خرید محصولات برند درموسیس

علت نفخ بر اثر مصرف گینر و راه‌حل آن

علت نفخ بر اثر مصرف گینر و راه‌حل آن

 علت نفخ بر اثر مصرف گینر و راه حل آن چیست؟

در این مقاله ضمن پاسخ به این پرسش، راه‌های برطرف کردن نفخِ ناشی از مصرف مکمل‌های مختلف را نیز بررسی خواهیم کرد.

با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

پودر رئال گینر یونیورسال

با مکمل گینر بیشتر آشنا شویم؟

گینر چیست؟ گینر مکملی است سرشار از کالری. دیگر ترکیبات آن را کربوهیدرات و مقداری چربی سالم تشکیل می‌دهد.

علاوه بر موارد فوق، به‌طور کلی یک گینر خوب با توجه به نوع آن باید حاوی عناصر زیر باشد:

    • کربوهیدرات‌های پیچیده یا ساده
    • آمینواسیدهای ضروری برای بدن
    • مواد معدنی
    • ویتامین‌ها

کیفیت خوب گینر بیشتر بستگی به کیفیت پروتئینی دارد که در آن به کار رفته است. کاربردهای گینر چیست؟ به‌طور بسیار خلاصه می‌توان گفت که از گینر بیشتر برای افزایش وزن یا افزایش حجم عضلات استفاده می‌شود.

پودر مس گینر سوپر نچرال نوتریشن

علت نفخ بر اثر مصرف گینر 

    • دل‌پیچه (گرفتگی عضلات شکم)
    • اسهال

علت این عارضه، مصرف مواد غذایی یا مکمل در حدی خارج از توان جذب شخص است. وقتی مقدار زیادی کالری دریافت کنید تا عادت کردن به این وضعیت با عوارضی دست به گریبان خواهید بود.

علاج نفخ بر اثر مصرف گینر چیست؟

به‌طور کلی مشکلات معده علت واحدی ندارد و می‌تواند از حساسیت به لاکتوز تا حجم پروتئین دریافتی متغیر باشد. اگر با مصرف گینر می‌بینید دچار نفخ شده‌اید تا زمان عادت کردن بدنتان می‌توانید مدتی مقدار مصرف آن را کم کنید.

علت نفخ بر اثر مصرف گینر

نفخ به علت ترکیبات مبتنی بر لاکتوز

همیشه محتویات مکمل‌های افزایش وزن یا حجم را بررسی کنید. بعضی مارک‌ها از محصولات فرآوری شده‌ی بیشتر و از محتویات ارزان‌تری استفاده می‌کنند. اگرچه هیچ کدام از این موارد باعث نخواهد شد که مثلاً شما نتیجه‌ی دلخواه برای افزایش وزن یا افزایش حجم عضلات را نگیرید ولی امکان دارد ترکیبات برخی مکمل‌ها دارای غلظت لاکتوز بسیار زیادی باشد؛ بنابراین در صورتی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارید باید از مکمل‌های افزایش‌دهنده‌ی وزن که دارای مواد زیر باشد پرهیز کنید:

    • پودر شیر
    • کنسانتره‌ی پروتئین شیر
    • غلظت بالای پروتئین وی

وجود بخصوص دو مورد اول در بین ترکیبات مکمل نشانگر آن است که آن محصول، لاکتوز زیادی دارد.

غلظت بالای پروتئین وی به این دلیل مشکل ساز است که دارای لاکتوز به‌اندازه‌ای که در فردِ حساس به لاکتوز ایجاد نفخ کند هست؛ بنابراین اگر که شما به لاکتوز حساس هستید راه‌حل برای شما استفاده از پروتئین وی ایزوله است؛ زیرا پروتئین وی ایزوله تصفیه‌شده‌تر و دارای لاکتوز کمتر و پروتئین بیشتر در هر گرم است.

پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن

نفخ بر اثر مصرف گینر – زمان مصرف

نکته‌ی مهم بعدی این است که بلافاصله بعد از تمرین، مکمل مصرف نکنید. حدود 15 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعد، مکمل را جرعه‌جرعه بنوشید. مکمل‌ها را با شیر مصرف نکنید. از جمله عوارض مصرف گینر، ترکیبات پروتئینی و سایر مکمل‌ها این است که ترکیبات کربوهیدراتی مانند «کازئین» و «فروکتوز»، در دستگاه گوارش کندتر حرکت کرده و کندتر هم هضم می‌شوند که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد احساس نفخ شود.

نفخ بر اثر مصرف گینر – راه‌های مقابله

اگر مکملی که مصرف می‌کنید حاوی ترکیباتی است که در دستگاه گوارش کندتر حرکت کرده و کندتر هضم می‌شود، بخصوص در اوایل مصرف تا وقتی که به آن مکمل عادت کنید نفخ خواهید داشت. در اینجا یکی از انتخاب‌ها و راه‌حل‌های خوب عبارت است از مصرف موادی که برای تسکین معده مفیدند مثل نشاسته‌ی ذرت. وضعیت دیگری که گاهی برای برخی افراد ایجاد مشکل می‌کند احساس خستگی پس از خوردن هر وعده از گینر است.

پودر جي تي گينر آی اس اس

علت این موضوع فرستادن مقدار بیشتری خون برای هضم این مکمل از سوی بدن است. هم‌چنین اگر پس از خوردن گینر احساس خواب آلودگی کردید این نیز اشاره‌ای به این است که باید مارک مکمل خودتان را با نوع دیگری از گینر عوض کنید. در صورتی که فروشندگان یا مشاورانتان با عوض کردن مکملتان موافق نبودند یا نوع دیگری از آن مکمل در دسترستان نبود می‌توانید ساختن دستی مکمل را پیگیری کنید. با یک پروتئین با کیفیت بالا شروع کرده و یک منبع کربوهیدرات به آن اضافه کنید.

گینر ژن استار

کالری کمتری دریافت کنید

اگر به خوردن مواد غذاییِ حاوی مقدار زیادی کالری عادت ندارید بر اثر خوردن گینر احتمالاً دچار نفخ خواهید شد؛ بخصوص در مقادیر زیاد (بیشتر از 300 گرم). این مقدار از پودر حل شده در مایعات، خیلی سنگین خواهد بود. نخستین اقدام شما باید این باشد که همه‌ی غذاهای پرکالری را یکجا نخورید. بخصوص اگر که تازه شروع کرده‌اید، باید سعی کنید بدنتان را به دریافت کالری زیاد عادت بدهید.

پودر گینر سوپر نچرال نوتریشن

مراقب باشید که تمامی غذاهای پرکالری را یکجا مصرف نکنید. شما به مقدار بیشتری نیاز ندارید فقط به آن مقدار کربوهیدرات نیاز دارید که پس از مصرف آن احساس خستگی و خواب آلودگی نکنید. نکته‌ی مهم دیگر این است که اگر شما روزانه به 4000 کالری نیاز دارید و می‌خواهید بخشی از آن را از طریق مکمل‌ها تأمین کنید؛ ابتدا باید حساب کنید که روزانه از غذاهایی که می‌خورید چند کالری به دست می‌آورید. در غیر این صورت میزان بیشتری از کالری را مصرف کرده و دچار نفخ خواهید شد.

وعده‌های بیشتر و مقدار کمتر

یکی از راه‌حل‌های خوب برای برطرف کردن نفخ بر اثر مصرف مکمل گینر، خوردن مقداری از هر وعده‌ی مکمل است. چند روزی را به این کار اختصاص بدهید و هر وعده‌ای را که باید مصرف کنید به چند قسمت کوچک تقسیم کرده و آن را در تمام طول روز کم‌کم مصرف کنید.

برای این که خودتان را در طول زمانِ عضله سازی، خوب و سرحال حس کنید مانعی ندارد که برنامه را طبق سرعت مناسب خودتان پیش ببرید؛ به این ترتیب شما با کم خوردن در یک وعده‌ی غذایی انرژی بیشتری خواهید داشت؛ چون دیگر بدنتان مجبور نخواهد شد با مقدار زیادی غذا سر و کله بزند.

پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس

مزایای مصرف کمتر کالری به این شرح است:

    • کم شدن نفخ
    • برطرف شدن احساس خستگی
    • کاهش احتمال ذخیره‌ی چربی

الکل قند مصرف نکنید

الکل قند، نوعی کربوهیدرات است و برخلاف نامش نه قند است و نه الکل و شباهت اندکی به این دو دارد. الکل قند در گیاهان، آدامس و غذاهای فرآوری شده وجود دارد. الکل قند را با شیرین کننده‌های مصنوعی یکسان نگیرید. شیرین کننده‌های مصنوعی بدون قندند ولی الکل قند در هر گرم حدود 0.2 تا 2.7 کالری دارد. الکل قند قابل هضم نیست و درنتیجه پس از رسیدن به روده‌ها در آنجا توسط باکتری‌ها متابولیزه شده و گاز هیدروژن آزاد کرده و در نتیجه باعث احساس نفخ، شکم درد و حتی اسهال می‌شود.

الکل قند

فیبرها

اگر به خوردن مواد غذایی دارای فیبر زیاد عادت ندارید احتمالاً خوردن چنین موادی در شما ایجاد نفخ خواهد کرد؛ اما این حرف به این معنی نیست که باید خوردن موادی که فیبر غذایی دارد را متوقف کنید چون فیبر، فواید زیادی دارد از جمله:

    • چربی سوز است
    • از افزایش قند خون بعد از مصرف غذاهای پر هیدرات جلوگیری می‌کند
    • برای سلامتی روده مفید است
    • سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد.

راه حل حساسیت به فیبر غذایی

در روز اول، یک چهارمِ مقداری که باید در یک نوبت بخورید را مصرف کنید. روز بعد، نیمی از مقداری که باید در یک روز مصرف کنید را بخورید و به همین ترتیب ادامه دهید تا زمانی که بتوانید یک وعده‌ی کامل را بدون احساس نفخ بخورید. اگر بتوانید بدنتان را با فیبر غذایی سازگار کنید می‌توانید از مزایای بسیار زیاد آن بدون احساس نفخ بهره‌مند شوید. برگرفته از  totalshape

راه حل حساسیت به فیبر غذایی

چند «شیک پروتئین» خوب

به ترکیب پروتئین با آب یا شیر «شیک پروتئین» گفته می‌‌شود. در سال‌های اخیر، این ترکیب از شکل سنتی آن یعنی ترکیبِ فقط با آب یا شیر خارج شده است. چند نمونه از بهترین شیک پروتئین‌ها عبارت‌اند از:

    • شیک پروتئین با آب آناناس: آب آناناس را با «پروتئین وی» در هم‌زن هم زده و حدود نیم ساعت بعد از تمرین بنوشید.  آنزیم «بروملین» موجود در آناناس، عملکرد دستگاه گوارشی شما را بهبود خواهد بخشید.
    • شیک پروتئین با ماست/ موز: این سه را در هم‌زن، هم زده و نیم ساعت بعد از تمرین میل کنید. ماست، باکتری‌های فعالی دارد که به عملِ هضم کمک می‌کند و قند موجود در موز هم برای بعد از تمرین مفید است.

افراد بعد از خوردن گینر و حتی پروتئین وی هم گاهی دچار نفخ می‌شوند. موارد بالا برای رفع نفخ چه در مورد پروتئین وی و چه در مورد گینر مؤثر خواهد بود.

شیک پروتئین

نفخ بر اثر مصرف گینر- طرز تهیه و نوشیدن درست

اگر طرز تهیه و نوع نوشیدن گینر درست نباشد می‌تواند باعث نفخ کردن شود. نخستین نکته این است که هر چقدر گینر در هم‌زن بیشتر هم زده شود حباب‌های هوای بیشتری در آن به دام خواهد افتاد و نوشیدن گینر بلافاصله بعد از هم زدن آن شما را دچار نفخ خواهد کرد. می‌توانید بعد از هم زدن گینر تا پنج دقیقه درب هم زن یا مخلوط کن را باز بگذارید تا حباب‌های هوا از آن خارج شود.

به این ترتیب، دیگر بعد از خرید مکمل گینر و نوشیدن آن دچار نفخ ناشی از زندانی شدن حباب‌های هوا در گینر نخواهید شد. اگر حوصله‌ی صبر کردن ندارید می‌توانید بعد از تمام شدن کارِ هم‌زن، گینر را با قاشق هم بزنید تا حباب‌های هوای آن سریع‌تر خارج شود. گینر را به‌یک‌باره و یک نفس ننوشید؛ در غیر این صورت احتمال دچار شدن به نفخ وجود خواهد داشت؛ گینر را آرام و با تأنی بنوشید تا دچار نفخ نشوید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد