خرید محصولات برند درموسیس

نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی

نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی

نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی منحصر به عصر مدرن نیست. جنسینگ، هزاران سال به‌عنوان یک داروی گیاهیِ سنتی مورد استفاده قرار گرفته و فواید سلامتی چشمگیری دارد. تمرکز این مقاله بیشتر بر روی تأثیر انواع مکمل جنسینگ و تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی رفع خستگی و افزایش انرژی است. با روشا همراه باشید که متوجه شوید چگونه خرید مکمل جنسینگ به شما کمک می‌کند از پس خستگی بر بیایید. همچنین خوب است نسبت به فواید جنسینگ - مضرات جنسیسنگ هشیار باشید.

جنسینگ و فواید آن برای رفع خستگی و استرس

پیش از پرداختن به نقش قرص جنسینگ در رفع خستگی باید بدانیم که جنسینگ گیاهی است که به‌عنوان یک «آداپتوژن» عمل می‌کند.آداپتوژن، ماده‌ای است که بر نحوه‌ی برخورد بدن انسان با استرس و خستگی تأثیر مثبت می‌گذارد و در حقیقت، از بدن انسان در مقابل خستگی و استرس محافظت می‌کند.هم‌چنین آداپتوژن به بدن کمک می‌کند که به وضعیت متعادل خود بازگردد.هر چند یازده نوع جنسینگ وجود دارد ولی سه نوع از آن‌ها می‌تواند برای رفع خستگی و افزایش انرژی بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی از نوع کره‌ای

«جینسنوزید» موجود در «جنسینگ کره‌ای» (Panax) یک آنتی‌اکسیدان و مهارکننده‌ی رادیکال‌های آزاد است. جینسنوزیدها از سلول‌های عصبی محافظت می‌کنند. جینسنوزید مستقیماً بر روی سیستم ایمنی بدن، سیستم قلبی عروقی و دستگاه عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و با سلول‌های سرطانی هم مقابله می‌کند. علاوه بر جینسونوزیدها، جنسینگ کره‌ای حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هست.

کپسول جینسینگ گوارانا اس تی پی فارما

استفاده‌ی دیگری که از جنسینگ کره‌ای می‌شود مصرف آن توسط افراد بی‌حالی است که به‌تازگی از یک بیماری بهبود پیدا کرده‌اند. جنسینگ کره‌ای منجر به‌نوعی انفجار انرژی در بدن می‌شود؛ اما امکان دارد مصرف مداوم آن باعث کم شدن کارایی آن در بدن شود، به همین دلیل بیشتر افراد آن را در یک دوره‌ی زمانی و در صورت تداوم مصرف، در دوره‌های زمانی مشخص مورد استفاده قرار می‌دهند.

نقش جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی از نوع سیبری

هر چند «جنیسینگ سیبری» (Eleutherococcus senticosus) یکی از ضعیف‌ترین نوع جنسینگ‌ها است ولی برای استفاده در مورد رفع استرس و افزایش انرژی برای درازمدت بهترین گزینه محسوب می‌شود. علاوه بر رفع خستگی و افزایش انرژی، جنسینگ سیبری از عملکرد سیستم عصبی، کبد و ریه‌ها نیز حمایت می‌کند.

نقش جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی از نوع سیبری

نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی - جنسینگ آمریکایی به جنسینگ آمریکایی جنسینگ سفید هم گفته می‌شود. انرژی حاصل از انواع دیگر جنسینگ و ازجمله مکمل جنسینگ کره‌ای یک نوع انرژی گرم کننده است ولی انرژی حاصل از جنسینگ آمریکایی به انرژی سرد مشهور است.مکمل جنسینگ آمریکایی اثر آرامش بخش و ترمیم کننده بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد. عقیده‌ی غالب در بین افراد این است که جنسینگ آمریکایی با خستگی نیز مبارزه می‌کند و عملکرد جنسی را بهبود می‌بخشد.

کدام نوع از جنسینگ برای رفع خستگی و افزایش انرژی بهتر است؟

تاکنون جنسینگ کره‌ای در بین سایر انواع جنسینگ‌ها بهترین نتیجه را در مورد مبارزه با خستگی از خود نشان داده است. در یک کارآزمایی دو سو کور و تصادفی در برزیل مشخص شد که «جنسینگ پاناکس» یا همان جنسینگ کره‌ای در مورد بیماران «فیبرومیالژیا» (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) سریع‌تر از داروی تجویزی «آمی‌تریپتیلین» خستگی را برطرف می‌کند. در این آزمایش کسانی که جنسینگ کره‌ای مصرف کردند بعد از شش هفته 31.7 درصد و بعد از دوازده هفته 39.4 درصد کاهش درد و خستگی داشتند. خواب آن‌ها بعد از این مدت 46.5 درصد بهبود پیدا کرده و استرسشان 55.5 درصد کمتر شده بود هم‌چنین طی برخی تحقیقات اثر جنسینگ کره‌ای بر روی مبتلایان به بیماری خستگی مزمن بررسی شد.

نتیجه‌ی این تحقیقات حاکی از آن بود که فقط مصرف هشت روز جنسینگ کره‌ای باعث بهبود چشمگیری در حال روحی، کارایی ذهنی و سطح انرژی بیماران شده است. در تحقیقی دیگر 52 نفر خانم مبتلا به «ام اس» به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه روزانه 500 میلی‌گرم جنسینگ کره‌ای و به گروه دیگر فقط دارونما داده شد. نتیجه‌ی این آزمایش، نشانگر افزایش انرژی و بهبود زندگی افرادی بود که جنسینگ مصرف کرده بودند.

جنسینگ سیبری تا چه حد در رفع خستگی مؤثر است؟

کپسول جینسینگ پلاس آرژنین سندروس

بنا به تحقیقات انجام شده و منتشر شده در مجله پابمد (PubMed) جنسینگ سیبری نسبت به دو جنسینگ کرده‌ای و آمریکایی تأثیر کمتری در رفع خستگی دارد و فقط در رفع خستگی‌های معمولی مؤثر است و خستگی‌های مزمن را رفع نمی‌کند. استفاده از جنسینگ سیبری در تمرینات ورزشی تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت و فقط برای رفع خستگی‌های عادی مؤثر است.

ویژگی جنسینگ آمریکایی در مبارزه با خستگی

ویژگی جنسینگ آمریکایی در مبارزه با خستگی

جنسینگ آمریکایی نیز علاوه بر از بین بردن خستگی افراد عادی در از بین بردن بی‌حالی مرتبط با بیماران سرطانی نقش مؤثری دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده، مصرف روزانه 2000 میلی‌گرم جنسینگ آمریکایی توسط بیماران سرطانی و آنان که به‌تازگی درمان شده بودند، خستگی فیزیکی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

جمع‌بندی

گذشته از بحث کلیِ انواع محصولات جنسینگ و تفاوت آن‌ها در مورد توانایی‌های کلی جنسینگ در مبارزه با خستگی سه نوع جنسینگ اصلی وجود دارد که هر یک به‌طور متفاوتی بر بدن تأثیر می‌گذارد.
شما باید بررسی کنید که کدام‌یک از سه نوع جنسینگ گفته شده برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن شما مؤثرتر است و مصرف کدام نوع جنسینگ بیشترین تأثیر مثبت شما خواهد گذاشت.
خوشبختانه، دهه‌ها تحقیق برای استفاده و انتخاب آگاهانه در مورد جنسینگ و بخصوص جنسینگ کره‌ای وجود دارد؛ پس اگر به دنبال بازگرداندن انرژی از دست رفته‌ی خودتان هستید از این که جنسینگ چیست و چه فوایدی دارد مطلع شوید.

  • تمامی انواع جنسینگ‌ها در رفع خستگی مؤثرند و حتی می‌توانند باعث افزایش فعالیت بدنی هم بشوند.
  • جنسینگ کره‌ای در درمان خستگی‌های مزمن بیشترین تأثیر را دارد.
  • جنسینگ سیبری برای رفع خستگی عادی مؤثر است ولی در رفع خستگی‌های مزمن یا خستگی‌های ورزشی چندان مؤثر نیست.
  • جنسینگ آمریکایی ضمن رفع خستگی بر درمان بی‌حالی مبتلایان به سرطان یا کسانی که به‌تازگی درمان شده‌اند مؤثر است.
  • جنسینگ آمریکایی بیشتر، آرامش بخش و جنسینگ کره‌ای بیشتر انرژی بخش است.
  • نوع انرژی جنسینگ کره‌ای گرم و نوع انرژی جنسینگ آمریکایی به‌اصطلاح سرد است.

وقت آن است که نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی را دست کم نگرفته و آن را امتحان کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم موضوع افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ را برای کسب اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد