خرید محصولات برند درموسیس

مصرف کیوتن در دوران بارداری چه تاثیراتی در این ایام حیاتی دارد؟!

مصرف کیوتن در دوران بارداری چه تاثیراتی در این ایام حیاتی دارد؟!

مصرف کیوتن در دوران بارداری مضر است یا مفید و چه فایده‌هایی دارد؟ در این مقاله، پاسخ این سوال را از جنبه‌های مختلف و با استناد به منابع علمی خواهید خواند. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

با مکمل کیوتن بیشتر آشنا شوید؟

 کیوتن در بدن انسان تولید شده و در میتوکندری سلول‌ها که وظیفه‌ی تولید انرژی را بر عهده دارد ذخیره می‌شود.

کپسول کوکیوتن قرمز ویتافینیتی شهاب درمان

مصرف کیوتن که به آن «کوانزیم کیوتن» هم گفته می‌شود به‌عنوان یک مکمل تقویتی برای افرادی که بنا به علت‌های متفاوت و یا به خاطر افزایش سن با کمبود آن مواجه می‌شوند، لازم است. هم‌چنین کیوتن، نقش یک آنتی‌اکسیدان را نیز در بدن بر عهده دارد و جلوی بسیاری از بیماری‌ها را که توسط رادیکال‌های آزاد که سلول‌هایی با ساختار معیوب هستند، می‌گیرد.

با این که کیوتن در هر سلول بدن وجود دارد ولی بیشتر در قلب، کلیه، ریه و کبد یافت می‌شود چون این اعضا به انرژی بیشتری نیاز دارند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کیوتن برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی، پارکینسون، دیابت، میگرن، برای کاهش دردهای عضلانی و باروری مفید است. گذشته از موارد گفته شده، تاثیر مصرف مکمل کیوتن در سلامت پوست و مو یکی دیگر از فواید انکارناپذیر آن است.

آیا مصرف کیوتن در دوران بارداری بی‌خطر است؟

هر چند تعداد تحقیقات انجام شده در مورد مصرف قرص کیوتن محدود است، ولی مطالعات انجام شده تا این تاریخ از بی‌خطر بودن مصرف آن در دوران حاملگی حکایت می‌کند. عوارض جانبیِ کیوتن نه تنها بسیار کم ممکن است روی دهد، بلکه خیلی هم خفیف است؛ اما باید دقت کنید که کیوتن را از برند و داروخانه‌ای معتبر تهیه کنید. طبق تحقیقات انجام شده، کیوتن فقط در صورت مصرف بیش از اندازه و در دوزهای خیلی بالا می‌تواند عوارض داشته باشد.

قرص کو آنزیم کیوتن گلدن لایف

کیوتن چنانچه به‌طور بسیار نادر عوارضی نشان بدهد آن عوارضِ خفیف عبارت خواهد بود از:

    • ناراحتی معده
    • کاهش اشتها
    • حالت تهوع
    • استفراغ
    • اسهال

با وجود تمامی موارد گفته شده در بالا، بهتر است که خانم‌های باردار برای مصرف کپسول کیوتن در دوران حاملگی با پزشک نیز مشورت کنند.

فواید مصرف کیوتن در دوران بارداری

مصرف کیوتن می‌تواند فوایدی برای زنان باردار داشته باشد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

مبارزه با التهاب

تحقیقات علمی به عمل آمده حاکی از آن است که التهاب می‌تواند باعث زایمان زودرس شود. برخی پزشکان بر این عقیده هستند که با استفاده از قرص کو آنزیم کیوتن و مبارزه با التهاب می‌توان خطر زایمان زودرس را برطرف کرد. استناد آن‌ها به تحقیقاتی است که نشان می‌دهد سطح پایین کیوتن در مادرانی که تجربه‌ی زایمان زودرس داشته‌اند پایین بوده است.

کیوتن و مقابله با بیماری پره‌اکلامپسی در دوران بارداری

«پره‌اکلامپسی» در زنان باردار، حالتی است که طی آن فشار خون، بالا رفته و دست و پای بیمار ورم می‌کند. این بیماری معمولاً در هفته‌ی بیستمِ بارداری روی می‌‌دهد. افزایش وزن، درد شکم، کاهش ادرار، توهمات بینایی، سرگیجه و استفراغ ازجمله دیگر عوارض پره‌اکلامپسی در زنان باردار است. پره‌اکلامپسی در صورت درمان نشدن آسیب‌های جدی برای مادر و نوزاد به همراه خواهد داشت و در مواردی حتی می‌تواند منجر به مرگ شود.

در یک آزمایش، محققان، اثر کیوتن بر درمان پره‌اکلامپسی را بر روی زنان مستعد این بیماری بررسی کردند. زنان مذکور از هفته‌ی بیستم بارداری به دو گروه تقسیم شده یک گروه دارونما و گروه دیگر در بازه‌ها‌ی زمانی مشخص 200 میلی‌گرم کیوتن دریافت کردند. نتیجه‌ی این آزمایش، چشمگیر بود و نشان داد که کیوتن خطر ابتلا به پره‌اکلامپسی را کاهش می‌دهد. 25 درصد از زنانی که دارونما دریافت کرده بودند علائم پره‌اکلامپسی داشتند ولی این رقم در بین زنانی که کیوتن دریافت کرده بودند 14 درصد بود.

مصرف کیوتن در دوران بارداری برای پیشگیری از «کلستاز»

تأثیر هورمون‌های بارداری در یک تا دو درصد از زنان باردار باعث می‌شود که ترشحات صفرا به‌خوبی در مجاری صفراوی جریان پیدا نکند و این امر باعث بروز ناراحتی‌هایی مثل خارش در زنان باردار می‌شود که به آن «کلستاز بارداری» می‌گویند. کلستاز، یک بیماری پرخطر محسوب می‌شود و می‌تواند باعث زایمان زودرس، مرده زایی و ناراحتی‌های مختلف برای جنین شود؛ به‌طور مثال، جنینِ مادری که دچار کلستاز شود بیشتر در معرض خطر اکسیداتیو قرار دارد.

 کوکیوتن قرمز ویتافینیتی گلد شهاب درمان

تجمع اسیدهای صفراویِ ناشی از کلستاز باعث تشدید عدم تعادل اکسیژن و دفاع آنتی‌اکسیدانی می‌شود و این عدمِ تعادل، استرس اکسیداتیو جنین را افزایش می‌دهد. نکته‌ی مهم این است که تحقیقات انجام شده نشان داده که مادرانِ باردار دچار کلستاز، همگی دارای کمبود کیوتن بوده‌اند؛ لذا مصرف مکمل کیوتن از خطر ابتلای مادران باردار به بیماری خطرناک کلستاز جلوگیری می‌کند. کیوتن علاوه بر این که نوعی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، می‌تواند با به وجود آوردن محیط «ردوکسِ» (واکنشِ اکسایش و کاهشِ) مناسب در کبد، باعث کاهش کلستاز شود.

کیوتن و بهبود باروری

اگر شخص با مشکل ضعف باروری روبرو باشد می‌تواند برای معرفی بهترین مکملهای کیوتن برای باروری از مشاور متخصص یا پزشک کمک بگیرد. به این نوع مکمل‌ها اصطلاحاً مکمل باروری مولکولی هم گفته می‌شود. این نوع مکمل‌ها که بیشتر برای افراد میان‌سال طراحی می‌شود؛ یک سیستم رساندن مواد مغذی به اعضای بدن را محقق می‌کند. مکمل کیوتن برای باروری، بیش از شش برابر داروهای مشابه قدیمی تأثیر دارد.

جمع‌بندی

کیوتن (CoQ10) بیومولکولی ضروری برای سلول‌ها و بافت‌های بدن است و در میتوکندری سلول‌ها که وظیفه‌ی تولید انرژی را بر عهده دارند ذخیره می‌شود.کیوتن به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد ولی بنا به برخی علل و نیز با بالا رفتن سن، مقدار آن در بدن کاهش می‌یابد.

کیوتن از بیماری‌های ناشی از التهاب و بیماری‌های مختص زنان باردار مانند پره‌اکلامپسی و کلستاز پیشگیری می‌کند. این مکمل برای باروری نیز مفیدِ فایده است. به‌طور کلی، کیوتن سمّیت بسیار نادر و اندکی می‌تواند داشته باشد؛ آن هم در هنگام مصرف در دوزهای خیلی زیاد و در عوض، فواید مختلفی برای همه و نیز خانم‌های باردار دارد.

در حد مطالعاتی که در مورد کیوتن انجام گرفته مکملی ایمن توصیف شده؛ با این حال بهتر است مصرف کیوتن در دوران بارداری توسط پزشک تأیید شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد