خرید محصولات برند درموسیس

سفری به سرزمین بهترین مکمل‌های تقویت حافظه و یادگیری با کارشناسان روشا!

سفری به سرزمین بهترین مکمل‌های تقویت حافظه و یادگیری با کارشناسان روشا!
با ما بهترین مکمل‌های تقویت حافظه را بشناسید!

آیا تابه‌حال به دنبال محصولی برای تقویت حافظه بوده‌اید؟ مثلاً شب امتحان هر چه درس می‌خوانید نمی‌توانید مطالب را حفظ کنید و به فکر خوردن مکمل‌های تقویت حافظه می‌افتید. در اینجا در مورد این مکمل‌ها صحبت می‌کنیم و بهترین مکمل‌های افزایش حافظه و یادگیری را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویتامینها و مواد معدنی جهت تقویت حافظه و تمرکز

برای تقویت حافظه می‌توانید از مواد غذایی مفید برای مغز و یا مکمل‌ها استفاده کنید. ویتامین‌های موجود در این مواد غذایی و مکمل­ها برای سلامت مغز ضروری هستند.

  1. ویتامین B

ویتامین‌های گروه B مانند B6، B12 و  B9 (اسیدفولیک) همگی در سلامت مغز نقش دارند. البته باید این ویتامین‌ها را در صورت نیاز بدن استفاده کنید. مثلاً در دوران بارداری باید این ویتامین‌ها با مشورت پزشک مصرف شوند. البته مصرف اسیدفولیک برای جلوگیری از نقایص مادرزادی ضروری است. اگر در معرض بیماری آلزایمر هستید می‌توانید از سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و کلم استفاده کنید، زیرا این سبزیجات دارای ویتامین­های گروه B هستند.

معرفی بهترین مکمل‌های تقویت حافظه و یادگیری

اخیراً یک نظرسنجی نشان داده که حدود 25 درصد از بزرگ‌سالان بالای 50 سال از مکمل‌ها برای بهبود سلامت مغز و تقویت حافظه و توجه و تمرکز دقیق‌تر استفاده می‌کنند.

  1. کافئین

کافئین موجود در قهوه می‌تواند تمرکز را بالا ببرد، اما تا جایی خوب است که باعث اختلالات خواب نشود. حتماً شما هم برای شب‌های امتحان قهوه خورده‌اید تا بتوانید بیدار بمانید.

 کافئین موجود در قهوه یک محرک است که به شما کمک می‌کند تا سرحال شوید. به‌علاوه، این ماده با مسدود کردن گیرنده‌های مغز از ترشح ماده شیمیایی به نام آدنوزین جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود احساس خواب‌آلودگی نکنید و انرژی را افزایش می‌دهد.

  1. ال _ تیانین

ال تیانین یک آمینواسید طبیعی است که برای بهبود عملکرد ذهنی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماده به‌ویژه زمانی که با کافئین ترکیب می‌شود می‌تواند اثرات خوبی بر روی مغز داشته باشد. شما می‌توانید این ماده را با نوشیدن چای سبز دریافت کنید. این چای به‌طور طبیعی حاوی ال تیانین، کافئین و همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند از روش‌های دیگر به سلامت ذهنی و جسمی شما کمک کنند.

ال _ تیانین

همچنین می‌توانید برای دریافت ال تیانین از مکمل‌های آن استفاده کنید.

  1. امگا 3

افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای دارند حافظه قوی‌تری دارند، زیرا این رژیم شامل ماهی‌های غنی از امگا 3 است. امگا 3 خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد، اما آیا مکمل‌های امگا 3 می‌توانند کمک‌کننده باشند؟ بله، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد افرادی که به جهش ژن APOE4 که با آلزایمر مرتبط است مبتلا بودند با مصرف مکمل امگا 3 می‌توانستند وضعیت بهتری پیدا کنند.

امگا 3 همچنین می‌تواند به پیشگیری از افسردگی و زوال عقل کمک کند. درواقع، امگا 3 سلامت مغز را هم در دوران بارداری و هم در اوایل زندگی تقویت می‌کند و آن را به یک ماده مغذی مهم برای مادران باردار و نوزادان تازه متولدشده تبدیل می‌کند.

ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل­ آلا و شاه‌ماهی منابع عالی امگا 3 هستند. بااین‌حال، اگر باردار هستید، در دوران شیردهی به سر می‌برید و یا به کودکان خردسال غذا می‌دهید، حتماً از خوردن ماهی‌های حاوی جیوه پرهیز کنید. ساردین جزو ماهی‌هایی است که کمترین میزان جیوه را دارد. البته بهتر است از مکمل‌های حاوی امگا 3 استفاده کنید که این مواد مضر را ندارند.

  1. ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد، ازجمله آن‌هایی که ممکن است به سلول‌های مغز آسیب برسانند، مبارزه می‌کند. یک مطالعه نشان داد که ویتامین E می‌تواند از پیشرفت آلزایمر جلوگیری کند. در حال حاضر، می‌توان این ویتامین را از منابع غذایی مانند آجیل، دانه‌ها و روغن‌های گیاهی به دست آورد و یا از مکمل‌های ویتامین E استفاده کرد.

  1. جینکو بیلوبا

برگ‌های بادبزنی شکل درخت جینکو در طب سنتی چینی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شوند. عصاره این برگ‌ها به‌عنوان مکملی به نام جینکو بیلوبا فروخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل فروش این مکمل تقویت حافظه است. جینکو می‌تواند به تقویت مغز کمک کند. البته چون این ماده به‌صورت طبیعی در دسترس نیست، می‌توانید از مکمل‌های آن استفاده کنید.

  1. جینسینگ

جینسینگ که اغلب همراه با جینکو بیلوبا استفاده می‌شود، مکمل محبوب دیگری است که از آسیا می‌آید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که جینسینگ هم مانند جینکو می‌تواند یک تقویت‌کننده مغز قوی باشد. شما می‌توانید از مکمل‌های این ماده مغذی که در داروخانه‌ها موجود است استفاده کنید.

  1. کورکومین

کورکومین که در زردچوبه به‌وفور یافت می‌شود، به دلیل قدرت آنتی‌اکسیدانی‌اش توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. به همین دلیل است که میزان آلزایمر در کشور هند بسیار کم است، زیرا آن­ها ادویه و زردچوبه زیادی در غذاهای خود می­ریزند. یک مطالعه نشان داد افرادی که کورکومین مصرف می‌کنند در تست‌های حافظه عملکرد بهتری دارند و پروتئین‌های غیرطبیعی کمتری در مغزشان تجمع پیدا می‌کند.

البته اگر زردچوبه دوست ندارید و یا به آن حساسیت دارید می‌توانید از مکمل‌های حاوی کورکومین که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.

  1. ویتامین کولین

کولین یک مکمل است که فقط به‌صورت دارو در دسترس است. این ماده می‌تواند برای افرادی که مشکل حافظه دارند مفید باشد. خوردن این مکمل به کاهش اثرات بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

  1. کراتین

کراتین یک ماده طبیعی است که نقش مهمی در متابولیسم انرژی دارد. این ماده به‌طور طبیعی در بدن، بیشتر در ماهیچه‌ها و به مقدار کمتر در مغز یافت می‌شود. اگرچه این ماده یک مکمل محبوب است، اما می‌توانید آن را در برخی از غذاها، یعنی محصولات حیوانی مانند گوشت، ماهی و تخم‌مرغ پیدا کنید. مکمل‌های کراتین می‌توانند حافظه و مهارت‌های تفکر را در افرادی که گوشت نمی‌خورند افزایش دهند.

بهترین مکمل‌های تقویت حافظه

بسیاری از مواد تشکیل‌دهنده مکمل‌های تقویت‌کننده مغز به‌نوعی با سلامت مغز مرتبط هستند. مکمل‌ها انواع مختلفی از مواد مغذی ازجمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان و پروبیوتیک­ها را فراهم می‌کنند. به‌ عبارت‌ دیگر، آن‌ها به این دلیل ساخته شده‌اند تا آنچه را که نمی‌توانید در رژیم غذایی خود به دست بیاورید برای شما فراهم کنند. در اینجا تعدادی از بهترین مکمل‌های افزایش یادگیری را به شما معرفی می‌کنیم:

کپسول اکتیو ایج اروند فارمد

کپسول اکتیو ایج اروند فارمد

کپسول اکتیو ایج اروند فارمد یک مکمل جهت بهبود سلامت عمومی بدن است. این محصول دارای نیکوتینامید است که یکی از انواع ویتامین B3 می باشد و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی ایفا می کند.این مکمل به طور کلی بر سلامت قلب و عروق، سلامت پوست،مو و ناخن، بهبود اختلالات روانی مانند افسردگی، بهبود علائم دیابت و کاهش کلسترول خون تاثیرگذار است.
این محصول توسط شرکت اروند فارمد تولید شده است. این شرکت از سال 1384 تاسیس شده و هدف آن تولید انواع داروهای جامد با رویکرد نوین است. 

نحوه مصرف کپسول اکتیو ایج اروند فارمد:

    • روزانه 1 عدد کپسول، صبح ها، به همراه یک لیوان آب میل نمایید.

هشدار مصرف اکتیو ایج اروند فارمد:

    • این محصول یک مکمل است و جهت پیشگیری، تشخیص یا درمان مورد استفاده قرار نمی گیرد.
    • در صورت ابتلا به بیماری های کبدی و کلیوی و هر نوع بیماری دیگری قبل از مصرف فرآورده با پزشک مشورت کنید. 
    • در صورت استفاده از هر نوع دارو یا مکمل قبل از مصرف فرآورده با پزشک مشورت کنید.

کپسول جینکوبیلوبا اس تی فارما

کپسول نِرون و اینِر روهه یوروویتال

کپسول جینکوبیلوبا اس تی پی فارما، یکی از مکمل‌های دارویی ساخته شده از گیاه جینکوبیلوبا است. این محصول خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و قادراست از بروز اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کند. این محصول به واسطه فرمولاسیون ویژه خود می‌تواند به حفظ سلامت حافظه و همچنین بهبود خون‌رسانی مغزی و بافتی کمک کند. این محصول قادراست میزان استرس روحی را کم کرده و به بهبود عملکرد سایر سیستم‌های بدنی کمک کند.

نحوه مصرف کپسول جینکوبیلوبا :

  • روزانه، 2 عدد کپسول به همراه صبحانه مصرف شود.

هشدار مصرف کپسول اس تی پی فارما:

    • استفاده از این محصول در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است.
    • مصرف این دارو بیش از حد مجاز و تجویز شده توصیه نمی‌شود.
    • در صورت داشتن آلرژی به ترکیبات این محصول، از مصرف آن خودداری شود.

کپسول آرتی فرگت سلامت گستر آرتیمان

کپسول نوروفیت آپوویتال

این مکمل دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده که از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. با مصرف این مکمل، خوابی آرام و با کیفیت را به خود ببخشید و با استرس و اضطراب خداحافظی کنید.

نحوه مصرف نوروفیت آپوویتال:

  • روزی 2 عدد به همراه آب و غذا میل شود.

هشدار مصرف نوروفیت:

  • در دوران بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف شود.
  • در صورت مصرف هرگونه از داروهای ضدانعقاد و ضدپلاکت خون، از مصرف این مکمل خودداری شود.
  • مصرف این مکمل برای کودکان، زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.
  • در صورت ابتلا به بیماری نارسایی قلبی، از مصرف مکمل نوروفیت پرهیز شود.
  • در افرادی که خونریزی فعال دارند (زخم معده و یا خونریزی داخل جمجمه)، مصرف این مکمل ممنوع است.
  • در صورت داشتن هر نوع بیماری و مصرف دارو، برای مصرف حتما با پزشک مشورت شود.
  • در صورت داشتن خونریزی زیاد در دوران قاعدگی، از مصرف این مکمل خودداری شود.

کپسول نروزان ویتابیوتیک

کپسول نروزان ویتابیوتیک

هم‌چنین در پیشگیری از افسردگی و زوال مغز موثر بوده و به حفظ و سلامت سیستم عصبی و مغز کمک می‌کند. این مکمل دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بوده و از مغز در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. علاوه بر این، در شادابی روحیه و بهبود خلق و خوی نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. با مصرف این مکمل استرس و اضطراب را نیز از خود دور خواهید کرد.

نحوه مصرف نروزان ویتابیوتیک:

  • روزی 1 عدد به همراه غذای اصلی و آب مصرف شود.

هشدار مصرف نروزان:

  • بیش از مقدار تجویز شده، مصرف نشود.
  • در صورت ابتلا به هر نوع بیماری و مصرف دارو، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
  • برای مصرف در دوران بارداری و شیردهی، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • از مصرف این مکمل برای کودکان پرهیز کنید.
  • از جویدن قرص پرهیز نمایید.

کپسول ممورال گل دارو

کپسول ممورال گل دارو

این مکمل برای مبتلایان به روماتیسم مناسب و بسیار کارآمد بوده و به کاهش درد و التهاب و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل آن‌ها کمک شایانی می‌کند. این مکمل با برطرف کردن اسپاسم و تنگی عروق، خون رسانی به بافت‌ها و سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف ممورال گل دارو:

  • روزی 3 نوبت و در هر بار 1 تا 2 کپسول با مقدار کافی آب میل شود.

هشدار مصرف کپسول ممورال:

  • عوارض مصرف این مکمل نادر بوده و در برخی موارد ممکن است فرد دچار سردرد و عوارض گوارشی خفیف شود.

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف

کپسول جینک اکتیو گلدن لایف

مصرف این قرص سبب تحریک گردش خون شده و باعث می‌شود عملکرد مغز افزایش یابد. با مصرف این مکمل علاوه بر تقویت حافظه و یادگیری، به از بین بردن استرس، اضطراب و مشکلات شنوایی خود نیز کمک خواهید کرد.

نحوه مصرف جینک اکتیو:

  • روزانه 1 عدد کپسول به همراه غذا و آب میل شود.

هشدار مصرف قرص جینک اکتیو گلدن لایف

  • استفاده برای افراد مبتلا به دیابت، فقط طبق نظر پزشک انجام شود.
  • در دوران بارداری و شیردهی، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.
  • در صورت مصرف داروهای ضدپلاکتی، ضدالتهاب، داروهای ضدتشنج، ضدافسردگی، داروهای ضددیابت، فلوکستین و وارفارین، از مصرف این مکمل خودداری شود.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • بیش از میزان توصیه شده مصرف نشود.

قرص نوروکر لیلیا هلث کر

قرص نوروکر لیلیا هلث کر

این مکمل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که در محافظت از مغز موثر است. علاوه بر این، در تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از استرس و افسردگی نقش مهمی ایفا می‌کند. این مکمل در کنار تقویت حافظه و افزایش هوشیاری، کمک‌کننده‌ای موثر در داشتن خوابی آرام و با کیفیت است. قرص نوروکر لیلیا هلث کر با دارا بودن 27 نوع ماده مغذی، مکملی مناسب برای تامین نیازهای بدن افراد وگان و گیاه‌خوار است.

نحوه مصرف قرص نوروکر:

  • روزی 1 عدد قرص همراه با غذا و مقدار کافی آب میل شود.

هشدار مصرف نوروکر لیلیا هلث کر:

  • به دلیل دارا بودن ویتامین A، در صورت بارداری و یا داشتن قصد بارداری، مصرف این مکمل توصیه نمی‌شود.
  • در صورت داشتن حساسیت به مغزها، صدف دریایی، شیر، شیرین کننده‌ها، ماهی و سویا، حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • از مصرف بیش از میزان تجویز شده، پرهیز شود.

افزایش تأثیر مکمل‌های افزایش حافظه

مکمل‌های افزایش حافظه و یادگیری به تقویت مغز کمک می‌کنند، اما برای اینکه کارایی بیشتری داشته باشند باید در کنار یک سبک زندگی سالم مورداستفاده قرار بگیرند. این مکمل‌ها پرکننده شکاف‌های تغذیه‌ای هستند؛ یعنی موادی که در رژیم غذایی وجود ندارند را تأمین می‌کنند. در کنار مصرف این مکمل‌ها باید اقدامات زیر را نیز انجام دهید:

    • غذای خوب بخورید: مواد غذایی سالم، تازه و سرشار از ویتامین می‌تواند به جذب بهتر و بیشتر مکمل‌ها کمک کند.
    • به‌طور منظم ورزش کنید: ورزش کردن باعث پمپاژ خون در سراسر بدن و مغز می‌شود و باعث می‌شود مواد مغذی بهتر در بدن گردش کنند. همچنین منجر به نوروژنز یا ایجاد نورون‌ها می‌شود که با اثرات مبارزه با زوال عقل و حافظه بهتر ارتباط دارد.
    • به اندازه کافی بخوابید: مطالعات نشان می‌دهد که خواب به دفع سموم بدن که در طول روز در سیستم عصبی مرکزی انباشته می‌شوند کمک می‌کند. به همین دلیل است که پس از یک استراحت شبانه آرام احساس بهبودی می‌کنید. همچنین خواب کافی و آرام باعث افزایش تأثیر مکمل‌ها می‌شوند.
    • تمرین‌های مغزی را فراموش نکنید: سعی کنید با تمرینات حافظه و انجام بازی‌هایی مانند پازل و حل جدول مغز خود را به چالش بکشید. مغزی که فعال باشد کمتر دچار استرس و بیماری می‌شود.
    • با دیگران معاشرت کنید: تعامل با مردم روش بسیار خوبی برای به دست آوردن دیدگاه‌ها و تجربیات جدید است. حرف زدن و تعامل با دیگران انرژی و اعتمادبه‌نفس شما را نیز بالا می‌برد و به داشتن مغزی سالم‌تر کمک می‌کند.
    • الکل مصرف نکنید: مصرف الکل تأثیر مکمل‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین باعث اختلالات مغزی می‌شود و خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.
    • بیماری‌های مزمن را درمان کنید: مشکلات سلامتی و بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و فشارخون بالا می‌تواند احتمال اختلال شناختی و زوال عقل را افزایش دهد. برای کاهش خطر ابتلا به این نوع بیماری‌ها، با یک پزشک برای مدیریت هرگونه بیماری مشورت کنید.

کلام آخر

می‌توان گفت که مغز مهم‌ترین قسمت بدن است، زیرا تمام ‌اندام‌های بدن تحت فرمان مغز عمل می‌کنند. برای داشتن مغزی سالم، داشتن یک سبک زندگی سالم و همچنین مصرف مکمل‌های غذایی که در این مقاله معرفی کردیم می‌توانند تأثیرگذار باشند. توجه داشته باشید که به مغز خود اهمیت بدهید و از کارهایی که باعث زوال مغز می‌شوند، مانند مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید.

اگرچه همه افراد به کمک مکمل‌های تقویت‌کننده مغز نیاز ندارند، اما بسیاری از افراد باید از این مکمل‌ها استفاده کنند. برخی از افراد به این دلیل به دنبال مصرف این نوع مکمل‌ها هستند، چون نمی‌توانند با استرس به فعالیت‌های خود ادامه دهند یا می‌خواهند عملکرد ذهنی و حافظه خود را افزایش دهند. برخی دیگر از افراد از این مکمل‌ها برای شب امتحان استفاده می‌کنند.

بااین‌حال، بسیار مهم است که فقط محصولاتی را انتخاب کنید که توسط شرکت‌های قابل‌اعتماد ساخته می‌شوند و از اجزا و ترکیبات باکیفیت در آن‌ها استفاده می‌شود.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد