خرید محصولات برند درموسیس

اگر از نقش گلوتامین در بدنسازی و ورزش بدانید به سادگی از آن چشم نمی‌پوشید!

اگر از نقش گلوتامین در بدنسازی و ورزش بدانید به سادگی از آن چشم نمی‌پوشید!
نقش گلوتامین در بدنسازی 

 افرادی که اهل ورزش‌های حرفه‌ای هستند، همیشه به دنبال بهترین مکمل‌ها برای کاهش درد عضلات و ریکاوری خوب می‌گردند. از سوی دیگر اهمیت انتخاب مکملی مناسب برای جلوگیری از تخریب عضلات در فشارهای بالای تمرینات غیرقابل انکار است. بسیاری دیگر افراد قصد شروع ورزش با هدف لاغری دارند؛ اما پیش از شروع در جستجوی مکملی برای تسریع لاغری هستند. برخی هم علاقه بسیاری به ورزش دارند؛ اما خستگی مداوم و کمبود انرژی لازم فعالیت و ورزش آن‌ها را مختل می‌کند.

گلوتامین نوعی آمینواسید است که به صورت طبیعی در بدن یافت می‌شود و ساخت بلوک‌های پروتئینی وظیفه اصلی آن به شمار می‌رود. این ماده امروزه به صورت مکمل‌های تغذیه‌ای و برای اهداف متفاوت به صورت کپسول و پودر به بازار عرضه می‌شود. همچنین با مصرف مواد غذایی همچون گوشت، تخم مرغ، شیر، توفو (پنیر سویا)، برنج سفید و ذرت گلوتامین جذب بدن می‌شود.

در این مقاله با هم نگاهی بر گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی خواهیم داشت. با ما همراه شده و با نقش گلوتامین برای ورزشکاران در رشته‌های مختلف آشنا شوید. اگر پیش از این چیزی راجع‌به این مکمل نخوانده‌اید توصیه می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «گلوتامین چیست» را از دست ندهید.

بنابراین چگونه گلوتامین به بدن سازی کمک می کند؟

در مجله‌ی fastandup از نقشی که گلوتامین بر بدن دارد به موارد زیر اشاره شده است:
- سطح هیدراتاسیون را در بدن حفظ می کند و باعث تسریع بهبود و بهبود زخم می شود؛
- به جبران کاهش سطح گلوتامین در بدن کمک می کند؛
- سنتز پروتئین ماهیچه ای سریعتر؛
- به تقویت ایمنی کمک می کند (سلول های سوختی سلول های ایمنی)؛
- توانایی کمک به سلامت روده.

گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی؛ از آماتور تا حرفه‌ای

مکمل ال گلوتامین با توجه به وظیفه‌ای که در ساخت بلوک‌های پروتئینی دارد، توجه دانشمندان و افراد گوناگون را به خود جلب کرده است.به طوری که کم نیستند افرادی که به دنبال «مواد غذایی حاوی گلوتامین» هستند تا رژیم غذاییشان غنی از این آمینو اسید باشد.

همانطور که می‌دانید پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد غذایی مورد نیاز برای ورزشکاران چه برای افزایش حجم عضله و چه برای لاغری است؛ بنابراین تصور می‌شود که گلوتامین به افزایش پروتئین در بدن، تقویت عضلات و به طور کلی عملکرد ورزشی کمک می‌کند و باعث رشد عضلات و چربی‌سوزی می‌شود.

کپسول گلوتامین پی ان سی

تاثیرات گلوتامین بر ورزش

تحقیقات گسترده‌ای روی تاثیرات گلوتامین بر ورزش صورت گرفته است. این تحقیقات سعی بر بررسی تاثیر گلوتامین بر ریکاوری ورزشی، لاغری، افزایش حجم عضله و افزایش انرژی داشته‌اند. بدن حین ورزش به طور مداوم گلوتامین‌های ذخیره شده را می‌سوزاند. به طوری که پس از یک ساعت تمرین مداوم شما 40% از Glutamine ذخیره خود را از دست می‌دهید و دچار ضعف یا سستی می‌شوید.

بنابراین مکمل گلوتامین برای حفظ میزان گلوتامین در بدن و تامین انرژی لازم برای ورزش بسیار اهمیت دارد. حال بیایید با هم نگاهی به نتایج این تحقیقات بیندازیم و با گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی بیشتر آشنا شویم؛ البته ناگفته نماند که خوب اس در مورد «منع مصرف گلوتامین» هم اطلاعات خود را به روز کنید.

ریکاوری

طبق مطالعات گوناگون، مصرف گلوتامین با فراهم کردن پروتئین مورد نیاز عضلات حین ورزش، باعث کاهش درد و گرفتگی عضلات پس از تمرینات سنگین می‌شود. همچنین با کاهش درد و گرفتگی به ریکاوری سریع‌تر کمک می‌کند. از طرفی گلوتامین با افزایش ذخایر پروتئینی عضلات، از اسپاسم و گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. با این حال بهتر است مقاله‌ی «انواع گلوتامین» را هم بخوانید تا چگونگی کارکرد این مکمل‌ها خاطرجمع شوید.

کپسول گلوتامین 1400 مگاکپس الیمپ

لاغری

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف روزانه 30 گرم پودر گلوتامین به کاهش وزن در افراد چاق و کاهش چربی‌های دور شکم و کمر کمک به‌سزایی می‌کند. برخلاف دیگر مکمل‌ها، برای لاغری به کمک گلوتامین نیازی به مصرف طولانی مدت آن نیست. با مصرف گلوتامین در عرض 2 هفته شما شاهد تاثیر آن بر کاهش وزن خود خواهید بود.

این مکمل به خصوص در کاهش چربی‌های شکمی برای بانوان بسیار موثر است. با کمک مکمل glutamine نیازی به رژیم‌های غذایی سخت و طاقت‌فرسا نیست و به راحتی طی چند هفته به وزن ایده‌‌آل خود خواهید رسید. به همین دلیل گلوتامین یکی از بهترین مکمل‌ها برای افرادی است که برای لاغری سریع به باشگاه می‌روند.

اگر قصد سوزاندن چربی‌های شکمی را دارید، اگر هدف شما داشتن شکمی عضلانی است، انواع گلوتامین با از بین بردن چربی‌های شکمی، سیکس پک شما را نمایان می‌کند. اما عملکرد گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی به منظور کاهش وزن به چه صورت است؟

در دستگاه گوارش انسان دو نوع باکتری با نام‌های فیرمیکوت و باکتریودت وجود دارند. پس از مصرف غذا، فیرمیکوت سعی در جذب مواد غذایی برای بدن دارد. حال آنکه باکتریودت در تلاش برای مصرف این مواد است. گلوتامین با افزایش باکتریودیت نسبت به فیرمیکوت باعث جذب کمتر ترکیبات موجود در غذاها می‌شود و به لاغری کمک می‌کند.یکی از ویژگی‌های کپسول گلوتامین لوکس سرعت بخشیدن به چربی سوزی است. و ال گلوتامین موجود در این مکمل علاوه بر بهبود وضعیت ساختاری و عملکردی عضلانی، به افزایش انرژی مورد نیاز بدن کمک کرده و توان بدنی برای انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین را فراهم می‌کند.

کپسول گلوتامين لوكس

در این حالت به کمک ورزش مواد غذایی جذب شده در خون برای سوخت بدن مصرف شده و باعث لاغری خواهند شد. حالا دیگر می‌دانید یکی از «فواید گلوتامین» همین تاثیرش بر لاغری است.

با گلوتامین به هدف افزایش عضله زودتر جامه‌ی عمل بپوشانید.

گلوتامین به ویژه در میان بدنسازان از اهمیت خاصی برخوردار است. این مکمل باعث بهبود سنتز پروتئینی می‌شود و به این صورت از تقلیل عضلات جلوگیری می‌کند؛ بنابراین در صورت دوری از ورزش برای چند مدتی، عضلات شما از دست نخواهند رفت. از سوی دیگر با حفظ عضلات، تمرینات شما صرف ساخت عضلات بیشتر می‌شود.

افزایش انرژی

براساس تحقیقات مصرف گلوتامین باعث کاهش خستگی ورزشی می‌شود. به طوری که دوندگان با مصرف مکمل گلوتامین و کربوهیدرات به راحتی می‌توانند تا 2 ساعت بدون خستگی به تمرینات خود و دویدن ادامه دهند.

چه ورزشکارانی به گلوتامین نیاز دارند؟

پیش از اینکه وارد معرفی رشته‌هایی شویم که بیش از دیگران به مصرف گلوتامین نیاز دارند، باید نکته‌ای را بیان کنیم.
گلوتامین برای ورزشکاران حرفه‌ای در هر رشته‌ای حائز اهمیت است. دلیل آن نیز در تاثیر این ماده بر تقویت سیستم ایمنی بدن نهفته است.

با افزایش و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، ورزشکاران کمتر دچار بیماری، سستی و رخوت می‌شوند و در نتیجه عملکردی بهتر خواهند داشت. این موضوع به خصوص زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که فرد در حال آماده شدن برای مسابقات حرفه‌ای و جهانی باشد.

پودر گلوتامین پی اچ دی

اما دقت داشته باشید که این مکمل را از فروشگاه‌های معتبر همچون داروخانه روشا تهیه کنید؛ چراکه امروزه به دلیل شهرت بالای مکمل‌ها، افراد سودجو سعی بر جعل و فروش غیرقانونی مکمل‌های ورزشی دارند. برای خرید مکمل گلوتامین روی لینک کلیک کنید و تمام برند‌های گلوتامین موجود در بازار را مشاهده کنید.

حال به سراغ گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی برای افراد حرفه‌ای می‌رویم و خواهیم دید که گلوتامین بر چه ورزش‌هایی تاثیر بیشتری دارد. «بهترین زمان مصرف گلوتامین» هم از آن شاخص‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود؛ چراکه در رسیدن به هدف یاری‌گرتان خواهد بود.

آیا بدنسازان هم از گلوتامین خیر می‌برند؟

در میان بدنسازان به خصوص افرادی که در دوره حجم یا کات هستند، نیاز به گلوتامین افزایش می‌یابد. دلیل این موضوع اثر گلوتامین بر حفظ عضله است. به طور حتم می‌دانید ورزش در زمان بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی ممنوع است، چراکه باعث پخش عفونت در بدن می‌شود.

بدنسازان

حال اگر شما در حین دوره خود دچار بیماری‌های عفونی شوید، بدون نگرانی بابت از دست رفتن عضلات خود، می‌توانید چند روز به بدن خود استراحت ‌دهید. زیرا گلوتامین مانع از سوزانده شدن عضلات شما خواهد شد. از سوی دیگر بدنسازان حرفه‌ای پیش از مسابقات وارد دوره‌های رژیم غذایی و ورزش سنگین می‌شوند.

با افزایش فشار تمرینی، بدن نیاز بیشتری به گلوتامین پیدا می‌کند تا از پارگی و شکستن عضلات جلوگیری شود. این افراد با مصرف گلوتامین فشار کمتری را متحمل می‌شوند و دیگر نگران سوزانده شدن یا شکستن عضلات در اثر فشار تمرینی نخواهند بود.

دوندگان بدانند، انرژی برای دویدن در گرو گلوتامین است.

اگر شما دونده دوی ماراتون یا استقامتی هستید، گلوتامین در تمرینات شما بسیار موثر خواهد بود. با مصرف این مکمل بدون خستگی به تمرینات خود ادامه دهید؛ چراکه گلوتامین با افزایش انرژی باعث افزایش استقامت دوندگان می‌شود.

مهم‌تر از این‌، دوندگان ماراتن اغلب پس از مسابقات در معرض سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می‌گیرند. گلوتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن مانع از بروز این قبیل مشکلات برای دوندگان می‌شود.

گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی

گلوتامین؛ مکمل ماراتن و وزنه

طبق مطالعات گسترده، گلوتامین سازنده بلوک‌های پروتئینی و مکملی حیاتی برای ورزشکاران حرفه‌ای است. با کمک این آمینو اسید، از اسپاسم و گرفتگی عضلانی در ورزش جلوگیری و به ریکاوری بهتر کمک می‌شود. با ایجاد ذخایر پروتئینی، از سوخت عضله جلوگیری شده و مصرف گلوتامین با افزایش حجم یا افزایش بافت عضلانی همراه خواهد شد.

از سوی دیگر جذب مواد غذایی در بدن کاهش یافته و بخش بیشتر آن‌ها صرف تولید انرژی برای لاغری بیشتر می‌شود. با تقویت سیستم ایمنی توسط گلوتامین، بدنسازان، دوندگان ماراتن و ورزشکاران حرفه‌ای دیگر نگرانی سوخته شدن عضلات، بیماری و کاهش انرژی قبل از مسابقات را نخواهند داشت. به این ترتیب گلوتامین مکملی مناسب برای دوندگان ماراتن و بدنسازان است.

حال که با هم نگاهی بر پودر گلوتامین و نقش آن در ورزش و بدنسازی انداختیم، دست به کار شوید. همین حالا با داروخانه روشا تماس بگیرید و این مکمل را برای پیشرفت در حرفه ورزشی خود تهیه کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد