خرید محصولات برند درموسیس

رگ برجسته بدنسازی با کراتین، هدفی محقق‌پذیر برای آنان که می‌خواهند!

رگ برجسته بدنسازی با کراتین، هدفی محقق‌پذیر برای آنان که می‌خواهند!

ایجاد رگ برجسته بدنسازی با مکمل کراتین و با استفاده از تکنیک‌های دیگر، موضوعی است که در این مقاله چگونگی و جوانب مختلف آن توضیح داده می‌شود. اما چنانچه مایلید قبل از آن به دنبال سوال «مکمل کراتین Creatine چیست» باشید، با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

آشنایی با مکمل کراتین؟

عنصر کراتین از نقطه نظر شیمیایی شبیه به آمینواسیدها است و در کبد، لوزالمعده و کلیه‌ها از متابولیسم اسیدهای آمینه دیگر تولید می‌شود. کراتین در بدن انسان از دو نوع اسید آمینه به نام‌های «گلیسین» و «آرژنین» به وجود می‌آید. حدود 65 درصد از کراتین موجود در بدن انسان در عضله‌ها و در قالب فسفوکراتین قرار دارد. باقی کراتین بدن در کلیه، کبد و مغز، ذخیره شده.

رگ برجسته بدنسازی با کراتین

وجود کراتین در عضلات است که باعث می‌شود ماهیچه‌ها با انقباض، انجام فعالیت کرده و مثلاً بار سنگینی توسط انسان جا به‌جا شود. در بدنسازی و در زمینه‌ی ورزش، مصرف و افزایش کراتین در عضلات، ظرفیت سیستم فسفوژن بدن را بیشتر می‌کند و افزایش قدرتِ سیستم فسفوژن بدن باعث قوی‌تر و بهتر شدن عملکرد عضلات می‌شود.

کراتین در عضلاتتان به فیبرها اجازه می‌دهد که با نیروی زیادتر و مدت بیشتری منقبض شوند. کراتین توسط بدن‌سازان و ورزشکاران برای افزایش قدرت و حجم بیشتر عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کراتین در بدن چگونه عمل می کند؟ پاسخش را در مطلبی اختصاصی در وبلاگ روشا منتشر کرده‌ایم، شاید علاقه‌مند باشید آن را از نظر بگذرانید.

منابع کراتین

گوشت ماهی ساردین، تن ماهی، گوشت سینه‌ی مرغ، تخم مرغ و بادام زمینی جزو بهترین منابع غذایی کراتین هستند. افراد گیاهخوار، کراتین کمتری نسبت به افراد گوشت‌خوار در عضلات خود دارند. ورزشکاران و بدن‌سازان برای اطمینان از تأمین کراتین مورد نیاز بدنشان معمولاً از پودر کراتین منوهیدرات استفاده می‌کنند. پودر کراتین را می‌توان با آب و یا مایعاتی مثل اسموتی مخلوط کرد.

پودر کراتین مونوهیدرات سوپر نچرال نوتریشن

رگ برجسته بدنسازی با کراتین 

سیاهرگ‌ها که خونِ بدون اکسیژن را از بافت‌های بدن به قلب می‌برند به سطح پوست نزدیک‌اند. معمولاً برخلاف خانم‌ها که از برجستگی رگ‌ها بدشان می‌آید و سعی در جلوگیری از به وجود آمدن آن در بدن خود بخصوص در مورد رگ‌های ملتهب یا آسیب دیده از واریس دارند؛ آقایان به دلیل زیبایی از آن استقبال می‌کنند. بدن‌سازان و بسیاری از ورزشکاران تلاش می‌کنند تا عضلات هرچه بزرگ‌تر، قوی‌تر و رگ‌های برجسته داشته باشند.

برجستگی و پرشمار بودن رگ‌های بدن، اغلب نشانگر بدنسازی یا فعالیت در باشگاه ورزشی، مردانگی و قدرت است. برخی افراد به لحاظ ژنتیکی رگ‌های برجسته‌ای دارند، اما آن‌هایی که رگ‌های برجسته‌ی طبیعی ندارند می‌توانند با استفاده از بعضی تکنیک‌ها و مصرف مکمل ceratin، رگ‌های برجسته‌ی بدنسازی داشته باشند. در این مورد، مشاوره با پزشک توصیه می‌شود.

رگ برجسته بدنسازی با کراتین 

چگونه رگ برجسته بدنسازی با مصرف کراتین پدیدار می‌شود؟

کراتین یک گشادکننده‌ی خفیف عروق و شریان‌ها است. با گشاد شدن عروق توسط کراتین، خون و اکسیژن بیشتری به عضلات انسان می‌رسد. می‌دانیم که شریان (سرخرگ)، وظیفه‌ی انتقال خون پاک را بر عهده دارد. از سوی دیگر وریدها (سیاه‌رگ‌ها) خونِ دارای دی اکسید کربن را منتقل می‌کنند وریدها در سطحِ عضلات و شریان‌ها در عمقِ عضلات قرار دارند.

منظور از توضیحات بالا این بود که بدانید کراتین بیشتر، شریان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد ولی چون مقدار خون بیشتری را از طریق شریان‌ها به عضلات می‌رساند مقدار خون بازگشتی از طریق وریدها نیز افرایش می‌یابد که این موضوع خود یکی از دلایل به وجود آمد رگ‌های برجسته بر اثر مصرف کراتین است.

پودر گلد کر سی ام تری ترک نوتریشن

از طرف دیگر، کراتین باعث احتباس و باقی ماندن مقدار بیشتر آب در عضلات می‌شود که این موضوع هم خود به برجسته سازی رگ‌های بدن بر اثر مصرف کراتین منجر می‌شود؛ اما چگونه؟ بر اثر احتباس آب در عضلات، فشار عضلات به رگ‌های سطحی که همان وریدها باشند بیشتر شده و رگ‌ها برجسته‌تر می‌شوند. طریق دیگری که کراتین به‌طور غیرمستقیم به برجسته سازی رگ‌ها کمک می‌کند افزایش قدرت ورزشکار و زدن وزنه‌های سنگین‌تر است؛ که این امر نیز به وارد آمدن فشار بیشتر به عضلات و در نتیجه برجسته شدن رگ‌ها کمک می‌کند.

روشی دیگر برای داشتن رگ برجسته بدنسازی

می‌دانیم که افراد لاغر معمولاً رگ‌های نمایانِ بیشتری در بدنشان دارند و کلاً بدن افراد لاغر، مستعد نمایان شدن رگ‌های سطحی است. از این خصیصه می‌توان یک روش برای برجسته سازی رگ‌های بدن ایجاد کرد. این روش عبارت است از میان بردن لایه‌ی چربی موجود بین عضله و پوست بدن. ورزش‌های سنگین، باعث مصرف کالری بیشتر و از دست دادن مقدار بیشتری چربی می‌شود؛ در نتیجه، افزایش وزن و تعداد ورزشی که انجام می‌دهید ذاتاً توان افزایش پمپاژ خون و برجسته‌تر شدن رگ‌ها را دارد.

پودر كراتين مونوهیدرات اولترا پاور

حذف آب عضلات با یک رژیم غذایی کم نمک باعث جلوه‌گر شدن بیشتر عضلات و برجسته‌تر شدن رگ‌های شما خواهد شد. روش دیگرِ استفاده از منبسط کننده‌ی عروق است مانند «آرژنین» و «اسید نیتریک» که در ترکیبشان با کراتین در برجستگی رگ‌ها نقش مؤثری دارند.

رگ برجسته بدنسازی – پاها

پزشکان از کلمه‌ی عروق در ارتباط با سیستم سیاه‌رگ‌ها و سرخرگ‌ها استفاده می‌کنند ولی اهمیت کلمه‌ی رگ برای بدن‌سازان در رابطه با دیده شدن رگ‌ها از زیر پوست است. در حالت ایدئال، رگ‌های برجسته برای بدن شما نمایی سالم و خوب ایجاد می‌کنند و عضلاتتان با وجود رگ‌های برجسته راحت و آرام است.

برجسته سازی رگِ پا باعث می‌شود که دو مورد از رگ‌های اصلی پای شما که یکی «تیبیا» (استخوان درشت نی) در قسمت ساق پا و دیگری «فمور» در قسمت استخوان ران پا است، به‌خوبی برجسته و مشخص باشند.

رگ برجسته بدنسازی - پاها

اگر چه شکل گسترش رگ‌هایتان در زیر پوست، منشاء ژنتیک دارد؛ ولی برجسته سازی رگ‌های پا با استفاده از چندین نوع تکنیک‌، امکان پذیر است.

تمرین برجسته سازی رگ‌ها

برای این که پاهایی عضلانی با رگ‌های برجسته داشته باشید؛ نیاز به طراحی و انجام یک برنامه‌ی عضله سازی دارید و این تمرینات، بخصوص باید برای عضلات «چهار سر ران و ساق پا» انجام شود.

تمریناتی که برای برجسته سازی رگ‌های پا باید انجام دهید به شرح زیر است:

    1. پرس ساق پا
    2. اکستنشن ساق پا
    3. فلکشن نشسته
    4. فلکشن خوابیده
    5. اسکوات با یک پا (یکی از سخت‌ترین تمرین‌ها است).

پرس ساق پا

یک توصیه‌ی مهم در مورد «پمپ» ها

به مکملی که معمولأ قبل و یا هنگام تمرین، انرژی لازم را برای تمرینات بدنسازی فراهم می‌کند «پمپ» گفته می‌شود. «مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست»، به بدن‌سازان توصیه می‌کند بلافاصله بعد از مصرف مکمل‌های پمپ، حرکات کششی انجام دهند. در حین ورزش، عضلات ورزشکار، تحت فشار قرار گرفته و کوچک می‌شود و تجمع اسیدلاکتیک باعث دردهای عضلانی می‌شود.

انجام حرکات کششی از بین رفتن اسیدلاکتیک جمع شده را تسریع می‌کند و در این میان حتی اگر عضله‌ی پمپ شده (عضله‌ای که حجیم‌تر و داری رگ‌های برجسته به دلیل افزایش جریان خون است) در آن لحظه کوچک‌تر هم به نظر برسد، برای جلسه‌ی بعدی تمرین آماده می‌شود.

پودر رد ویلر الیمپ

تمرینات «کاردیو» را شروع کنید

«کاردیو» ورزشی با ریتم خاص است که ضربان قلب را خیلی بالا می‌برد. لازم است با اضافه کردن کاردیو به برنامه‌ی تمریناتتان جریان خون را در بدنتان افزایش دهید. تمرینات کاردیو ظرفیت رگ‌های شما برای منبسط‌تر شدن را بیشتر می‌کند؛ اکسیژن بیشتری به عضلات شما می‌رساند و با کم کردنِ احتباس آب، وضعیت عضلاتتان را بهبود می‌بخشد.

طبق دستورالعمل فعالیت بدنی برای آمریکایی‌ها هر هفته 150 الی 300 دقیقه ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی یا تمرینات کاردیو با فشار متوسط را به تمرینات خود اضافه کنید. اگر سه روز از هفته را به ورزش‌های سخت‌تری مثل دویدن، دوچرخه‌سواری به مسافت 12 کیلومتر در هر ساعت، بوکس و شنا در هر نوبت، 20 الی 60 دقیقه اختصاص دهید؛ به نتایج مشابهی خواهید رسید.

کاردیو

برجسته سازی رگ از طریق تغذیه

بیشتر بدن‌سازان برای کاهش چربی که برای نمایان شدن رگ‌های عضلات ضروری است از برنامه‌ی غذایی خاصی پیروی می‌کنند. برای حفظ توده‌ی عضلانی به کمتر از آنچه می‌پندارید نیاز دارید. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی توصیه می‌کند به ازای هر 453 گرم (یک پوند) از وزنِ بدنتان، 0.37 گرم، پروتئین مصرف کنید.

از چربی‌های اشباع شده پرهیز کرده و به‌جای آن از «چربی‌های غیراشباع» که در تخم کتان و روغن ماهی موجود است و از «چربی‌های تک اشباع نشده» که در بادام زمینی و آووکادو وجود دارد استفاده کنید؛ چون بدن نمی‌تواند چربی‌های اشباع نشده را بسازد. نوشیدن آب به مقدار کافی هم می‌تواند به برجسته‌سازی رگ‌ها کمک کند. قبل از شروع تغذیه برای بدنسازی، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

مکمل روغن ماهی

مکمل روغن ماهی

رگ برجسته بدنسازی – تکنیک‌هایی دیگر

اگر می‌خواهید در مسابقات زیبایی اندام شرکت کنید یا روی صحنه بروید، تکنیک‌هایی علاوه بر استفاده از مکمل کراتین برای برجسته سازی و قوی کردن پاهایتان وجود دارد. پیش از شروع مسابقه، حرکات سبک پمپ عضلانی (ایجاد حجم و رگ بر روی عضلات)، خم شدن و ژست گرفتن و تمریناتی مثل حرکات عضله ساز ساق پا را انجام دهید.

پودر کراتین پیور 100% دوبیس

راه‌های غیرمرسوم‌تری هم برای برجسته‌سازی رگ‌های پا وجود دارد که از جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    • خوردن ادویه جات از جمله فلفل
    • سونا
    • گرفتن باد سشوار به عضلات پا (تأثیر این روشِ برجسته سازی رگ، موقتی است و می‌تواند توأم با سوزش و ناراحتی باشد بنابراین در صورت استفاده از این روش، احتیاط کنید).
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد