی بدون نسخه محبوبیت زیادی ندارد.

منیزیم لاکتات به‌راحتی جذب بدن می‌شود و کمی ملایم‌تر از سایر انواع منیزیم برای دستگاه گوارش است. این نوع منیزیم برای افرادی که نیاز به مصرف منظم دوزهای زیادی از منیزیم دارند یا نمی‌توانند اشکال دیگر را تحمل کنند بسیار مناسب است. در یک مطالعه بر روی 28 فرد مبتلابه یک بیماری نادر که نیاز به دوزهای بالای منیزیم روزانه داشتند، کسانی که یک قرص منیزیم لاکتات آهسته رهش مصرف کردند، عوارض جانبی گوارشی کمتری نسبت به گروه دیگر نشان دادند.

قرص جوشانم منیزیم + ب6 یوروویتال

چند مطالعه کوچک به همین ترتیب نشان می‌دهند که این شکل منیزیم می‌تواند به درمان استرس و اضطراب کمک کند، اما تحقیقات بیشتری در این رابطه نیاز است.

  • منیزیم مالات

منیزیم مالات شامل اسید مالیک است که به‌طور طبیعی در میوه‌ها یافت می‌شود. این اسید طعم ترشی دارد و معمولاً به‌عنوان یک افزودنی به مواد غذایی برای افزایش طعم یا اسیدیته آن­ها استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که منیزیم مالات به‌خوبی در دستگاه گوارش جذب می‌شود و انتخاب خوبی برای افزایش سطح منیزیم در بدن است.

این نوع منیزیم خیلی ملین نیست و افرادی که یبوست ندارند می‌توانند از این نوع منیزیم استفاده کنند. منیزیم مالات گاهی اوقات به‌عنوان درمانی برای علائم مرتبط با فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن تجویز می‌شود.

منیزیم مالات

  • منیزیم تاورات

منیزیم تاورات حاوی آمینواسید تورین است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کافی تورین و منیزیم در تنظیم قند خون نقش دارد. بنابراین، این نوع منیزیم می‌تواند به افزایش سطح قند خون سالم کمک کند. منیزیم و تورین همچنین از فشارخون سالم حمایت می‌کنند. اخیراً یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داده که این نوع از منیزیم به‌طور قابل‌توجهی فشارخون را در موش‌هایی که فشارخون بالایی دارند کاهش می‌دهد. درنتیجۀ کاهش فشارخون قلب هم تقویت می‌شود.

  • منیزیم ال ترونات

منیزیم ال ترونات نمکی است که از اتصال منیزیم و اسید ترئونیک به وجود می‌آید. این اسید یک ماده محلول در آب است که از تجزیه ویتامین C به دست می‌آید. این فرم منیزیم به‌راحتی جذب بدن می‌شود. تحقیقات حیوانی نشان می‌دهند که منیزیم ال ترونات احتمالاً مؤثرترین نوع منیزیم برای افزایش غلظت منیزیم در سلول‌های مغز است.

قرص اولترا منیزیم ویتابیوتیکس

منیزیم ال ترونات معمولاً مزایای زیادی برای مغز دارد و می‌تواند برخی از اختلالات مغزی مانند افسردگی و آلزایمر مرتبط با افزایش سن را مدیریت کند.

  • منیزیم سولفات

منیزیم سولفات از ترکیب منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل می‌شود. معمولاً به آن نمک اپسوم (Epsom salt) می‌گویند. این نوع منیزیم بافتی شبیه به نمک خوراکی دارد و رنگ آن نیز سفید است. از این نوع منیزیم می‌توان برای درمان یبوست استفاده کرد، اما طعم خوبی ندارد و مردم ترجیح می‌دهند نوع دیگری از منیزیم را برای مشکلات گوارشی استفاده کنند.

معمولاً افراد سولفات منیزیم را در آب حل می‌کنند و برای تسکین درد عضلات و کاهش استرس در آن دراز می‌کشند. منیزیم سولفات گاهی اوقات در محصولات مراقبت از پوست مانند لوسیون یا روغن بدن به کار برده می‌شود. اگرچه سطوح کافی منیزیم می‌تواند در آرامش عضلانی و کاهش استرس نقش داشته باشد، اما شواهد نشان می‌دهند که این فرم منیزیم به‌خوبی جذب پوست نمی‌شود.

انواع قرص منیزیم

  • منیزیم گلیسینات

منیزیم گلیسینات از عنصر منیزیم و اسیدآمینه گلیسین تشکیل می‌شود. بدن انسان از این اسیدآمینه در ساخت پروتئین استفاده می‌کند. همچنین این ماده در بسیاری از غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی، گوشت، لبنیات و حبوبات وجود دارد. گلیسین معمولاً به‌عنوان مکمل غذایی در بازار موجود است و برای بهبود خواب و درمان انواع شرایط التهابی ازجمله بیماری قلبی و دیابت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

منیزیم گلیسینات به‌راحتی جذب بدن می‌شود و آرام‌بخش است. این نوع منیزیم به کاهش اضطراب، افسردگی، استرس و بی‌خوابی کمک می‌کند.

ساشه منیزیم 400 یوروویتال

  • منیزیم اوروتات

منیزیم اوروتات شامل اسید اوروتیک است. این اسید یک ماده طبیعی است که در تولید ساختار ژنتیکی بدن ازجمله DNA نقش دارد. این نوع از منیزیم به‌راحتی جذب بدن می‌شود و اثرات ملینی زیادی ندارد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که چون اسید اوروتیک در تولید انرژی در بافت قلب و عروق خونی نقش دارد می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند. منیزیم اوروتات در بین ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب‌اندام محبوب است، اما می‌تواند به افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی نیز کمک کند.

یک مطالعه روی 79 فرد مبتلابه نارسایی شدید قلب نشان داد که مکمل‌های منیزیم اوروتات به‌طور قابل‌توجهی برای مدیریت علائم و زنده ماندن فرد مؤثرتر از دارونما هستند. جالب اینجاست بدانید که این فرم منیزیم خیلی گران‌تر از سایر مکمل‌های منیزیم است. برگرفته از منابع معتبر healthline

منیزیم اوروتات

آیا باید مکمل منیزیم مصرف کنیم؟

اگر سطح منیزیم خون شما اندازه است نیازی به مصرف مکمل منیزیم ندارید، اما اگر کمبود منیزیم در خون آزمایش شما نشان داده شود می‌توانید از مواد غذایی حاوی منیزیم استفاده کنید، البته اگر میزان کمبود شما شدید نباشد. منیزیم در انواع غذاها وجود دارد ازجمله:

  • حبوباتی مانند لوبیا سیاه و ادامامه (سویای کال)
  • سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ و آووکادو
  • آجیل‌هایی مثل بادام، بادام‌زمینی و بادام‌هندی 
  • غلات کامل مانند بلغور جو دوسر و گندم کامل
  • شکلات تلخ

شکلات تلخ

بااین‌حال، اگر نمی‌توانید به اندازه کافی منیزیم را از رژیم غذایی خود دریافت کنید شاید لازم باشد از مکمل­ های منیزیم استفاده کنید. برخی از جمعیت‌ها ممکن است در معرض خطر بیشتری از کمبود منیزیم قرار داشته باشند. این جمعیت‌ها شامل افراد مسن، افراد مبتلابه دیابت نوع 2، افراد مبتلابه اختلالات گوارشی و افرادی که به الکل اعتیاد دارند می‌شوند.

کلام آخر

منیزیم نقش مهمی در سلامتی انسان دارد. سطوح پایین منیزیم عوارضی مانند افسردگی، بیماری‌ های قلبی و دیابت را ایجاد می‌کند. به‌ این‌ ترتیب، اگر به اندازه کافی از این ماده معدنی در رژیم غذایی خود استفاده نمی‌کنید بهتر است به فکر یک مکمل برای خود باشید. البته سرخود اقدام به مصرف مکمل منیزیم نکنید و اگر علائم کمبود آن را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

مکمل منیزیوم

انواع مکمل منیزیم را می‌توانید در داروخانه‌ها پیدا کنید، اما باید بدانید که کدام‌یک برای حل مشکل شما مفید است. برخی از آن­ها ممکن است به تسکین سوزش سر دل، یبوست و سایر بیماری‌ها کمک کنند. بنابراین باید با توجه به مشکل خود یک نوع مکمل را انتخاب کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد