خرید محصولات برند درموسیس

کراتین در بدن چگونه عمل می‌کند؟مکانیزم کارکرد کراتین در بدن

کراتین در بدن چگونه عمل می‌کند؟مکانیزم کارکرد کراتین در بدن

«کراتین در بدن چگونه عمل می‌کند؟»، سوالی است که در این مطلب به آن پاسخ می‌دهیم. کسب دانش از نحوه‌ی عملکرد این مکمل در بدن به فهمِ چرایی اهمیت مصرف این مکمل کمک شایانی می‌کند. همچنین بعد از خواندن این مطلب خوب است برای اطلاع از فواید و مضرات آن هم به سراغ مطالعه‌ی «عوارض کراتین بر کبد» و «فواید مصرف کراتین» بروید ودانش خود را کامل‌تر کنید.

خرید کراتین

ممکن است بسیاری از علاقه‌مندان این مکمل حرفه‌‌ای تمایل داشته باشند از نحوه‌ی عملکرد مکمل کراتین در بدن اطلاعاتی به دست بیاورند؟! آیا میدانید کراتین چیست؟ و یا در مورد بهترین زمان مصرف کراتین اطلاع دارید؟ گفتنی است کراتین اساسا” یک منبع سوخت مناسب در بدن به‌حساب می‌آید که سرشار از پیوندهای پرانرژی فسفات‌هاست. درواقع حجم بالای ATP ذخیره‌شده در این ماده باعث می‌شود در بسیاری از فرآیندهای متابولیسم نقش زیادی داشته باشد. در نتیجه باید بگوییم کراتین به‌گونه‌ای منبع سوخت بدن خواهد بود و بسیاری از نیازها به انرژی را تأمین می‌کند.

کراتین در بدن چگونه عمل می‌کند؟

ازطرفی اگر همواره در حال انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سنگین باشید، بدن پیوندهای فسفات را برای شکستن انتخاب می‌کند و از آن‌ها برای سوخت‌وساز در ورزش‌های هوازی بهره می‌برد. جالب است بدانید بسیاری از انقباضات عضلانی و تحرکات سریع عضلات از طریق مصرف ATP موجود در این مواد حاصل می‌شود.

پودر کراتین مایوجنیکس

بدن همواره در حال انجام تبدیلات انرژی میان مولکول‌های ATP و ADP است و آن‌ها را به انوع ترکیبات فسفات‌دار مانند فسفوکراتین تبدیل می‌کند. درواقع این مولکول‌ها هستند که اجازه می‌دهند بدن انرژی موردنیاز خود را ذخیره کند و آن را در مواقع نیاز بسوزاند. مکانیسم‌های بدنی به‌گونه‌ای هستند که با تشکیل ترکیبات خاص فسفوکراتین تلاش می‌کنند انرژی موردنیاز برای انجام تمرینات سخت و سنگین ورزشی و فیزیکی را مهیا کنند. شاید دوست داشته باشید از عوارض مصرف کراتین در زنان بیشتر بدانید، در این صورت مقاله‌ی «مصرف کراتین در بانوان» می‌تواند مورد توجه‌تان قرار بگیرد.

سنتز پروتئین را به کراتین بسپارید!

از دیگر ویژگی‌های کراتین که عملکرد آن را در بدن خاص می‌کند، آن است که به سلول‌های عضلانی و ماهیچه‌ها جذب می‌شود. درواقع بدون درنظر گرفتن این مسئله که این کراتین از چه طریق جذب بدن شده است یا حتی توسط سلول‌های بدن تولید شده است یا نه، به سمت سلول‌های ماهیچه‌ای حرکت می‌کند و به شکل ترکیبات خاصی در این عضلات ذخیره می‌شود؛ اما این بخش تنها محلی برای ذخیره‌سازی کراتین نیست؛ بلکه آن‌ها باعث می‌شود عضلات هیدراته شوند.

درواقع این مسئله مستقیما در سنتز پروتئین‌ها نقش دارد و به‌طورکلی باید گفت سلول‌های عضلانی هیدراته‌شده در این بدن باعث می‌شوند سنتز پروتئین‌های ضروری بدن با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. درحالی‌که سنتز این پروتئین‌ها به‌صورت طبیعی نیز رخ می‌داد، با افزایش سطح کراتین در این بافت‌های عضلانی، سرعت کار افزایش می‌یابد؛ بنابراین مصرف مکمل کراتین یا افزایش دوز مصرفی آن در ساخت عضلات حجیم قدرتمند کاملا موثر است.

از طرفی تأثیر کراتین در جذب آب برای داشتن عضلاتی حجیم نیز بی‌تأثیر نیست. طبیعی‌ است هر اندازه سلول‌ها هیدراته‌تر باشند، حجم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. به‌همین دلیل سلول‌های عضلانی این منطقه با دریافت آب بیشتر حجیم‌تر دیده می‌شوند. همچنین بزرگ‌تر دیده‌شدن عضلات نیز ناشی از چنین اتفاقی است. «عوارض کراتین بر کلیه» از آن دست باورهایی است که بسیاری از افراد را نسبت به مصرف این مکمل بیمناک کرده است.

کراتین و از دست رفتن چربی‌ها

شما با مصرف پودر کراتین این فرصت طلایی را در اختیار دارید بافت عضلانی بدون چربی بسازید. درواقع بسیاری از فرآیندهای متابولیکی در بدن با حضور کراتین فعال می‌شوند که درنهایت به چربی‌سوزی بیشتر منجر می‌شوند. درواقع این نوع از چربی‌سوزی کاملا غیر مستقیم انجام می‌شود.

از طرفی creatine به جذب آب بیشتر به بدن منجر می‌شود که نهایتا در فرآیند سوزاندن چربی‌ها بسیار موثر است. درواقع بدنِ هیدراته توانایی بیشتری در متابولیسم چربی دارد. این بدین معناست که با افزایش زمان و میزان تمرینات ورزشی و فیزیکی فرصت بیشتری برای از‌دست‌دادن چربی‌ها دارید.

کراتین و از دست رفتن چربی‌ها

در مقاله‌ای که در my.clevelandclinic.org آمده است پیرامون اهمیت مصرف کراتین به اتفاقات مثبتی که در نتیجه‌ی مصرف این مکمل حادث می‌شود پرداخته شده است:

در این مقاله گفته‌شده تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مکمل های کراتین ممکن است:

    1. عملکرد ورزشی خود را بهبود بخشید.
    2. به بهبودی خود پس از ورزش شدید کمک کنید.
    3. پیشگیری و/یا کاهش شدت آسیب.
    4. به ورزشکاران کمک کنید تا بارهای تمرینی سنگین را تحمل کنند.
    5. توده عضلانی بدون چربی خود را در طول تمرین افزایش دهید.

از آنجایی که گیاهخواران ذخیره کراتین داخل عضلانی کمتری دارند، ممکن است سود بیشتری از مصرف مکمل ها ببینند. با این حال، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا سطوح در عضلات ساخته شود.

پودر کراتین مونوهیدرات سوپر نچرال نوتریشن

اگر به دنبال افزایش عملکرد خود در ورزش هستید و میخواهید که بدنتان با حداکثر توان کار کند، خریدپودر کراتین مونوهیدرات سوپر نچرال نوتریشن را در برنامه خود قرار دهید.

چندین مطالعه نشان می‌دهد که کاربران نسبت به افرادی که مکمل‌های کراتین مصرف نمی‌کنند، کمتر دچار گرفتگی، بیماری گرما/کم آبی، سفتی عضلانی، کشیدگی/کشش عضلانی، آسیب‌های غیر تماسی و صدمات کامل/تمرین‌های از دست رفته هستند. به نظر می رسد که اثرات در طول زمان پایدار است.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های کراتین ممکن است به بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی (مانند دیستروفی عضلانی، پارکینسون و بیماری هانتینگتون)، دیابت، آرتروز، فیبرومیالژیا، اختلالات متابولیسم یا انتقال کراتین، پیری، سلامت مغز و ایسکمی قلب کمک کند.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد