خرید محصولات برند درموسیس

بررسی کامل عوارض مصرف گینر

بررسی کامل عوارض مصرف گینر

عوارض مصرف گینر را بشناسید!

گینر یک مکمل غذایی است که به منظور افزایش تدریجی تعداد توده عضلانی در بدن افراد، با تامین مقادیر مورد نیاز گروه‌های غذایی ضروری مانند پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های سالم و چربی‌ها طراحی شده است. این ماده عمدتاً به شکل پودر در دسترس است و با افزایش کالری دریافتی بدن تا حدی عمل می‌کند که افرد مصرف‌کننده شروع به اضافه وزن کند. بسیاری از پزشکان نحوه مصرف گینر را در ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل سالم و یک رژیم ورزشی ثابت توصیه می‌کنند تا از حداکثر فواید سلامتی برخوردار شوند و از عوارض جانبی آن جلوگیری شود.

پودر گینر سوپر نچرال نوتریشن

با این حال، چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که این مکمل‌ها به منظور پر کردن شکاف تغذیه‌ای شما با تامین درشت مغذی‌های ضروری ساخته نمی‌شوند، بلکه صرفاً منبعی برای دریافت کالری بیش از مقدار مورد نیاز بدن شما هستند که به بدن شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری را جذب کند. مقدار مصرف بیش از حد گینرها می‌تواند منجر به عوارضی برای سلامتی شود. تا انتهای این مطلب با ما باشید تا به بررسی کامل عوارض مصرف گینر بپردازیم.

عوارض مصرف مکمل گینر

1. افزایش وزن ناسالم

یکی از مشکل‌سازترین چیزهایی که مصرف گینرها می‌تواند منجر به عوارض جانبی آنها شود، میزان قند آنها است. بسیاری از شرکت‌ها شکر زیادی را به عنوان یک روش کم‌هزینه برای اثرگذاری خواص افزایش وزن در گینر و همچنین افزایش طعم و مزه آن به محصول خود اضافه می‌کنند. مسئله این است که قندها می‌توانند منبع بیش از حد کالری و کربوهیدرات باشند که منجر به عوارض جانبی افزایش حجم بدن مانند ذخیره چربی و ایجاد جهش تصادفی در سطح انسولین بدن می‌شود.

افزایش وزن ناسالم

بسیاری از تولید کنندگان سعی می‌کنند با فهرست کردن شکر اضافه شده تحت نام های مختلف مانند مالتودکسترین یا شربت ذرت، شما را فریب دهند تا فکر کنید مکمل‌های آنها فاقد قند است. این اجزای قندی جایگزین می‌توانند منجر به عوارض جانبی مانند نوسانات فشار خون، افزایش وزن ناسالم و افزایش سطح کلسترول LDL نیز شوند. آیا می‌دانید مصرف گینر چقدر باعث افزایش وزن می شود؟

2. خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

محتوای قند بسیار بالای موجود در اکثر گینرها نه تنها می‌تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود، بلکه منجر به سایر عوارض جانبی گینر مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نیز می‌شود. این امر در درجه اول به این دلیل است که چاقی و کلسترول به عنوان دو مورد از برجسته ترین نشانگرهای دیابت شناسایی شده اند. سایر عوارض جانبی گینر شامل تداخل در تنظیم سطح گلوکز در بدن است که می‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شما در طول روز شود.

پودر سوپر ویت گینر اولترا پاور

اگر می‌خواهید همچنان مکمل‌های گینر را مصرف کنید بدون اینکه در معرض خطر عوارض جانبی گینر باشید، باید مطمئن شوید که محصولی را انتخاب می‌کنید که نسبت کاملی از درشت مغذی‌ها مانند پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی‌های سالم را در خود جای داده.

3. مسائل مربوط به هضم

مصرف بیش از حد مکمل‌های گینر اغلب می‌تواند منجر به عوارض جانبی افزایش وزن مانند گرفتگی عضلات و نفخ شود. یکی از دلایل اصلی برای اینکه چرا این اتفاق می‌افتد این است که بدن شما به مصرف کالری زیاد آن هم عمدتاً شکر، به‌یکباره عادت ندارد. این امر می‌تواند در جذب مواد مغذی به خصوص در روده کوچک اختلال ایجاد کند.

مسائل مربوط به هضم

این عوارض جانبی افزایش وزن در مورد افرادی که عدم تحمل لاکتوز در آنها تشخیص داده شده، اغراق آمیزتر است، زیرا اکثر گینرها با استفاده از منابع شیر فرموله و تولید شده اند که منجر به عوارض جانبی جدی افزایش وزن مانند نفخ، اسهال و یبوست می‌شود. در صورت تشخیص عدم تحمل لاکتوز، می‌توانید مکمل‌های گینر مبتنی بر کازئین را با برخی مکمل‌هایی که کاملاً بدون لبنیات هستند و از منابع گیاهی مانند برنج، شاهدانه، نخود فرنگی و پروتئین سویا مشتق شده‌اند، جایگزین کنید.

4. آسیب کلیه

مکمل‌های تغذیه‌ای مانند افزایش‌دهنده‌های وزن، در صورت مصرف بیش از حد، می‌توانند تأثیر بدی بر سلامتی شما بگذارند، به‌ویژه مکمل‌هایی که با پروتئین بیش از حد ترکیب شده‌اند. این امر می‌تواند منجر به اثرات افزایش‌دهنده جرم در کلیه مانند تشکیل سنگ کلیه در بدن شود. در صورتی که هنوز نیاز به مصرف گینر دارید، می‌توانید با گنجاندن مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی خود و نوشیدن آب زیاد، از این اثرات افزایش دهنده جرم در کلیه جلوگیری کنید.

آسیب کلیه

گینرها همچنین دارای کافئین زیادی هستند که می‌تواند با ایجاد اختلال در چرخه REM، تأثیر منفی بر خواب شما داشته باشد. در درازمدت، این امر می تواند منجر به ایجاد اثرات مخربی مانند بی خوابی یا حتی برخی اختلالات سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی شود. عموما سوال های زیادی در رابطه با مصرف گینر در ذهن افراد شکل می‌گیرد که در ادامه سعی کردیم به آنها پاسخ دهیم. اگر شما نیز سوال‌هایی در رابطه با عوارض مصرف گینر در ذهن خود دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا پاسخ خود را بگیرید.

خرید ویت گینر اولترا پاور
خرید ویت گینر اولترا پاور

 آیا مصرف گینر باعث جوش میشود؟

یک مشکل شایع گزارش شده که افراد بعد از مصرف گینر تجربه می‌کنند جوش است. بله، استفاده از مکمل گینر می‌تواند باعث ایجاد جوش روی پوست شود. این جوش‌ها می‌تواند از جوش‌های سر سیاه و سر سفید گرفته تا جای جوش و کیست متغیر باشند. همچنین ممکن است در جاهای مختلف بدن متوجه آن شوید؛ برخی افراد آن را روی صورت خود و همچنین سینه و پشت خود می‌بینند. این جوش‌ها می‌تواند ناخوشایند و دردناک باشند و بر تصویر بدن شما تأثیر منفی بگذارد.

دلیل اصلی این اتفاق پروتئین موجود در آب پنیر است که بسیاری از تولیدکنندگان گینر از آن به عنوان ماده اولیه تولید این محصول استفاده می‌کنند. لبنیات و قند موجود در پروتئین آب پنیر باعث ایجاد جوش می شوند، به خصوص زمانی که گینر به مقدار زیاد مصرف شود.

پودر ماسل مس 3000 کیو ان تی

 آیا گینر باعث ریزش مو میشود؟

برخی از افراد نگران این هستند که مصرف گینرها باعث ریزش مو شود.اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید باید بگوییم که اینگونه نیست. مصرف گینرها حتی ممکن است نوعی پیشگیری از ریزش مو با ارائه مواد مغذی مورد نیاز برای ضخیم نگه داشتن آنها باشند. به طور کلی مکمل گینر باعث ریزش مو نمی شود، اما این واقعیت است که برخی از آنها باعث افزایش سطح T در بدن می شوند به این معنی که می‌توانند به سرعت بخشیدن در روند طاسی کمک کنند.

آیا گینر برای کبد ضرر دارد؟

بله، مصرف بیش از انداره گینر برای کبد ضرر دارد. به گینرها مقدار مناسبی پروتئین نیز تزریق می‌شود تا خواص افزایش وزن خود را افزایش دهند. مصرف بیش از حد حجم دهنده‌ها می‌تواند غلظت پروتئین را در بدن شما تا حدی افزایش دهد که کبد نتواند به درستی آن را پردازش کند. مصرف بیش از حد مجاز توصیه شده روزانه پروتئین می‌تواند عوارض جانبی گینر مانند اختلال در جذب مواد مغذی و اختلال در فعالیت متابولیک بدن ایجاد کند.

کبد

 

وجود کراتین بیش از حد در این مکمل‎های گینر نیز می‌تواند منجر به عوارض جانبی گینر مانند کم آبی بیش از حد شود. کاهش مقدار آب در بدن باعث افزایش میزان اصطکاک بین اندام‌های داخلی به ویژه کبد می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین تکمیل رژیم غذایی خود با مکمل های گینر در نظر داشته باشید، نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از عوارض جانبی گینر ناشی از کراتین است.

 چرا گینر باعث اسهال میشود؟

مصرف گینر ممکن است باعث مشکلات گوارشی در افرادی شود که مشکل عدم تحمل غذایی دارند. اگر برای اولین بار است که گینر را امتحان می کنید، با مقدار کمتر شروع کنید و دوز را به تدریج افزایش دهید. تجربه نفخ و گرفتگی در هفته اول مصرف گینر معمول است. گینرها حاوی  میزان زیادی از ویتامین C و آهن هستند که از اصلی‌ترین دلایل اسهال و مشکلات معده پس از مصرف این مکمل به شمار می‌روند.

آیا گینر شکم می آورد؟

در صورت مصرف بیش از انداره گینر، ممکن است در برخی از افراد شاهد افزایش سایز شکم باشیم. وقتی می‌گویید می‎خواهید سایز بدنتان را افزایش دهید، مطمئناً به معنای دستیابی به اندامی عضلانی است، نه شکم بزرگ. مکمل گینر قطعا می‌تواند به افزایش حجم شما کمک کند. اگر می خواهید از ایجاد شکم بزرگ جلوگیری کنید، بهتر است افزایش وزن خود را با یک رژیم غذایی و ورزش مناسب ترکیب کنید. بدون برنامه تمرینی مناسب، تمام این کالری‌ها می‌توانند به‌عنوان چربی در شکم ذخیره شوند و فرم بدن شما را خراب کنند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی کامل عوارض گینر بپردازیم. بهترین راه برای جلوگیری از بسیاری از این عوارض این است که تغذیه خود را از منابع طبیعی و مواد غذایی حاوی مواد معدنی مانند میوه ها و سبزیجات دریافت کنید. برای اطمینان از اینکه تغذیه شما متعادل و سالم است، باید تمام انواع ضروری ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها را در نظر بگیرید. برای جلوگیری از عوارض جانبی احتمالی مکمل گینر، همیشه قبل از شروع رژیم غذایی خود با مکمل‌های بهداشتی مانند گینر، با یک پزشک در رابطه با میزان مصرف آن مشورت کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد