خرید محصولات برند درموسیس

از واقعیت تا دروغِ تفاوت آبرسان‌ و مرطوب‌کننده‌

از واقعیت تا دروغِ تفاوت آبرسان‌ و مرطوب‌کننده‌

آیا در روتین پوستی خود به تفاوت آبرسان و مرطوب کننده توجه دارید؟! 

تفاوت آبرسان‌ و مرطوب‌کننده‌ در چیست؟ سوالی که پاسخ به آن درهای زیادی را به روی شما باز می‌کند؛ اگر در نشر اطلاعات اخلاق حرفه‌ای رعایت شود. در این مقاله‌ی بسیار مهم که پیشنهاد می‌کنیم نه تنها خواندن آن را از دست ندهید؛ بلکه حتما در انتشار آن کوشا باشید به شما خواهیم گفت چه شد که صنعت تصمیم گرفت با نقش‌آفرینی تبلیغات از تفاوت آبرسان‌ و مرطوب‌کننده‌ برای فروش بیشتر بهره ببرد!

 یکی از مواردی که در اجرای یک روتین پوستی روی آن همواره تاکید می‌شود استفاده از مرطوب‌کننده‌هاست. فارغ از اینکه دارای چه نوع پوستی باشید، تامینِ نیاز رطوبتی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تامین رطوبت مورد نیاز پوست اغلب توسط محصولاتی چون مرطوب‌کننده و آبرسان تامین می‌شود. با این‌حال اغلب افراد برایشان این سوال وجود دارد که چه زمان از مرطوب‌کننده و چه زمان از آبرسان استفاده کنند؟ در این نوشتار قصد داریم یک پاسخ کامل به این پرسش بدهیم.

آبرسان دکتر اوشن

به احتمال زیاد این اواخر بررسی تفاوت مرطوب‌کننده و آبرسان به یک موضوع ترندی تبدیل شده باشد و در بین اغلب مقالات با تاکید بر تفاوت این دو، توصیه به استفاده‌ی هردوی این محصولات مراقبتی شده است. برای همین هم پیش‌بینی می‌کنیم با خواندن این مقاله کمی غافلگیر شوید، پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

رازهایی در بابِ تفاوت آبرسان‌ و مرطوب‌کننده‌ که به شما نمی‌گویند!

مدت زمان زیادی از ورود محصولاتی تحت عنوان آبرسان به صنعت آرایشی بهداشتی نگذشته است، پیش از آن بیشترین چیزی که ما از محصولاتی با این ویژگی می‌شناختیم نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها بودند که عموما به محصولاتی که بیس چرب‌تری داشتند نرم‌کننده گفته می‌شد و محصولات با بیس سبک‌تر را مرطوب‌کننده می‌خواندند.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده


در ابتدا می‌خواهیم به یک غلط رایج اشاره کنیم آن هم عنوان مرطوب‌کننده است، از آنجایی که تمام محصولات با ویژگی چرب‌کننده، نرم‌کننده و آبرسان خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند اطلاق این عنوان به یک محصول خاص از آن اشتباهاتی است که سالهاست در زبان فارسی رایج شده است. بر این اساس در این مقاله هرجا لازم بود از محصولاتی صحبت به میان آوریم که دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی باشند از عنوان moisturizing استفاده می‌کنیم.

ویژگی آبرسان‌ها:

در سال‌های اخیر محصولاتی تحت عنوان آبرسان به بازار وارد شده‌اند که از نظر بافت و قوام ظاهری نرمال و شبیه به سایر moisturizing ها هستند. تفاوت عمده‌ی این آبرسان‌ها با moisturizing lotion ها در این است که در ترکیبات خود به طور روتین از میزان پایین روغن استفاده کرده است.

ویژگی آبرسان ها

میزان پایین روغن در این محصولات ضامن بهره‌گیری از درصد بیشتری آب و ترکیبات محلول در آب است. به عبارتی از آنجا که روغن کمی در این آبرسان‌ها وجود دارد، می‌توان در آن‌ها از هموکتانت‌های فراوانی استفاده کرد. در توضیح هموکتانت‌ها باید گفت ماده‌ای است جاذب‌الرطوبه که دلیل مرطوب نگه داشتن اجسام می‌شود.

کرم آبرسان آیوما

این آبرسان‌ها خیلی خوب روی پوست پخش می‌شوند و یک حس خنکی مطبوعی پس از مصرف روی پوست به جا می‌گذارند. به دلیل ماهیت ژل کرمی که این محصولات دارند برای انواع پوست از جمله پوست چرب و مختلط هم مناسب هستند و هیچ محدودیت مصرفی ندارند. در واقع این بافت کم‌روغن در آبرسان‌هاست که برای آن‌ها همچون یک برگ برنده عمل می‌کند. میزان روغن به کار رفته در این‌ محصولات زیر 10 درصد و نهایتا تا 12 درصد است، از همین رو افراد با پوست چرب بدون این که آن حس کلافگی ناشی از روغن زیاد را روی پوست خود تجربه کنند به کمک این محصولات می‌توانند رطوبت مورد نیاز پوستشان را تامین کنند.

ویژگی moisturizing lotion:

اما در مورد انواع کرم‌های moisturizing که شامل چرب‌کننده‌ها و نرم‌کننده‌ها هستند باید گفت در مقایسه با آبرسان‌ها از درصد روغن بیشتری برخوردارند. این میزان از بیش از 10 درصد تا 50 درصد متغیر است و شما با توجه به میزان خشکی پوست خود می‌توانید از محصولی با میزان مناسبِ روغن برای پوستتان، استفاده کنید.

لوسیون مرطوب کننده
حُسن استفاده از این محصولات در این است که افراد می‌توانند هنگام مصرف یک مقدار از آن را با چند قطره از روغنی که با پوستشان سازگار است میکس کرده و روی پوست خود بمالند. با این کار میزان رطوب‌رسانی آن را تا حد قابل توجهی افزایش داده‌اید؛ اما اشکالی که می‌توان به moisturizing ها وارد دانست، بافت چرب آن است که چندان مناسب برای استفاده‌ی افراد با پوست چرب و مختلط نیست و اساسا این عاملی بود که صنعت را به فکر اضافه کردن محصولی با بافت ژل‌کرمی انداخت . محصولی که از بافت سبک و با درصد روغن پایین ساخته شده است و آن را تحت عنوان آبرسان می‌شناسیم.

آبرسان‌ها برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟

با توجه به توضیحاتی که بالاتر از ویژگی‌های این دو محصول گفتیم، احتمالا خودتان هم حدس می‌زنید که آبرسان‌ها برای افراد با پوست چرب و مختلط فرموله شده‌اند؛ اما از آنجایی که دارای بافت بسیار سبکی هستند و بعد از مصرف به فرد یک حس مطبوعی می‌بخشند، مورد توجه افراد با پوست خشک هم قرار گرفتند؛ با این‌حال باید بدانید اگرچه برای افراد با پوست خشک استفاده از آبرسان‌ها منع مصرف ندارد؛ اما میزان روغن به کار رفته در این آبرسان‌ها نیاز پوست خشک را تامین نمی‌کند.

نقش تبلیغات در فروش آبرسان‌ها برای پوست خشک:

وقتی صنعت با استقبال افراد، فارغ از نوع پوستشان از آبرسان‌ها شد با تبلیغات به سمتی رفت که به مخاطبین این محصولات این پیام را بدهد که بعد از استفاده از آبرسان‌ها از محصولات moisturizing هم استفاده کنید که روغن‌های موجود در این چرب‌کننده‌ها به سطوح عمیق‌تر پوست نفوذ کند و با ایجاد یک سد دفاعی روی سطح پوست، مانع از تبخیر رطوبت ایجاد شده توسط آبرسان‌ها در پوست شوند.

تبلیغات محصولات پوستی

همان‌طور که مشخص است، این یک کلک تبلیغاتی است و نکته‌ی مهم همین‌جاست که در ساختار و ترکیبات هر کرم غیر آبرسانی که در حقیقت همان moisturizingها هستند، تمام آن چه که در آبرسان‌هاست، وجود دارد. یعنی در moisturizing lotionها به اندازه‌ی کافی هموکتانت و سایر ترکیبات محلول در آب موجود است. بنابراین افرادِ دارای پوست خشک که به کمک آبرسان نمی‌توانند نیاز پوست‌ خود را تامین کنند به سادگی با استفاده از moisturizingها هر آنچه پوستشان برای رطوب نیاز دارد را تامین می‌کنند و به این ترتیب هیچ نیازی به استفاده از آبرسان‌ها ندارند.

چند مدل آبرسان

فراموش نکنید اساس شکل‌گیری آبرسان‌ها این بود که افراد با پوست‌های چرب و مختلط در پیدا کردن محصولی که میزان رطوبت و چربی مورد نیازشان را به درستی تامین کند، با مشکل روبه‌رو می‌شدند. بنابراین آبرسان‌ها برای این افراد مثل یک آچار فرانسه عمل می‌کند.
در نتیجه پر واضح است افراد با پوست خشک چنان‌چه moisturizing lotion مناسب پوست خود را پیدا کردند، هیچ نیازی به استفاده از آبرسان‌ها ندارند؛ چراکه تمام نیازشان اعم از میزان رطوبت و چربی و نوع روغن مناسب پوست‌شان توسط moisturizing lotion تامین می‌شود و این تنوع استفاده از محصولات در روتین‌ها در بیشتر مواقع بازی ترندهاست، نه آنچه پوست شما واقعا به آن نیاز دارد.

در وبلاگ medicalnewstoday پیرامون آبرسان‌ها اینگونه آمده است:

آبرسان‌ها معمولاً ساختار مولکولی کوچک تری نسبت به مرطوب کننده ها دارند. این به آنها اجازه می دهد تا مواد را به عمق پوست برسانند. هدف یک سرم ممکن است موارد زیر باشد:

    • کاهش علائم قابل مشاهده پیری
    • کاهش آسیب خورشید
    • درمان آکنه یا منافذ مسدود شده
    • کاهش قرمزی یا تحریک
    • پوست خشک و پوسته پوسته را تسکین می دهد
    • کاهش هیپرپیگمانتاسیون

پوست سالم

پس این‌بار که سراغ گوگل رفتید و عبارت « تفاوت آبرسان و مرطوب کننده» را جستجو کردید، نسبت به اطلاعاتی که در محتواهای پیشنهادی دریافت می‌کنید هوشیارتر عمل کنید؛ اگرچه برخی از این محتواها توسط کارشناسان دلسوز و با بررسی‌ها و راستی‌آزمایی‌های مختلف نوشته شده‌اند؛ اما هستند محتواهایی که بدون در نظر گرفتن بُعد علمی مسائل صرفا به جنبه‌ی بیزنسی ماجرا نظر داشته‌اند؛ بنابراین هنگام خرید هرنوع مرطوب‌کننده‌ای اعم از آبرسان، نرم‌کننده، چرب‌کننده بیش از نام برندها و تبلیغاتی که روی آن می‌شود توجه خود را متوجه ترکیبات آن کنید.

مشخصات کرم آبرسان

مشخصا محصولاتی که دارای بافت ژل کرمی و سبک هستند و در دسته‌ی آبرسان‌ها دسته‌بندی می‌شوند برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه مناسب هستند و بعد از استفاده از آن‌ها نیاز به استفاده از هیچ نوع مرطوب‌کننده‌ی دیگری نیست.
اما آن دسته از محصولاتی که دوز چرب‌کنندگی بالاتری دارند مناسب برای پوست‌های خشک و معمولی بوده و تمام نیاز ایشان را به رطوبت پاسخ می‌دهد بنابرای هیچ نیازی به استفاده آبرسان پیش از آن ندارند.

حالا که با آبرسان و مرطوب کننده و تفاوت این دو، به خوبی آشنا شدید بهتر است که به مقاله‌ی

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد