خرید محصولات برند درموسیس

خواص ال کارنیتین برای مردان از تناسب اندام تا سلامت جنسی و تقویت اسپرم

خواص ال کارنیتین برای مردان از تناسب اندام تا سلامت جنسی و تقویت اسپرم

می‌دانیم که ال کارنیتین مکملی قدرتمند با موارد استفاده و فواید بالاست. از این میان خواص ال کارنیتین برای مردان مبحثی قابل بحث است که در این مقاله سعی داریم به آن بپردازیم. ال کارنیتین نوعی آمینو اسید غیرمحرک است. این مکمل به طور کلی شکستن چربی‌های ذخیره شده در بافت‌ها و اطراف اندام‌های حیاتی همچون قلب را برعهده دارد. چربی‌های شکسته شده به میتوکندری رفته و تبدیل به انرژی لازم برای فعالیت‌های بدن می‌شوند.

کپسول ال کارنتین دوبیس

نحوه عملکرد ال کارنیتین سبب کاربرد فراوان آن در زمینه‌های مختلف شده است؛ از سلامت کلی و درمان برخی بیماری‌ها گرفته تا تاثیر آن بر عملکرد ورزشی و لاغری و تناسب اندام؛ اما فواید این مکمل برای همه افراد یکسان نیست. مردان بیش از زنان از ویژگی‌های ال کارنیتین بهره می‌برند. اثر این تفاوت در زمینه‌هایی همچون ورزش، سلامت جسمی، سلامت روانی و سلامت جنسی قابل مشاهده هستند. با ما همراه باشید تا هر یک از اثرهای ال کارنیتین بر مردان را شرح دهیم.

خواص ال کارنیتین برای مردان به چند دسته تقسیم می‌شود؟

مهم‌ترین مسئله پیش از مصرف ال کارنیتین داشتن درکی درست از تاثیرات آن بر بدن است. پیش از مصرف باید بدانید که هدف شما چیست و برای این هدف چه نوع ال کارنیتینی برای شما موثر است. با علم بر هدف خود میزان و چگونگی مصرف مکمل ال کارنیتین نیز مشخص می‌شود. بهتر است برای شناخت بهتر از مصرف انواع مختلف ال کارنیتین و کاربرد آنها نگاهی به مقاله‌ی «ال کارنیتین چیست؟» بیندازید!

حال به موضوع خود برگردیم. همانطور که گفتیم خواص ال کارنیتین برای مردان در مقایسه با زنان بیشتر است. برای مثال یکی از تاثیراتی که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم افزایش حجم عضلات است. شاید برخی علاقه‌ای به عضلات حجیم نداشته باشند و عضلات کات را ترجیح دهند. در این صورت عدم آگاهی از تاثیر ال کارنیتین بر حجم عضلات و مصرف نادرست آن منجر به نتایج نامطلوبی می‌شود.

حجم و عضلات


پس با این مثال باید به اهمیت آگاهی از تاثیرات این مکمل بر بدن مردان پی برده باشید.
حال با هم به بررسی تاثیرات این ماده می‌پردازیم. ابتدا باید بگوییم که خواص این مکمل برای مردان به 4 دسته کلی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها عبارت هستند از:

◄ تاثیر بر ورزش و تناسب اندام
◄ سلامت جسمی
◄ سلامت روانی
◄ سلامت جنسی

هر کدام از این دسته‌ها خود به دسته‌های دیگر تقسیم می‌شوند که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید با رفتن به لینک «خواص ال کارنیتین» از تاثیر این مکمل بر کبد چرب هم اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

تاثیرات ال کارنیتین بر ورزش و تناسب اندام

یکی از دلایل شهرت ال کارنیتین تاثیر آن بر ورزش است. از خواص ال کارنیتین برای مردان ورزشکار لاغر اندام، ساخت عضلات حجیم و ریکاوری است.

حجم دهنده عضلات

حجم دهنده عضلات

ورزشکاران حرفه‌ای معمولاً از L-carnitine قرصی برای افزایش انرژی به منظور انجام بهتر تمرینات استقامتی استفاده می‌کنند.
اگر قصد افزایش حجم دارید، ال کارنیتین را به همراه مکمل‌های پروتئینی همچون پروتئین وی یا کربوهیدرات بالا مصرف کنید. بهترین زمان مصرف ال کارنیتین برای افزایش حجم در وعده‌ی غذایی پرکربوهیدرات بعد از ورزش است.

ریکاوری

از دیگر خواص ال کارنیتین برای مردان جلوگیری از سستی و درد عضلات پس از ورزش است. همچنین این ماده با افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون باعث افزایش گردش خون و در نتیجه اکسیژن رسانی بهتر به عضلات می‌شود.
اکسیژن رسانی بیشتر به ریکاوری سریع‌تر و بهتر کمک کرده و از اسپاسم عضلانی نیز جلوگیری می‌کند. به علاوه، ترکیب ال کارنیتین با آمینو اسیدهای زنجیره‌ای باعث ریکاوری بهتر می‌شود. نقش ال کارنتین در فرآیند لاغری هم از موضوعات پرطرفدار پیرامون این مکمل است.  خواندن مقاله‌ی «نحوه مصرف l-carnitine برای لاغری» ممکن است برای جستجوگران سودای کاهش وزن جالب باشد.

لاغری

ویال خوراکی ال کارنیتین 1000 بنیان سلامت کسری

ال کارنیتین اسیدهای چرب موجود در عضلات را می‌شکند و برای تبدیل به انرژی مودر نیاز بدن به میتوکندری می‌برد.
این فرایند از یک سو چربی‌های موجود در بافت‌ها را می‌شکند و از بین می‌برد و از سوی دیگر ال کارنیتین با افزایش انرژی به انجام بهتر و موثرتر ورزش‌های هوازی کمک می‌کند. همچنین مصرف این ماده با نوشیدنی‌هایی همچون چای سبز یا قهوه کالری سوزی را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

پیشنهاد ما:  اگر کاهش وزن دغدغه‌ی شماست لازم است از تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری بخوانید!

تاثیرات ال کارنیتین بر سلامت جسمی

به طور کلی خواص ال کارنیتین برای مردان به ویژه سلامت جسمی آن‌ها زیاد است. به طور مثال این ماده با سوزاندن چربی‌های اطراف قلب به حفظ سلامتی قلب شما و کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
از طرفی این ماده بر روند پیری و عوارض حاصل از آن تاثیرگذار است. همچنین برای افزایش رویش مو و ریش ال کارنیتین گزینه‌ای بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

افزایش رشد ریش و مو

قرص ال کارنیتین ژن استار

برای افزایش رشد مو و ریش و درمان ریزش مو، ال کارنیتین پودری بهترین گزینه است.
با ترکیب ماینواکسیدیل مایع 5% با پودر ال کارنیتین ال تارترات برای همیشه موهایی پرپشت و جذاب داشته باشید. به یاد داشته باشید که این محلول برای رویش موهای صورت نیز کاربرد دارد. به منظور اطلاع از چگونگی ترکیب این دو ماده و میزان هر کدام، به مقاله‌ی  نحوه مصرف ال کارنیتین در وب سایت داروخانه روشا مراجعه کنید.

کاهش خستگی در سنین بالا

مردان گاه در سنین بالا دچار سندرم خستگی مزمن (CFS) می‌شوند. این سندرم اغلب به دنبال یائسگی مردانه پیش می‌آید. با ترکیب پروپیونیل ال کارنیتین و استیل ال کارنیتین شاهد کاهش چشمگیر خستگی در سنین بالا خواهید بود.

کاهش خستگی در سنین بالا

کندی روند پیری

مصرف استیل ال کارنیتین روند پیری را کند و گاه معکوس می‌کند. همچنین این مکمل در کاهش عوارض آلزایمر در سنین بالا بسیار مؤثر است.

تاثیرات ال کارنیتین بر سلامت روانی

از دیگر خواص ال کارنیتین برای مردان تاثیر آن بر سلامت روان است. مردان به دلیل فشارهای کاری پس از بازنشستگی بسیار مستعد بیماری‌های روانی از جمله افسردگی هستند. از سوی دیگر با بالا رفتن سن و یائسگی مردانه افسردگی در کمین آن‌ها است.

درمان افسردگی

درمان افسردگی

ال کارنیتین در درمان افسردگی در آقایان مؤثر است. با مصرف همزمان پروپیونیل ال کارنیتین و استیل ال کارنیتین به صورت خوراکی و برای 6 ماه متوالی، شاهد درمان افسردگی در این افراد خواهیم بود.

تاثیرات ال کارنیتین بر سلامت جنسی و تاثیر آن بر میزان اسپرم

کارنیتین در مردان به شدت بر میزان اسپرم، هورمون تستسترون، میل جنسی و درمان برخی بیماری‌های جنسی اثر می‌گذارد. با کاهش کارنیتین شاهد ضعف عملکرد جنسی و گاه نازایی در مردان هستیم؛ بنابراین توجه به میزان کارنیتین در مردان بسیار حائز اهمیت است. در صورت کمبود کارنیتین در بدن مردان، طبق تجویز پزشک ال کارنیتین باید مصرف شود. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این مسئله بیاندازیم.

تاثیر بر میزان اسپرم

کارنیتین در بدن انسان در کبد و کلیه‌ها ساخته شده، سپس در عضلات ذخیره می‌شود؛ اما برای مردان این ماده در اسپرم‌ها هم ذخیره خواهد شد. پس کاهش آن می‌تواند بر سلامت جنسی فرد نیز اثر گذارد.

تاثیر بر میزان اسپرم

با کاهش میزان اسپرم، کارنیتین کمتری در اسپرم‌ها ذخیره می‌شود و به مرور میزان آن کاهش می‌یابد. با کاهش این ماده قدرت جنسی کم شده و اسپرم کمتری تولیدی می‌شود. تولید اسپرم کمتر منجر به کاهش فضا برای ذخیره کارنیتین خواهد شد. پس باید به نحوی این چرخه معیوب برطرف شود. مصرف ال کارنیتین به ویژه تزریقی برای بر طرف کردن این چرخه بسیار موثر و حائز اهمیت است. همچنین مصرف روزانه 2 گرم ال کارنیتین به مدت دو ماه در تعداد و کیفیت اسپرم اثر به‌سزایی دارد.

افزایش تستسترون

یکی از خواص ال کارنیتین برای مردان افزایش تستسترون به ویژه در سنین پیری است. ترکیب پروپیونیل ال کارنیتین و استیل ال کارنیتین در مردان مسن بر علائم کمبود تستسترون اثرگذار است. بهتر است این ترکیب را به مدت 6 ماه به صورت خوراکی مصرف کنید تا شاهد تاثیرات آن باشید.

تقویت میل جنسی

تقویت میل جنسی

در مردان مبتلا به دیابت یا گردش خون ضعیف که مشکل نعوذ دارند و از دیگر داروها پاسخ مثبتی نگرفته‌اند، ال کارنیتین اثربخش است. این افراد با مصرف همزمان پروپیونیل ال کارنیتین با داروهای ویاگرای تجویزی شاهد درمان مشکلات جنسی از این دست خواهند بود.
همچنین مصرف ترکیب پروپیونیل ال کارنیتین و استیل ال کارنیتین به صورت خوراکی و به مدت 6 ماه با افزایش تستسترون باعث بهبود عملکرد جنسی در مردان به خصوص در سنین بالا می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که حتما تحت نظر پزشک این مواد را مصرف کنید.

درمان بیماری پیرونی

یکی از مهم‌ترین خواص ال کارنیتین برای مردان درمان بیماری پیرونی است. بیماری پیرونی باعث افزایش تولید بافت فیبرومی در آلت تناسلی مردان می‌شود. آزمایشات نشان می‌دهد که مصرف پروپونیل ال کارنیتین همراه با تزریق داروهای درمانی تجویزی پزشک برای درمان این بیماری بسیار مفید است.
ترکیب ال کارنیتین با داروهای تجویزی پزشک باعث بهبود عملکرد جنسی و کندی روند پیشرفت بیماری می‌شود. همچنین گاهی بیماری پیرونی به طور کامل از بین می‌رود و دیگر نیازی به جراحی نخواهد بود.

ال کارنیتین مکملی همه کاره برای مردان

با هم دیدیم که ال کارنیتین مکملی با قابلیت‌های بسیار برای مردان است. این مکمل با تاثیرات حیرت‌انگیزی که دارد، سلامت مردان را از تمامی جهات حفظ می‌کند.
ال کارنیتین با تاثیر بر لاغری، ریکاوری و حجیم شدن عضلات، به موفقیت در زمینه ورزش و تناسب کمک خواهد کرد.
این مکمل با افزایش رویش مو به ویژه موهای صورت، کاهش علائم یائسگی مردانه در سنین بالا و کاهش سرعت روند پیری به سلامت جسمی فرد کمک می‌کند.

ال کارنیتین مکملی همه کاره برای مردان

همچنین با تاثیر بر افسردگی از عوارض یائسگی مردانه می‌کاهد و نقش مهمی در سلامت روحی و روانی مردان دارد.
این ماده با تاثیر بر میزان اسپرم، افزایش تستسترون، تقویت میل جنسی و کمک به درمان بیماری پیرونی سلامت جسمی و جنسی مردان را تضمین می‌کند.

تقویت اسپرم و سلامت جنسی در مردان به کمک ال کارنتین

در مطالعه‌ای که در مجله‌ی doctorherdmanclinic آمده است گفته‌شده که برای تعداد کم اسپرم، اسید آمینه استیل-ال-کارنیتین به بلوغ اسپرم کمک می‌کند، تحرک آنها را افزایش می‌دهد و از اسپرم در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند. استیل ال کارنیتین نقش مهمی در باروری مردان دارد زیرا به طور طبیعی در اسپرم و مایع منی انسان یافت می‌شود.
استیل-ال-کارنیتین در غلظت‌های بالا در اپیدیدیم یافت می‌شود، بخش پیچ‌خورده‌ای از مجاری اسپرمی که برای ذخیره، بلوغ و انتقال اسپرم‌ها بین بیضه‌ها و مجرای دفران، قبل از خروج از بدن، استفاده می‌شود. سطوح پایین کارنیتین با کاهش تعداد اسپرم یا الیگواسپرمی و تحرک ضعیف اسپرم مرتبط است. استیل-ال-کارنیتین در منی و نمونه های اسپرم نابارور کمبود دارد.

پروپیونیل ال کارنیتین یک اسید آمینه است که به اسپرم کمک می‌کند تا در صورتی که شانس بارور کردن تخمک را داشته باشد، به تقویت مورد نیاز آنها کمک کند. سلول‌های اسپرم انسان باید دورتر از هر سلول منفرد دیگری سفر کنند و برای انجام این سفر به انرژی زیادی نیاز دارند.
تحرک طبیعی اسپرم حدود 55 تا 75 درصد است که به طور متوسط ​​در هر ساعت 5 تا 10 درصد کاهش پیدا می‌کند. کارنیتین به اسپرم کمک می‌کند تا شنا کند و بنابراین یک ماده مغذی مهم برای مردان با کیفیت اسپرم ضعیف است. این موضوع مهمی است؛ چراکه اسپرم ضعیف یا آستنواسپرمی یکی از مهم‌ترین دلایل ناباروری  مردانه است.

تعداد اسپرم در 50 سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است و از 50 به 60 میلیون در میلی لیتر که طبیعی تلقی می‌شد، به طبیعی جدید امروزی 20 میلیون در میلی لیتر کاهش یافته است. اکنون مشاهده تعداد کمتر از 10 میلیون در میلی لیتر نسبت به قبل بسیار رایج‌تر است. در حالی که تحقیقات اخیر در مورد اثرات قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، اختلالات غدد درون ریز و آلاینده‌های محیطی انجام شده است، به خوبی ثابت کرده که برخی از داروها می‌توانند تولید و باروری اسپرم را مختل کنند.

نگرانی در مورد توزیع گسترده مواد شیمیایی ساخت بشر در محیط زیست و ارتباط با بسیاری از اختلالات مزمن از جمله ناباروری افزایش یافته است. به عنوان مثال، اختلالات غدد درون ریز مانند حشره کش‌ها، بازدارنده‌های شعله و فتالات های پلاستیکی، به طور خاص برای هورمون های مردانه مسئول تولید اسپرم سمی هستند. همچنین استرس اکسیدانی بیش از حد ناشی از آلاینده‌ها می‌تواند به DNA آسیب برساند و عملکرد اسپرم را مختل کند.

ناباروری تا 15 درصد از جمعیت فعال جنسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیشتر مطالعات و داده‌ها بر ناباروری در زنان تمرکز دارند، با این حال توجه نسبتا کمی به نقش مردان در ناباروری که ممکن است عاملی برای بیش از نیمی از زوج‌های نابارور باشد، شده است. البته ناباروری یک وضعیت چند عاملی است که ممکن است دلایل زیادی داشته باشد.

حال انتخاب آسان است. خواص ال کارنیتین برای مردان در تمامی زمینه‌های ورزشی، روحی و روانی، جسمی و جنسی آشکار است. داروخانه‌ی روشا با ارائه‌ی بهترین برندهای ال کارنیتین برای شما بستری فراهم آورده تا حق انتخابتان حفظ شده و بهترین انتخاب را برای حفظ سلامت هرچه بیشتر خود داشته باشید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد