خرید محصولات برند درموسیس

تاثیر مکمل‌های ال کارنتین، BCAA و آمینواسید بر چربی‌سوزی

تاثیر مکمل‌های ال کارنتین، BCAA و آمینواسید بر چربی‌سوزی

کاهش وزن و لاغر شدن از معضلاتی هستند که بعضی از افراد در تمام طول زندگی با آن سروکار دارند. این افراد ممکن است رژیم غذایی جدیدی امتحان کنند، کمی ورزش هوازی وارد برنامه خود کنند یا خودسرانه و بدون مشورت با پزشک قرص‌های لاغری مصرف کنند. مکمل‌های چربی سوز نیز یکی از گزینه‌هایی است که افراد به سمت آنها می‌روند. این مکمل‌ها فرایند چربی سوزی طبیعی بدن را تسریع کنند و به‌صورت کپسول یا قرص در دسترس هستند. 

تاثیر مکمل‌های ال کارنتین، BCAA و آمینواسید بر چربی‌سوزی

ال کارنتین، BCAA و آمینواسید مکمل‌های چربی سوزی هستند که ورزشکاران استفاده می‌کنند. این چربی سوز‌ها معمولاً توسط ورزشکارانی استفاده می‌شوند که می‌خواهند وزن خود را سریع‌تر کاهش دهند، انرژی بیشتری در تمرینات داشته باشند و عضله سازی کنند. در این مقاله درباره تأثیر این مکمل‌ها بر چربی سوزی بیشتر صحبت می‌کنیم.

تأثیر ال کارنتین بر چربی سوزی

ال-کارنیتین ال-تارتارات + B5 نوتریشن پلاس

ال کارنتین از دو اسید آمینه ضروری لیزین و متیونین ساخته شده است و نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن شما دارد. بدن انسان ال کارنتین را با استفاده از این اسیدهای آمینه تولید می‌کند و در اختیار سلول‌های اگران‌های شما قرار می‌دهد. با‌این‌حال، مصرف مکمل ال کارنیتین می‌تواند کمبود این اسید آمینه را در بدن جبران کند.

برخی افراد دارای شرایط ژنتیکی خاصی هستند و ال کارنتین به‌سختی در بدن آنها تولید می‌شود، برخی دیگر در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از محصولات حیوانی استفاده نمی‌کنند و گروهی دیگر برای چربی سوزی و بالا‌بردن سطح انرژی به استفاده از مکمل ال کارنتین روی می‌آورند.

علاوه بر این، متخصصان این مکمل را برای بیماران قلبی، دیابتی یا بیماری‌های دیگر نیز تجویز می‌کنند، اما نقشی که ال کارنتین در متابولیسم چربی در بدن دارد، باعث شده که بیشتر به‌عنوان مکمل چربی سوز شناخته شود. حالا باید دید که ال کارنتین چگونه باعث کاهش چربی و افزایش سطح انرژی بدن می‌شود!

ساشه ال کارنیتین یورونچرال

بدن انسان سازوکار پیچیده‌ای دارد، اما این مسیر ساده‌ را برای  تأثیر ال کارنتین بر چربی سوزی در نظر داشته باشید. ال کارنتین اسید‌های چرب غذا را به میتوکندری سلول منتقل می‌کند و در آنجا به انرژی تبدیل می‌شود! انرژی تولید شده از این اسید‌های چرب را همه قسمت‌های بدن مانند ماهیچه‌ها، قلب و مغز استفاده می‌کنند.

به همین دلیل تاثیر ال کارنتین بر چربی سوزی این امکان را به بدن شما می‌دهد تا در طول تمرین چربی بسوزاند و از تحلیل عضلات و احساس خستگی جلوگیری کند. در نتیجه با افزایش ال کارنتین در بدن فرایند چربی سوزی تسریع شده و سطح انرژی شما نیز افزایش می‌یابد. با افزایش سطح انرژی نیز تمرینات ورزشی با توان و شادابی بیشتری انجام می‌شوند.

تأثیر BCAA بر چربی سوزی

BCAA (Branched-chain amino acids) یا آمینواسیدهای شاخه دار از سه اسید آمینه ضروری والین، لوسین و ایزولوسین تشکیل شده‌اند. این اسید‌های آمینه به‌طور طبیعی در بدن ساخته نمی‌شوند و باید از طریق غذا یا مکمل‌های غذایی در اختیار بدن قرار بگیرند. مصرف BCAA  به‌صورت مکمل سریع‌تر وارد جریان خون می‌شود و انتخاب بهتری برای رساندن این آمینواسید به بدن است.

بی سی ای ای دوبیس

ورزشکاران با چند هدف مختلف از این مکمل استفاده می‌کنند که افزایش چربی سوزی و بالابردن سطح انرژی بدن مهمترین دلایل مصرف این مکمل هستند. شما اگر تجربه ورزش‌کردن یا کاهش وزن را داشته باشید، متوجه هستید که چربی سوزی در کنار حفظ توده‌های عضلانی بدن کار بسیار سختی است. اغلب ورزشکاران از این موضوع گلایه دارند و راه‌های مختلفی را برای حفظ ماهیچه‌های خود امتحان می‌کنند. مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA) در کنار افزایش چربی سوزی به حفظ عضلات بدن نیز کمک می‌کند.

پودر بی سی ای ای پاور نوتریمد

به‌عبارت‌دیگر، بدن شما برای حفظ عضلات به چربی سوزی و تأمین انرژی نیاز دارد و مصرف BCAA این فرایند را تسریع می‌کند. علاوه بر این، BCAA با تنظیم سطح قند خون به شما کمک می‌کند تا برای تمرینات ورزشی خود انرژی بیشتری داشته باشید و چربی بیشتری در بدنتان سوزانده شود! مطالعه‌ای نیز نشان داده است افرادی که ۱۵ گرم BCAA در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، ۳۰ درصد کمتر از افرادی که ۱۲ گرم BCAA مصرف می‌کنند در معرض چاقی و افزایش وزن هستند. همه این شواهد بر تأثیر BCAA بر چربی سوزی حکایت دارند.

تأثیر آمینو اسید بر چربی سوزی

آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین‌ها هستند و وظایف مختلفی در بدن دارند، اما آیا می‌توان نقش پررنگی برای  تأثیر آمینو اسید بر چربی سوزی در نظر گرفت؟ مطالعه‌ای نشان داده است افرادی که مکمل آمینو اسید ضروری را وارد رژیم غذایی خود کرده بودند نسبت به افرادی که این کار را نکرده بودند، وزن بیشتری ازدست‌داده‌اند. این موضوع تأیید می‌کند که مصرف آمینو اسید چربی سوزی را افزایش می‌دهد، اما باید دید چگونه باعث این کار می‌شود.

قرص آمینو وی 6000 مگاکپس نوتریمد

افزایش عضلات بدن با افزایش چربی سوزی برای تأمین انرژی رابطه مستقیم دارد. اسید آمینه‌های ضروری باعث تشکیل توده عضلانی می‌شوند و فرایند ساخت ماهیچه‌های بدن و حفظ آنها نیز نیاز به چربی سوزی و تأمین انرژی دارد. به همین دلیل است که مصرف مکمل آمینو اسید باعث افزایش چربی سوزی می‌شود. علاوه بر این، این مکمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا سر‌سخت‌تر و طولانی‌تر به تمرینات ورزشی خود ادامه دهید. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا چربی‌های بیشتری را در طول تمرین بسوزانید.

قرص آمینو وی 2000 ژن استار

مکمل های چربی سوز از داروخانه‌های معتبر بخرید

تقاضای بالای مکمل‌های چربی سوز باعث شده که افراد مختلفی وارد این تجارت شوند و نمونه‌های تقلبی را به‌جای نمونه‌های اصلی به مصرف‌کنندگان بفروشند. این افراد با ارائه قیمت رقابتی شما را وسوسه می‌کنند که از آنها خرید کنید، اما حواستان باشد مصرف مکمل‌های تقلبی می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به سلامت شما بزند. به همین دلیل خیلی اهمیت دارد که مکمل‌های خود را از مراکز و داروخانه‌های معتبر خریداری کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد