خرید محصولات برند درموسیس

بررسی کامل تفاوت گینر و مکمل مس

بررسی کامل تفاوت گینر و مکمل مس
از تفاوت گینر و مکمل مس گینر چه می‌دانید؟

زمانی که ورزش را به منظور بدنسازی و تناسب اندام آغاز می‌کنید، با اصطلاحات جدیدی روبه‌رو خواهید شد. ویت گینرها و مس گینرها یکی از این اصطلاحات هستند که به شما در داشتن اندام مورد نظر کمک می‌کنند. حتی شاید بد نباشد خودتان را به خواندن مقاله‌ی «کاربردهای گینر» مهمان کنید و اینگونه ذهنتان را آماده‌ی دریافت مطالب کاربردی تفاوت مس گینر با ویت گینر کنید.

تفاوت مس و گینر

در دنیای مکمل‌ها تنوع بسیاری وجود دارد؛ اگر برای اولین بار به این دنیا پا می‌گذارید، شناخت مکمل‌ها و تمایز آن‌ها از یکدیگر برای شما کمی دشوار خواهد بود. یکی از این پیچیدگی‌ها که ذهن بسیاری از تازه واردها را به خود مشغول می‌کند، مکمل گینر و مکمل مس است.

ویت گینرها و مس گینرها و تفاوت میان این دو مکمل

در این مقاله قصد داریم به طور کامل این دو مکمل را شرح داده و تفاوت‌های آن‌ها را به زبانی ساده بیان کنیم. ضمنا بد نیست پیرامون «تفاوت گینر و پروتئین وی» هم اطلاعات خود را به‌روز رسانی کنید. در ادامه از مسائلی خواهیم گفت تا بتوانید با توجه به هدف خود مکملی مناسب انتخاب کنید.

چرا باید تفاوت میان ویت گینرها و مس گینرها را بدانیم؟

شاید اولین باری که نام مکمل‌های ویت گینر و مس گینر را شنیدید، بسیار شبیه به هم  به نظر برسند؛ اما در واقع تفاوت زیادی میان این دو مکمل وجود دارد. در هر دو مکمل پروتئین، ویتامین و مکمل‌های معدنی وجود دارند که برای بدن مفید و ضروری هستند.

همچنین این دو مکمل توانایی شما را برای انجام تمرینات سنگین و فعالیت‌های بدنی افزایش می‌دهند؛ اما زمانی که قصد مصرف این دو مکمل غذایی را دارید، لازم است که اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با آن‌ها داشته باشید.

عملکرد این دو مکمل بر بدن متفاوت است و به این ترتیب نتایج مشاهده شده از مصرف آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. با شناخت ویت گینر و مس گینر و تفاوت میان این دو تمام تردیدهای ذهنی خود را دور بیاندازید.

مکمل مس چیست؟

مس گینرها در واقع همان افزایش دهنده‌های حجم هستند. این مکمل‌های پرکالری از افزایش حجم و عضلات در بدن پشتیبانی می‌کنند. در این مکمل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین‌های مختلف، اسیدهای آمینه به همراه بسیاری از مواد مغذی دیگر وجود دارد.

نکته اصلی در رابطه با این Gainer مقدار پروتئین موجود در آن است؛ پروتئین این مکمل در مقایسه با کربوهیدرات و چربی بیشتر است. در واقع کربوهیدرات موجود در مس گینر در حد متوسط و چربی موجود در آن نیز بسیار کم است که این موضوع از جمله تفاوت‌های میان ویت گینرها و مس گینرها به شمار می‌آید.به همین خاطر این مکمل را گزینه‌ای مناسب برای افزایش میزان کالری به منظور تقویت عضلات بدن می‌دانند.

پودر گین ژن استار 3000گرمی

معمولا یک ورزشکار به 300 تا 1200 کالری در هر وعده نیاز دارد. در صورتی که تناسب اندام برای این ورزشکار اهمیت داشته باشد، باید میزان پروتئین دریافتی کم و باکیفیت باشد. در این صورت پروتئین بدن در سطح ضروری خود باقی می‌ماند.

مکمل مس گینر تمام این ویژگی‌ها را به صورت یکجا دارد و از این رو انتخاب درستی برای ورزشکاران به شمار می‌آید. گاهی در ترکیبات این مکمل غذایی موادی چون تورین، کولین یا آنزیم‌های گوارشی نیز دیده می‌شود. این مواد در کنار ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویژگی‌های ممتاز یک مکمل مس گینر به شمار می‌آیند.

مصرف مس گینر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

افراد بسیاری وجود دارند که از لاغری و وزن کم خود ناراضی هستند. این افراد معمولا در رویای داشتن اندامی مناسب و عضله‌ای به سر می‌برند. مس گینر این رویا را محقق می‌کند. این مکمل غذایی در به دست آوردن توده‌های عضلانی بسیار کاربرد دارد. از این رو برای افرادی در این شرایط گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد.

گینر به چه مکمل‌هایی گفته می‌شوند؟

برای این که به درستی تفاوت میان گینرها و مس گینرها را متوجه شوید، باید اطلاعاتی در رابطه با ویت گینرها نیز بدانید. ویت گینر نیز یک مکمل بدنسازی است که معمولا به صورت پودری وجود دارد. «انتخاب گینر مناسب» مهارتی که شما را در سیدن به نتیجه‌ای منطبق با خواسته‌تان یاری می‌کند.

ویت گینر غنی از کربوهیدرات است و به این ترتیب کالری اضافی در اختیار بدن قرار می‌دهد. این مکمل با عملکرد منحصربه‌فرد خود منجر به افزایش کالری و چربی در بدن می‌شود. ویت گینر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، چربی متوسط تا زیاد همراه با پروتئین کم است. در برخی از این مکمل‌ها ویتامین و مواد معدنی نیز یافت می‌شود.

ویت گینرها معمولا در هر وعده غذایی بین 700 تا 1000 کالری در اختیار بدن قرار می‌دهند. در نتیجه این فرمول تغذیه‌ای از افزایش وزن پشتیبانی می‌کند. این مقادیر به ریکاوری و رشد عضلات کمک می‌کنند.

چه کسانی باید ویت گینرها را مصرف کنند؟

همه ما حداقل یک بار با افرادی روبه‌رو شده‌ایم که علی‌رغم مصرف زیاد مواد غذایی در هر وعده غذایی، وزن اضافه نمی‌کنند. این افراد را اصطلاحا هارد گینر می‌نامند که به دلیل متابولیسم بالای بدن قادر به افزایش وزن نیستند.

این دسته از افراد معمولا به دنبال راهی برای رسیدن به اندام مورد نظر خود هستند. مکمل‌های ویت گینر یکی از بهترین راه‌های افزایش وزن برای این افراد به شمار می‌آید. در صورتی که از ویت گینرها در کنار رژیم غذایی درست استفاده کنند، کالری لازم را به دست خواهند آورد.

با تفاوت‌های تغذیه‌ای میان ویت گینرها و مس گینرها بیشتر آشنا شویم!

اگرچه مصرف مکمل‌ها برای رسیدن به اهداف یکسانی توصیه می‌شود؛ اما ترکیبات غذایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اولین تفاوت هر مکمل غذایی با سایر مکمل‌ها در میزان کالری است که در اختیار بدن می‌گذارند. معمولا هر مکمل غذایی در هر وعده بین 660 تا 1340 کیلو کالری به بدن می‌رساند.

علاوه بر کالری میزان پروتئین و کربوهیدرات موجود در مکمل‌های ویت گینر و مس گینر نیز متفاوت است. هر وعده شامل این مکمل‌ها حدود 50 گرم پروتئین برای بدن به همراه دارد. این در حالی است که بدن در هر وعده بین 104 تا 277 گرم کربوهیدرات از این مکمل‌ها دریافت می‌کند.

انواع گینر

جالب است بدانید که مکمل گینر کم چرب هستند و در حدود 2.5 تا 3 گرم چربی در هر وعده در اختیار بدن قرار می‌دهند. در ترکیبات برخی از این پودرهای تقویتی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن نیز استفاده کرده‌اند. البته این موضوع بدان معنا نیست که تمام مکمل‌ها طیف وسیعی از نیازهای غذایی را برآورده می‌کنند؛ بلکه تنها برخی از آن‌ها این ویژگی را دارند. به این ترتیب اگر تقویت بدن برای شما اهمیت دارد، این مکمل‌ها انتخاب بهتری برای شما به شمار می‌آیند. و همچنین برای خرید آنلاین مکمل گینر می‌تونید روی عکس بالا کلیک کنید.

ویت گینرها یا مس گینرها؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

در ادامه قصد داریم که تفاوت میان این ویت گینرها و مس گینرها را در کنار یکدیگر بیان کنیم. در این روش معیارهایی را به عنوان فاکتورهای تمایز میان این دو مکمل در نظر گرفته‌ایم و توضیح خواهیم داد. به این ترتیب انتخاب میان این دو مکمل برای شما آسان خواهد شد.

معیارهای تمایز مس گینر ویت گینر
هدف هدف اصلی از مصرف این مکمل افزایش توده عضلانی در بدن است. هدف اصلی افزایش وزن مصرف کننده است.
نوع بدن بدنسازان معمولا از این مکمل استفاده می‌کنند. این مکمل گزینه مناسبی برای هارد گینرها است.
کاربرد برای کسانی که به دنبال کسب توده عضلانی بدون چربی در زمان محدود هستند. برای افرادی که به دنبال افزایش انرژی دریافتی در بدن و ذخیره کربوهیدرات هستند.
مقدار پروتئین میزان پروتئین در مس گینرها زیاد است. میزان پروتئین کم و کربوهیدرات زیاد است.
کالری مس گینرها در به دست آوردن توده عضلانی در بدن تاثیر دارند. به واسطه برخورداری از مقدار فراوانی کربوهیدرات، میزان کالری زیادی در اختیار بدن قرار می‌دهد.
فیبر میزان فیبر موجود در مس گینرها زیاد است؛ زیرا این ماده به هضم چربی و کربوهیدرات کمک کرده و تنها بر افزایش قدرت عضلات تمرکز می‌کند. میزان فیبر در ویت گینرها پایین است زیرا این ماده به هضم فعال بدن کمک می‌کند.
رژیم ورزشی مس گینر نیروی شما برای انجام ورزش‌های سنگین را افزایش می دهد. از آن جایی که ویت گینرها معمولا به افراد هارد گینر توصیه می‌شود، در زمان مصرف این مکمل تنها باید ورزش‌های ملایم انجام داد.

نکاتی که باید در مصرف ویت گینرها و مس گینرها در نظر بگیرید

درست است که میان ترکیبات به کار رفته در این دو مکمل غذایی تفاوت‌هایی وجود دارد و این تفاوت‌‌ها عملکردهای مختلفی بر بدن دارند؛ اما هدف اصلی از مصرف این دو مکمل غذایی افزایش وزن است.

هر دو مکمل ویت گینر و مس گینر منابع مطلوبی برای افزایش کالری دریافتی در بدن به شمار می‌آیند؛ اما واقعیت این است که مصرف بیش از اندازه از این مکمل‌ها مشکلات فراوانی برای شما به وجود می‌آورد. به خصوص اگر این مکمل‌ها را به صورت اصولی مصرف نکنید.

به همین دلیل است که متخصصین و مراکز بهداشتی معتبر مصرف این مکمل‌ها را چندان ضروری نمی‌دانند. برای به دست آوردن کالری مورد نیاز بدن بهتر است که راه‌های طبیعی را پیش بگیرید؛ به این منظور تنها باید مواد غذایی که کالری بیشتری دارند را مصرف کنید.

با مصرف غذاهای پرکالری افزایش وزن برای شما بسیار آسان‌تر است. اما اگر خواهان رسیدن به اندام مورد نظر در کمترین زمان ممکن هستید، توجه داشته باشید که این مکمل‌ها را با نظر یک متخصص انتخاب و مصرف کنید. همچنین لازم به ذکر است که داشتن یک روتین ورزشی شما را به هدف خود نزدیک‌تر خواهد کرد.

ورزش

در مقاله‌ای که در medicinenet آمده است از عوارض جانبی بالقوه‌ی گینر اینگونه صحبت شده است:

ناراحتی معده: «مصرف کننده های انبوه ممکن است باعث مشکلات گوارشی در افرادی شود که به عدم تحمل غذایی مبتلا هستند. اگر برای اولین بار است که از ماس گینر استفاده می کنید، با مقدار کمتری شروع کنید و دوز را به تدریج افزایش دهید. معمولاً در هفته اول نفخ، نفخ و گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنید.»

آلرژی: «اگر به لبنیات یا عدم تحمل لاکتوز حساسیت دارید، باید با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.»

افزایش وزن: «اگر به طور منظم ورزش نکنید، افزایش وزن ممکن است باعث افزایش وزن شود.»

ابهام در مورد مواد تشکیل دهنده: «FDA محصولات ماس گینر را تنظیم نمی کند، بنابراین تعیین اینکه آیا یک جرم گیر خاص حاوی مواد ذکر شده در برچسب است یا خیر دشوار است.»

کلام آخر

مصرف مکمل‌های غذایی روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند؛ به گونه‌ای که بسیاری از افراد مکمل‌های غذایی را جایگزین برخی از وعده‌های غذایی خود می‌کنند. ویت گینرها و مس گینرها هر کدام به نوعی در رژیم غذایی افراد تاثیر دارند که در این مقاله به آن پرداختیم.

با اطلاعات کاملی که در این مقاله در خصوص تفاوت گینر و مس گینر در اختیار شما قرار دادیم، به راحتی خواهید توانست مکملی با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. این مکمل‌های غذایی به طور معمول در داروخانه‌ها یافت می‌شوند. در این مکمل‌ها علاوه بر مقادیر زیادی از کالری و مواد مغذی، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه نیز وجود دارد.

تمامی ترکیبات موجود در این مکمل‌ها به رشد عضلات و افزایش وزن کمک می‌کنند. در صورتی که از این مکمل‌های غذایی(مکمل gainer) به درستی و در کنار یک روتین ورزشی ایده‌آل استفاده کنید، تناسب اندام چندان دور از دسترس نخواهد بود. این مکمل‌های پرکالری افزایش وزن را برای شما ممکن می سازند و علاوه بر این عضلاتی بسیار قوی به اندام شما هدیه می‌دهند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد