خرید محصولات برند درموسیس

چگونه سلامت پروستات خود را تضمین کنیم؟

چگونه سلامت پروستات خود را تضمین کنیم؟

با دانستن چه مواردی و چگونه سلامت پروستات خود را تضمین کنیم در این مقاله در پاسخ به سوال کلی‌ترِ سرطان پروستات چیست؟ راه‌های پیشگیری و درمان آن کدام است؟ طرز پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پروستات توضیح داده می‌شود.

چگونه سلامت پروستات خود را تضمین کنیم؟ تغذیه

می‌توان فهرستی از غذاهایی که خطر سرطان پروستات را کم می‌کند ارائه داد ولی اگر بخواهیم از منظر علمی این موضوع را بررسی کنیم باید یادآور شویم که هنوز تحقیقات در مورد اثر مواد غذایی در پیشگیری از بروز ناراحتی‌های پروستات کامل نیست. نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اغلب پزشکان توصیه می‌‌کنند که به‌جای متمرکز شدن بر روی یک یا چند نوع غذا، بهتر است از یک الگوی سالم تغذیه پیروی کنیم. اما این الگوی غذایی باید چگونه باشد؟

الگوی غذایی برای سلامتی پروستات

    1. به سراغ خوردن سبزی‌هایی بروید که رنگ‌های تیره یا روشن دارند؛ اگر برایتان ممکن است هر روز تا پنج وعده از چنین سبزی‌هایی مصرف کنید.

    2. نان سفید را از سفره‌ی خود حذف و نان سبوس دار را جایگزین کنید. به‌طور کلی محصولات غذایی سبوس دار به کار ببرید.

    3.  انواع گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده را حذف و گوشت مرغ (بدون پوست)، لوبیا و تخم مرغ را جایگزین کنید چرا که منابع خوبی از پروتئین‌اند.

    4. از مصرف چربی‌های نیمه هیدروژنه (ترانس) که در فست‌فودها و غذاهای بسته بندی شده وجود دارد اجتناب کرده و چربی‌های اشباع شده به کار نبرید و روغن زیتون، روغن بادام و موارد مشابه را جایگزین کنید.

    5. از مصرف نوشابه و آب میوه‌های بسته بندی شده که حاوی شکر هستند خودداری کرده و گاه‌گداری شیرینی بخورید.

    6. مصرف نمک را به حداقل برسانید. با بررسی برچسب‌های محصولات غذایی و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر محصولاتی خریداری کنید که کمترین میزان سدیم را داشته باشد.

    7. تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری شده، منجمد شده و کنسرو خودداری کنید.

    8. آهسته غذا بخورید و مقدار غذای خود را ملاحظه کرده و همین که تا حدی سیر شدید، از غذا خوردن دست بکشید.

چگونه سلامت پروستات خود را تضمین کنیم ؟ فعال بمانید

کپسول پروستافیت

معدود تحقیقات علمی که در مورد تأثیر فعال ماندن و ورزش کردن بر پیشگیری از بیماری پروستات انجام شده، حاکی از کمکِ ورزش و فعالیت بدنی به پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند سکته‌ی قلبی، مغزی و نیز سرطان پروستات است. طی آزمایشی در بخش سلامت دانشگاه هاروارد که بر روی بیش از 30 هزار نفر مرد انجام شد، تأثیر ورزش کردن (حتی در حد پیاده‌روی) بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با پروستات مشاهده شد.

هم‌چنین بود تأثیر فعالیت‌های بدنیِ کم و متوسط که همگی بر جلوگیری از بیماری پروستات تأثیرگذار تشخیص داده شد.برخی تحقیقات دیگر، افزایش فعالیت بدنی را در مورد رفع اختلال نعوظ نشان داد که به‌نوعی با پروستات نیز مرتبط است.

آزمایشی در مورد تأثیر تحرک بر پروستات

محققانِ ایتالیایی به‌طور تصادفی برای 231 نفر مرد کم تحرکِ مبتلا به پروستاتِ مزمن دو نوع برنامه‌ی ورزشی به مدت 18 هفته تدارک دیدند. این دو برنامه عبارت از ورزش هوازی و پیاده روی سریع و ورزش غیر هوازی شامل بلند کردن پا، دراز و نشست و حرکات کششی بود. هر گروه، سه بار در هفته ورزش کردند و در پایان آزمایش، مردانِ هر دو گروه، حال بهتری داشتند؛ اما آن‌هایی که جزو گروه ورزشِ هوازی بودند به‌طور قابل توجهی ناراحتی، اضطراب و افسردگی کمتر و کیفیت زندگی بهتری پیدا کرده بودند.

وزن مناسبی داشته باشید

داشتن اضافه وزن با انواع ناراحتی‌های مربوط به پروستات مرتبط است؛ بنابراین سعی کنید وزن مناسب خود را به دست آورده و حفظ کنید.

آب کافی بنوشید

نوشیدن هشت لیوان آب در 24 ساعت نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با پروستات دارد. اگر ورزش می‌کنید در بین ورزش و بعد از آن نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید

از استرس بپرهیزید

استرسِ مزمن تعادل هورمون‌های بدن را به هم زده و ازجمله می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در سلامتی پروستات شود. لازم است حتماً به مدیریت استرس پرداخته و کاری کنید که در معرض استرس‌های طولانی مدت قرار نگیرید.

سیگار را ترک کنید

یکی از عوامل مرگ و میرِ بخصوص مردان، سیگار کشیدن است. «مونواکسید» موجود در توتون به گلبول‌های سرخ خون می‌چسبد و باعث مرگ برخی از سلول‌های بدن می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی چند، ازجمله سرطان پروستات شود. اگر سیگار می‌کشید با پزشک خود در مورد بهترین راه ترک سیگار مشورت کنید.

آزمایش پروستات بدهید

پروستا باریج اسانس

برخی از گروه‌های نژادی مانند آفریقایی - آمریکایی تبارها و اهالی اسکاندیناوی از لحاظ نژادی، ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند. از طریق آزمایش پروستات می‌توان تشخیص داد که آیا احتمال ابتلای فرد به سرطان پروستات کم است یا زیاد. در صورتی که فرد، جزو اشخاصی با ریسک بالای ابتلا باشد لازم است بخصوص بعد از چهل سالگی در فواصل مشخصی آزمایش پروستات انجام دهد. اگر در خانواده و فامیل فرد، یک یا دو نفر مبتلا به سرطان پروستات وجود داشته باشد نیز آن فرد جزو اشخاصی محسوب می‌شود که ریسک بالایی در رابطه با ابتلا به سرطان پروستات دارد.

از مکمل‌های کمک درمانی استفاده کنید

هم‌چنین می‌توانید با مطالعه در زمینه‌ی با بررسی بهترین مکمل پروستات در مقاله معرفی بهترین مکملهای کمک درمانی برای سلامت پروستات و استفاده از چنین مکمل‌هایی میزان مصونیت خود در رابطه با بیماری پروستات را افزایش دهید.

جمع‌بندی

    • خودداری از مصرف انواع روغن‌های فست‌فودی، مصرف نکردن گوشت قرمز و نوشیدنی‌های دارای شکر و غذاهای فرآوری شده و به حداقل رساندن مصرف نمک و استفاده از انواع سبزی‌ها، گوشتِ مرغ، تخم مرغ و نان سبوس دار، برنامه‌ی غذایی مناسب برای پیشگیری از امراض مرتبط با پروستات است.
    • انجامِ بخصوص، ورزش‌های هوازی تأثیر بسیار زیادی بر پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با پروستات دارد؛ اگر به هر دلیل فرصت ورزش کردن نداشتید پیاده روی و تحرک بدنی زیاد هم می‌تواند تأثیر بازدارنده از نظر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با پروستات داشته باشد.
    • مصرف آب کافی، حفظ وزن مناسب و ترک کردن سیگار از دیگر راه‌کارهای مؤثر برای در امان ماندن از سرطان پروستات محسوب می‌شود.
    • استفاده از مکمل‌های درمانی نیز می‌تواند روشی کاربردی برای سلامت پروستات شما باشد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد