خرید محصولات برند درموسیس

نحوه مصرف گلوتامین

نحوه مصرف گلوتامین
گلوتامین به عنوان یک اسید آمینه غیرضروری به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. از طرفی غلظت این ماده در پلاسمای خون به دلیل مصرف روزانه آن زیاد است. به همین خاطر است که آگاهی از نحوه مصرف گلوتامین ما را از عوارض ناخواسته این ماده در امان نگه میدارد. اگر از «نحوه ساخت گلوتامین» اطلاعات داشته باشید، درکِ چرایی اهمیت «نحوه مصرف گلوتامین» برایتان ساده‌تر خواهد شد.

دوز مصرفی این اسید آمینه برای افراد مختلف متفاوت است و چنانچه بدن میزان مناسبی از آن را دریافت کند، دستیابی به اهداف مورد نظر دور از ذهن نیست. اما انواع گلوتامین موجود در بازار به چه شکل است؟ دوز مصرفی مناسب آن در طی روز چقدر است؟

پودر گلوتامین پی اچ دی

در صورتی که به دنبال بهره‌مندی از تأثیرات مفید این ماده هستید، پیشنهاد میکنیم که ادامه مطلب را از دست ندهید! ما هر آنچه در رابطه با مصرف این اسید آمینه باید بدانید را با شما به اشتراک میگذاریم.

اهمیت نحوه مصرف گلوتامین

محبوبیت و اهمیت گلوتامین در میان افراد علاقه‌مند به تناسب اندام و ورزشکاران موضوعی انکارنشدنی است. ناگفته نماند افرادی که به حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی خود اهمیت میدهند نیز به استفاده از گلوتامین روی میآورند.

هنگامی که ورزش میکنید یا در حال انجام هر نوع فعالیتی هستید، بدن شما از ذخایر انرژی استفاده میکند. گلوتامین ذخیره شده در بدن به منظور عضله سازی و پیشگیری از آسیبهای عضلانی کاربرد دارد.

اگرچه اکثر افراد گلوتامین را از طریق رژیم غذایی خود دریافت میکنند، برخی افراد به دلایل متعدد به استفاده از مکملهای این ماده روی میآورند. افراط و تفریط در مصرف این ماده منجر به بروز عوارض جبران ناپذیری میشود.

منابع غذایی حاوی گلوتامین

به چه میزان گلوتامین نیاز داریم؟

به طور کلی مصرف گلوتامین به میزان فعالیتهای ورزشی شما بستگی دارد. ناگفته نماند که سن نیز از دیگر پارامترهای مؤثر بر دوز مصرفی این ماده است. خواندن «دوز مصرف گلوتامین» در این بخش کارگشاست. ما افراد را در رابطه با مصرف این اسید آمینه را به 2 دسته تقسیم میکنیم:

بزرگسالان: بزرگسالان به طور معمول روزانه بین 3 تا 6 گرم پروتئین مصرف میکنند. جالب است بدانید که گلوتامین در ساختار اغلب پروتئینها وجود دارد. با این حال اگر به دنبال اهدافی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید، مصرف 40 گرم گلوتامین در روز را به شما توصیه میکنیم.

در صورتی که تزریق این ماده را انتخاب کرده‌اید، دوز 600 میلی گرم در ازای هر کیلوگرم وزن، استاندارد خواهد بود.

کودکان: به طور کلی مصرف مکمل گلوتامین به کودکان توصیه نمیشود؛ مگر در مواردی که پزشک تحت شرایط خاصی این ماده را برای کودک تجویز کند. دوز استاندارد این ماده برای کودکان 0.7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است.

نحوه مصرف گلوتامین

لازم به ذکر است که دوز پیشنهادی برای اهداف مختلف متفاوت است؛ اگر هدف شما از مصرف گلوتامین لاغری، عضله سازی و یا چربی سوزی است، ادامه مطلب برای شما مفید خواهد بود.

نحوه مصرف گلوتامین برای ورزشکاران

حتماً شما هم در خصوص عملکرد گلوتامین و نقش آن در تقویت عضلات اخباری شنیده‌اید؛ اگرچه مصرف این مکمل عوارض خاصی برای افراد به دنبال ندارد، اما آگاهی از دوز استاندارد آن به خصوص برای ورزشکاران الزامی است.

مصرف میانگین 0.35 گرم گلوتامین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن مطلوب است. توجه داشته باشید که استفاده از این دوز گلوتامین با هدف لاغری برای مدت زمان محدودی تعیین شده است. پیشنهاد می‌کنیم درباره‌ی «نقش گلوتامین در ورزش» هم بخوانید.

بسته به فعالیت ورزشی شما مصرف روزانه 5 تا 10 گرم گلوتامین ایده‌آل خواهد بود. در صورتی که افراد فعالیتهای ورزشی شدیدتری مانند دوی استقامتی را تجربه میکنند، این دوز کمی تغییر خواهد کرد. برای چنین افرادی مصرف 10 تا 15 گرم گلوتامین مناسب است.

انواع مکمل گلوتامین به چه شکلی در بازار وجود دارد؟

مکمل گلوتامین به شکلهای گوناگونی در بازار وجود دارد که انتخاب انواع آن به هدف شما بستگی دارد. این محصول به شکل پودر گلوتامین، قرص، کپسول و به صورت تزریقی به بازار عرضه شده است. همچنین در این قسمت بد نیست شما را به خواندن «انواع گلوتامین» هم دعوت کنیم.

در رابطه با نحوه مصرف انواع گلوتامین پیشنهاد میشود که طبق دستور پزشک یا دوز تعیین شده روی بسته‌بندی محصول عمل کنید. از طرفی تعداد دفعات مصرف این ماده نیز به نظر پزشک بستگی دارد.

    • پودر گلوتامین را به همراه یک وعده غذایی مصرف کنید؛
    • قرص گلوتامین را با معده خالی، حداقل یک یا دو ساعت پیش از غذا بخورید؛
    • در رابطه با تزریق گلوتامین نیز براساس آنچه در این مطلب بیان شد، عمل کنید.

کپسول گلوتامین 1400 مگاکپس الیمپ

البته نحوه مصرف گلوتامین تنها نکتهای نیست که هنگام مصرف این ماده باید به آن توجه داشت، زمان مصرف این اسید آمینه نیز بر اثربخشی آن تأثیر دارد.

بهترین زمان استفاده از مکمل گلوتامین چه وقتی است؟

با شناسایی زمان مناسب برای مصرف گلوتامین به عملکرد بهتر این ماده در بدن کمک خواهید کرد. برخلاف تصور عام، پیشنهاد میشود که گلوتامین پس از فعالیتهای بدنی مصرف شود.

البته استفاده از این اسید آمینه در طول ورزش نیز مفید خواهد بود. اما در مورد علت این امر چه میدانید؟

هنگامی که یک جلسه تمرین ورزشی را پشت سر میگذارید، توانایی بدن برای جذب مواد مغذی افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر است که مصرف گلوتامین بعد از ورزش به سنتر پروتئین و تقویت عضلات کمک خواهد کرد.

خستگی پس از تمرین

این ماده مانع از تحلیل عضلات بعد از تمرین شده و از بروز هر گونه آسیب پیشگیری میکند. به این ترتیب عضلات برای فعالیتهای بعدی آماده میشوند. همانطورکه میدانید این اسید آمینه قابلیت جذب آب و نمک سلولهای ماهیچهای را افزایش میدهد. با جذب این مواد سنتز فیبر و پروتئین برای سلولها سادهتر خواهد بود. بنابراین خستگی پس از تمرین کاهش پیدا کرده و به تدریج عضلات تقویت میشوند.

در کنار گلوتامین چه ترکیباتی را مصرف کنیم؟

ترکیبات مختلفی وجود دارند که به جذب و عملکرد هر چه بهتر گلوتامین کمک میکنند. از جمله این مواد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

    • BCAA یا همان شبکه ای از آمینو اسیدهای بنیادی
    • سیترولین
    • گلوکز
    • مولتی ویتامین
    • امگا 3

پودر گلوتامین ویوا پاور

استفاده از این ترکیبات در کنار گلوتامین باعث اثربخشی بیشتر این ماده میشود. البته پیشنهاد میکنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ترکیبات سری به مطلب «مواد غذایی حاوی گلوتامین» بزنید. مکملها یا ترکیبات غذایی حاوی این مواد را پیدا کرده و در مدت زمان کوتاه به اهداف خود دست پیدا کنید.

آیا به مکمل گلوتامین نیاز داریم؟

حال که با نحوه مصرف گلوتامین آشنا شدید، نوبت به بررسی یک سوال اساسی میرسد: کدام یک از ما به مکمل گلوتامین نیاز دارد؟

جالب است بدانید که ما در یک رژیم غذایی معمول روزانه بین 3.5 تا 7 گرم گلوتامین مصرف میکنیم. این مقدار گلوتامین از طریق فراوردههای حیوانی و گیاهی تأمین میشود. با این حال برخی افراد به دلیل بهره‌مندی بیشتر از مزایای این اسید آمینه مصرف مکمل آن را از سر میگیرند.

تحقیقات نشان میدهد که مصرف 2 تا 40 گرم گلوتامین در روز عوارض خاصی به دنبال ندارد. نانگفته نماند که دوزهای بالای این اسید آمینه به منظور درمان بیماریهای روده کاربرد دارد؛ البته این ماده برای افراد تحت شیمی درمانی، افراد مبتلا به HIV و قربانیان سوختگی مورد استفاده قرار میگیرد.

در نتیجه تقریباً همه ما گلوتامین مورد نیاز بدن را به صورت روزانه دریافت میکنیم. با این حال اگر به دنبال تناسب اندام هستید، با خرید مکمل گلوتامین و مصرف آن طبق نظر پزشک میتوانید به استایل مورد نظر خود برسید.

پودر ال_گلوتامین دکتر سان

آگاهی از نحوه مصرف گلوتامین؛ قدمی به سوی تناسب اندام

گلوتامین یک اسید آمینه غیرضروری برای بدن است و این امر بدان معناست که بدن ما خود این ماده را تولید میکند. این اسید آمینه به عنوان سوخت اصلی بسیاری از سلولهای ما مورد استفاده قرار میگیرد.

ناگفته نماند ما به صورت روزانه مقداری 3 تا 6 گرم گلوتامین را مصرف میکنیم. با این حال دوز استاندارد مصرف این ماده برای افراد با شرایط جسمی مختلف متفاوت است. دوز مصرف این ماده برای ورزشکاران بیشتر است

Glutamine در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که دوز مصرف هر یک از آنها را ذکر کردیم. در نهایت توصیه میکنیم که این ماده را براساس توضیحات درج شده روی بسته‌بندی و نظر پزشک معالج خود مصرف کنید. به این ترتیب از کلیه مزایای این اسید آمینه مفید بهره مند خواهید شد.

همچنین در وبسایت wikihow از موارد مصرف خاص گلوتامین مطلبی آمده است که در اختتامیه‌ی این بخش تنها به یک مورد آن اشاره می‌کنیم برای خواندن مطلب کامل می‌توانید از لینک فوق استفاده کنید:
پودر گلوتامین های اسپید گلدکر لاین ترک نوتریشن

از گلوتامین برای بهبود زخم استفاده کنید.

مکمل ها اغلب برای حمایت از افرادی که استرس ناشی از زخم را پشت سر گذاشته اند استفاده می شود. کورتیزول که هورمونی است که هنگام استرس بدن به دلیل آسیب، سوختگی و عفونت ترشح می شود و باعث کاهش گلوتامین می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که مکمل های گلوتامین به سیستم ایمنی شما کمک می کند، که به شما کمک می کند در برابر اثرات نامطلوب زخم ها مبارزه کنید.
گلوتامین همچنین به کاهش عفونت کمک می کند. خواص ذاتی بازیابی عضلانی گلوتامین نیز آن را برای بیمارانی که دچار سوختگی شده اند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اند بسیار موثر می کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد