خرید محصولات برند درموسیس

افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ، ادعایی قابل باور ؟!

افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ، ادعایی قابل باور ؟!

در دنیای پراسترس امروز، بسیاری از انسان‌ها به دنبال بهبود روابط جنسی خود با شریک زندگی‌شان هستند. یکی از روش‌های مؤثر در این زمینه افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ است. با خواندن این مقاله از موارد زیر آگاه خواهید شد:

    1. مکمل جنسینگ چطور قوای جنسی مردان را افزایش می‌دهد؟
    2. مصرف جنسینگ در خانمها چه تاثیری دارد؟
    3. نحوه‌ی مصرف مکمل جنسینگ چگونه است؟
    4. تأثیر انواع مکمل جنسینگ بر قوای جنسی چیست؟

پیشینه‌ی افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ

صدها سال است که از ریشه‌ی گیاه جنسینگ به خاطر افزایش قوای جنسی مردان و زنان و ایجاد سرزندگی و جوان سازی تعریف می‌شود. جنسینگ قرمز (Panax ginsenx) یک گیاه باستانی آسیایی (کره‌ای) است که از دیرباز بیشتر برای درمان چندین بیماری و ازجمله اختلال نعوظ و افزایش قوای جنسی در طب سنتی تجویز می‌شده.

پیشینه‌ی افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ

این گیاه در فرهنگ دارویی آسیا ریشه‌ای عمیق دارد و همین موضوع باعث شده که در عصر مدرن هم (با تحقیق مجدد) از آن برای تهیه‌ی مکمل‌های افزایش قدرت جنسی و جوان سازی استفاده‌ی زیادی بشود؛ به‌طوری که مثلاً مکمل جنسینگ قرمز در آمریکا یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌ها محسوب می‌شود.

گیاه جنسینگ یک ریشه به شکل انسانی با دست و پا است. ریشه‌ی جنسینگ قرمز تا شش سال برداشت نمی‌شود ولی جنسینگ‌های نوع دیگر در چهار سالگی برداشت می‌شود. این محصول به شکل چای، قرص جنسینگ و کرم نیز وجود دارد. یکی از ناتوانی‌های جنسی رایج در بین مردان، اختلال نعوظ است که گذشته از این که دارای داروهای خاص خود است می‌تواند با «جنسینگ قرمز» هم درمان شود؛ ولی ابتدا سوال این است که آیا جنسینگ به‌عنوان یک گیاه باستانی از نظر علمی چقدر در زمینه‌ی افزایش قوای جنسی مورد تأیید است؟

مطالعات افزایش قوای جنسی با مصرف جنسینگ

در مورد نحوه‌ی افزایش قوای جنسی بر اثر مصرف محصولات جنسینگ دو گمانه زنی اصلی وجود دارد:

1. ایجاد تأثیرات هورمونی، مشابه با «تستسترون»: این موضوع فعلاً محل اختلاف است و بحث بر سر آن در بین پزشکان و مراکز تحقیقاتی ادامه دارد. معتقدان به این نظریه، تأثیر جنسینگ را ناشی از تغییراتی می‌دانند که ریشه‌ی این گیاه روی هورمون‌های بدن انسان می‌گذارد.

2. افزایش سطح اکسید نیتریک: معتقدان به این نظریه بر این باورند که جنسینگ باعث افزایش جریان خون در عضلات آلت تناسلی می‌شود.

کپسول جینسینگ گوارانا اس تی پی فارما

در طی بیست سال گذشته آزمایش‌های متعددی در مورد تأثیر جنسینگ بر روی قدرت جنسی انجام شده است. نخستینِ این آزمایش‌ها بر روی حیوانات آزمایشگاهی بود که در مورد آن‌ها مشخص شد که جنسینگ قدرت جنسی و نعوظ را در حیوانات آزمایشگاهی افزایش می‌دهد؛ ولی چون تمایلات جنسی و فیزیولوژیک انسان پیچیده‌تر از حیوانات است و آزمایش‌های انجام شده روی حیوانات نمی‌تواند به‌تنهایی کافی باشد آزمایش‌های دیگری هم بر روی انسان‌ها انجام شد.

اثر مکمل جنسینگ بر روی مردان چیست؟

هفت مطالعه‌ی انجام شده بر روی مردانی که با اختلال نعوظ روبرو بودند اثر مثبت جنسینگ را در مورد آن‌ها نشان داد؛ اما چون ساز و کار تأیید علمی یک موضوع بسیار سخت‌گیرانه است، لذا نیاز به تعداد بیشتری آزمایش وجود دارد.

اثر مکمل جنسینگ بر روی مردان چیست؟

شش مورد تحقیقات دیگر هم نقش مکمل جنسینگ در رفع خستگی و افزایش انرژی جنسی را تأیید کرد که نتایج این تحقیقات در مجله‌ی بریتانیایی فارماکولوژی بالینی منتشر شده است. یک تحقیق دیگر بر روی 119 نفر مرد انجام شد. آن‌ها را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه، دارونما و به گروه دیگر جنسینگ دادند. نتیجه‌ی تحقیق نشان داد که انزال زودرس مردانی که جنسینگ مصرف کرده بودند درمان شده و قدرت جنسی آن‌ها افزایش یافته است.

اثر مکمل جنسینگ بر روی زنان چیست؟

در مورد زنان نیز مطالعات انجام شده افزایش میل جنسی را تأیید می‌کند؛ ولی تعیین میزان تأثیر جنسینگ در زنان مشکل‌تر از مردان است و تعداد مطالعات انجام شده در این مورد کمتر از مطالعاتی است که در مورد تأثیر جنسینگ بر قوای جنسی مردان انجام شده است. بااین‌حال خواندن مقالِ «مصرف جنسینگ در خانمها» احتمالا اطلاعات درخوری در اختیارتان بگذارد.

اثر مکمل جنسینگ بر روی زنان چیست؟

ادعای افزایش قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ چقدر درست است؟

این که آیا ادعای تقویت قوای جنسی با مصرف مکمل جنسینگ حقیقت دارد یا خیر باید گفت بله البته که حقیقت دارد؛ ولی موضوع اصلی این است که قدرت جنسینگ‌ها می‌تواند باهم تفاوت زیادی داشته باشد. آگاه بودن از انواع مکمل جنسینگ و تفاوت آنها در این رابطه امری مهم است.امکان دارد بعضی از مکمل‌های جنسینگ با مواد کمکیِ دیگری مخلوط شده و مقدار کمی جنسینگ در آن به کار رفته باشد. ترکیبات تقویت جنسی موجود در جنسینگ، «جینسنوزید» (Ginsenosides) نامیده می‌شود.

بررسی آزمایشگاهیِ مستقل، تنوع قابل توجهی در محتوای جینسنوزیدِ موجود در مکمل‌های جنسینگ نشان می‌دهد؛ بنابراین مصرف کنندگانی که تحقیق نکرده و یا از داروخانه‌ی مطمئنی خرید نکرده باشند نمی‌توانند مطمئن باشند که هنگام خریدِ مکمل‌های جنسینگ چه چیزی تحویل می‌گیرند. داشتن مجوز قانونی محصول، یکی از ضرورت‌های خرید مکمل جنسینگ محسوب می‌شود، در این صورت می‌توان از جنسینگ برای تقویت قوای جنسی و سرزندگی در مرد و زن استفاده کرد.

سایر مزایای جنسینگ

آمپول خوراکی رد جنسینگ چوآ فارم

طبق اظهار «مرکز سلامت تکمیلی‌ آمریکا» (NCCIH) مصرف مکمل جنسینگ، گذشته از افزایش قوای جنسی، فواید دیگری به شرح زیر دارد:

    • تقویت عمومی بدن
    • افزایش استقامت بدنی
    • درمان اختلالات سلامتی، مثل مشکلات تنفسی و قلبی
    • بهبود تمرکز
    • کاهش ِبروز ناراحتی موسوم به گُرگرفتگی در ایام یائسگی
    • کند کردن روند پیری.

جمع‌بندی

طبق تحقیقات علمی که منبع برخی از آن‌ها در این مقاله ارائه شد، می‌توان با اطمینان گفت که جنسینگ در مردان، مشکل عدم نعوظ و ضعف قوای جنسی را تا حد قابل توجهی حل می‌کند. این موضوع، استفاده از ریشه‌ی این گیاه به مدت چند صد سال در طب‌های سنتی برای افزایش قوای جنسی و جوان سازی انسان را تأیید می‌کند.

مصرف جنسینگ در خانمها نیز از نظر تقویت میل جنسی تأثیر مثبت دارد؛ ولی میزان آن هنوز دقیقاً مورد بررسی قرار نگرفته است. طبق اظهار «مرکز سلامت تکمیلی آمریکا» (NCCIH) با مصرف مکمل جنسینگ، گذشته از افزایش قوای جنسی می‌توان به فواید مختلف و بسیار دیگری هم برای سلامتی دست یافت که تقویت عمومی بدن و کاهش روندِ پیری ازجمله‌ی آن‌هاست.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد