خرید محصولات برند درموسیس

کرم دور چشم چیست / بررسی کرم دور چشم از چیستی تا بایدها و نبایدهای آن

کرم دور چشم چیست / بررسی کرم دور چشم از چیستی تا بایدها و نبایدهای آن

کرم دور چشم چیست

اولین ردپای پیری از چشم‌ها شروع می‌شود، خطوط پنجه‌کلاغی و چین‌های ریز زیر چشم‌ها اولین نشانه‌های عبور از یک فصل زندگی و ورود به سال‌های ابتدایی میان‌سالی است؛ اگرچه همیشه هم این موضوع صادق نیست؛ چراکه در دنیای صنعتی که امروزه انسان زیست می‌کند عوامل زیادی از جمله استرس، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و بسیاری عوامل دیگر می‌تواند موجب شود این ردپا زودتر از زمانی که باید حضورش را پای چشم‌های شما اعلام کند.

اما همان‌گونه که آفت‌های عصر حاضر تهدیدی برای دزدیده شدن زیبایی و جوانی محسوب می‌شوند، مواهبی هم دارد که می‌توان به لطف آن از وجود چنین آسیب‌هایی پیشگیری به عمل آورد. در این مقاله قصد داریم به سراغ یکی از پر اهمیت‌ترین محصولات زیبایی و درمانی پوست برویم که به عقیده‌ی بسیاری از متخصصان باید بعد از 25 سالگی در روتین پوستی افراد جای ثابتی پیدا کند. «کرم دور چشم چیست؟»

آیا کرم دور چشم یک سپر دفاعی در مقابل پیری است؟

اگر ادعا شود که با یک مراقبت مداوم از پوست اطراف چشم می‌توان به جنگ با پیری زودرس رفت شاید چندان ادعای گزافی نباشد.  ظرافت و نازکی پوست این منطقه، آن را به بستری برای ایجاد چین و چروک‌های ریز  و در  بیشتر مواقع  علاوه‌بر آن میزبان میهمانانِ نه چندان خوشایندی همچون افتادگی پلک‌ها و حلقه‌های سیاه زیر چشم کرده است.

برای اینکه بتوانید پوست اطراف چشم را به خوبی آبرسانی کنید و آن بافت سفت و منسجم را که نشانی از زیبایی پوست اطراف چشم شماست، حفظ کنید، استفاده از  کرم دور چشم یک الویت است. آن هم محصولی که با فرمولاسیون خود علاوه‌بر حفظ رطوبت پوست قادر به درمان مشکلات پوستی رایج هم باشد.

از چه زمانی مصرف کرم دور چشم را باید آغاز کرد؟

در حقیقت هرچه زمان استفاده از کرم دور چشم را به سنین جوانی خود گره بزنید و اجازه بدهید مدت زمان بیشتری این روتین اجرا شود درواقع برای سال‌های طولانی خواهید توانست میانسالی و پیری شاداب‌تری را پشت سر بگذارید.

بررسی کرم دور چشم از چیستی تا بایدها و نبایدهای آن

به شما تضمین می‌دهیم ارزشش را دارد که با صرف اندکی زمان برای خواندن این مقاله، به کاهش پف چشم‌های خود و کمرنگ‌شدن خطوط پنجه کلاغی کنار چشم‌هایتان کمک شایانی کنید. البته باید مد نظر داشته باشید که ممکن است کرم دور چشم شما اکتیوهای لازم برای رفع همه‌ی موارد گفته شده را نداشته باشد، پس این بسیار مهم است که ترکیبات را بشناسید تا با توجه به نیاز خود با خواندن برچسب محصولات بهترین انتخاب را داشته باشید.

اما همان‌گونه که احتمالا شما هم دغدغه‌اش را داشته باشید- وگرنه چرا باید میهمان این نوشته می‌شدید- انتخاب یک کرم دور چشم که خاطر شما را علاوه بر محافظت از پوست ناحیه‌ی چشم، از مزایای مراقبتی و پیشگیری کننده هم برای این ناحیه آسوده کند، در شروع چندان کار ساده‌ای نیست و نیاز دارد تا حدودی با ترکیبات مهم این محصول آشنا شوید. جای نگرانی نیست همراهی شما تا اتمام این مطلب شما را دست پر راهی خرید آنچه باید می‌کند.

7 مرحله برای کسب بهترین نتیجه از کرم دور چشم

برای اینکه بتوانید نتایج درخشان‌تری از مراقبت خود بگیرید خوب است در اجرای روتینِ مراقبت از پوستِ اطراف چشم مراحل زیر را دنبال کنید:

دور چشم های درماتیپیک

    1. شاید برایتان جالب باشد که بدانید انگشت حلقه‌ی شما، ضعیف‌ترین انگشت شماست و به همین دلیل می‌تواند بهترین انتخاب باشد برای اینکه با ملایمت کرم را در اطراف چشم بمالید. فراموش نکنید این ناحیه بسیار حساس است و باید با آن با ملایمت رفتار شود؛
    2. مقدار مورد نیاز چیزی حدود یک نخود است، نیازی نیست مقدار بیشتری بردارید این کار جز اسراف به حصول نتیجه کمکی نمی‌کند؛
    3. از گوشه‌ی داخلی چشم خود شروع کرده و به سمت خارج چشم با ضربه‌های ملایم کرم دور چشم را به خورد پوست خود بدهید دقت کنید که مژه‌های پایینی زیاده از حد آغشته به کرم نشوند. این کرم قرار است پوستتان را تغذیه کند نه مژه‌هایتان را؛
    4. همچنین نیازی نیست از کرم دور چشم روی پلک‌هایتان استفاده کنید، دقت کنید که با مصرف بی‌رویه باعث ورود کرم به چشم‌ها نشوید این موضوع باعث تحریک و ایجاد سوزش آن‌ها می‌شود؛
    5. پس از اینکه کرم را به طور کال به همه‌ی نواحی اطراف چشم خیلی ملایم بدون کشیدن و مالیدن و تنها با ضربه زدن پخش کردید 2 دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوست شود؛
    6. بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید سایر محصولات آرایشی و مراقبتی پوست خود را مورد استفاده قرار دهید؛
    7. مهم است که چنانچه قصد دارید از کرم روز و ضدآفتاب خود استفاده کنید پیش از آن از کرم دور چشم که بافت و فرمول سبک‌تری دارد استفاده کنید. این یک قانون است که فرمول‌های سنگین آخر بمانند.

کرم دور چشم ریچموند

باورِ اشتباهی که می‌گوید«کرم دور چشم تنها راه مراقبت است»

بله استفاده از کرم دور چشم یک بایدِ مراقبتی محسوب می‌شود؛ البته که این تنها کاری نیست که برای سلامت پوست چشمانتان می‌توانید انجام دهید. در این بخش شما را با تعدادی از این راه‌ها آشنا می‌کنیم:

    1. پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید. این ماساژ باید به آرامی و با ملایمت باشد این عمل باعث می‌شود تا گردش خون بهتر انجام شود و در نتیجه پف چشم‌ها بخوابد.
    2. به هیچ‌عنوان با آرایش روی چشم نخوابید. حتما یک پاک‌کننده‌ی ملایم مخصوص پاک کردن آرایش چشم روی میز توالت خود داشته باشید تا تنبلی مانع از حذف ناخالصی‌های روی چشمتان به هنگام خواب‌آلودگی نشود.
    3. بله عینک آفتابی موجب می‌شود که استایل شیک‌تری داشته باشید؛ اما لطفا هنگام خرید آن دقت کنید که عینک انتخابی‌تان باید حتما چشم و پوست اطراف آن را از مضرات نور ماوراءبنفش حفظ کند. دقت به این نکته یعنی در مسیر پیشگیری از چین و چروک‌های زودهنگام! ضمنا عینک برای کیف ، داشبورت ماشین یا جایگزین تِل مو نیست، بگذارید عینک روی بینی‌تان جا خوش کند تا تضمین کنم عمر سلامت و زیبایی چشمانتان طولانی خواهد بود.
    4. یک کلاه با حداقل لبه‌ی 8 سانتی‌متری، یک سازه‌ی سایه‌گستر است که می‌تواند به خوبی در نقش مکمل ضدآفتاب از پلک و چشم‌های شما مراقبت کند.

چند بار در روز باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

بررسی کرم دور چشم از چیستی تا بایدها و نبایدهای آن

در ابتدا باید بدانید که در تمام ساعات روز می‌توانید از کرم دور چشم استفاده کنید؛ اما آنچه که باید مورد توجه قرار دهید این است که برای زمان‌های مختلف باید از محصولات متفاوتی استفاده کرد. برای اینکه کامل متوجه عمق مطلب شوید در ادامه توضیحاتی در این خصوص آورده‌ایم:

برای صبح‌ها:

خوب است از یک کرم دور چشم با فرمول سبک استفاده کنید؛ اینگونه برای انجام یک آرایش روزانه  دستتان باز است. همچنین با توجه به نور روز حتما به SPF محصول توجه کنید تا احتمال افزایش چین و چروک  در اثر اثرات اشعه ماوراء بنفش کاهش پیدا کند. پیشنهاد می‌کنم بعد از این مطلب به سراغ «SPF چیست؟» بروید و با صرف چند دقیقه وقت نسبت به اهمیتی که توجه به SPF کرم دور چشم دارد، اشراف کامل پیدا کنید.

برای بعد از ظهرها:

کرم دور چشمی که برای این ساعت از روز انتخاب می‌کنید نیازی به داشتن SPF ندارد در عوض دقت کنید که غنی از مواد آبرسان باشد تا در زمان کوتاه جذب پوست اطراف چشم شود.

یک محصول برای صبح و عصر:

چنانچه تمایل دارید از یک محصول استفاده کنید که نیازی نداشته باشید در ساعات مختلف آن را عوض کنید باید به دنبال کرم دور چشمی باشید که همه‌ی مزایای گفته شده در بالا را داشته باشد؛ بنابراین به هنگام خرید کرم دور چشم خود حواستان به این نکته باشد و با مطرح کردن آن از فروشنده کمک بگیرید؛ البته می‌توانید برچسب روی کالا را هم بخوانید که در این صورت خودتان بدون نیاز به کمک دیگری خواهید توانست بهترین انتخاب را داشته باشید.

تمدید کرم دور چشم

توجه داشته باشید اینکه در چه ساعتی از کرم دور چشم استفاده کنید بستگی به اهداف شما و زمان‌بندی شما دارد، آنچه لازم است به آن دقت و توجه داشته باشید تمدید آن هر 12 ساعت یک بار است.

کرم دور چشم دکلره

روی برچسب کرم دور چشم باید به دنبال چه بود؟

درست است که برندهای زیادی کرم دور چشم به بازار ارائه کرده‌اند، با این وجود همیشه پیدا کردنِ یک انتخاب درست کار سختی به نظر می‌رسد. نگران نباشید به شما خواهیم گفت سفر خود را برای خرید از کجا آغاز کنید.

مواد سالم برای پوست را جستجو کنید:

در ادامه‌ی مطلب با شما از ترکیبات مهمی که برای مراقبت از پوست نقش مهمی دارند گفته‌ایم. کافی است شما با خواندن کارایی هر یک از این ترکیبات و با توجه به شناخت نیاز پوست خود برچسب کرم دور چشم پیشنهای فروشنده را مطالعه کنید آن‌گاه خواهید فهمید که چه محصولی برای شما کارایی لازم را دارد.

Q10 (CoQ10):

این ترکیب از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت می‌کند و اینگونه احتمال ابتلا به چین و چروک کاهش پیدا می‌کند.

پپتیدها:

با پشتیبانی از تولید کلاژن از نازک شدن پوست و خطوط ظریف اطراف چشم تا حد خوبی جلوگیری می‌کند.

سرامیدها:

در نقش افزایش رطوبت پوست عالی عمل می‌کنند. اگر دارای پوست خشک هستید به این ترکیب بسیار اهمیت دهید.

دور چشم زیبا

نیاسینامید:

آنتی‌اکسیدانی که علاوه بر خاصیت روشن‌کنندگی در نقش آبرسان هم ایفای نقش می‌کند و البته در کاهش چربی اضافه هم اثرگذار است؛ بنابراین اگر زیر چشمتان پفِ ناشی از چربی اضافه دارید و یا دارای حلقه‌های سیاه و تیره زیر چشمانتان هستید روی کرم دور چشمی که کاندید خرید کرده‌اید به دنبال این ترکیب باشید.

اسیدهیالورونیک:

این اسید با جذب آب باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. در سنین بالاتر این ترکیب بسیار حیاتی است.

آلفاهیدروکسی اسید:

این مورد هم همانند اسید لاکتیک، اسید گلیکولیک  و اسید ماندلیک برای پوست‌های هایپرپیگمانته درنقش درمانگر عمل می‌کند.

تیرگی پوست یا هیپرپیگمانتاسیون، درواقع لکه‌هایی هستند که رنگشان نسبت به پوست اطراف آن ناحیه، تیره تر است. این لکه‌های پوستی ممکن است تمام بدن را درگیر کند. نگران نباشید این عارضه معمولاً خطرناک نیست؛ اما ممکن است نشانه‌ی یک بیماری دیگر باشد. برای همین هم نسبت به وجود آن حساس باشید.

ویتامین C:

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد سطح پوست است و با خاصیت محافظت‌کنندگی که دارد یک عایق عالی در برابر نور آفتاب است.

دور چشم زیبا

ویتامین E:

این ویتامین مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده است، به ویژه برای افرادی که پوستشان مستعد التهاب است این ویتامین بسیار عالی عمل می‌کند. صاحبین پوست‌های خشک و مستعد التهاب که به ویژه شاهد پوسته‌پوسته شدن پوستشان هستند در محصولات پوستی که تهیه می‌کنند همواره به دنبال ویتامین  E روی ساختار ترکیبات باشند.

ویتامین K:

نقش ویتامین «کا» بهبود تورم، افزایش گردش خون و بهبود حلقه‌های تیره‌ی روی پوست است. مشخص است دیگر که چه افرادی باید نسبت به وجود این ترکیب درونِ محصول مراقبتی خود حساس باشند؟!

کافئین:

کافئین برای کاهش پف و حلقه‌های تیره زیر چشم عالی است.

رتینوئیدها:

رتینوئیدها بهترین اثر را در کاهش چین و چروک ایفا می‌کنند تنها مد نظر داشته باشید این اکتیو باید در عصر مورد استفاده قرار بگیرد از طرفی از آنجا که رتینوئید می‌تواند موجب تحریک پوست هم شود بهتر است از رتینوئیدی استفاده کنید که مختص پوست زیر چشم طراحی شده است. برای اینکه نسبت به این ترکیب اطلاعات جامع‌تری به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنم حتما به سراغ لینک «نقش ویتامین A در سلامت پوست» بروید. قول می‌دهم از تاثیرات این ترکیب روی پوست شگفت‌زده بشوید.

اسید فرولیک:

این اسید هم از پوست شما در مقابل آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

بابونه:

اثر ضدالتهابی داشته و استفاده از کرم دور چشمی که بابونه در ساختار خو دارد می‌تواند رضایت بیشتری از شما جلب کند.

SPF:

این عامل محافظتی در مقابل خورشید نقش کلیدی ایفا می‌کند و برای به تاخیر انداختن چروک‌های ریز اطراف چشم بهترین عامل است. برای مصارف روزانه خود حتما کرم دور چشمی انتخاب کنید که این عامل در آن رعایت شده باشد.

اس پی اف

حال که با بهترین ترکیبات پوستی و نقش آن‌ها برای بهبود شرایط پوست آشنا شدید در ادامه با یک فیلتر به شما کمک می‌کنیم با توجه به نوع پوست خود به دنبال مناسب‌ترین ترکیبات باشید.

پوست مستعد آکنه:

اگر دارای چنین پوستی هستید باید از محصولی استفاده کنید که عاری از عطر و روغن باشد. درواقع باید به دنبال کرم دور چشمی باشید که برای پوست‌های حساس فرموله شده است. این کرم‌ها حاوی ترکیباتی چون:

    • بابونه
    • عصاره چای سبز
    • فندق جادوگری
    • AHA ها
    • رتینوئیدها
    • پوست چرب

پوست چرب

پوست چرب:

این پوست‌ها هم همچون پوست مستعد آکنه بهتر است از کرم‌های بدون عطر و روغن بهره ببرند؛ ولی به طور مشخص برای ترکیبات مناسب به دنبال نام‌های زیر روی برچسب کرم انتخابی خود باشید:

    • بابونه
    • عصاره چای سبز
    • فندوق جادوگیری
    • AHAها
    • رتینوئیدها

پوست خشک:

دارای پوست خشک هستید؟ کرم‌های دارای بافت غلیظ و با ماهیت آبرسانی برای این نوع پوست‌ها بعتر عمل می‌کنند؛ بنابراین به دنبال ترکیبات زیر باشید:

    • سرامیدها
    • نیاسینامید
    • اسید هیالورونیک
    • گلیسرین
    • ویتامین E

 از پوست اطراف چشم خود چه می‌دانید؟

پرواضح است این ناحیه از پوست شما نسبت به سایر بخش‌های صورتتان از بافت ظریف‌تر و نازک‌تری برخوردار است، این نکته در مورد پلک‌ها هم صدق می‌کنند؛ از این رو این ناحیه همواره مستعد خشکی، تحریک، آسیب‌های ناشی از صدمات آفتاب و اشعه‌هایش، آسیبی که عوامل محیطی باعث می‌شود و علائم پیری زوهنگام است. همچنین افزایش سن به دلیل از بین رفتن خاصیت الاستین و ارتجاعی پوست منجر می‌شود پوست اطراف چشم زودتر استحکام خود را از دست داده و نازک شود.

از پوست اطراف چشم خود چه می‌دانید؟

برای محافظت از این بخش از پوست خود باید نسبت به محصولاتی که در اطراف چشم خود استفاده می‌کنید حساسیت بیشتری خرج کنید. حتما فرمول‌های محصولات انتخابی خود را بررسی کنید که منطبق با حساسیت‌های این ناحیه ساخته شده باشند. برای مثال این یک حرکت نابخشودنی خواهد بود که از کرم دست‌های خود برای این ناحیه از صورتتان استفاده کنید، باور نمی‌کنید؟ خودتان استفاده کنید و نتیجه‌اش را با ما در میان بگذارید؛ اینگونه باورپذیرتر خواهد بود. برگرفته از ncbi.nlm

برای استفاده از محصولات دقت کنید که ساختار ملایمی داشته باشند و بیش از حد هم به چشم نزدیک نشوید؛ چراکه احتمال ایجاد تحریک و ناراحتی وجود دارد. به این منظور کافی است به اندازه‌ی یک نخود از کرم مورد نظر را روی انگشت خود قرار داده و با حفظ فاصله از چشم با حرکات ضربه‌ای آن را به خورد پوست بدهید.

پیش‌تر هم اشاره کردیم فرقی نمی‌کند صبح آن را استفاده کنید یا عصر، تنها این مهم است که صبح‌ها از محصولی استفاده کنید که دارای SPF باشد و شب‌ها بافت و غلیظ و آبرسانِ محصول مورد توجه‌تان باشد.

کرم دور چشم توتال درم

برای کسب نتیجه‌ی بهتر کافی است:

حتما روزی دو بار از محصول استفاده کنید، ساعت خاصی توصیه نمی‌شود آنچه اهمیت دارد استفاده از کرم دور چشم هر 12 ساعت یک بار است. لطفا قبل از استفاده پوست اطراف چشم را تمیز کنید تا رد هیچ آلودگی و ناخالصی روی آن باقی نماند. برخی از افراد پیش از زدن کانسیلر کرم دور چشم خود را استفاده می‌کنند. این باعث بهتر جلوه دادن کانسیلر روی پوست می‌شود. می‌دانید که مصرف کانسیلرها معمولا با ظاهر پر از چین در پای چشم همراه می‌شود، استفاده از کرم دور چشم به عنوان یک زیرساز به دلیل ماهیت آبرسانی که دارد می‌تواند این اثر را تا حد مطلوبی تعدیل کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد