خرید محصولات برند درموسیس

ضد آفتاب دور چشم چیست؟ / چه تفاوت معناداری بین ضد آفتاب‌های معمولی و ضد آفتاب‌های دور چشم وجود دارد؟

ضد آفتاب دور چشم چیست؟ / چه تفاوت معناداری بین ضد آفتاب‌های معمولی و ضد آفتاب‌های دور چشم وجود دارد؟

وقتی صحبت از مراقبت دور چشم می‌شود در کنار «نحوه استفاده از کرم دور چشم» برای جلوگیری از ایجاد زودهنگام چین و چروک‌های پای چشم باید به نقش ضد آفتاب برای محافظت از این بخش از چشم هم توجه ویژه داشت. در طی سالیان گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که توصیه‌هایی مبنی بر عدم استفاده از ضد آفتاب در اطراف چشم را بُلد کرده‌اند و حالا نمی‌دانیم عاقبت برای محافظت پوست ناحیه‌ی چشممان از آسیب‌های اشعه‌ی فرابنفش آیا تنها استفاده از یک کرم دورچشم کافی است؟

اگر به این دلیل میهمان این مقاله شده‌اید که « ضد آفتاب دور چشم چیست؟»و «تفاوت ضد آفتاب دور چشم با ضد آفتاب معمولی» را در گوگل سرچ کرده‌اید، قدمتان به روی چشم، برای شما پاسخی جامع تدارک دیده‌ایم.

ضد آفتاب دور چشم دغدغه‌ای برای آنانکه جوانی‌شان را دوست دارند!

آیا ضد آفتاب دور چشم را باید به صورت اختصاصی تهیه کرد؟ چه می‌شود اگر از ضد آفتاب‌های معمولی برای این بخش استفاده کرد؟

ناحیه‌ی اطراف چشم‌ها دارای نازک‌ترین بخش پوست است و دقیقا به همین خاطر هم ردپای عبور سن بیش از هر قسمت دیگر در این ناحیه دیده می‌شود؛ اگرچه استفاده همیشگی از عینک آفتابی یک بایدِ جدی برای محافظت از چشم‌ها و ناحیه‌ی اطراف آن است؛ اما نباید و نمی‌تواند تنها خط دفاعی برای محافظت از این بخش در نظر گرفته شود.

جدی نگرفتن کرم ضد آفتاب دور چشم و افزایش تهدیدِ سرطان ملانوما

ترسناک است؛ اما بد نیست بدانید یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین سرطان‌های پوست در ناحیه‌ی پلک‌ها اتفاق می‌افتد. ناحیه‌ای که دارای پوست نازک و عاری از چربی است می‌تواند در برابر عوامل محیطی و آسیب‌های اشعه‌ی فرابنفش بی‌دفاع‌ترین باشد.

جدی نگرفتن کرم ضد آفتاب دور چشم و افزایش تهدیدِ سرطان ملانوما

بر اساس آماری که در دسترس است، بیشترین میزان ابتلا به سرطان در ایالات متحده مربوط می‌شود به سرطان‌های پوست غیر ملانوما. این نوع سرطان معمولا در خارجی‌ترین لایه‌ی پوست که همان اپیدرم است ایجاد می‌شود و نام‌گذاری آن هم بر اساس سلولی که درگیر شده است صورت می‌پذیرد.

لازم است بدانید سرطان پلک در حال حاضر ششمین سرطان شایع برای مردان، هفتمین سرطان مشترک بین زنان و در نهایت یکی از سه نوع سرطانی است که در مردان نرخ مرگ و میر قابل توجهی دارد. نکته‌ی حائز اهمیت دیگر این است که سرطان پلک با آسیب به ساختار های چشمی احتمالِ کوری را در افراد بالا می‌برد.

بعد از این شرح مفصل از حساسیت‌ پوستِ ناحیه‌ی چشم و خطراتی که این بخش را تهدید می‌کند به نظر می‌رسد آمادگی کامل را برای اینکه از نحوه‌ی مراقبت ناحیه‌ی اطراف چشم به کمک کرم دور چشم و شاید ضد آفتاب های دور چشم آگاه شوید، به دست آورده باشید.

ضد آفتاب دور چشم

ضد آفتاب دور چشم چیست؟

جای هیچ گونه تردیدی نیست که باید در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کرد، این موضوعی است که صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و نیز فصلی که در آن هستید، روزهای آفتابی با UV بالا و روزهای ابری با UV  ملایم‌تر در هر حال و هر صورتی متخصصین پوست و مو  به شما خواهند گفت نه تنها باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید؛ بلکه لازم است که هر 2 ساعت یک بار آن را تجدید کنید.

بسیاری از افراد خوشبختانه این موضوع را جدی گرفته و آویزه‌ی گوش خود می‌کنند؛ اما در این میان هستند عده‌ای که متاسفانه علی‌رغم جدیت در مصرف ضد آفتاب تنها توجه‌شان به صورت بوده و برخی نقاط حیاتی دیگر از جمله گردن، گوش‌ها و مهم‌تر از همه اطرافِ چشم‌ها را نادیده می‌گیرند.

دقت کنید که پوست اطراف ناحیه چشم شما بسیار نازک است و اولین کسی است که بلندگو دست می‌گیرد و پیری شما را فریاد می‌زند آن هم وقتی هنوز فاصله‌ی زیادی تا پیری واقعی دارید. پس چرا نسبت به مراقبت از آن بی‌تفاوت باشید؛ در حالی که به سادگی خواهید توانست با مرطوب کردن پوست این ناحیه تا حد زیادی از چنین فرآیندی جلوگیری کنید.

محافظت در برابر آفتاب ضروری است

قرارگیری در معرض نور خورشید می‌تواند نقش مهمی در روند پیری پوست داشته باشد و باعث تیره شدن پوست زیر چشم شود .

یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع واقعاً بخشی ضروری از هر روتین مراقبت از پوست است و باید هر روز استفاده شود. حتی اگر بیرون تاریک به نظر برسد، اشعه UVA همچنان می‌تواند باعث آسیب شود.

همچنین پلک بالایی خود را فراموش نکنید. این یکی از مواردی است که هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب نادیده گرفته می شود.

و اگر استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب در بالای آرایش، به ویژه آرایش چشم، بسیار دردسرساز است، روی یک عینک آفتابی سرمایه گذاری کنید که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می دهد. این می تواند کمک به محافظت نه تنها چشمان شما، بلکه پوست اطراف آنها نیز در برابر اشعه های UVA و UVB ناخواسته.

نحوه‌ی استفاده ایمن از کرم ضد آفتاب در اطراف چشم

 اگر مقاله‌های وبلاگ روشا را مطالعه کرده باشید، بعید است که مقاله‌ی مربوط به چیستی ضد آفتاب‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن را از قلم انداخته باشید؛ اگر هم که از قلم افتاده با رفتن به لینک «ضد آفتاب چیست؟»  به سادگی خواهید توانست به اطلاعات ارزشمندی در این حوزه دسترسی پیدا کنید.

دور چشم آیسول

حالا چرا به این مقاله اشاره کردیم؟ هدف این بود که شما را به این‌جا برسانیم که درست است که بعد از خواندن مقاله‌ی فوق و یا حتی پیش از آن می‌دانستید که چگونه باید از ضد آفتاب‌ها برای محافظت از پوست صورت خود بهره ببرید؛ ولی آیا این را هم می‌دانید که بهترین حالت استفاده از ضد آفتاب‌ها برای اطراف چشم چگونه است؟

برخلاف توصیه‌های غیر علمی و گاها با اهداف بیزنسی که به شما می‌گوید از ضد آفتاب‌ها در اطراف چشم خود استفاده نکنید باید به شما بگوییم اکثر ضد آفتاب‌ها برای استفاده در  اطراف چشم هیچ مشکلی نداشته و کاملا هم ایمن هستند. آنچه مهم است اینکه دقت کنید کرم را به اندازه‌ای نزدیک به چشم خود نبرید که منجر به تحریک و آلرژی چشم شما شود.

ضد آفتاب شیمیایی یا فیزیکی، کدام یک برای اطراف چشم ایمن‌تر است؟

ضد آفتاب‌های فیزیکی که در آنها مواد معدنی همچون روی و یا دی‌اکسید تیتانیوم استفاده شده است برای استفاده در اطراف ناحیه‌ی چشم ایمن‌تر خواهد بود. این ضد آفتاب‌ها به طور کلی برای پوست‌های حساس بیشتر توصیه می‌شوند و از آنجا که پوست اطراف ناحیه‌ی چشم هم بسیار حساس است؛ بنابراین استفاده از این ضد آفتاب‌ها برای آن عالی خواهد بود.

روی ضد آفتاب شما هم نوشته شده « دور چشم استفاده نشود »؟

در مقاله‌ی مربوط به «ترکیبات ضد آفتاب» خوب به طور کامل از فیلترهای UV صحبت کردیم،گفتیم هریک مختص به کدام دسته از ضد آفتاب‌ها هستند و نحوه‌ی عملکردشان برای محافظت پوست شما در مقابل اشعه‌ی فرابنفش چگونه است. با وجودی که این فیلترها به لحاظ ایمنی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده‌اند؛ اما مسئله‌ی مهم در این جا توجه به این نکته است که ایمنی ضد آفتاب‌ها روی پوست صورت بررسی و آزمایش می‌شود و متاسفانه آزمایشی روی پوست اطراف چشم شکل نگرفته است.

دور چشم ساین اسکین

دلیل اینکه روی اغلب ضد آفتاب‌ها عبارت «دور چشم استفاده نشود» ذکر شده هم همین نکته است. حتما در ذهنتان این سوال نقش گرفته است مگر نگفتید که هیچ مشکلی ندارد از کرم ضد آفتاب صورت برای پوست اطراف ناحیه‌ی چشم هم استفاده کنیم؟ پس چرا اینجا از تفاوت ماهیت این دو ناحیه صحبت شده است؟ چرا باید برای این بخش جداگانه تاثیر ترکیبات بررسی شود؟

حق دارید؛ اما با کمی صبوری پاسخ پرسش‌های شکل گرفته در ذهنتان را خواهید گرفت. درست است که از نظر ماهیتی پوست اطراف چشم با سایر قسمت‌های بدن شخص، تفاوت ندارد؛ اما اگر توجه کرده باشید بارها و بارها در طول این مقاله از نازک بودن پوست این بخش صحبت کردیم و دقیقا به همین دلیل ترکیب فعالی که می‌تواند روی گونه‌های شما تاثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد؛ چراکه این بخش دارای تاب‌آوری خوبی به دلیل ضخامتش است؛ ممکن است از توان پوست ظریف اطراف چشم خارج باشد.

به همین دلیل است که روی برخی محصولات ضد آفتاب این هشدار آمده که برای دور چشم استفاده نشود؛ چراکه به دلیل نازک بودن ممکن است یکی از ترکیبات ضد آفتاب موجب تحریک آن شود. پس اگر می‌خواهید از ضد آفتاب خود برای مراقبت این نقطه هم بهره بگیرید بهتر است به سراغ ضدآفتاب‌های مینرال یا فیزیکال بروید.

چرا مینرال‌ها؟

از آنجایی که تنها ترکیبات استفاده شده در ضد آفتاب‌های مینرال، زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید هستند و این ترکیبات با وجود اینکه محافظت بالایی در مقابل فیلترهای UV دارند؛ اما کم‌ترین احتمال بروز حساسیت و آلرژی را به همراه دارند؛ به همین دلیل می‌توانید بدون نگرانی برای ناحیه‌ی اطراف چشمتان از ضد آفتاب‌های مینرال مخصوص صورتتان  استفاده کنید.

مینرال‌ها

با اینحال به خاطر داشته باشید چه در ناحیه‌ی اطراف چشم و چه هر بخشی از صورت، هرگاه در حین مصرفِ ضد آفتاب پوستتان علائمی چون قرمزی، خارش، سوزش و تورم از خود بروز داد بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید و پوست خود را با آب بشویید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که گاه فرد به دلیل جنس پوستش از ضد آفتاب مخصوص پوست‌های چرب استفاده می‌کند، در چنین وضعیتی ممکن است این محصول نیاز پوست ناحیه‌ی چشم به رطوبت‌رسانی را تامین نکند در این حالت لازم است که از محصولی مناسب پوست خشک برای این قسمت استفاده کرد.

پس تا اینجا به خوبی مشخص شد برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب دور چشم چه محدودیت‌هایی وجود دارد و از طرفی کسب این دانش شما را از خرید محصولات اضافه در بسیاری از مواقع می‌رهاند.

آیا کرم دور چشم چیزی جز یک آبرسان است؟

شاید این نکته برایتان جالب باشد که کرم‌های دور چشم در نهایت چیزی جز آبرسان‌های مناسب برای خشکی پوست نیستند به همین علت هم توصیه می‌شود از دور چشمی برای مصرف روزانه استفاده کنید دارای SPF باشد و برای شب همین که غلظت مناسب برای رطوبت رسانی داشته باشند کافی است.

آیا کرم دور چشم چیزی جز یک آبرسان است؟

با همه‌ی توضیحات گفته شده آنچه باید در هنگام انتخاب محصول مناسب مد نظر قرار بدهید، پیدا کردن فرمولاسیونی است که علاوه بر فیلتر کردنِ هر دو اشعه‌ی UVA و UVB باعث ایجاد حساسیت در پوست نازک و حساس این ناحیه نشود و فاقد عطر و ترکیبات آلرژی زا باشد.

آیا لازم است که در کنار کرم دور چشم از یک ضد آفتاب مجزا برای آن استفاده کرد؟

خیر چنین ضرورتی وجود ندارد، شما می‌توانید هنگام تهیه‌ی کرم دور چشم خود دقت کنید که در ترکیبات آن از SPF استفاده شده باشد در این صورت نیازی نیست در کنار آن از یک ضد آفتاب مجزا به این منظور بهره برد. همچنین همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم شما می‌توانید از همان ضد آفتاب خود به شرطی که فیزیکی باشد در اطراف چشم خود هم، استفاده کنید.

با این‌حال برخی برندها محصولاتی مختص به این ناحیه از صورت تولید کرده‌اند که لزوما ترکیباتِ اصلی آنها با آنچه در ضد آفتاب شما موجود است مغایرتی ندارد؛ اما ممکن است برای برخی استفاده از این محصولات با خاطر جمعی بیشتری همراه باشد یا استفاده از آن ساده‌تر باشد در این صورت شما را دعوت می‌کنیم با رفتن به لینک زیر با تعدادی از این برندها که ضد آفتاب‌های مخصوص دور چشم تولید کرده‌اند آشنا شوید.

 آنچه اهمیت دارد، برای محافظت از پوست اطراف چشم خود از آسیب‌های اشعه‌ی فرابنفش، محصولی را به کار بگیرید که SPF مناسب داشته باشد و ترجیحا ترکیبات آن معدنی باشد. باز هم تاکید می‌کنم که باید مراقب باشید کرم وارد چشم شما نشود؛ ولی اگر این اتفاق افتاد به سرعت به مدت بیست دقیقه با آب سرد چشم‌های خود را بشویید.

کرم دور چشم آیسول رنگی

جمع‌بندی:

گفتیم که ناحیه‌ی اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است؛ بنابراین هرگونه مالیدن این ناحیه یا کشیدن خشن روی پوستِ آن قسمت منجر به ایجاد چین و چروک ظریف می‌شود و در کنار خطوط پنجه کلاغی شما را مسن‌تر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد. توصیه‌ای که در این راستا می‌توان در نظر داشت کمک گرفتن از انگشت حلقه در هنگام استعمال کرم دور چشم است. به کمک این انگشت خواهید توانست با ملایمت هرچه بیشتر ضربه‌هایی آرام را برای خوراندن کرم به پوست اجرا کنید.

آثار زیان‌باری که اشعه‌ی فرابنفش خورشید دارد موضوعی است که بسار زیاد در مورد آن خوانده و شنیده‌ایم از ریسک ابتلا به سرطان پوست تا ابتلا به چین و چروک‌هایی که همه‌ی ما از آنها فرار ی هستیم. با وجودی که سالانه  محصولات زیادی در صنعت آرایشی و مراقبتی پوست برای رفع چین و چروک به بازار ارائه می‌شود؛ اما بر اساس مطالعات ثابت شده است ۸۰ درصد عامل ابتلا به پیری زودرس، در نتیجه‌ی آثار مخرب همین اشعه‌ی فرابنفش خورشید است.

آیسول کرم ضدآفتاب بی رنگ دور چشم

در حقیقت شما با استفاده‌ی مداوم از ضدآفتاب دور چشم مناسب روی پوست خود مانع از تخریب بافت کلاژن و الاستین لایه‌ی درم پوست می‌شوید و این منجر به حفظ حالت ارتجاعی و کشسانی پوست می‌شود. آنچه در نهایت منجر به عمر طولانی‌تر جوانی ظاهر شما خواهد بود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد