خرید محصولات برند درموسیس

معرفی بهترین مکمل‌های زینک ایرانی و خارجی موجود در بازار

معرفی بهترین مکمل‌های زینک ایرانی و خارجی موجود در بازار

قبل از معرفی بهترین مکمل‌های زینک باید بدانیم زینک یک ریزمغذی ضروری است که بدن برای تعدادی از فرآیندهای حیاتی خود به آن نیاز دارد. زینک نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی، تقسیم سلولی و سنتز پروتئین و DNA ایفا می‌کند. منابع غذایی زیادی مانند گوشت، صدف، تخم‌مرغ، آجیل و … حاوی زینک هستند، اما اگر از کمبود زینک رنج می‌برید باید مکمل‌های زینک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مثلاً زنان باردار یا شیرده، گیاهخواران و وگان‌ها، افراد مبتلابه اختلالات گوارشی، افرادی که از داروهای خاصی مانند دیورتیک­ها استفاده می‌کنند و کسانی که بیش‌ازحد الکل مصرف می‌کنند در معرض خطر کمبود زینک قرار دارند. برای انتخاب بهترین مکمل‌های زینک ایرانی و بهترین مکمل‌های زینک خارجی باید نکاتی را در نظر داشته باشید. در ادامه به شما میگوییم که چطور یک مکمل زینک خوب بخرید.

چه کسانی باید از زینک استفاده کنند؟

همه افراد نیاز ندارند که از مکمل‌های زینک استفاده کنند. گروه‌های خاصی از افراد با کمبود زینک مواجه می‌شوند و برای رفع این مشکل باید مکمل‌های زینک را به‌صورت روزانه مصرف کنند. در ادامه به شما میگوییم که برای چه مواردی می‌توان از مکمل‌های زینک استفاده کرد.

    • رفع کمبود زینک: گیاهخواران، کسانی که مشکلات گوارشی دارند و مادرانی که باردار یا شیرده هستند ممکن است در معرض خطر کمبود روی باشند و بنابراین شاید نیاز باشد از مکمل زینک استفاده کنند.
    • درمان سرماخوردگی: مکمل‌های زینک در زمان سرماخوردگی بسیار محبوب می‌شوند، زیرا می‌توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند. مکمل زینک به کاهش مدت سرماخوردگی و علائم آن کمک می‌کند، اما از بروز سرماخوردگی جلوگیری نمی‌کند. مصرف صحیح مکمل‌های زینک هنگام درمان سرماخوردگی بسیار مهم است.

درمان سرماخوردگی

    • درمان کووید 19: اگرچه مطالعات محدودی در مورد تأثیر مکمل‌های زینک بر علائم و مرگ ناشی از ویروس کووید 19 انجام شده است، این احتمال وجود دارد که زینک بتواند در کنار سایر درمان‌ها به پیشگیری یا درمان ویروس کرونا کمک کند.
    • سلامت چشم: دژنراسیون ماکولا (AMD) یک بیماری مرتبط با افزایش سن و شایع‌ترین علت نابینایی در افراد مسن در جهان است. اگرچه زینک نمی‌تواند از این بیماری جلوگیری کند، اما مصرف مکمل زینک با دوز بالا در کنار آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E می‌تواند پیشرفت این بیماری را آهسته کند.
    • سلامت اسپرم: زینک در سلامت اسپرم و درنهایت باروری مردان تأثیر زیادی دارد. اسپرم به‌شدت مستعد آسیب سلولی است که می‌تواند به علت قرار گرفتن در معرض آلودگی، خوردن مکرر غذاهای سرخ‌کردنی و سبک زندگی پراسترس ایجاد شود. زینک به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند، به سلامت اسپرم کمک می‌کند و خطر آسیب اسپرم را کاهش می‌دهد.
    • کنترل قند خون: مصرف مکمل زینک با دوز پایین (کمتر از 25 میلی‌گرم در روز) به مدت طولانی می‌تواند باعث کاهش قند خون شود و به افراد مبتلابه دیابت نوع 2 کمک کند.

فواید زینک برای بدن

زینک فواید زیادی برای بدن دارد. این فواید را در مقاله زینک یا روی چیست هم بیان کردیم. همان‌طور که مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) اشاره می‌کند، زینک در موارد زیر نقش دارد:

فواید زینک برای بدن

    • تقویت سیستم ایمنی
    • التیام زخم
    • سنتز پروتئین
    • سنتز DNA
    • تقسیم سلولی
    • حمایت از رشد و تکامل در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی
    • تقویت حس چشایی و بویایی
    • کمک به درمان سرماخوردگی
    • درمان اسهال
    • کند کردن پیشرفت دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (یک بیماری چشمی که به‌تدریج باعث از دست دادن بینایی می‌شود)

نحوه انتخاب بهترین مکمل‌های زینک

هنگام انتخاب مکمل زینک باید به یک سری موارد توجه کنید تا بتوانید یک مکمل خوب انتخاب کنید. هنگام خرید مکمل زینک به موارد زیر دقت کنید:

نوع زینک

انواع مختلفی از مکمل‌های زینک وجود دارند. تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از اشکال روی مانند پیکولینات روی و سیترات روی بهتر از سایر اشکال آن مانند زینک اکساید جذب می‌شوند.

انواع مکمل زینک

دوز مصرف زینک

اکثر مکمل‌های زینک حاوی 15 تا 30 میلی‌گرم روی در هر وعده هستند. به خاطر داشته باشید که سطح قابل‌تحمل زینک برای بدن حداکثر 40 میلی‌گرم در روز برای بزرگ‌سالان، 4 تا 7 میلی‌گرم در روز برای نوزادان، 7 تا 23 میلی‌گرم در روز برای کودکان و 23 تا 34 میلی‌گرم در روز برای نوجوانان است.

با توجه به عوارض جانبی مصرف بیش‌ازحد زینک بهتر است بیش از 40 میلی‌گرم زینک در روز مصرف نکنید، مگر اینکه پزشک برای شما تجویز کرده باشد. مصرف بیش‌ازحد روی می‌تواند عوارض جانبی منفی مانند ضعیف شدن سیستم ایمنی، کاهش مس و کاهش سطح کلسترول خوب (HDL) را برای بدن ایجاد کند.

شکل مکمل زینک

مکمل‌های زینک به‌صورت کپسول، قرص، سافت ژل، شربت و پماد در دسترس هستند. افرادی که نمی‌توانند یا دوست ندارند قرص بخورند می‌توانند از شربت زینک استفاده کنند.

کیفیت مکمل زینک

قبل از خرید هر مکملی باید در مورد برندهای مختلف و کیفیت ساخت مکمل تحقیق کنید. به دنبال مکمل‌هایی باشید که توسط تولیدکنندگان معتبر تولید می‌شوند و فاقد مقادیر زیادی مواد افزودنی و نگه­دارنده هستند. برای خرید مکمل‌ها حتماً به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از مکمل‌های زینک

اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید باید قبل از مصرف مکمل زینک با یک پزشک مشورت کنید. در ادامه در مورد این داروها با شما صحبت می‌کنیم و میگوییم که کدام داروها ممکن است با مکمل‌های زینک تداخل داشته باشند.

استفاده از مکمل‌های زینک

    • آنتی‌بیوتیک‌ها: انواع خاصی از داروهای آنتی‌بیوتیک مانند سیپرو یا آکرومایسین می‌توانند توانایی بدن برای جذب زینک و حتی خود آنتی‌بیوتیک را کاهش دهند. شما می‌توانید آنتی‌بیوتیک را دو ساعت قبل یا چهار تا شش ساعت بعد از مصرف مکمل زینک مصرف کنند. همین‌طور اگر داروی پنی‌سیلامین را برای درمان آرتریت روماتوئید مصرف می‌کنید باید آن را 2 ساعت قبل یا بعد از مکمل بخورید تا بهترین جذب را داشته باشد.
    • دیورتیک­ها: اگر برای بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا یا دیابت از دیورتیک­های تیازیدی استفاده می‌کنید، باید به‌طور مداوم سطح زینک بدن خود را اندازه‌گیری کنید، زیرا زینک می‌تواند به‌سرعت از طریق افزایش ادرار دفع شود.
    • مهارکننده‌های ACE: داروهای فشارخون از دسته‌ای به نام مهارکننده‌های ACE مثل انالاپریل یا لیزینوپریل می‌توانند سطح زینک را در خون کاهش دهند.

مهارکننده‌های ACE

    • سیس پلاتین: این داروی شیمی‌درمانی ممکن است باعث شود زینک بیشتری از طریق ادرار دفع شود.
    • NSAIDs: داروهایی مانند ادویل یا موترین اگر با زینک مصرف شوند جذب و کارایی کمتری خواهند داشت.
    • پنی‌سیلامین: این دارو برای درمان بیماری‌های ویلسون و آرتریت روماتوئید کاربرد دارد و سطح زینک را در خون کاهش می‌دهد. برگرفته از  verywellhealth

معرفی بهترین مکمل‌ های زینک (بهترین مکمل روی)

مکمل‌های زینک زیادی در بازار در دسترس هستند. شما باید بهترین مکمل‌های زینک ایرانی و بهترین مکمل‌های زینک خارجی را بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین نوع را با توجه به نیاز و بودجه خود خریداری کنید.

کپسول زینک گلوکونات کارن

قرص زینک گلوکونات کارن

یک محصول مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، قرص زینک گلوکونات کارن است. هر قرص 30 میلی گرم زینک دارد و این موضوع باعث شده است که این محصول به یک مکمل موثر تبدیل شود. زینک قادر است بدن را تقویت کند و از ورود ویروس ها و باکتری های بیماری زا جلوگیری کند. همچنین، زینک برای تقویت پوست، مو و ناخن مفید است. افرادی که با ریزش مو مواجه هستند، با مصرف زینک می توانند این مشکل را حل کنند. زینک، در بهبود انعطاف پذیری پوست و کاهش خطر بروز چین و چروک، نقش مهمی دارد.

نحوه مصرف زینک گلوکونات کارن:

  • روزانه یک عدد قرص زینک گلوکونات کارن با یک لیوان آب، طبق دستور پزشک یا متخصص تغذیه مصرف شود. برای جذب بهتر این مکمل می توانید مصرف آن را با فاصله یک ساعت از سایر داروها، لبنیات و خوراکی های حاوی کافئین (مانند چای، قهوه و...) یا قبل از خواب استفاده کنید.

هشدار مصرف زینک کارن:

  • مصرف این فرآورده در کودکان، باید با مشورت پزشک صورت گیرد
  • زنان باردار و شیرده باید طبق دستور پزشک متخصص از این محصول استفاده کنند

قرص زینک ایکس مارت (30 میلی گرم)

قرص زینک ایکس مارت (30 میلی گرم)

قرص زینک ایکس مارت (30 میلی‌گرم)، یکی از مکمل‌های کامل و ضروری برای سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن است. این محصول به رشد مو کمک می‌کند. در ترکیبات این قرص عناصر طبیعی قابل‌ملاحظه‌ای به‌کار رفته که از مو در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند. این مکمل حاوی 83 میلی‌گرم زینک سولفات است که نقش مهمی در سلامت ناخن، عضلات، اعصاب و فاکتور‌های مرتبط با اعصاب دارد. این ماده معدنی در بهبود و ترمیم زخم، بیماری‌ها و مشکلات پوستی کمک‌کننده است. همچنین استفاده از این دارو باعث رفع اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، دستگاه عصبی مرکزی و عملکرد نامناسب ایمنی هومورال و سلولی شده و امکان ابتلای بدن به عفونت را کاهش می‌دهد.

نحوه مصرف زینک ایکس مارت (30 میلی گرم):

  • روزی 1 عدد بعد از غذا مصرف شود.

کپسول زینک ب کمپلکس نیچرز پلنتی

کپسول زینک پاور هولیستیکا

B1 موجود در این مکمل با اثربخشی زینک آن، به حفظ ذخایر آنتی اکسیدانی بدن کمک کرده و در تقویت سیستم ایمنی بدن و کلاژن‌سازی پوست موثر هستند. دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی در این مکمل به حفظ سلامت غشاهای مخاطی، بهبود عملکرد سیستم عصبی، عضلات و سیستم گوارش و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و در کنترل اشتها و سلامت حس بینایی موثر هستند. این مکمل را به عنوان مکملی اساسی در برنامه خود قرار دهید.

نحوه مصرف زینک پاور هولیستیکا:

  • کودکان در سنین 1تا 8 سال: روزی یک عدد کپسول همراه با غذا
  • سنین 9 سال به بالا و بزرگسالان: روزانه 1 تا 2عدد در روز همراه با غذا

شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک پلاس یورو ویتال

علاوه بر این، از بالا رفتن کلسترول خون و ایجاد لخته‌های خونی در رگ جلوگیری کرده و در تولید سلول‌های بدن و تکثیر سلول‌ها در بافت عصبی، دستگاه گوارش و مغز استخوان موثر واقع شده است. این مکمل به خاطر داشتن نیاسین، در سوخت و ساز چربی‌ها در بدن نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

نحوه مصرف شربت زینک پلاس یوروویتال:

  • سنین 1 تا 7 سال: روزی یک قاشق مرباخوری (5 میلی‌لیتر)
  • سنین 7 تا 13 سال: 2 بار در روز یک قاشق مرباخوری
  • بالای 13 سال: با مشورت پزشک 3 بار در روز، یک قاشق مرباخوری

کپسول زینک پلاس یوروویتال

کپسول زینک پلاس یوروویتال

این مکمل به عنوان بمب سلامتی در بدن عمل کرده و علاوه بر حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، به تقویت سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها و سوختگی، تقویت اشتها در کودکان و نوجوانان، رشد قد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. هر کدام از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این مکمل نقشی اساسی در بدن ایفا کرده و استفاده از این مکمل را برای سلامتی هر شخص، مهم و ضروری کرده است.

نحوه مصرف کپسول زینک پلاس یوروویتال:

  • روزی 1 عدد کپسول به همراه آب و غذا

کپسول زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال

کپسول زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال

با مصرف این مکمل از سفید شدن زودرس موهای خود جلوگیری کرده و جوانی و زیبایی را به خود هدیه کنید. این مکمل علاوه بر کمک به جلوگیری از چین و چروک پوست، از ایجاد آکنه جلوگیری کرده و به بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. کپسول زینک پلاس پابا و ب کمپلکس یوروویتال را نیز می‌توان به عنوان تقویت کننده اشتها در نوجوانان در نظر گرفت.

نحوه مصرف زینک پلاس پابا یوروویتال:

  • روزانه 1 عدد کپسول به همراه مقدار کافی آب مصرف شود.

کپسول زینک پلاس پابا یوروویتال

کپسول زینک پلاس پابا یوروویتال

این کپسول به‌صورت آهسته رهش بوده و ترکیبات آن به آهستگی در بدن آزاد می‌شوند و جذب بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند. این مکمل در کنار بهبود سریع زخم‌ها و جلوگیری از التهابات پوستی، در پیشگیری از بیماری پیرونی، اسکلرودرمی و ویتیلیگو (برص یا پیسی) بسیار موثر است.

نحوه مصرف کپسول زینک پلاس پابا:

  • روزی 1 عدد به همراه مقدار کافی آب مصرف شود.

کپسول زینک پلاس دوبیس

کپسول زینک پلاس 15 میلی گرم دوبیس

این مکمل در کنار حفظ سلامت مو، پوست و ناخن، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و همچنین در آقایان التهابات پروستات را کاهش داده و حتی در درمان سرطان پروستات نیز موثر عمل کرده است.

نحوه مصرف قرص زینک پلاس دوبیس:

  • روزی 1 عدد کپسول به همراه غذا میل شود.
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها