خرید محصولات برند درموسیس

چگونه از دوست داشتن کسی دست برداریم و شروع به حرکت کنیم...

چگونه از دوست داشتن کسی دست برداریم و شروع به حرکت کنیم...

چگونه از دوست داشتن کسی دست برداریم و شروع به حرکت کنیم...

قبول اینکه یک رابطه به پایان رسیده است و باید به آن پایان داد برای اغلب ما سخت است و باید بگویم یک پروسه زمان‌بر خواهد بود. شناخت آنچه از رابطه‌ی آینده‌تان می‌خواهید و اذعان بر اهمیت رابطه‌ای که پشت سر گذاشته‌اید قدم‌های مهمی در کمک به شما در حرکت به سمت جلو است.

اکثر افراد تایید می‌کنند که شما نخواهید توانست به فردی که عاشق او هستید کمکی کنید، شاید در برخی موارد اینگونه باشد اما این یک گزاره‌ی قابل تعمیم نیست و ای کاش اینگونه بود.شاید شما دلباخته‌ی کسی باشید که او چنین حسی به شما نداشته باشد موضوعی که موجب سرخوردگی و رنج بسیار شما خواهد شد.

چگونه از دوست داشتن کسی دست برداریم؟

شاید هم عاشق فردی باشید که مداوما به شما نشان می‌دهد علایق شما مورد علاقه‌ی وی نیست. موضوع هم فقط عشق نیست. ممکن است با دوستی که به شدت به هم علاقه دارید در حفظ شراکت کاری‌تان به مشکل بخورید. صرف نظر از موقعیت، عشق یک احساس پیچیده است و حتی زمانی که واضح است که یک رابطه هیچ لطفی به شما نمی‌کند، ممکن است غیرممکن به نظر برسد که به سادگی احساسات خود را خاموش کنید.

کپسول دورمیرین فورت

نکاتی که به شما کمک می‌کند از درجا زدن در یک رابطه‌ی آسیب‌زا پرهیز کنید

واقعیت را ببینید و دست از انکار بردارید. خوش بینی یک ویژگی بد نیست. در واقع، توانایی حفظ امید در موقعیت‌های سخت یا دردناک معمولاً نشانه‌ای از قدرت شخصی در نظر گرفته می‌شود. اما وقتی نوبت به مشکلات روابط می‌رسد، در نظر گرفتن واقعیت کنونی مفیدتر از آینده‌ای است که تصور می‌کنید. ممکن است شخصی که دوستش دارید این احساس را نداشته باشد. شاید هم در لحظاتی بسیار عاشق و صمیمی بوده‌اید اما عمده‌ی زمان صرف جدل پیرامون اختلاف نظرهایتان می‌شود.

شناسایی نیازهای رابطه و معامله با آن

نگاهی دقیق به آنچه از یک رابطه می‌خواهید، و همچنین آنچه که مطلقاً نمی‌خواهید، می‌تواند به شما کمک بزرگی می‌کند تا در مسیر درستی باشید. اینکه هر دو کار خوبی داشته باشید و ضمن حفظ فردیت‌تان در بالندگی رابطه‌ای عاشقانه بکوشید به نظر فوق‌العاده است. بدیهی است هرچه زمان بیشتری با هم وقت بگذرانید احساس صمیمیت میانتان بیشتر می‌شود. این فوق‌العاده است اگر طرفین نسبت به نیازهای هم هوشیار باشند؛ اما مشکل بزرگ زمانی رخ می‌دهد بعد از گذشتن مدتی از رابطه پیام‌های شما دیر پاسخ داده می‌شوند، مثلا یک ویدئوی جذاب در دایرکت اینستاگرام برایش ارسال می‌کنید و در حالی که آنلاین هم هست هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. پیام صبح به خیر که دیروز داده‌اید بی‌پاسخ مانده و خب اینجا باید به اولویت‌های خود نگاهی دوباره بیندازید. اگر تماس به موقع و اهمیت دادن به یک ارتباط مداوم رایتان حائز اهمیت باشد اینجا باید به خوبی متوجه شوید که این شخص با شما سازگار نیست.وقتی تشخیص می‌دهید که چگونه کسی که دوستش دارید کاملاً نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، ممکن است راحت‌تر بر احساسات خود غلبه کنید.

شناسایی نیازهای رابطه

بپذیرید که عشق برای شما چه معنایی داشت!

«برخی از عشق‌ها ممکن است همیشه در قلب شما نقش ببندند.» برخی از روابط، به ویژه آنهایی که بخشی جدایی ناپذیر از رشد در مقاطع مهم زندگی ما بودند، از درون سازه‌های درونی اینکه ما چه کسی می‌شویم، سرچشمه می‌گیرند.انکار احساسات یا اهمیت آنها می‌تواند شما را عقب نگه دارد. احترام گذاشتن به تجربه و اجازه دادن به آن احساسات شدید که بخشی از گذشته شماست می‌تواند به شما کمک کند آرامش را پیدا کنید و به جلو حرکت کنید.

علاوه بر این، اذعان به اهمیت گذشته عشقتان می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید که چطور عمر این عشق گذشته و کارکردهای خود را برای نیاز امروز شما از دست داده است. عشق به آن دیگری که در گذشته است و امکان بازگرداندنش نیست شما را محدود خواهد کرد؛ اگر درگیر روابط گذشته خود بمانید آنگاه نخواهید توانست رابطه‌ای نو آغاز کنید و خوشبختی را لمس کنید. حتی اگر در خود آمادگی شروع یک رابطه را نمی‌بینید به دیت رفتن برای یافتن یک شریک مناسب ادامه دهید. اگر معنای دیت را نمی‌دانید به قرارهای ملاقاتی که برای آشنایی طرفین هماهنگ می‌شود گفته می‌شود. استفاده از معنای فارسی آن به زعم نگارنده چندان از عهده رساندن معنا برنمی‌آید. به هرصورت هنگامی که می خواهید به طور جدی‌تری قرار ملاقات داشته باشید، پیدا کردن شریک مناسب ممکن است همچنان چالش برانگیز باشد. اغلب زمان می برد. ناامیدی های قرار ملاقات می‌تواند شما را وسوسه کند که به سراغ فردی که از قبل می‌شناختید مصر بمانید. اما متعهد شوید که به آینده نگاه کنید، نه به گذشته خود، حتی اگر در ابتدا سخت باشد.

به سایر روابط خود اهمیت بدهید!

افرادی که از دل شکستگی‌های عاشقانه رنج می‌برند، اغلب تمایل دارند سایر روابط مهم زندگی خود را از خاطر ببرند. دوستان و اعضای خانواده شما می‌توانند در حین تلاش برای بهبودی، از شما حمایت کنند. آنها حتی ممکن است بینش یا خرد مفیدی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود داشته باشند.اگر می‌خواهید از اثرات یک رابطه سمی بهبود ببخشید، دوستانتان می‌توانند با گشودن قلب خود به روی شما التیام زخم‌هایتان باشند. فقط مطمئن شوید که به احساسی که در تعاملاتتان ایجاد می کنید توجه کنید.اگر احساس می‌کنید کسی شما یا انتخاب‌هایتان را قضاوت می‌کند، یا از راه‌های دیگر احساس بدی در شما ایجاد می‌کند، بهتر است تا زمان بهبودی و التیام زخم‌هایتان روابط خود را با او محدود کنید.

 وقت گذاشتن برای خود

برای خودت وقت بگذار

هنگامی که احساس می‌کنید سر به سر عاشق هستید، ممکن است تغییرات کوچکی (یا نه چندان کوچک) در ظاهر یا شخصیت خود ایجاد کنید تا با آن نسخه‌ای از خود تبدیل شوید که مورد تایید و پسند فرد مورد نظرتان است. بخش‌هایی از خود را در نظر بگیرید که ممکن است انکار کرده باشید، آن را پایین آورده یا تغییر داده باشید. شاید بیشتر از آنچه که ترجیح می‌دادید لباس پوشیدید، شروع به دنبال کردن ورزشی کردید که به آن علاقه نداشتید یا سرگرمی مورد علاقه خود را کنار گذاشتید.یا شاید از بیان کامل احساسات خود پرهیز کردید و از درخواست چیزی که نیاز داشتید دست کشیدید.آیا با آن تغییرات احساس راحتی می‌کنید؟ فکر کردن به بخش‌هایی از خودتان که می‌توانستید به راحتی در رابطه از دست بدهید ممکن است به کاهش عشق به کسی کمک کند که واقعاً شما را به خاطر شما دوست ندارد.

قرص نوراگل گل دارو

به خودت فضا بده

ممکن است واضح و بدیهی به نظر برسد؛ اما اغلب به آن توجه نمی‌شود در حالی که نجات‌بخش است. وقتی آماده حرکت هستید، فاصله می‌تواند بهترین دوست شما باشد. حتی یک پیام کوتاه، تماس یا اسنپ چت می‌تواند احساساتی را که فکر می‌کردید از قبل پشت سر گذاشته‌اید، دوباره زنده کند. بهتر است تا حد ممکن از تماس با او پرهیز کنید مگر اینکه واقعا در شرایطی باشید که به آن تماس نیاز است. مانند زمانی که برای فرزند مشترکتان باید برنامه‌ای به اتفاق دنبال کنید. اگر دوستانی هستید که زمان زیادی را صرف معاشرت می‌کردید، بهتر است حالا زمانتان را  با دوستان دیگربگذرانید.ممکن است بخواهید دوستی خود را حفظ کنید. اگر رابطه سالم بود، این هدف بدی نیست. اما صبر کنید تا شدت عشقتان کم شود. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت باعث ایجاد درد غیر ضروری برای خود شوید.

احترام به خود

درک کنید ممکن است کمی طول بکشدبر خلاف تصور شما احساس عشق می‌تواند نهایتا به پایان برسد اما این معمولا یک فرآیند فوری نیست و بسیار بدیهی است که در طی این پروسه اندوه زیادی را تجربه کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این دوره وجود دارد:

با خودت صبور باش

شفقت به خود را با گفتن آنچه که ممکن است به یک دوست در موقعیت مشابه بگویید به خودتان تمرین کنید.بپذیرید که درگیر رنج و حرمانِ پس از پایان رابطه شدن، طبیعی است.به خود یادآوری کنید که درد برای همیشه ادامه نخواهد داشت.با یک درمانگر صحبت کنیدبه خاطر داشته باشید مسائل قلبی می توانند ما را به جایی برسانند که واقعاً دردناک است. درمان همواره به عنوان یک منبع مفید قابل توصیه است به ویژه در زمان‌هایی که:

دیگر نمی‌توانید زندگی معمول خود را داشته باشید.

    • در مورد احساسات خود گیج هستید.
    • خود را در سیاهی‌ها غرق می‌بینید.
    • در تصدیق یا پذیرش احساسات خود مشکل دارید.

درمان فضایی امن و بدون قضاوت را برای کشف احساسات و گفتگو از طریق راهبردهایی برای پرداختن مؤثر به آنها فراهم می‌کند. یک درمانگر همچنین می‌تواند مهارت‌های مقابله‌ای را برای مدیریت این احساسات به شما آموزش دهد تا زمانی که شدت آن کاهش یابد. پیشنهاد اکید متخصصان روان است که اگر نسبت به گرفتن درمان حرفه‌ای مردد هستید شاید بتوانید با تلاش فردی و کمک از دوستان خود اوضاع را بهبود ببخشید؛ اما نه آن وقتی که شرایط شما در دسته‌بندی‌های زیر قرار گرفته است:

    • افکار خودکشی رهایتان نمی‌کند؛
    • احساس عمیق ناامیدی را تجربه می‌کنید؛
    • مداوما حس افسردگی و اضطراب دارید.

جمع‌بندی:

انسان‌ها عواطف پیچیده و منحصر به فردی دارند. واقعا مهم نیست که چقدر تمایل دارید تا احساساتتان نسبت به فردی که به شما آسیب رسانده و یا دیگر به شما مهری ندارد خاموش شود، هیچ چیز به سادگی خواستن شما اتفاق نمی‌افتد. اما مهم است بدانیم شناخت و پذیرش احساسات اندوه‌باری که بعد از پایان یک رابطه تجربه می‌کنیم به ما در یک مدیریت مثبت کمک خواهد کرد. نگران نباشید اگر نتوانستید در مدت زمان طولانی هم یاد و خاطره عشق قدیمی‌تان را از ذهن دور کنید. بعید است بتوانیم چیزی در زندگی را فراموش کنیم. تنها اهمیت دارد که از آن احساس فلج کننده رها شده و بتوانیم به سمت آینده و روابط سازنده گام برداریم.
در هر صورت گذر از این مراحل برای بسیاری از افراد سخت  طاقت فرساست و ممکن است دچار استرس، اضطراب و سردرگمی شویم بهتر است از مکمل های کاهش استرس کمک بگیریم و با ارامش از این مرحله عبور کنیم. همچنین اگر در این دوره خواب کافی و مناسب ندارید بهتر است نگاهی به مقاله بی خوابی و بررسی مشکلات ناشی از کمبود خواب و میزان خواب مناسب بیاندازید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد