خرید محصولات برند درموسیس

بهترین نحوه مصرف ال کارنیتین L-carnitine چگونه است؟

بهترین نحوه مصرف ال کارنیتین L-carnitine چگونه است؟

از نحوه مصرف ال کارنیتین تا بهترین زمان مصرف ال کارنتین

اگر به دنبال مصرف ال کارنیتین هستید؛ اما با چگونگی مصرف این مکمل آشنایی ندارید، مقاله‌ی درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. ما هر آنچه باید در مورد نحوه مصرف ال کارنیتین بدانید را به شما آموزش می‌دهیم. با این حال شاید بد نباشد به عنوان مکمل سری هم به مقاله‌ی ال کارنیتین چیست؟ بزنید و با این مکمل به شکل کامل‌تری آشنا شوید. پیش از هر چیز نیاز است بدانید که هدف شما از مصرف این مکمل چیست؟

اسم ال کارنتین

ال کارنیتین یکی از مشهورترین و قدرتمندترین مکمل‌های ساخته شده است که برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگر هدف شما انتخاب مکملی برای لاغری، ریکاوری ورزشی یا افزایش انرژی برای انجام ورزش‌های هوازی است، ال کارنیتین مناسب شماست.

اگر به دنبال درمان ریزش مو و ریش هستید و در نهایت اگر به سلامتی بدن خود اهمیت می‌دهید، ال کارنیتین همان چیزی است که نیاز دارید.

انواع ال کارنیتین موجود در بازار و نحوه مصرف ال کارنیتین، دو موضوعی هستند که با مطالعه مقاله‌ی پیش رو خواهید توانست اطلاعات کاملی از آنها به دست آورید.

همچنین برای فهم زمان طلایی مصرف این مکمل با توجه به هدفی که دنبال می‌کنید خواندن این مطلب یاری‌رسان است. اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به بیماری‌های کبدی هستند شاید خواندن مقاله‌ی «تاثیر ال کارنیتین بر کبد چرب» برایتان جالب توجه باشد.

ال کارنیتین تزریقی بهتر است یا خوراکی؟

هرگز نمی‌شود گفت ال کارنیتین تزریقی بهتر است یا خوراکی. مسئله قابل ذکر کاربرد هر نوع ال کارنیتین است. این مکمل به صورت تزریقی، قرص و کپسول، پودری و شربت به بازار عرضه شده است. ما نیز در ادامه به نحوه مصرف ال کارنیتین به صورت‌های مختلف خواهیم پرداخت.
در صورتیکه شما گیاهخوار هستید یا بدن شما با کمبود کارنیتین مواجه شده است، پزشکان ترجیحاً ال کارنیتین تزریقی را برای شما تجویز می‌کنند.

 مصرف ال کارنیتین

همچنین ورزشکارانی که با ال کارنیتین‌های خوراکی نتیجه مورد نظر را نگرفته‌اند، بهتر است ال کارنیتین تزریقی را نیز امتحان کنند. پودر ال کارنیتین برای درمان ریزش مو گزینه بهتری نسبت به سایر شکل‌های آن است.

در صورتی که ورزشکاران قبل از فعالیت‌های خود از این ماده استفاده می‌کنند، نوع شربتی یا کپسولی ال کارنیتین برای آنها مناسب‌تر است؛ اما برای ورزشکاران حرفه‌ای ال کارنیتین به صورت قرص گزینه بهتری خواهد بود. در باقی موارد هر کدام از انواع خوراکی و تزریقی ال کارنیتین قابل مصرف هستند.

نحوه مصرف ال کارنیتین با اهداف مختلف

پیش از مصرف این مکمل باید برخی نکات را بدانید. مانند اینکه پزشکان مصرف ال کارنیتین را برای برخی افراد منع کرده‌اند. همچنین برخی افراد دیگر باید پیش از مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنند و احتیاط‌های لازم را به عمل آورند. برای مثال افرادی که سابقه دیالیز دارند باید مصرف ال کارنیتین را به کل فراموش کنند.

نکته بعدی احتیاط نسبت به تداخل دارویی است. ال کارنیتین با داروهایی از قبیل وارفارین، زیدوودین، آسنوکومارول و برخی داروهای دیگر تداخل دارد؛ بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، پیش از مصرف ال کارنیتین حتماً با پزشک خود مشورت کنید. «خواص ال کارنتین برای مردان» عنوان مقاله‌ای است که در آن به تاثیر مصرف این مکمل در مردان پرداخته‌ایم.

به نقل از prosupps:
بسیاری از مردم وقتی ال کارنیتین را با 30 تا 40 گرم کربوهیدرات مصرف می‌کنند بهترین نتایج را تجربه می کنند. این به این دلیل است که کربوهیدرات ها سطح انسولین را افزایش می دهند.

برای اینکه ال کارنیتین وارد سلول‌های ماهیچه‌ای شود و کار خود را انجام دهد، سطح انسولین باید افزایش یابد. مصرف ال کارنیتین در هنگام افزایش انسولین نیز به رساندن گلوکز بیشتر به سلول های عضلانی کمک می کند. این به نوبه خود به افزایش انرژی و عملکرد تمرینی کمک می‌کند.

شما همچنین می توانید ال کارنیتین را با مکمل‌های حاوی کافئین به عنوان بخشی از مراسم قبل از تمرین خود کنار هم قرار دهید. از آنجایی که بدون محرک است، به خوبی با قهوه، چای سبز یا دیگر مکمل های مورد علاقه قبل از تمرین شما جفت می‌شود.

نیازی به قطع مصرف  ال کارنیتین نیست. به نظر می رسد که بدون هیچ عارضه جانبی جدی در دراز مدت به خوبی کار می‌کند.

نحوه مصرف ال کارنیتین با هدف لاغری

اگر هدف شما لاغری است برای مصرف ال کارنیتین موارد زیر را باید مد نظر داشته باشید:
◄ پیش از هر چیز مهم‌ترین اصل برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت رژیم غذایی است. بدون رژیم غذایی سالم هیچ مکملی به شما در کاهش وزن کمک نخواهد کرد.

پیشنهاد ما:  اگر کاهش وزن دغدغه‌ی شماست لازم است از تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری بخوانید!

◄ پس از انتخاب رژیم غذایی مناسب، فعالیت‌های فیزیکی به خصوص ورزش‌های هوازی تاثیر به‌سزایی در لاغری شما دارد. با ترکیب رژیم غذایی و ورزش مناسب در کنار ال کارنیتین شاهد کاهش وزن چشمگیری خواهید بود.

نحوه مصرف ال کارنیتین با هدف لاغری

◄ تحقیقات نشان می‌دهند که افراد سن بالا و افراد چاق با مصرف ال کارنیتین وزن بیشتری از دست می‌دهند.
◄ برای لاغری بهتر است از ال کارنیتین ال تارترات استفاده کنید.
◄ دوز پیشنهادی برای کاهش وزن بین 0.5 تا 2 گرم در روز است. این مقدار به میزان فعالیت شما بستگی دارد. اگر فعالیت شما کم است، بیش از 1 گرم از این ماده در طول روز مصرف نکنید.
◄ برای تاثیرگذاری بیشتر این مکمل، از نوشیدن چای سبز یا قهوه غفلت نکنید.
◄ مصرف ویتامین‌هایی همچون B4 همراه با ال کارنیتین روند لاغری شما را تسریع می‌کند.
با رعایت این نکات در کمتر از 6 ماه شاهد کاهش وزن خود خواهید بود. اما به یاد داشته باشید که استراحت کافی شرط مهمی برای رسیدن به تناسب اندام است.

پیشنهاد ما:  بررسی عوارض مصرف ال کارنیتین و نقش آن در ریزش مو و جوش صورت

نحوه مصرف ال کارنیتین برای بهبود عملکرد و ریکاوری ورزشی

اگر هدف شما از مصرف ال کارنیتین ریکاوری و پیشرفت در ورزش است، نکات زیر برای شما مفید خواهد بود:

    • ال کارنیتین از تجمع آمونیاک می‌کاهد. از سوی دیگر باعث افزایش جریان خون می‌شود. به همین دلیل این ماده باعث ریکاوری سریع‌تر می‌شود.
    • به طور معمول ال کارنیتین پس از 3 هفته شروع به اعمال تغییر در بدن می‌کند. پس برای تاثیرگذاری کامل این مکمل مصرف مداوم آن تا 6 ماه توصیه ‌می‌شود.
    • در دوره مصرف ال کارنیتین به رژیم غذایی و استراحت خود اهمیت دهید تا تاثیر مکمل را ببینید.
    • بیشترین تاثیر ال کارنیتین در زمان ورزشِ پرفشار است؛ اما این مکمل در زمان استراحت و ورزش‌های معمولی نیز تاثیرات خود را دارد.

ویال خوراکی ال کارنتین 2000 آلامو

    • برای ریکاوری و تقویت عضلانی بهتر است بسته به شدت تمرین و تبحر خود روزانه دوز مکمل را انتخاب کنید. نحوه مصرف ال کارنیتین برای ریکاوری و تقویت عضلانی در ورزشکاران حرفه‌ای 2 تا 3 میلی گرم ال کارنیتین به همراه کربوهیدرات و پروتئین است. بهتر است این مکمل‌ با وعده غذایی صرف شوند.
    • مصرف مکمل‌های دیگری همچون آمینواسیدهای زنجیره‌ای (BCAA) در کنار ال کارنیتین خاصیت ریکاوری آن را افزایش می‌دهد.
    • پروتئین وی در کنار ال کارنیتین باعث تقویت و افزایش حجم عضلات شما می‌شود.
    • بهتر است این مکمل را با غذاهای دارای کربوهیدرات بالا مصرف کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.
    • کمبود کارنیتین باعث ضعف و جلوگیری از رشد عضلات و دیگر مشکلات برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌شود. پس به مصرف غذاهای حاوی کارنیتین در رژیم غذایی خود اهمیت دهید.
    • در ورزش سنگین با مصرف مکمل کربوهیدرات در کنار ال کارنیتین سطح لاکتیک اسید خون کاهش می‌یابد. در نتیجه گرفتگی و اسپاسم عضله نیز کمتر می‌شود.
      با رعایت این موارد و ترکیب تمرینات هوازی و استقامتی شاهد تاثیر ال کارنیتین بر عضلات خود خواهید بود.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای افزایش رشد مو و ریش

اکنون نوبت به مصرف ال کارنیتین برای افزایش رویش موی سر و ریش است. بیایید با هم نگاهی به روند و چگونگی مصرف این مکمل برای زیبایی و تقویت رویش موهای سر و صورت بیندازیم.
ابتدا نحوه ساخت ترکیب ال کارنیتین ال کارترات با ماینواکسیدیل با غلظت 2% برای افزایش رویش مو را به شما خواهیم گفت.

نحوه مصرف ال کارنیتین برای افزایش رشد مو و ریش

در این ترکیب 2% ال کارنیتین ال کارترات را با 5% ماینواکسیدیل ترکیب می‌کنیم. گام به گام با ما برای ساخت این ترکیب همراه باشید:

1) برای ساخت این محصول ابتدا به ماینواکسیدیل مایع 5% نیاز داریم.
2) مکمل پودری ال کارنیتین ال تارترات را تهیه کنید.
3) حال به ازای 60 میلی لیتر ماینواکسیدیل، 1.2 گرم ال کارنیتین ال تارترات را ترکیب ‌کنید.
4) سپس محلول را به خوبی هم بزنید تا ترکیبات با هم مخلوط شوند.
5) محلول ترکیبی شما برای افزایش رویش موی سر و ریش آماده است.

اکنون با کمک قطره چکان به سادگی از آن استفاده کنید. برای اطلاع از میزان مصرف طبق نسخه پزشک خود عمل کنید.

بهترین زمان مصرف ال کارنیتین

حال که به نحوه مصرف ال کارنیتین پرداختیم، نیاز است تا بهترین زمان مصرف آن را نیز شرح دهیم. با توجه به هدفی که دارید زمان مصرف ال کارنیتین تغییر خواهد کرد. اگر هدف شما لاغری است، بهترین زمان مصرف ال کارنیتین بین وعده‌های غذایی است.
همچنین مصرف این مکمل 20 تا 30 دقیقه قبل از تمرین برای افزایش انرژی و کالری سوزی بیشتر انتخاب مناسبی است.
اگر هدف شما ریکاوری یا عضله سازی است، ال کارنیتین را با وعده غذایی بعد از تمرین و ترجیحاً با غذاهای پرکربوهیدرات مصرف کنید.

ال کارنتین نوتریشن پلاس

فرقی نمی‌کند هدف شما لاغری باشد یا ریکاوری و عضله سازی؛ مصرف 2 تا 3 دوز استیل ال کارنیتین با مواد چربی سوز دیگر مثل قهوه بدون غذا و بین وعده‌ها انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین مصرف 1 دوز ال کارنیتین ال تارترات با وعده غذایی بعد از ورزش گزینه دیگری برای شماست.
برای جذب بهترِ ال کارنیتین، مصرف این مکمل با کربوهیدرات توصیه می‌شود؛ اما به یاد داشته باشید که در این صورت بهترین زمان مصرف پس از تمرین است. همچنین امکان تقسیم دوز مصرفی نیز وجود دارد. نصف دوز مصرفی خود را قبل از ورزش و نصف دیگر را بعد از ورزش مصرف کنید.
اگر هدف شما از مصرف ال کارنیتین برای سلامت کلی یا درمان برخی بیماری‌ها همچون ریزش مو است، برای اطلاع دقیق از نحوه مصرف ال کارنیتین با پزشک خود مشورت کنید. دقت داشته باشید که به دلیل تاثیر انرژی افزایی ال کارنیتین از مصرف این مکمل پیش از خوابیدن پرهیز کنید.

هدف شما از مصرف ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین مکملی ایده‌آل برای کاهش وزن، افزایش انرژی در دسترس بدن و حتی پیشگیری از ریزش مو است. این مکمل یکی از پرطرفداران‌ترین مواد برای عضله سازی در میان ورزشکاران به حساب می‌آید؛ اما آنچه اغلب افراد در خصوص این ماده نادیده می‌گیرند، نحوه مصرف ال کارنیتین است.

دوز مصرفی این ماده با توجه به هدف شما کاملا متفاوت است. با وجود اینکه ما مقدار و زمان مصرف این مکمل را بیان کردیم، اما باز هم توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید. با مشورت پزشک و مصرف به‌جای این ماده بی‌شک از مزایای بی‌نظیر این مکمل بهره‌مند خواهید شد. 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد