خرید محصولات برند درموسیس

آیا اعتیاد به مواد مخدر و الکل تأثیری در تمایلات جنسی دارد؟

آیا اعتیاد به مواد مخدر و الکل تأثیری در تمایلات جنسی دارد؟

آیا اعتیاد به مواد مخدر و الکل تأثیری در تمایلات جنسی دارد؟ اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی جنبه‌های مختلفی از زندگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، مثلاً همان‌طوری که احتمالاً خودتان هم می‌دانید سلامت کبد و سیستم گوارشی تحت‌تأثیر مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرد یا حتی تداوم مصرف مواد صنعتی مانند شیشه سلامت روحی و حتی سلامت عقل را به شدت کاهش داده و باعث توهم شدید می‌شود. با این حساب باید انتظار داشته باشیم که این سوءمصرف مواد در تمایلات جنسی افراد و حتی ترشح هورمون‌ها نیز مؤثر باشد.

اعتیاد همیشه تأثیرات منفی خودش را دارد که از انواع بیماری‌ها و ناتوانی‌های جسمی شروع شده و در صورت پیشرفت می‌تواند زندگی کاری و حتی موقعیت اجتماعی فرد را هم تحت‌تأثیر قرار دهد؛ اما تأثیر این اعتیاد به مواد سنتی و صنعتی در روابط جنسی چیست؟

بیایید تا در ادامه این مقاله بر اساس مقاله ای در wellnessretreatrecovery با نگاهی متفاوت و البته بر اساس بررسی‌های علمی بدون شرم‌انگاری از روابط جنسی به پاسخ این سؤال برسیم.

سوءمصرف مواد چیست؟

زمانی که یک شخص به دلایل مختلف و بدون صلاحدید پزشک شروع به مصرف مواد مخدر، داروهای مسکن قوی، داروهای استروئیدی، روان‌گردان‌ها و سایر داروهای مشابه کند، به مرور دچار اعتیاد به مصرف این مواد می‎شود. حتی در بسیاری از مواقع افراد مبتلا به اعتیاد با هدف درمان و در شرایط خاص مصرف یک سری دارو را شروع کردند و حتی با پایان دوره به مصرف این داروها اعتیاد دارنداعتیاد به سوءمصرف مواد دلایل مختلفی دارد که در این مقاله قرار نیست به بررسی آن بپردازیم؛ اما مهم است بدانید که هر سوءمصرفی می‌تواند باعث تغییرات جدی در کارکرد مغز شود، روحیه و آرامش فرد را بهم بریزد تا در نهایت ترک مصرف آن برایش بسیار سخت و دشوار شود.

سوءمصرف مواد چیست؟

انجمن ملی سوءمصرف مواد NIDA مصرف مواد مخدر را در سه دسته اصلی تقسیم‌بندی کرده است:

دسته اول سوءمصرف داروهای غیرقانونی مانند کوکائین، هروئین، LCD و یا PCP است که در بین بسیاری از شهروندان شایع است.

دسته دوم موادی است که در دسته‌بندی داروها قرار گرفته و برای درمان پیشنهاد می‌شود؛ اما معمولاً با سوءمصرف و افراط همراه شده و در نهایت آسیب‌های جدی به شخص می‌رساند. برخی مورفین‌ها و الکل در این دسته قرار می‌گیرند.

خرید قرص ایکس اید گلدن لایف

دسته سوم هم موادی هستند که افراد با شروع مصرف آن‌ها دیگر قادر به ترک مصرف نیستند و می‌دانند که ادامه این مصرف تأثیرات منفی در سلامت جسم و روانشان دارد. بیشتر مواد صنعتی و انواع شیشه در این دسته هستند که متأسفانه بسیاری از شهروندان مصرف آن را برای تفریح یا مهمانی آخر هفته شروع می‌کنند؛ اما ترک اعتیاد برایشان بسیار دشوار می‌شود و بعد از مدتی به آن عادت می‌کنند.

با این مقدمه ببینیم که اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی چه تأثیرات منفی در سلامت روابط جنسی افراد و تمایلاتشان دارد؟!

اعتیاد میل و اشتیاق جنسی را کاهش می‌دهد!

اعتیاد به مواد مخدر میل و اشتیاق جنسی (libido) را کاهش داده و تا حد زیادی در کیفیت روابط جنسی تأثیر منفی دارد.

در حالی که بسیاری از افراد باور دارند که مصرف مواد مخدر میل و اشتیاق جنسی را افزایش داده و اصطلاحاً آن‌ها را هایپر می‌کند و یا حتی بزرگی اندام جنسی مردان در کیفیت سکس را جدی گرفته‌اند واقعیت چیز دیگری است و مصرف داروهایی مانند تریاک و هروئین به شدن تأثیرات منفی و مخربی در میل و اشتیاق جنسی افراد دارد. بسیاری از افراد مبتلا به اعتیاد علاوه بر کاهش میل جنسی، برهم خوردن تعادل علاقه و احساساتشان را نیز تجربه می‌کنند.

قرص لیبیدو بوستر گرین نیچر

از طرف دیگر مصرف افراطی مواد مخدر سطح انرژی فرد را نه فقط برای روابط جنسی بلکه برای کارها و فعالیت‌های روزمره هم کاهش داده و در نهایت باعث بی‌میلی به روابط جنسی می‌شود. در نتیجه اگر برای افزایش میل جنسی احساس می‌کنید نیاز به مصرف دارو دارید، دوستانه پیشنهاد می‌کنیم که درباره مواد مخدر صنعتی و سنتی اصلاً فکر نکنید و برای برطرف کردن چنین موارد ساده‌ای که با مداخله پزشک به‌راحتی حل می‎شود، حتماً به سکس تراپیست مراجعه کرده و مکمل‌های افزایش میل جنسی را مصرف کنید. این مکمل‌ها مخصوص خانم‌ها و آقایان جداگانه تولید شده و عوارض چندانی هم ندارد؛ ولی حتماً باید با صلاحدید پزشک مصرف شود.

تأثیر منفی اعتیاد در عملکرد جنسی

علاوه بر کاهش میل جنسی در اثر مصرف مواد مخدر، ادامه این سوءمصرف در عملکرد جنسی افراد هم تأثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند در آقایان منجر به اختلال در نعوظ هم بشود. برخی از پژوهش‌ها و بررسی‌هایی که روی جامعه آماری متشکل از خانم‌ها و آقایان معتاد انجام شده نشان داده که این سوءمصرف در تجربه ارگاسم و اوج لذت جنسی هم تأثیر منفی داشته و باعث اختلال در ارگاسم خواهد شد.

 الکل و تاثیر آن در روابط جنسی

در نتیجه مطمئن باشید که هر چیزی که درباره افزایش قوای جنسی با مصرف مواد اعتیادآور می‌شنوید، شایعه‌ای بیش نیست. بر اساس برخی پژوهش‌های علمی افرادی که نوع خاصی از مواد مخدر مانند هروئین، کوکائین و حتی الکل را مصرف می‌کنند در طول روابط جنسی که همراه با دخول کامل باشد، مشکلاتی را حین تجربۀ ارگاسم گزارش کردند که به اعتقاد پزشکان ناشی از همین سوءمصرف مواد است.

آیا اعتیاد باعث بروز بیماری‌های مقاربتی هم می‎شود؟

شاید تا امروز نمی‌دانستید که اعتیاد باعث بروز انواع بیماری‌های مقاربتی باکتریایی و ویروسی (STDs) هم می‌شود که البته این ابتلا دلایل مختلفی هم دارد. اول از همه بسیاری از افراد درگیر اعتیاد در حین مصرف مواد از ابزارهایی مانند سوزن مشترک استفاده می‌کنند که در سال‌های اخیر مهم‌ترین عامل افزایش شیوع بیماری ایدز هم بوده و حالا مشخص شده در انتقال بیماری‌های مقاربتی هم مؤثر است.دوم اینکه این سوءمصرف مواد مخدر ممکن است گاهی باعث ناهوشیاری فرد شده و در نهایت او فراموش کند که از وسایل محافظتی مانند کاندوم و … استفاده کند. در نتیجه اگر چنین شخصی روابط جنسی متعدد و خطرناک داشته باشد و توهم ناشی از مصرف مواد یا الکل مانع استفاده از کاندوم شود، شانس ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را تا صددرصد افزایش می‌دهد.

خرید کپسول کاماسوترا گلدن لایف

کلام آخر

اعتیاد فقط در روابط جنسی افراد تأثیر منفی و مخرب نداشته و تا حد زیادی احساسات آن‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ در نتیجه برهم خوردن بسیاری از روابط را هم تا حدی می‌توانیم نتیجه سوءمصرف مواد بدانیم. البته در این مورد باز هم باید بررسی‌های علمی انجام شود تا مطمئن شویم که اعتیاد عامل شکست بسیاری از روابط عاطفی است؛ اما تا اینجا مطمئن شدیم که بر خلاف بسیاری از شایعات سوءمصرف مواد نه‌تنها باعث افزایش قوای جنسی نشده؛ بلکه به شدت در تمایلات جنسی و کیفیت رابطه مؤثر است. شاید بد نباشد به سراغ نقش سنت و فرهنگ در شروع فعالیت جنسی در جامعۀ ایرانی بروید و با حقایق ‌تکان‌دهنده‌ای آشنا شوید.

 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد