خرید محصولات برند درموسیس

«ضدآفتاب چیست؟» سوالی با پاسخ سرنوشت‌ساز!

«ضدآفتاب چیست؟» سوالی با پاسخ سرنوشت‌ساز!

در پاسخ به سوالِ کرم ضدآفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب یک بخش مهم از  از استراتژی حفاظت از آفتاب است. بله، تنها یک بخش از آن و نه تمامش؛ اما در این نوشتار قصد داریم تنها به اهیت این بخش از ماجرا بپردازیم. برای گفتن از چیستی و ضرورت مصرف ضدآفتاب‌ها همین بس که موضوع صحبت، محصولی است که باید در تمام 365 روز سال اعم از روزهای بارانی یا سرشار از تلالو خورشید بدون بهانه‌جویی پوست را از مواهب آن بهره‌مند کرد.

اشعه ماوراءبنفش همان چیزی است که برای سلامت پوست شما در نقش یک بمب ویرانگر عمل می‌کند و به سادگی می‌توان با استفاده مداوم از یک ضدآفتاب مناسب، پوست فرد را از اثرات جبران‌ناپذیر آن حفظ کرد.

ضدآفتاب‌ها با این هدف به بخشی از تولید صنعت زیبایی تبدیل شدند که با دارا بودن از یک فرمول وسیع‌الطیف از پوست شما در مقابل UVB/UVA محافظت کنند؛ اگرچه حضور بلند مدت شما در معرض نور مستقیم خورشید و در زمان‌هایی که خارج از منزل به سر می‌برید مصرف ضدآفتاب‌ها را به ضرورتی غیرقابل انکار بدل می‌کند؛ اما واقعیت این است حتی در منزل و زمانی که در معرض نور غیر مستقیم خورشید هستید هم لازم است از ضدآفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده کنید؛

اگرچه برخی از ضدآفتاب‌ها به شکلی فرموله شده‌اند که دارای رنگدانه باشند و بزرگسالان بتوانند به عنوان جایگزین کرم‌پودر هم از آن استفاده کنند؛ اما نکته‌ای که باید مدنظر قرار بدهید خاصیت پیشگیری‌کننده آن در ابتلا به بیماری‌های پوستی است از این رو کودکان و بزرگسالان صرف نظر از شیوه‌ی زندگی خود باید از این محصول بهره ببرند.

مایکل ساوتهال، مدیر تحقیقات و محقق زیست‌شناسی و فارماکولوژی پوست جهانی در جانسون می‌گوید: «فرضیه ما این بود که در طول یک سال شاهد آسیب‌دیدگی سریع نور در طول یک سال نخواهید بود - که پوست به نوعی خود را حفظ خواهد کرد. و جانسون مصرف کننده، یکی از نویسندگان این مطالعه. پوست آنها نه تنها پیر نشد، بلکه ما در واقع شاهد بهبود قابل توجهی در تعدادی از پارامترهای پیری نوری بودیم.

ارزیابی‌های کور انجام‌شده توسط متخصصان پوست، بهبود قابل‌توجهی را در تمام پارامترهای آسیب نوری که از هفته 12 شروع شد و تا پایان مطالعه ادامه داشت، نشان داد. قابل توجه ترین بهبود در بافت و رنگدانه پوست با بهبود 40٪ -52٪ در طول یک سال بود. همچنین کاهش 18٪ -34٪ در خطوط ریز وجود دارد.

خود ارزیابی آزمودنی ها بیشترین بهبود را در تیرگی پوست و خطوط ریز پنجه کلاغی نشان داد. علاوه بر این، 68.8٪ از افراد احساس کردند که محصول آزمایشی به پوست آنها کمک می کند تا سفت تر به نظر برسد و رنگ و بافت پوست آنها را بهبود بخشد.

ساوتال می‌گوید: «یکی از راه‌های بررسی نتایج این است که در غیاب محافظت از آفتاب، پوست شما همیشه در این حالت تلاش می‌کند تا آسیب‌های ناشی از انفجار اشعه ماوراء بنفش را برطرف کند. «این به نوعی وصله کردن سوراخ ها و خاموش کردن آتش است. با جلوگیری از بروز این آسیب، کرم ضد آفتاب به پوست شما اجازه می دهد تا نه تنها آسیب را ترمیم کند، بلکه به کار حفظ سلامت پوست نیز برگردد.

مطالعه سال 2016 بر اساس چیزی است که دیگران، از جمله آلبرت کلیگمن، دکتر MD، در دهه 1980 متوجه شدند: اینکه محافظت در برابر نور خورشید به پوست اجازه می دهد تا خود را ترمیم کند و شاید حتی در غیاب آسیب اشعه ماوراء بنفش بهبود یابد.

ساوت هال می گوید: «من شخصاً از پیشرفت های مستمری که می دیدیم بسیار شگفت زده شدم. ما مطالعه را در پاییز شروع کردیم و پاییز بعد به پایان رسید. ما نگران این بودیم که بعد از ماه‌های تابستان شاهد بهبودی معکوس باشیم، اما در عوض پوست حتی در پایان تابستان بهتر شد.

امید او این است که با شواهد جدید مبتنی بر بالینی، پزشکان و متخصصان مراقبت از پوست راه‌های جدیدی برای ارتباط با اهمیت محافظت روزانه در برابر آفتاب با بیماران و مراجعین پیدا کنند. ساوتال می‌گوید: «سال‌هاست که این گفتگو ریشه در خطر ابتلا به سرطان پوست دارد. ما امیدواریم که این فرصت‌های بیشتری برای صحبت در مورد کرم ضد آفتاب و توانایی آن در بهبود علائم پیری فراهم کند، زیرا این امر اهمیت استفاده روزانه از آن را نشان می‌دهد - نه فقط زمانی که در ساحل هستید و نه فقط در تابستان.

مقایسه‌ی مصرف کرم ضدآفتاب میان زنان و مردان

«کرم ضدآفتاب چیست؟» سوالی با پاسخ سرنوشت‌ساز!

American Academy of Dermatology یا همان آکادمی پوست آمریکا طی گزارشی که منتشر کرده خبر داده است که اکثر آمریکایی‌ها تنها از 25 تا 50 درصد از میزان توصیه شده از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و به طور مشخص‌تر میزان استفاده از کرم ضدآفتاب را مختص به 14.3 درصد از مردان و 29.9 درصد از زنان اعلام کرده است؛ به طوری که از هر 5 آمریکایی به طور متوسط تا سن 70 سالگی یک نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شود؛

اگرچه این آمار متعلق به کشور ما نیست ولی به نظر می‌رسد وقتی تعداد مصرف کنندگان ضدآفتاب در کشوری مثل آمریکا این اندازه قلیل است می‌شود حدس زد اوضاع در ایران هم چندان جالب نخواهد بود. با این حال امیدواریم شما مخاطب روشا اگر تا امروز هم در دسته‌ی مصرف‌کنندگان این محصول پراهمیت برای محافظت پوست قرار نداشتید، بعد از خواندن این مقاله تغییر رویه بدهید.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

از مزایای بهره‌مندی از کرم ضدآفتاب علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه UVA/UVB  به حداقل رساندن تسریع در فرآیند ایجاد علائم پیری است.

کرم ضدآفتاب

 

همچنین برخی از محصولات ضدآفتابی به گونه‌ای فرموله شده‌اند که علاوه بر محافظت پوست در مقابل آفتاب از مزایایی برای آبرسانی و حفظ رطوبت پوست هم بهره‌مند هستند. ممکن است از موادی همچون نیاسینامید و سرامید در ساختار خود بهره‌مند باشند که منجر به بازسازی سد محافظ طبیعی پوست شما می‌شود.

آیا کرم‌های ضد آفتاب به تنهایی کافی هستند؟

نکته‌ی بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که اگرچه کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت پوستتان در مقابل اشعه ماوراء‌بنفش بسیار موثر است؛ اما به ویژه در شرایطی که در معرض آفتاب مستقیم در ساحل، کنار استخر، به هنگام آفتاب‌گرفتن و .. هستید به تنهایی کافی نیست و برای محافظت کامل باید حتما از لباس‌های محافظ همچون شال، کلاه و عینک آفتابی هم استفاده کنید. به طور کلی بهتر است چنانچه مجبور نیستید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر  از منزل خارج نشوید

کرم ضدآفتاب مناسب خانم ها

نحوه‌ی کارکرد ضدآفتاب‌ها:

به طور کلی کرم‌های ضدآفتاب به دو شکل متفاوت طراحی شده‌اند، آنهایی که با ترکیبات شیمیایی همچون هموسالات فرموله شده‌اند و آنها را در دسته‌بندی ضدآفتاب‌‌های شیمیایی جای می‌دهند؛ با فرو رفتن در لایه‌های بالایی پوست، اشعه ماورابنفش را قبل از اینکه بتواند به پوست شما آسیبی برساند جذب می‌کند.

نوع دیگر ضدآفتاب‌ها آنهایی هستند که با فیلترهای معدنی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، بر سطح پوست شما یک مانع ایجاد می‌کنند تا همچون آینه عمل کرده و اثر اشعه ماوراء بنفش را منعکس کند. این ضدآفتاب‌ها هم در دسته‌ی ضدآفتاب‌های فیزیکی قرار می‌گیرند. ضدآفتاب‌های فیزیکی در مقایسه با ضدآفتاب‌های شیمیایی احتمال خارش در پوست را کمتر ایجاد می‌کنند. بهرحال امروزه  اکثر ضدآفتاب‌های موجود  در داروخانه‌ها دارای ترکیبی از فیلترهای شیمیایی و معدنی خورشید هستند.

اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید با ورود به پوست، رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها را مختل می‌کند و با از بین بردن کلاژن و الاستین پوست منجر به ایجاد چین و چروک می‌شود. حالا دیگر می‌دانید ضدآفتاب‌ها چگونه با عملکرد خود این فرآیند را به تعویق می‌اندازند.

آیا ضد آفتاب‌های فیزیکی، ارگانیک و طبیعی محسوب می‌شوند؟

عکس مدل ضد آفتاب کنار استخر

نکته‌ی حائز اهمیت در خصوص کرم‌های ضدآفتاب فیزیکی که در مقابل ضدآفتاب‌های شیمیایی نام برده می‌شوند این مطلب است که تمام مواد لازم در ساختار ضدآفتاب‌ها از طریق شیمیایی حاصل می‌شوند و استفاده از عنوان فیزیکی برای دسته‌ای از ضدآفتاب‌ها نباید به عنوان ارگانیک بودن محصول لحاظ شود. در حقیقت عنوان فیزیکی به دلیل استفاده از فیلترهای مواد معدنی در کرم ضدآفتاب انتخاب شده است همانگونه که به دلیل فیلترهای آلی مورد استفاده در گروه اول آن را شیمیایی می‌خوانیم.

ماندگاری کرم ضدآفتاب روی پوست:

مقداری که برای محافظت کل بدن در برابر آفتاب توصیه می‌شود حدود 28 گرم است که می‌تواند مدت زمانی حدود 2 ساعت پوست را در برابر آسیب‌های اشعه‌ی ماوراءبنفش حفظ کند. این مدت زمان در مواقعی همچون شنا کردن و تعریق می‌تواند کاهش پیدا کند به همین دلیل هم ضروری است پس از انجام این فعالیت‌ها کرم خود را مجدد شارژ کنید.

به هر ترتیب هر محصولی که به این منظور تهیه می‌کنید کافی است به برچسب روی آن دقت کنید تا مدت زمان تاثیرگذاری آن برایتان مشخص شود و به موقع اقدام به تجدید آن کنید. ضمنا خوب است در نظر داشته باشید برای حفظ کرم ضدآفتابِ خود بهتر است تیوپ آن را در معرض نو آفتاب و گرمای شدید قرار ندهید.

انواع ضدآفتاب موجود

آنچه اهمیت مصرف ضدآفتاب را به اثبات رسانده است:

    • کاهش ریسک ابتلا به سرطان پوست؛
    • کاهش 40 درصدی ابتلا به سرطان پستان؛
    • کاهش 50 درصدی ابتلا به ملانوما؛
    • جلوگیری از پیری زودرسِ ناشی از نور خورشید.

*ملانوما چیست؟ به نقل از وبسایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران «ملانوم وخیم ترین نوع سرطان پوست است که می تواند در هر قسمتی از پوست بدن یا در نزدیکی یک خال پوستی ایجاد شود. این نوع سرطان، از سلول های رنگدانه ای تشکیل می شود و در نتیجه معمولا قهوه ای یا مشکی رنگ است، هرچند ممکن است به رنگ های دیگر نظیر قرمز یا سفید هم دیده شود.»

ضد آفتاب را چه کسی باید استفاده کند؟

همه و همه! درواقع فارغ از جنسیت تمام انسان‌ها بعد از 6 ماهگی خود باید از ضدآفتاب برای محافظت پوستشان استفاده کنند، حال چه از جمله افرادی باشند که به سادگی با قرار گرفتن در معرض آفتاب برنزه می‌شوند و چه آنهایی که بیشتر عمر خود را در سایه گذرانده و اصلا به خاطر ندارند چه وقت آفتاب مستقیما به پوستشان خورده است.

تمام رنج سنی

چرا نوزادان زیر 6 ماه نباید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنند؟

از آنجایی که پوست نوزادان به شدت لطیف و حساس است لازم است برای محافظت ایشان از اثرات آفتاب، سایر ضدآفتاب‌ها را نظیر لباس و سازه‌های سایه گستر برایشان مورد استفاده قرار داد تا از خورشید دور بمانند و تا عبور از 6 ماهگی از مصرف کرم‌ها اجتناب کرد. پوست کودکان بسیار لطیف است، از این جهت مراقبت از آن به توجه بیشتری نیاز دارد. علاوه بر تامین یک ضد آفتاب مناسب برای این موجودات شادی بخش زندگی، با خواندنِ «معرفی بهترین مرطوب کننده‌های کودک» اهمیت مرطوب‌کننده‌ها در سلامت پوست کودک خود را بیش از پیش دریابید.

چه نوع ضد آفتابی باید استفاده کرد؟

این همه تنوع محصول در برندهای معتبر صنعت زیبایی و سلامت پوست گاه شما را در انتخاب کرم مناسبتان دچار تردید می‌کند. درواقع به بیان بنیاد سرطان پوست بهترین ضدآفتاب برای شما محصولی دارای SPF بالای 15 بوده و با مصرف مداوم آن حفاظت ایمن و موثر برای پوست فراهم می‌شود؛ اما برای اینکه یک کرم ضدآفتاب تبدیل به پای ثابت روتین فرد شود لازم است با شناخت ویژگی‌های پوستی خود اقدام به تهیه‌ی محصولی کند که در هماهنگی کامل با پوستش باشد. در مقاله‌ی «روتین پوستی» که پیش‌تر در روشا منتشر شده است، ضمن گفتن از روتین پوستی از راه‌های شناختِ نوع پوست هم صحبت کرده‌ایم.

SPF چیست؟

اس پی اف چیست

عامل حفاظت پوست از خورشید را اس پی اف می‌نامند. عددی که در مقابل عامل حفاظت از خورشید روی محفظه‌ی کرم‌های ضدآفتاب ثبت می‌شود به شما می‌گوید پوست شما به چه میزان در مقابل اشعه UVA/UVB در امان است. به طور مثال اگر از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده می‌کنید به این مفهوم است که پوست شما بعد از مصرفِ کرم ضدآفتاب تا 30 برابر بیش از زمان‌هایی که از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنید از صدمات اشعه‌ی خورشید در امان است.

بهترین SPF  کدام است؟

این مقدار تا حد زیادی بسته به منطقه‌ی جغرافیایی شما دارد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت چنان‌چه بیشتر روز را بیرون از منزل سپری می‌کنید بهتر است کرم ضدآفتابی را انتخاب کنید که عامل حفاظت از خورشید آن 30 و بالای آن باشد. همچنین در صورتی که زیاد در معرض تعریق قرار می‌گیرید یا در فصل‌های بارانی بهتر است محصولی را انتخاب کنید که مقاوم در برابر آب هم باشد. با این حال صرف نظر از میزان اس پی اف، آنچه اهمیت دارد تجدید کردن کرم ضدآفتاب به فواصل زمانی هر 2 ساعت یک بار است.

ضد آفتاب شیر میشا

حفاظت طیف گسترده

همه‌ی کرم‌های ضدآفتاب برای حفاظت طیف گسترده اشعه خورشید مناسب نیستند؛ بنابراین مهم است به هنگام تهیه‌ی کرم ضدآفتاب حتما اطلاعات روی برچسب محصول را مطالعه کنید. به ویژه امروزه که خطرات UVA به خوبی شناخته شده‌اند این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند.

در خرید یک کرم ضدآفتاب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

دانستن برخی نکات مهم در حین خرید به شما در انتخاب‌های بهینه‌تر کمک می‌کند. در ادامه‌ی این بخش به سراغ معرفی برخی از این موارد رفته‌ایم. همچنین به شما خواندن «ویژگی ضد آفتاب خوب» را توصیه می‌کنیم؛ چراکه در این مقاله شما را به دنیای ترکیبات مهم به کار رفته در ضد آفتاب‌ها برده‌ایم. با تسلط برای کارکرد هر یک از ترکیبات به سادگی دکتر پوست خود باشید.

حفاظت طیف گسترده:

وقتی روی برچسب کالایی این عنوان آمده باشد یعنی ضدآفتاب مورد نظر علاوه بر حفظ پوست شما در مقابل اشعه UVB، فاکتورهای حفاظتی لازم در مقابل UVA را هم در ساختار خود دارد.

SPF15:

این عامل حفاظت از خورشید مناسب برای مواقعی است که نوردهی معمولی روزانه را داریم، مواقعی همچون پیاده‌روی عصرگاهی، رانندگی کردن و روزهای بارانی که آفتاب مستقیما روی پوست نمی‌درخشد.

 SPF30 یا بالاتر:

اس پی اف 30

فعالیت در فضای باز در ساعاتی که نور مستقیما به پوست شما می‌تابد و همچنین هنگام فعالیت‌هایی نظیر شنا در فضای باز.

ضدآفتاب‌های ضد آب:

به خاطر داشته باشید هیچ ضدآفتابی ضد آب نیست و همه‌ی آنها در نهایت شسته می‌شوند؛ اما برای استفاده از ضدآفتاب در روزهای بارانی و هنگام شنا باید محصولات مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید اینگونه تا 80 دقیقه اثر آن به جا می‌ماند حال اینکه ضدآفتاب‌هایی که برچسب مقاومت در برابر آب را نداشته باشند، در چنین شرایطی نهایتا 40 دقیق اثرگذار خواهند بود.

بهترین ساعت مصرف کرم ضدآفتاب:

هر روز و هر ساعتی می‌تواند بهترین زمان برای مصرف کرم ضدآفتاب باشد؛ اما چنانچه قصد خروج از منزل دارید بهترین زمانِ استفاده 30 دقیقه قبل از خروج از منزل است و ایده‌ئال این است هر 2ساعت یک بار هم آن را تجدید کنید. فراموش نکنید اگرچه روزهای ابری می‌تواند گمراه‌کننده باشد و این تصور را ایجاد کند که امروز خبری از خورشید نیست و می‌توان بدون محافظت از پوست توسط کرم ضدآفتاب از منزل خارج شد؛ اما در همین روزها هم 80 درصد اشعه‌ی ماوراءبنفش به زمین می‌رسد، پس فریب ابرهای توی آسمان را نخورید و حتما ضدآفتاب خود را استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب های لاکوئینتا

کدام قسمت‌ها را باید با ضدآفتاب در مقابل خورشید استتار کرد؟

اهمیت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب تا به آنجاست که متخصصان توصیه می‌کنند قبل از اینکه هر روز صبح لباس خواب خود را با لباس روز جایگزین کنید پوستتان را با کرم ضدآفتاب بپوشانید تا چنانچه بخش‌هایی از پوستتان بدون پوشش لباس باقی بماند این حذف لایه‌ها منجر به بی‌حفاظتی کامل پوست در مقابل اشعه خورشید نگردد.

می‌دانیم که عملی کردن چنین توصیه‌ای به این سادگی‌ها نیست و به لحاظ اقتصادی می‌تواند برای بسیاری از افراد یک محدودیت ایجاد کند؛ بنابراین می‌توان یک توصیه‌ی حداقلی داشت و آن این که مناطق بدون پوشش لباس از جمله نوک گوش‌ها، پشت گردن، صورت، نوک پا پشت زانوها را حتما با کرم ضدآفتاب استتار کنید.

آیا سرطان پوست تنها با مصرف ضدآفتاب قابل پیشگیری است؟

پاسخ به این سوال یک نه قاطع است؛ اگرچه مصرف کرم‌های ضدآفتاب یک بخش مهم در استراتژی کلی محافظت از پوست برای جلوگیری از آسیب‌هایی چون سرطان پوست است؛ اما ابتلا به این بیماری متاثر از عوامل دیگری چون نوع پوست و سابقه‌ی خانوادگی بوده و برای انتخاب میزانِ عامل حافظت از خورشید در یک کرم ضدآفتاب، همین موارد می‌تواند شما را راهنمایی کند.

ضدآفتاب سیلکر

حساسیت به نور، داروها و اختلالات خاص بدون توجه به نوع پچوست می‌تواند پوست شما را در مقابل خورشید حساس‌تر کند و نیازمندی آن را به حفاظت بالا ببرد.

شرایط پوست شما تعیین می‌کند چه ضد آفتابی برای پوست شما با توجه به ویژکی خشک، چرب، حساس و مستعد آکنه بودن مناسب است.

بله خورشید یکی از مواهب طبیعت است که به جهان حیات می‌بخشد؛ اما چنانچه فکری به حال محافظت پوست خود در مقابل اشعه‌های زیان‌بار آن نباشید هم می‌تواند به دشمن درجه یک زندگی شما تبدیل شود؛ اگرچه واقعا هیچ روشی وجود ندارد که بتواند به طور صد در صدی پوست شما را در مقابل این صدمات محافظت کند؛ اما استفاده از ضدآفتاب‌ها تا حد قابل توجهی پوست شما را ایمن نگه می‌دارد.

13 عاملی که توجه به آن‌ها شما را در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند:

لباس‌ها:

لباس‌ها می‌توانند خود در نقش یک ضدآفتاب ظاهر شده و یک سد مقاوم در برابر اشعه‌های خورشید ایجاد کنند، به ویژه اینکه حفاظت آن‌ها در طی زمان یک عدد ثابت است و نیاز به تجدید  در زمان‌های متوالی ندارد. نکته‌ی جالب، تولید لباس‌هایی است که اخیرا به کمک فن‌آوری‌های پیشرفته از پارچه‌های جدید با حفاظت بالا و خاصیت تنفس‌پذیری به صنعت پوشاک وارده شده است. این موضوع از آینده‌ای خبر می‌دهد که افراد در خرید لباس علاوه بر تمام  معیارهای زیبایی شناسانه فاکتور تنفس پوست و حفاظت از آن را هم لحاظ خواهند کرد.

عینک‌ها:

عینک‌ها

عینک‌های آفتابی تنها برای تکمیل استایل شما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه رسالت اصلی آنها محافظت چشمان شما در مقابل صدمات UVA/UVB است تا دچار عارضه‌هایی چون پیرچشمی، آب‌مروارید و سایر بیماری‌های چشمی نشوید. علاوه بر این‌ها برای جلوگیری از ایجاد چروک‌های پنجه‌کلاغی در اطراف چشم و همچنین جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست خوب است به سراغ انتخاب عینک‌هایی بروید که کاملا اطراف چشمتان را استتار کند.

UPF و نقش آن در محافظت پوست:

از این پس به هنگام خرید پوشاکی چون کلاه، پارچه و لباس روی برچسب آن را نگاه کنید و به دنبال عدد یو پی اف آن باشید. یو پی اف عامل حفاظت از اشعه ماوراء بنفش است که عدد آن نشان می‌دهد چه کسری از این اشعه‌ی خطرآفرین می‌تواند از بافت پارچه عبور کرده و به پوست شما برسد. برای مثال اگر کلاهی خریداری کرده‌اید که دارای UPF +50  است به این معنی خواهد بود که اشعه UV تنها به میزان 1/50 به پوست شما می‌رسد.

UPF و نقش آن در محافظت پوست

اهمیت سایه‌ها:

سایه‌ها را دریابید، هنگامی که به پیاده‌روی رفته‌اید گوشه‌ی امن خیابان که توسط سایه‌گسترها مانع از تابش آفتاب مستقیم می‌شود را برای قدم زدن انتخاب کنید. در ساحل چترهای بزرگ را فراموش نکنید. در ساعات اوج تابش خورشید که بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است چنان‌چه اجبار به حضور در خیابان داشتید خوب است از یک چتر استفاده کنید.

می‌دانیم این امر چندان رایج نیست که در روزهای غیربارانی از چتر استفاده کنید و این موضوع  ممکن است شما را برای انجامش با معذوریت مواجه کند با این حال توصیه‌ی ما این است فرهنگ‌سازی را از خود شروع کنید.

در روزهای تعطیلی که به پیک‌نیک می‌روید سایه‌ی درختان را برای نشستن انتخاب کنید با این حال دقت داشته باشید که توصیه به سایه به این معنا نیست که سایه‌ها می‌توانند برای شما یک سپر کامل در مقابل آفتاب ایجاد کنند. آفتاب همواره می‌تواند از میان شاخ و برگ درختان  راهی برای رسیدن به پوست شما پیدا کند.

کرم ضدآفتاب خود را شناسایی کنید:

انواع کرم ضدآفتاب لاکوئینتا

صنعت مراقبت از پوست محصولات ضدآفتاب خود را با فرمول‌ها و روش‌های متفاوتی تولید می‌کند، این محصولات که از لوسیون‌ها تا اسپری‌های ورزشی را می‌تواند شامل شود برای انواع پوست به طور جداگانه تولید شده است این وظیفه‌ی شماست که بهترین ضدآفتاب ضد پیری پوست خود را انتخاب کنید. گاهی برای رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب از انتخابی آگاهانه نیاز به آزمون و خطا دارید پس صبور باشید.

اهمیت پنجره‌ها:

در حالی که شیشه‌های بنفش به سادگی عبور اشعه‌ی UVB را مسدود می‌کنند اما مانعی در مقابل اشعه‌ی UVA نیستند پس بهتر است بدون محافظ زیاد در معرض پنجره‌ها نباشید. این مطلب در مواقعی که در ماشین و کنار پنجره هستید هم صادق است. همچنین اگر عادت دارید سان روف ماشین را باز کنید بهتر است کلاه و عینک و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

یکی از دلایلی که خلبانان و مهماندارهای هواپیما بیش از سایرین در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند، عبور پرتوهای UVA از پنجره‌ی هواپیماست. این موضوع در خصوص راننده تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و قطارها هم مصداق دارد.

به سولاریوم‌ها نه بگویید:

در یک کلام بدانید پیش از 35 سالگی برنزه کردن نه تنها ریسک ابتلا به سرطان پوست را بالا می‌برد؛ بلکه ابتلا به ملانوما هم تا 75 درصد افزایش خواهد داشت. باور کنید پوست شما بسیار بیشتر از زمانی زیباست که مبتلا به این بیماری‌ها شوید پس در اثر رویای زیباتر شدن پوست خود را برنزه نکنید؛ چراکه بیماری می‌تواند زیبایی طبیعی پوست‌تان را هم از شما بگیرد. اهمیت این موضوع تا به اینجاست که در بسیاری از کشورهای پیشرفته حتی، برای افراد زیر یک سن مشخص ، محدودیت قانونی برای برنزه کردن وضع شده است.

توتال درم

صادقانه به شما می‌گوییم خواندن این مقاله کمک بزرگی به افرادی است که میل دارند آگاهانه از سلامت و زیبایی خود در مقابل عوامل محیطی محافظت کنند. بنابراین شاید انتظار بیجایی نباشد اگر از شما بخواهیم لینک این مقاله را برای عزیزانتان که نمی‌خواهید دچار عوارض و صدمات ناشی از اشعه‌های مضر آفتاب شوند، بفرستید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد