خرید محصولات برند درموسیس

کرم آبرسان چیست؟ آیا پوست‌های چرب علاوه بر آبرسان به مرطوب‌کننده هم نیاز دارند؟

کرم آبرسان چیست؟ آیا پوست‌های چرب علاوه بر آبرسان به مرطوب‌کننده هم نیاز دارند؟

سرنخ‌هایی برای اینکه بدانید کرم آبرسان چیست؟!

در این مقاله قصد داریم به طور مشخص به سراغ کرم آبرسان‌ها برویم، از بافت، ترکیبات و تفاوتش با مرطوب‌کننده‌ها بگوییم. در نهایت هم چند برند که در این حوزه محصولاتِ خوبی تولید کرده‌اند و مورد تایید تیم کارشناسانِ روشا قرار گرفته‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان چیست؟ و مخصوص چه نوع پوستی است؟

آبرسان‌ها از آخرین محصولات معرفی شده‌ی صنعت به مخاطبینِ محصولات مراقبتی پوست هستند. اساس شکل‌گیری این لوسیون‌ها با بافت ژل کرمی، درصد بالای روغن استفاده شده در محصولاتی با عنوان مرطوب‌کننده بود. مرطوب‌کننده‌ها به مجموع محصولات نرم‌کننده و چرب‌کننده اطلاق می‌شود؛ اگرچه در یک تعریف درست و جامع آبرسان‌ها هم از دسته‌ی مرطوب‌کننده‌ها محسوب می‌شوند.

محصولات چرب‌کننده به دلیل برخورداری از میزان روغن بالا در ترکیبات خود، تامین‌کننده‌ی خوبی برای نیاز رطوبتیِ پوست‌های خشک و معمولی هستند؛ اما دقیقا به خاطر وجود درصد بالای روغن و میزان پایین آب برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب نیستند، به شکلی که افراد با این نوع از پوست با مصرف آن‌ها احساس کلافگی و سنگینیِ ناشی از چربی زیاد دارند.

روتین پوستی پولار

این عامل موجب شد صنعت برای رفع نیاز رطوبت پوست‌های چرب و مختلط محصولی به مارکت معرفی کند که ضمن داشتن ویژگی‌های سایر مرطوب‌کننده‌ها، از درصد پایین روغن و درصد بالای آب و ترکیبات محلول در آب استفاده کرده باشد.

آبرسان‌ها چگونه کار می کنند؟

مرطوب‌کننده‌های صورت به دو صورت عمل می‌کنند: یا رطوبت را در پوست شما به دام می‌اندازند و یک مهر و موم موقت ایجاد می‌کنند، یا رطوبت از دست رفته را در لایه بیرونی پوست شما بازیابی می‌کنند. 4 دسته از مواد تشکیل دهنده در مرطوب کننده ها وجود دارد: انسدادها، مانند نفت خام، یک مهر و موم محافظ را تشکیل می دهند.

مرطوب کننده ها، مانند اسید هیالورونیک و اسید بیونیک، آب را از لایه های عمیق تر پوست و جو جذب می کنند. نرم کننده ها مانند گلیسیرین، ترک ها و زبری ها را پر می کنند و به صاف شدن پوست کمک می کنند. و مواد ترمیم کننده سد مانند سرامیدها و گلوکونولاکتون پلی هیدروکسی اسید (PHA) جایگزین چربی های طبیعی و نرم کننده های پوست می شوند و به عملکرد بهینه سد پوست کمک می کنند. اکثر محصولات با ترکیبی از مواد تشکیل شده اند - بنابراین بهتر است یک مرطوب کننده را بر اساس نوع پوست و/یا نگرانی پوست خود انتخاب کنید.

کرم مرطوب‌کننده و آبرسان قوی فاقد چربی ریچموند

مزایای آبرسان چیست؟

ساده ترین مرطوب کننده های صورت از خشکی پوست جلوگیری کرده و آن را آبرسانی می کند، اما این تنها کاری نیست که می توانند انجام دهند. با استفاده مداوم، مرطوب کننده ها می توانند سد پوستی را بهبود بخشند. مرطوب‌کننده‌های حاوی ترکیبات ضد پیری همچنین می‌توانند پوست حساس را تسکین دهند و رنگ و بافت پوست را بهبود بخشند، در حالی که به پوست کمک می‌کنند سفت‌تر و سالم‌تر به نظر برسد. استفاده از مرطوب کننده روی سرم به قفل شدن مواد فعال و مغذی سرم کمک می کن

بررسی کرم آبرسان و ترکیبات موجود در آن:

به طور کلی آبرسان‌ها از میزان روغنی زیر 10 درصد بهره می‌برند؛ اما در عوض درصد آب و هموکتانت‌های فراوانی در ترکیبات خود دارند. منظور از هموکتانت همان جاذب‌الرطوبه‌هایی هستند که جذب رطوبت را از لایه‌های عمیق پوست و نیز رطوبت محیط دریافت و آن را به سطح بیرونی پوست منتقل می‌کنند. بافت این محصولات ژل کرمی است و به همین دلیل بسیار بافت سبکی دارند و پس از مصرف به فرد حس خنکی مطبوعی هدیه می‌کنند. برای شناخت آبرسان‌ها و تاثیر شگرفی که در حفظ و ایجاد رطوبت مورد نیاز پوست‌های چرب و مختلط دارند، در ادامه به برخی ترکیبات موثر موجود در این لوسیون‌ها میپردازیم.

اسید هیالورونیک:

در یک کلام باید این ماده را یک ماده موثر کم‌نظیر در نظر گرفت که در انوع محصولات مراقبتی پوست با ایجاد تعادل در میزان رطوبت مورد نیاز پوست نقش اساسی ایفا می‌کند. پیش‌تر از فراوانی حضور هموکتانت‌ها در آبرسان‌ها گفتیم، جالب است بدانید هیالورونیک اسید یکی از همین جاذب‌الرطوبه‌هاست؛ بنابراین وجود این ماده‌ی موثر نه تنها سبب حفظ رطوبتی که در پوست شما موجود است می‌شود؛ بلکه همچون یک سد دفاعی مانع از خروج این رطوبت به بیرون می‌شود و اینگونه متعادل‌سازی رطوبت در سطح پوست را انجام می‌دهد.

گلیسرین:

گلیسیرین

آبرسان‌ به ویژه در روتین پوستیِ صاحبین پوست چرب نقش مهمی دارد. در مقاله‌ی زیر با شما از کلیت اجرای روتین پوست و شناخت انواع آن گفته‌ایم. معتقدیم برای یک شروع خوب در مسیر مراقبتی پوست لازم است از مطالب بیسیک‌تری شروع کنید. پس بی‌شک باید سری به وبلاگ روشا بزنید تا با مطالب کاربردی بیشتری آشنا شوید.

نقش روغن‌ها در محصولات رطوبت رسان:

بعد از بررسی هموکتانت‌های موجود در آبرسان‌ها به سراغ روغن‌هایی می‌رویم که به طور معمول در تمام محصولات مرطوب‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها تفاوتشان در درصد استفاده شده در آبرسان‌ها در مقایسه با سایر مرطوب‌کننده‌ها است.
امروزه کمتر کسی است که از نقش روغن‌ها در سلامت و زیبایی پوست خبر نداشته باشد تا جایی که نه تنها از آن‌ها در ترکیبات لوسیون‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود؛ بلکه افراد با تهیه‌ی این روغن‌ها به طور مجزا اقدام به روغن‌تراپی هم می‌کنند.

روغن آرامش بخش پوست حاوی روغن اسطوخدوس مورینگا

بعضی از این روغن‌ها همچون نرم‌کننده به سرعت جذب پوست می‌شوند و رطوبت لازمِ سبوم را فراهم می‌کنند تا به این طریق سطح پوست شما لطافت لازم را به دست بیاورد. نکته‌ی مورد توجه در مورد روغن‌ها این است که علاوه بر نقش رطوبت‌رسانی، اغلب دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب هستند که هر یک از این موارد در حفظ سلامت و زیبایی پوست بسیار اثرگذار است.

کرم مرطوب کننده‌های سیلکر

در اینجا به سراغ معرفی برخی از این روغن‌های پرکاربرد در صنعت محصولات مراقبتی پوست به ویژه آبرسان‌ها می‌رویم و با تشریح ویژگی‌های هریک به شما کمک می‌کنیم با دانش و آگاهی لازم نسبت به ترکیبات موجود در هر محصول مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

روغن نارگیل:

این روغن حاوی دو ویتامین K و E است و از ویژگی‌های معروف آن می‌توان به خاصیت ضدقارچ و ضد باکتری بودن آن اشاره کرد. به راحتی جذب پوست می‌شود و از این نظر اصلا حس کلافگی روی پوست ایجاد نمی‌کند. این مورد به ویژه در افراد با پوست چرب و مختلط بسیار مهم است. البته از خاطر نبرید چنان‌چه پوست چرب و مستعد آکنه دارید بهتر است از این روغن به تنهایی استفاده نکنید.

روغن نارگیل
با وجود این بر اساس تحقیقاتی که محققین در رابطه با روغن نارگیل داشته‌اند، استفاده از آن در یک حامل، موجب آبرسانی عالی پوست می‌شود به همین دلیل در اغلب کرم‌های آبرسان از این روغن محبوب استفاده شده است.

روغن زیتون:

بعید به نظر می‌رسد به دنبال مراقبت از پوست خود باشید و از اثرات روغن زیتون چیزی ندانید. این روغن که دارای غلظت بالایی است نه تنها برای استفاده در پوست صورت مناسب است که برای تمام بدن می‌توان از آن بهره گرفت.

روغن زیتون

خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ویتامین‌های A، D، E و K از این روغن یک ماده‌ی موثر ساخته است که علاوه بر خاصیت رطوبت‌رسانی، نقش تغذیه‌کننده‌ی پوست و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب رادیکال‌های آزاد سطح پوست را هم دارد.

روغن دانه‌ی آفتاب‌گردان:

این روغن در مقایسه با روغن زیتون برای پوست حساس نوزادان بسیار مطلوب‌تر عمل می‌کند، میزان رطوبت‌رسانی بالای آن اجازه نمی‌دهد پوست حساس نوزاد دچار اگزما و هر نوع خشکی پوست شود. ویتامین E به مقدار زیاد در این روغن وجود دارد و همین خبر از خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش می‌دهد.

روغن دانه‌ی آفتاب‌گردان

شی باتر:

این روغن که از یک درخت آفریقایی با همین نام استخراج می‌شود، یک بافت جامد دارد که در اثر حرارت بدن ذوب شده و جذب پوست می‌شود. در بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده این روغن استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید این روغن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید و روی پوست خود استفاده کنید.

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا در محصولاتی که به ویژه برای پوست‌های خشک و حساس فرموله می‌شوند مورد استفاده‌ی فراوان است؛ چراکه علاوه بر خاصیت آبرسانی قوی که دارد در تسکین التهابات پوستی و ترمیم زخم موثر عمل می‌کند.

روغن بادام تلخ:

این روغن حاوی ویتامین‌های A، E، منیزیم، مس، گوگرد، اسیدهای چرب ضروری و امگا 6 و امگا 9 است. از این روغن نه تنها در لوسیون‌های مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده می‌کنند؛ بلکه بسیار برای تقویت ابرو و موی سر توصیه می‌شود. همچنین مصرف آن روی پوست به رفع چین و چروک، رفع لک‌های پوستی و روشن‌ کردن پوست کمک می‌کند.

بادام تلخ

خب تا اینجا به دو نوع از ترکیبات موثر در آبرسان‌ها (هموکتانت‌ها و روغن‌ها) اشاره کردیم و برای هر کدام از آن‌ها مثال‌هایی زدیم. در واقع اگر هدف از استفاده‌ از یک محصول رطوبت رسانی به پوست چرب و مختلط باشد، اصلی‌ترین ترکیبات آن همین دو ماده‌ی موثری بود که به آن اشاره کردیم؛ اما در بیشتر موارد اکتیوهای دیگری بر اساس رفع نیازهای متفاوت در ترکیبات استفاده می‌شود که شما با توجه به نیاز خود باید نسبت به شناخت اکتیوهای موثر اطلاعات کسب کنید.

نکته: منظور از اکتیوها یا مواد فعال‌کننده آن بخش از فرمولاسیون مواد است که به منظور خاصی ایجاد می‌شود. به طور مثال اگر یک کرم آبرسان علاوه بر رطوبت رسانی ادعای ضد لک بودن هم دارد حتما در کنار روغن و جاذب‌ رطوبت از اکتیوهایی به منظورِ رفعِ لک هم در ترکیباتش استفاده شده است.

بعد از خواندن این مقاله شما به طور کامل  به نقش آبرسان‌ها در سلامت پوست آگاه شده‌اید، همین‌طور پایه‌ای‌ترین ترکیبات مورد استفاده در یک آبرسان را از نظر گذراندید و حالا موقع خرید یک آبرسان مناسب برای پوست‌تان، کافی است نگاهی به برچسب ترکیبات آن بیاندازید تا به سادگی بدون نیاز به توصیه‌ی دیگران خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد