خرید محصولات برند درموسیس

نحوه انتخاب گینر مناسب، بررسی بهترین گینرهای موجود در بازار برای افزایش وزن

نحوه انتخاب گینر مناسب، بررسی بهترین گینرهای موجود در بازار برای افزایش وزن
انتخاب گینر مناسب را یک بار برای همیشه فرا بگیرید!

زمانی که قصد دارید وزن خود را اضافه کنید، باید کالری و پروتئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. حتما در این شرایط مصرف گینرهای متنوعی به شما توصیه شده است. در این میان معمولا انتخاب و خرید گینر مناسب برای شما دغدغه‌ای جدید خواهد بود. درست است که برای رسیدن به تناسب اندام ورزش تاثیر به‌سزایی دارد؛ اما همچنان این دو فاکتور یعنی کالری و پروتئین از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

در این زمان است که گینرها به عنوان مکمل‌های غذایی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود که این دو فاکتور را نیز دارند.

اما چگونه باید گینری متناسب با نیاز و هدف‌های خود انتخاب و خریداری کنیم؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با گینرها و انتخاب آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید و از نظر کارشناسان در این‌باره آگاه شوید.

اهمیت انتخاب گینر مناسب

برای انتخاب و خرید گینر متناسب با نیاز خود ابتدا باید ویژگی‌های گینرها را بشناسید. در اولین قدم باید بدانید که دو نوع گینر داریم؛ ویت گینر و مس گینر. هر کدام از این دو مکمل برای رسیدن به هدفی فرموله شده‌اند.

پودر ایزی گین آیرون مکس

بسیاری بر این باور هستند که ویت گینرها از بهترین نوع گینرها هستند؛ اما این باور درست نیست. هر کدام از گینرها به نوعی در افزایش وزن و عضله‌سازی تاثیر دارند. شما از «تفاوت ویت گینر و مکمل مس» چیزی خوانده یا شنیده‌اید؟! یا از «تفاوت گینر و پروتئین وی» چطور؟!

اگر کنجکاو هستید که در رابطه با تاثیر گینرها بر بدن بیشتر بدانید، باید بگوییم که مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است. یکی از این مطالعات نشان می‌دهد که مصرف گینر در مدت 4 هفته چربی بدن را به میزان 700 گرم افزایش می‌دهد. این در حالی است که حجم عضلات به اندازه نصف این مقدار افزایش می‌یابند.

به طور کلی در این مکمل‌ها اسیدهای آمینه و پروتئین‌های عضله‌ساز وجود دارد. علاوه‌بر این مواد کربوهیدرات‌ها و سایر مواد مغذی نیز در افزایش کالری دریافتی و تقویت بدن نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

با وجود ترکیبات به کاررفته در گینرها این مکمل‌های غذایی تاثیر به‌سزایی در رژیم غذایی شما خواهند گذاشت. به خصوص اگر این گینر از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

گینرها را بیشتر بشناسیم!

معمولا این مکمل‌های غذایی را به منظور افزایش توده عضلانی در بدن مصرف می‌کنند. در واقع گینرها سبب تقویت عضلات پس از تمرینات و ورزش می‌شوند.

شاید بیراه نباشد اگر در این بخش شما را دعوت به خواندن مطلب «گینر چیست؟» بکنیم. مطلبی جامع که به شما در فهم نحوه انتخاب گینر مناسب هم یاری می‌رساند.

ترکیبات این مکمل غذایی متشکل از 80 درصد کربوهیدرات و تنها 10 الی 20 درصد پروتئین است. به طوری که در هر 100 گرم از گینرها 60 الی 90 گرم کربوهیدرات و 10 الی 30 گرم آمینواسید وجود دارد. 3 الی 10 گرم دیگر از این مکمل نیز به مواد دیگر موجود در آن اختصاص می‌یابد.

میزان بالای قند موجود در این مکمل سبب شده است که به گزینه ایده‌آلی برای تامین انرژی لازم جهت انجام تمرینات ورزشی تبدیل شود.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که گینرها چه تاثیری در عملکرد بدن می‌گذارند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که اثرات گینرها به زمان مصرف آن‌ها بستگی دارد.

به عنوان مثال بسیاری از ورزشکاران این مکمل غذایی را قبل از انجام تمرینات ورزشی مصرف می‌کنند. به این ترتیب انرژی بدن افزایش می‌یابد و علائم خستگی نیز در طول تمرینات ورزشی کاهش خواهد یافت.

اما دسته‌ای دیگر از ورزشکاران ساعات پس از تمرین را به مصرف این مکمل غذایی اختصاص می‌دهند. چنانچه گینر متناسب با نیاز بدن خود را بلافاصله پس از تمرینات ورزشی مصرف کنید، گلیکوژن موجود در عضلات شما بازسازی خواهد شد.

این امر به افزایش چربی در بدن کمک می‌کند و رشد عضلات را به دنبال دارد. البته وجود مقادیر بالایی از کربوهیدرات نیز در افزایش چربی در بدن بی‌تاثیر نخواهد بود.

ویژگی‌های گینر مناسب

حتما در هنگام خرید گینر باید بدانید که یک مکمل گینر ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارد. اولین نکته این است که گینرهای ایده‌آل مقادیر بالایی از کربوهیدرات را دارند. اما چرا؟

در واقع وجود مقدار بالا و مناسبی از کربوهیدرات انرژی مورد نیاز شما برای انجام تمرین‌های ورزشی سنگین را فراهم می‌کند. به همین دلیل است که میزان کربوهیدرات در گینرها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

از دیگر نکاتی که در انتخاب و خرید گینر باید به آن توجه داشته باشید، نوع پروتئین به کار رفته در این مکمل است. یک گینر مطلوب باید حاوی پروتئین‌های باکیفیت باشد. بهترین پروتئینی که در مکمل گینر از آن بهره می‌گیرند، پروتئین وی است.

پودر افترشارک کریتیکال مس مایوجنیکس

گینری که حاوی پروتئین وی باکیفیت باشد، شما را چند قدم به اندام‌های عضلانی نزدیک‌تر خواهد کرد. اما این نکات تنها ویژگی‌های گینر مناسب برای رسیدن به اندام‌های عضلانی نیست.

مکمل خوب مکملی است که زمینه را برای بهبود رشد و ریکاوری عضلات فراهم می‌کند. به عبارتی دیگر زمانی به اندام مورد نظر خود خواهید رسید که بدن شما در زمان مناسب و به موقع ریکاوری شود. علاوه بر این، استراحت کافی نیز به داشتن اندامی ایده‌آل کمک می‌کند.

طبق گفته Sangram Chougule، Mr. Universe، 2012، «پروتئین های آب پنیر پروتئین‌های سریع الاثر هستند. آنها کربوهیدرات، کالری و چربی کمی دارند و برای ریکاوری عضلات و سنتز عضلانی جدید، پس از تمرین حیاتی هستند. Sangram توضیح می دهد: «اما، گینرها با پروتئین وی متفاوت هستند. آنها حاوی کربوهیدرات و پروتئین به نسبت 3: 1 هستند و کالری کافی دارند، زیرا حجیم شدن (رشد در اندازه) به سوخت اضافی (کالری) مشتق از مواد مغذی با کیفیت نیاز دارد. برای به دست آوردن تنها یک پوند اضافی، باید تقریباً 3500 کالری بالاتر و فراتر از آنچه که معمولاً از طریق غذاها، نوشیدنی‌ها و مکمل‌ها مصرف می‌کنید (با فاکتور آب پنیر) مصرف کنید.

مزایای گینرها:

    1. افزایش توده عضلانی
    2. انرژی بیشتر
    3. رسیدن به اهداف کالری دریافتی آسان تر است
    4. جایگزینی آسان وعده غذایی برای برنامه های شلوغ
    5. بهبودی سریعتر
    6. چربی های سالم به شما کمک می کند لاغر و عضلانی بمانید
    7. افزودن ویتامین ها، مواد مغذی، فیبر و غیره به رسیدن به اهداف تغذیه ای کمک می کند.

آیا قیمت در خرید گینر مناسب تاثیر دارد؟

اگر قصد خرید گینر دارید، اولین توصیه ما به شما این است که این مکمل غذایی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. معمولا در داروخانه‌ها گینرهای مختلفی وجود دارد که گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار می‌دهد و خرید را برای شما آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این خرید از داروخانه شما را از کیفیت کالای خریداری شده مطمئن خواهد کرد. در دومین قدم باید به نوع و کیفیت مواد تشکیل دهنده گینرها توجه کنید. معمولا این مکمل غذایی در قیمت‌های بسیار پایینی عرضه می‌شود. اما این امر بدان معنا نیست که قیمت گینر اگر بالا باشد کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

پودر مس گینر سوپر نچرال نوتریشن

در صورتی که با گینری مواجه شدید که قیمت آن از حد معمول پایین‌تر است، در خرید آن تردید کنید. معمولا گینرهای ارزان قیمت از مواد اولیه بی‌کیفیت تشکیل شده‌اند که مصرف آن‌ها هیچ تاثیری بر بدن نخواهد داشت.

در هنگام خرید گینر به نکات زیر دقت کنید!

فاکتورهای بسیاری در انتخاب گینر مناسب وجود دارد. این فاکتورها به خصوص در میان ورزشکاران و متخصصان تغذیه از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه این فاکتورها را توضیح می‌دهیم و شما را برای خرید گینری با خصوصیات عالی راهنمایی می‌کنیم.

فرمولاسیون گینرها

ترکیبات موجود در گینرها معمولا با یکدیگر تشابه دارد، اما درصد ترکیبات موجود در این مکمل‌های غذایی با یکدیگر متفاوت هستند. این نکته بسیار اهمیت دارد که برای مصرف گینرها مکملی را انتخاب کنید که ترکیبات آن در راستای هدف و نیاز شما باشد.

گینرهایی که تنها از مواد بی‌کیفیت تشکیل شده باشند، هیچ ارزش غذایی برای شما به دنبال نخواهند داشت. همچنین این مکمل‌ها هیچ تاثیری بر بدن شما نیز نمی‌گذارند. از این رو قبل از خرید هر گینری ابتدا اطلاعات درج شده بر بسته‌بندی آن را به دقت مطالعه کنید.

طعم و مزه

گینرها را معمولا به منظور تغذیه بدن و رسیدن به تناسب اندام مصرف می‌کند. در واقع این مکمل‌های غذایی جایگزینی برای مواد غذایی و رفع گرسنگی نیستند. از این رو هر چه طعم و مزه در آن‌ها جذابیت کمتری داشته باشد، کاهش مصرف آن پس از گذشت مدتی آسان‌تر خواهد بود.

ترکیبات موثر در گینرهای ایده‌ئال

همان طور که در این متن گفته شد، کربوهیدرات، پروتئین و چربی از جمله ترکیبات اصلی موجود در گینرها هستند. اما در برخی از مکمل‌های گینر از ترکیبات موثر دیگری نیز بهره گرفته‌اند. به عنوان مثال گینرهایی به بازار عرضه شده‌اند که غنی از فیبر، ترکیبات معدنی و ویتامین‌ها هستند. این گینرها گزینه‌ای مناسب و ایده‌آل برای مصرف به حساب می‌آیند.

اما چرا وجود این مواد یک ویژگی ممتاز برای گینرها محسوب می‌شود؟

همه ما می‌دانیم که مصرف مواد معدنی و ویتامین برای بدن مفید و الزامی است. اما بسیاری از افراد از تاثیر و عملکرد فیبر در بدن اطلاع ندارند. باید بگوییم که این ماده در هضم غذا نقش پررنگی دارد.

وجود فیبر در یک گینر مناسب علاوه بر هضم مواد موجود در این مکمل به جذب آن نیز کمک می‌کند. از این رو اگر به دنبال تاثیر بیشتر مکمل Gainer هستید، به دنبال گزینه‌ای باشید که از این ترکیبات برخوردار باشد.

پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی

پیشنهاد ما به شما پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی است با ویژگی این محصول در ادامه آشنا می‌شویم:

    • کمک به افزایش وزن سریع
    • کمک به افزایش حجم عضلات
    • دارای قابلیت هضم و جذب سریع
    • کمک به تامین کربوهیدرات و پروتئین مورد نیاز ورزشکاران

علت تفاوت قیمت گینرهای داروخانه و بازار

معمولا گینرهای موجود در داروخانه‌ها از قیمت بالاتری نسبت به گینرهای بازار برخوردار هستند. اما این تفاوت قیمت ناشی از چیست؟

بسیاری از مکمل‌های غذایی گینر وارداتی هستند. محصولات موجود در داروخانه‌ها به دلیل وجود نظارت‌های اداره بهداشت و برخی مجوزهای بهداشتی قیمت تمام شده بیشتری نسبت به مکمل‌های بازاری دارند. اما نکته اصلی این است که این مکمل‌ها از لحاظ اصالت کالا قابل اعتماد هستند.

از این رو اگر به دنبال گینر مناسب هستید که کیفیت و عملکرد مطلوبی داشته باشد، حتما به داروخانه‌ها مراجعه کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست نگران عوارض جانبی مکمل‌ها باشید؛ زیرا این محصولات از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

راهنمای انتخاب بهترین گینر موجود در بازار

در بین برندهای ایرانی، دو برند دوبیس و ژن استار بهترین هستند. گینر دوبیس محصولی از شرکت صنایع غذایی ایلیا پارس است که از سال ۱۳۸۴ کارش را شروع کرده است. این شرکت از نظر کیفیت، دستگاه‌های تولید و بسته‌بندی زبانزد است و طرفدارهای زیادی هم دارد.

برند دوبیس تمام استانداردهای جهانی را دارد و در بیشتر داروخانه‌ها هم پیدا می‌شود. دومین برند برتر گینر موجود در بازار، گینر ژن استار است. این شرکت هم طبق استانداردهای جهانی فعالیت می‌کند و از داروسازهای داخلی و خارجی برای تولید گینرهایش بهره می‌گیرد.

مقایسه بهترین گینرهای موجود در بازار

پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس

پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس یکی از بهترین گینرهای موجود در بازار است که از مواد معدنی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده تشکیل شده است. با مصرف این پودر وزن بدن زیاد می‌شود و عضله‌ها حجم پیدا می‌کنند.

همچنین این پودر از تحلیل عضله‌ها جلوگیری می‌کند و باعث بازسازی گلیکوژن می‌شود. ویتامین‌های پودر پرو کمپلکس دوبیس، ویتامین A, C, E ، تیامین، ویتامین B6 و ریبوفلاوین هستند. کلسترول، سدیم، فیبر، نیاسین، آهن، پتاسیم، زینک، مس، منیزیوم، فسفر و فولات از دیگر مواد مغذی موجود در این پودر هستند.

پودر پرو کمپلکس در اندازه‌ها و طعم‌های مختلف تولید می‌شود. دوتا از طعم‌های پرطرفدار آن شکلات و دبل چاکلت هستند. با توجه به نظرات مختلف در مورد پودر پرو کمپلکس ذخایر گلیکوژن عضلات را افزایش می‌دهد و مانع از افت قند خون می‌شود.

اگر تمرین‌های شما در مرحله سختی قرار دارد، پیشنهاد می‌شود که از این پودر استفاده کنید. این پودر زمان ریکاوری بدن را هم کاهش می‌دهد و آمینو اسید خون را زیاد می‌کند.

پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی

پودر گینر ژن استار فرمول اختصاصی خودش را دارد و به روند ساخت ماهیچه و افزایش حجم کمک می‌کند. با استفاده از این پودر می‌توانید نیازهای پروتئینی بدنتان را به بهترین نحو برطرف کنید. همچنین این پودر سوخت و ساز بدن را هم زیاد می‌کند.

اگر می‌‌خواهید در اوایل بدنسازی از پودر پروتئینی استفاده کنید، این پودر مناسب شما است. پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی در هر ۱۸۰ میلی‌لیتر ۷ گرم چربی اشباع‌شده، ۰.۱ گرم چربی اشباع‌نشده، ۴۵ گرم کلسترول، ۵۹ گرم شکر و ۲ گرم فیبر محلول دارد.

ویتامین‌های موجود در پودر ژن استار ۳۰۰۰ گرمی تمام ویتامین‌های موردنیاز بدن را دارد و سلول‌های آسیب‌دیده عضلات را هم ترمیم می‌کند. این پودر در طعم‌های دابل چاکلت، هلو، توت‌فرنگی، بستنی وانیلی، کوکی وانیلی، شکلات و خامه، شکلات و پرتقال تولید می‌شود.

پودر سوپر ویت گینر اولترا پاور

پودر سوپر ویت گینر اولترا پاور محصولی از شرکت شیر خشک نوزاد پگاه است و در بسته‌های ۲.۵ کیلوگرمی پودر گینر تولید می‌شود. این پودر به افزایش وزن بدن کمک کرده و انرژی موردنیاز آن را فراهم می‌کند.

ایکس ایکس ال مایو گینر استارلبز نوتریشن

پودر گین ژن استار ۴۵۰۰ گرمی

وظیفه اصلی پودر گین ژن استار ۴۵۰۰ گرمی تحریک ساخت پروتئین‌های ماهیچه‌ای و افزایش تاثیرهای آنابولیک است. این پودر اسیدهای آمینه و کربوهیدرات هم دارد. اگر می‌خواهید وزن شما افزایش پیدا کند و بدنتان حجم بگیرد، این پودر مناسب شما است.

ماده اصلی پودر ژن استار ۴۵۰۰ گرمی آب پنیر است. این ماده در عضله‌سازی تاثیر مهمی دارد. علاوه‌بر این، ورزشکارهای دارای ساختار بدن اکتومورف می‌توانند از این پودر استفاده کنند.

مصرف پودر گین ژن استار ۴۵۰۰ گمی از حس گرسنگی حین تامین جلوگیری می‌کند و گلیکوژن بدن را بعد از تمرین دوباره ذخیره می‌کند. با توجه به جدول ارزش غذایی پودر گین استار، کلسترول موجود در این پودر ۴۵ میلی‌گرم، سدیم ۴۲۰ میلی‌گرم، پتاسیم ۱۰۴۰ میلی‌گرم و شکر ۵۹ گرم است.

نام بهترین گینر کشور سازنده وزن تعداد سروینگ پروتئین در هر سروینگ چربی در هر سروینگ کربوهیدرات در هر سروینگ کالری
پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس ایران ۱۰۰۰ گرم ۶ ۶۰ گرم ۸ گرم ۸۵ گرم ۶۵۰
پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی ایران ۳۰۰۰ گرم ۱۶ ۳۹ گرم ۸ گرم ۱۲۳ گرم ۷۲۰
پودر سوپر ویت گینر اولترا پاور

 

ایران ۲۵۰۰ گرم ۳ ۲۰ گرم ۴.۹ ۷۰ گرم ۴۱۳
پودر گین ژن استار ۴۵۰۰ گرمی

 

ایران ۴۵۰۰ گرم ۴ ۳۹ گرم ۸ گرم ۱۲۳ گرم ۷۲۰

جمع‌بندی

در این مطلب از وبلاگ روشا سعی کردیم بهترین گینر موجود در بازار را معرفی کنیم. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده در بین برندهای ایرانی، چهار برند پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس، پودر گین ژن استار ۳۰۰۰ گرمی، پودر سوپر ویت گینر اولترا پاور و پودر گین ژن استار ۴۵۰۰ گرمی جزو بهترین گینرهای موجود در بازار هستند.

میزان کالری و پروتئین هرکدام از پودرها متفاوت است و قیمت‌‌ها هم از ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند. بهتر است برای خرید بهترین گینر موجود در بازار به مربی بدن‌سازی خود مراجعه کنید و هدفتان را شرح دهید. او با توجه به نیاز شما بهترین گینر را معرفی می‌کند.

کلام آخر

اگر با هدف افزایش وزن و حجم عضلات خود وارد عرصه ورزش و بدنسازی شده‌اید، دیر یا زود با مصرف مکمل‌های گینر مواجه خواهید شد. در این مقاله به ویژگی‌های یک گینر مناسب به طور کامل و جامع پرداختیم.

اما اگر به دنبال خرید بهترین مکمل‌ گینر و باکیفیت بالا هستید، توصیه می‌کنیم حتما به مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها مراجعه کنید. اهمیت کیفیت این محصولات را دست کم نگیرید، زیرا در غیر این صورت سلامت خود را به خطر خواهید انداخت. امید است با اطلاعاتی که در این رابطه در اختیار شما قرار دادیم، انتخاب درستی داشته باشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد