خرید محصولات برند درموسیس

کدام قطار شما را به ایستگاه چربی‌سوزی می‌رساند؟!

کدام قطار شما را به ایستگاه چربی‌سوزی می‌رساند؟!
سیر تا پیاز چربی سوزی

مطمئنا اضافه وزن مشکل بسیار ناراحت‌کننده ای است. تجمع چربی در بدن به آرامی اتفاق می‌افتد و ممکن است زمانی مطلع شوید که لباس‌های­تان دیگر به تنتان برازنده نیست. گاهی ممکن است شما چندان اضافه وزن نداشته باشید؛ اما با انباشته‌شدن چربی در ناحیه شکم مواجه باشید. این موضوع می‌تواند دردسر ساز باشد. علاوه بر مقوله‌ی تناسب اندام، انباشته شدن چربی در بدن می‌تواند سلامتی فرد را به خطر بیاندازد.

مهمترین نکات برای چربی سوزی

افزایش چربی می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع دو را افزایش دهد. می‌دانید که شایع‌ترین دلایل مرگ و میر در جهان به دلیل ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی است. توجه به سلامتی باید از زوایای مختلف صورت گیرد. می‌دانید که سوزاندن چربی مخصوصا چربی‌های ناحیه شکم بسیار دشوار است. اما چربی سوزی برای تامین سلامت شما باید انجام شود. ما مهمترین نکات برای چربی سوزی را به شما خواهیم آموخت.

سوخت لازم برای چربی سوزی

همانطور که می دانید عمده‌ترین دلیل برای اضافه وزن و افزایش توده‌ی چربی بدن، سبک ناسالم زندگی و تغذیه نامناسب است. به همین دلیل، در گام اول برای چربی سوزی باید به اصلاح سبک زندگی و روش تغذیه بپردازید. باید مواد غذایی و فعالیت‌هایی را در برنامه خود قرار دهید.

مصرف فیبر برای چربی سوزی

شما باید در برنامه غذایی خود مقدار کافی فیبر قرار دهید. فیبرها خاصیت های ویژه ای دارند. با مصرف فیبر سرعت عبور غذا در لوله گوارش کاهش می‌یابد و در نتیجه فرد زودتر احساس سیری می‌کند. علاوه بر این مصرف فیبر باعث می شود که بدن کالری کمتری دریافت کند.

مهمترین نکات برای چربی سوزی

 با انجام آزمایشات علمی متعدد ثابت شده است که مصرف روزانه 10 گرم فیبر می‌تواند سبب کاهش 7/3 درصد چربی در ناحیه شکم شود. موادی مانند کلم بروکلی، حبوبات، شاه توت و تخم کتان غنی از فیبر هستند. مصرف این مواد در برنامه غذایی می‌تواند سبب چربی سوزی شود. همچنین می توانید از مکملهای فیبر که به این منظور تولید شده اند در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

رژیم غذایی غنی از پروتئین

مصرف مقدار مناسبی از پروتئین سبب ترشح هورمون PVY می‌شود. ترشح این هورمون به مغز فرمان سیری می‌دهد. در نتیجه پروتئین می‌تواند برای کاهش اشتها موثر باشد. علاوه بر این مصرف پروتئین سبب می‌شود تا در حین پروسه چربی سوزی شما عضلات خود را از دست ندهید.

رژیم غذایی غنی از پروتئین

آزمایشات بسیاری تاثیر مصرف پروتئین بر کاهش چربی مخصوصا در ناحیه شکم را ثابت کرده‌اند. در نتیجه شما برای تکمیل روند چربی سوزی کافی است روزانه مقدار کافی از پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. موادی مانند انواع گوشت‌ها، مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، لبنیات و آجیل‌ها غنی از پروتئین هستند.

انجام ورزش های هوازی

یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای کالری‌سوزی، انجام ورزش‌های هوازی است. به همین دلیل انجام ورزش‌های هوازی موثرترین راه برای چربی سوزی مخصوصا در ناحیه شکم است. برای اینکه انجام این ورزش مناسب‌ترین اثر را داشته باشد شما باید برنامه منظم، مداوم و دارای شدت مناسب برای چربی سوزی با ورزش هوازی داشته باشید. زیرا اگر بتوانید در هر هفته حدود 300 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید کاهش توده چربی بدن شما به مراتب افزایش خواهد یافت.

اساس کار قرصهای چربی سوز افزایش متابولیسم بدن می باشد که مصرف این مکملها می تواند در کنار ورزش به کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر کمک کند.

انجام ورزش های هوازی

انجام تمرینات قدرتی

موثرترین راه برای چربی سوزی، عضله سازی است و برای این کار باید ورزش های استقامتی و قدرتی انجام دهید. مطالعات علمی نشان داده است که ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش‌های هوازی می‌توانند تا اندازه‌ای زیاد به کاهش توده‌ی چربی مخصوصا در ناحیه شکم افراد منجر شود؛ البته برای اینکه بدانید چه نوع تمرین و با چه شدتی انجام دهید حتما باید با یک مربی بدنسازی مشورت کنید.

تنظیم خواب

تحقیقات نشان داده‌اند که تنظیم خواب می‌تواند سلامت را از جنبه‌های مختلف تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مزایای تنظیم خواب، داشتن وزن ایده آل است. افرادی که در شب کمتر از 5 ساعت بخوابند، احتمال افزایش وزن و تجمع توده چربی در بدن آنها افزایش می‌یابد. پس باید برای چربی سوزی برنامه خواب منظمی داشته باشید.

تنظیم خواب

سعی کنید شب حتما 7 ساعت بخوابید. توجه داشته باشید که برای کاهش چربی بدن باید شب هنگام بخوابید زیرا خواب روز هرگز نمی‌تواند جایگزینی مناسب برای خواب شب باشد.

مصرف منظم ماهی

ماهی به دلیل اینکه غنی از امگا 3 است، ماده مناسب برای چربی سوزی به حساب می‌آید. به همین دلیل باید در برنامه غذایی خود این ماده را نیز بگنجانید. متخصصین پیشنهاد می‌کنند که حداقل 2 تا 3 وعده غذایی خود را در هفته به ماهی‌ها اختصاص دهید. ماهی‌هایی مانند سالامون، ساردین و شاه ماهی غنی از امگا 3 هستند  و مصرف آنها برای کاهش توده‌ی چربی بدن موثر است.

ممنوعه‌ها در کمین چربی سوزی  

 چربی های ترانس

برای تولید چربی های ترانس، به روغن‌های گیاهی هیدروژن افزوده می‌شود. مصرف این چربی‌ها منجر به افزایش بیش از اندازه‌ی توده چربی در ناحیه شکم، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 می‌شود. به همین دلیل برای چربی سوزی هرگز از روغن‌های ترانس یا روغن‌های هیدروژنه استفاده نکنید؛ اما می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، سویا، کنجد، کانولا، هسته انگور و هسته انار برای آشپزی استفاده کنید.

قطع مصرف نوشیدنی های الکلی

قطع مصرف نوشیدنی های الکلی

مشروبات و نوشابه‌های حاوی الکل ضررهای فراوانی دارند. به طور کلی، تداوم مصرف این نوع نوشیدنی‌ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به سیستم گوارش و کبد وارد کند. صدمات ناشی از مصرف الکل به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند منجر به مرگ افراد شود. یکی از پیامدهای مصرف مشروبات الکی افزایش توده چربی بدن به ویژه در ناحیه‌ی شکم است. پس اگر تصمیم جدی برای چربی سوزی دارید باید حتما مصرف این مواد را برای همیشه ترک کنید.

نقش کاهش استرس در روند چربی سوزی

استرس سبب تحریک غدد فوق کلیه می‌شود. در نتیجه هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌شود. افزایش میزان کورتیزول در بدن به معنای افزایش اشتها و گرسنگی شدید در فرد است که این مورد می‌تواند سبب افزایش توده‌ی چربی در بدن شود. در نتیجه برای اینکه بتوانید فرایند چربی سوزی را به خوبی انجام دهید حتما باید میزان استرس خود را کنترل کنید.

قطع مصرف نوشیدنی های الکلی

شما نمی‌توانید بدون برقراری تعادل در میزان کورتیزول در بدن به تناسب اندام ایده آل خود دست پیدا کنید. برای کاهش میزان تنش و استرس می‌توانید به یک روانپزشک مراجعه کنید. یا برنامه‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن را برای کاهش استرس خود به کار ببرید. بد نیست بدانید مکملهای کاهش استرس حاوی ترکیبات گیاهی برای افزایش آرامش ذهنی و کاهش استرس در افراد هستند.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها

مصرف کربوهیدرات به سادگی می‌تواند سبب افزایش وزن و در نتیجه افزایش توده بدنی شود. اگر شما از برنامه غذایی دارای مقداری کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز استفاده کنید به آسانی می‌توانید چربی سوزی را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید برای چربی سوزی از کربوهیدرات‌های فرآوری نشده مانند برنج قهوه ای و .. استفاده کنید.

 آزمایشات متعددی نشان داده‌اند که شما با جایگزینی کربوهیدرات‌های تصفیه نشده می‌توانید تا حدود 17 درصد توده چربی بدن خود را کاهش دهید.همچنین مصرف مکملهای حاوی کربوهیدرات می تواند شما را برای داشتن توده عضلانی بهتر یاری کند.

عدم مصرف نوشابه های صنعتی و نوشیدنی های حاوی شکر یا قند

 در صورتی فرایند چربی سوزی به خوبی انجام می‌شود که شما تمام موادی که سبب افزایش میزان چربی بدن می شود را شناسایی کنید. در مرحله‌ی بعد با عدم مصرف یا کاهش مصرف این مواد میزان چربی بدن خود را کاهش دهید. نوشابه‌های صنعتی و نوشیدنی‌های حاوی شکر فایده‌ای برای بدن ندارند؛ اما می توانند احتمال دیابت، بیماری قلبی و عروقی پوکی استخوان، اضافه وزن و پوسیدگی دندان را افزایش دهند. در نتیجه باید از مصرف این مواد اجتناب کنید. به جای مصرف این مواد می‌توانید از نوشیدنی‌های طبیعی و اسموتی‌های خانگی و بدون شکر استفاده کنید. علاوه بر این، روزانه مقدار کافی آب بنوشید.

اسموتی‌های خانگی

نتیجه گیری

تجمع چربی در بدن می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری کبد، بیماری‌های قلب و عروق و دیابت نوع دو را افزایش دهد. در نتیجه توجه به وزن بسیار مهم است، اگر شما با افزایش توده چربی در بدن مواجه هستید باید اقدامات لازم برای چربی سوزی را انجام دهید. افزایش چربی در بدن ناشی از تغذیه ناسالم و سبک زندگی است. در نتیجه برای مکمل چربی سوزی باید حتما برنامه غذایی مناسب داشته باشید و سبک زندگی خود را اصلاح کنید. دقت داشته باشید اضافه وزن تنها ظاهر شما را نامناسب نمی‌کند؛ بلکه می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تاثیر بگذارد. پس توجه به این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد