خرید محصولات برند درموسیس

دانستنِ پاسخ «فلوئید ضد آفتاب چیست؟» راهنمای شما در انتخاب مناسب‌ترین ضد آفتاب!

دانستنِ پاسخ «فلوئید ضد آفتاب چیست؟» راهنمای شما در انتخاب مناسب‌ترین ضد آفتاب!

فلوئید ضد آفتاب چیست؟!

دانستن اینکه فلوئید ضد آفتاب چیست به شما کمک می‌کند اینبار که برای خرید ضد آفتابتان اقدام می‌کنید به جزئیات بیشتری از محصول انتخابی خود دقت کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد به هنگام خرید یک ضدآفتاب فروشنده از شما پرسیده باشید آیا فلوئید می‌خواهید یا کرم؟

اگر قبلا در مورد تفاوت این دو اطلاعاتی به دست آورده باشید مشکلی پیش نخواهد آمد و به سادگی با توجه به نیاز خود پاسخ سوال فروشنده را خواهید داد؛ اما چنانچه با تفاوت این دو نوع ضدآفتاب آشنا نباشید احتمال دارد انتخاب را به بخت و اقبال واگذا کرده باشید؛ چراکه ممکن است رویتان نشده باشد از فروشنده تفاوتش را بپرسید.

دانستنِ پاسخ «فلوئید چیست؟» راهنمای شما در انتخاب مناسب‌ترین ضد آفتاب!

فلوئید چیست؟

اجازه بدهید پیش از اینکه به سراغ  گفتن از تفاوت فلوئید ضدآفتاب با کرم ضد آفتاب برویم، شما را با معنا و مفهوم فلوئید آشنا کنیم. فلوئید واژه‌ای لاتین که در زبان انگلیسی به معنای مایع ترجمه شده است، به تمامی محصولاتی  اطلاق می‌شود که به شکل مایع تولید شده‌اند.

منظور از مایع آن تفاوتی است که به هنگام مشاهده‌ی روغن مایع و جامد برایتان ملموس است. چنین تفاوتی در محصولات آرایشی هم می‌تواند با توجه به فلوئید و کرم بودن محصولات، آن‌ها را برای شما قابل تشخیص کند؛ بنابراین چیزی که باعث اطلاق صفت فلویید به تمامی محصولات آرایشی می‌شود، همین خصیصه‌ی مایع بودن آن‌هاست. در مقاله‌ی «بهترین کرمهای ضد آفتاب» برخی از ضد آفتاب‌های فلوئیدی که موفق به جلب رضایت مصرف‌کنندگان شده‌اند را مورد نقد قرار داده‌ایم.

فلویید ضد آفتاب یا کرم ضد آفتاب، کدام انتخاب شماست؟

فلویید ضد آفتاب یا کرم ضد آفتاب، کدام انتخاب شماست؟

بر اساس توضیحی که بالاتر از فلوئید دادیم مشخص می‌شود محصولاتی با این شاخصه بر پایه‌ی آب تولید شده‌اند و این برخلاف محصولاتی است که بر پایه‌ی چربی تولید می‌شوند و آنها را با عنوان کرم نامگذاری کرده‌اند. آنچه می‌تواند در انتخاب یکی از این دو نوع ضدآفتاب تعیین‌کننده باشد جنس و نوع پوست افراد است.

افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند به دلیل عارضه‌هایی که این خشکی، پوستشان را تهدید می‌کند بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که بر پایه‌ی چربی تولید شده‌اند. کرم‌های ضدآفتاب بی‌رنگ و کرم ضدآفتاب رنگی و یا تمام محصولات کرمی و کرم‌پودری که در حوزه‌ی زیبایی و درمانی تولید می‌شوند درصد چربی بیشتری در خود دارند و قادر به تامین احتیاجات پوست خشک هستند.

از سویی دیگر افرادی که صاحب پوست چرب بوده و همین چربی منجر به عارضه‌های چون جوش، آکنه و التهابات پوستی می‌شود بهتر است از محصولات بر پایه چربی پرهیز کنند؛ چرا که این محصولات می‌تواند این عارضه‌ها را بیشتر و بیشتر کنند. برای این دسته از افراد توصیه می‌شود در انتخاب محصولات آرایشی و درمانی به سراغ فلوئیدها و لوسیون‌ها بروند که بر پایه‌ی آب تولید شده‌اند.

در این بخش بد ندیدیم کوتاه به این مطلب اشاره کنبم که فراموش نکنید مضرف ضد آفتاب‌ها به طور کلی جهت پیشگری از عوارض اشعه‌های مضر آفتاب است؛ اما اگر در معرض آفتاب بودید و عارضه‌ای چون «آفتاب سوختگی» برایتان اتفاق افتاد، آنجا دیگر باید به سراغ محصولات درمانی بروید. در مقاله‌‌ای با همین عنوان که لینکش را بالاتر آورده‌ایم مفصل در باب این محصول درمنی صحبت شده است.

مزایای استفاده از فلوئید:

فلوئیدها دارای بافت سبک و کم حجم هستند که علاوه بر خاصیت ضدآفتابی خود دارای ویژگی آبرسانی و حفظ رطوبت موجود در پوست هم هستند؛ بنابراین  خیلی زود جذب پوست می‌شوند و قدرت پوشانندگی بالایی دارند.

محصولات میشا

در ارتباط با مزایای محصولات فلوئیدی همچنان باید اشاره به کاهش میزان انسداد منافذ پوستی  کرد که خود این ویژگی مانع از جوش زدن و تشدید مشکلات پوست‌های چرب می‌شود. از همین رو نمی‌توان گفت کرمِ ضدآفتاب نسبت به فلوئیدِ ضدآفتاب بهتر است یا بدتر؛ بلکه این نوعِ پوست شماست که مشخص می‌کند کدام یک از این دو نوع ضدآفتاب برای شما بهتر است.

معرفی بهترین فلوئیدهای ضد آفتاب موجود در بازار ایران:

انتخاب این محصولات  که به تایید کارشناسان روشا رسیده است می‌تواند شما را از تردید میان خوب و بد رهانیده و شما را مخیر به انتخاب بین خوب و خوب‌تر کند. لازم است برای کسب نتیجه‌ی بهتر دقت کنید این محصولات برای صاحبین پوست‌های چرب و پوست‌های مختلط و چرب فرموله شده‌اند.

هر اندازه فرهنگ لغت ذهنی شما غنی از ترکیبات محصولات پوستی باشد، انتخاب‌های بهینه‌تری خواهید داشت. روشا به شما کمک می‌کند خودتان آن اندازه که لازم است به این فرهنگ لغت دسترسی داشته باشید، برای این منظور حتما به سراغ مقاله‌ی «ترکیبات ضد آفتاب» بروید.

ضد آفتاب ژیناژن سری oily skin

فلوئیدهای ضدآفتاب‌ ژیناژن شامل ضدآفتاب بی‌رنگ پوست چرب و ضدآفتاب رنگی پوست چرب است. این ضدآفتاب دارای SPF 50 بوده و قادر است پوست شما را در مقابل هر دو نوع طیف اشعه‌ی خورشید UVA/UVB محافظت کند. این محصول فاقد الکل است و در ترکیبات خود از ویتامین E بهره گرفته است در نتیجه با افزایش استحکام دیواره‌ی مویرگی و افزایش رطوبت و خاصیت کشسانی پوست، نه تنها در نقش یک آنتی‌اکسیدان قوی مانع از ایجاد چروک زودهنگام شود؛ بلکه تاثیرات مثبتی هم از خود به جای می‌گذارد.

ضد آفتاب ژیناژن سری oily skin

مزایای استفاده:

    • به دلیل SPF بالا مناسب برای استفاده در روزهای بسیار گرم؛
    • قابل استفاده برای افرادی که دارای پوست‌های حساس و مستعد التهاب هستند. این مزیت به دلیل فقدان الکل در ترکیبات این محصول است. لازم است این نکته را هنگام بررسی برچسب ترکیبات محصول در نظر داشته باشید؛ چنانچه اسم الکل در لیست ترکیبات سازنده بعد از ششمین ماده‌ی تشکیل‌دهنده قرار گرفته باشد باید گفت در این صورت این میزان الکل شرایط آسیب رساندن به پوست را دارا نیست و نباید نگران استفاده از آن شوید.

ضد آفتاب بیوتی درما

این فلوئید در نوع بدون رنگ تولید شده است و حاوی فیلترهای شیمیایی و فیزیکی است به عبارتی باید گفت این ضدآفتاب مختلط محسوب می‌شود. برای اینکه بهتر متوجه اهمیت این موضوع شوید شاید بد نباشد با رفتن به مقاله‌ی «ضدآفتاب چیست؟» با انواع ضدآفتاب‌ها از نظر ماهیتی آشنا شوید. این محصول در برابر آب و تعریق بدن مقاومت خوبی دارد و به واسطه‌ی ساختار مات خود قادر به تامین سلیقه‌ی اکثر افراد از جمله مردان هم می‌شود.

ضد آفتاب بیوتی درما

مزایای استفاده:

    • مناسب برای استفاده در فضاهای کاری و دانشجویی یا هر مکانی که مایل نیستید ظاهری میکاپ‌شده داشته باشید؛
    • در فصول بارانی سال انتخاب خوبی است؛
    • اگر اهل شنا کردن هستید و یا به هر دلیلی زیاد در معرض آب قرار می‌گیرید این محصول برای شما مناسب است؛
    • مناسب افرادی که از ایجاد حس چربی روی پوست کلافه می‌شوند، با این محصول ظاهر مات و یکدستی روی پوست خود تجربه می‌کنند؛
    • مناسب برای افرادی که به دلیل هیجانات روحی زود به زود بدنشان عرق می‌کند.

فلوئید مت ضد آفتاب +SPF50 فاقد چربی درماتیپیک

این فلوئید در دو نوع بدون رنگ و رنگی تولید شده است و اینگونه به سادگی تامین رضایت هر دو گروه مخاطب را در نظر گرفته است. این فلوئید نقش مهمی در حفاظت سطحی و عمیق پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب بازی می‌کند.

روی پوست اثر سفید بر جای نمی‌گذارد و در مقابل آب مقاومت خوبی دارد از این رو برای فعالیت‌های که در مجاورت آب صورت می‌گیرد همچون شنا کردن هم گزینه‌ی مناسبی است.  نمونه‌های رنگی آن دارای رنگ رز بژ، بژ طبیعی و بژ طلایی است و نسبت به نمونه‌ی بی‌رنگ آن دارای قدرت پوشانندگی بالاتری است.

فلوئید مت ضد آفتاب +SPF50 فاقد چربی درماتیپیک

مزایای استفاده :

    • نمونه‌ی رنگی آن جایگزین مناسب یک کرم‌پودر سبک برای استفاده‌ی روزانه است؛
    • مناسب استفاده برای افرادی که شغلشان در مجاورت آب قرار دارد؛
    • چنانچه در شهرهای جنوبی و دارای آب‌و هوای شرجی ساکن هستید این محصول انتخاب مناسبی است.

کرم ضد آفتاب سان سیف مدل سنسی فلوئید

این محصول پوست شما را در مقابل اشعه‌های UVA/UVB حفاظت بالایی می‌کند و در ساختار خود از کمپلکس ویتامین‌ها E و B استفاده کرده است. همچنین در مقابل آب و تعریق مقاومت مناسبی دارد. این محصول در دو نوع رنگی و بدون رنگ تولید شده است.

به دلیل ساختار فیزیکالی که دارد نه تنها برای صاحبین پوست‌های حساس چون مبتلایان به روزاسه مناسب هستند؛ بلکه با خیالی راحت می‌توان در اطراف چشم هم از آن استفاده کرد. به دلیل ترکیبات خاصش بعد از استفاده حالت مرطوب‌کنندگی روی پوست ایجاد می‌کند و به سادگی موجب پخش شدن ضدآفتاب روی پوست می‌شود. ایجاد رد سفید که از مشخصه‌های ضدآفتاب فیزیکی است در این محصول هم مشاهده می‌شود؛ ولی بسیار اندک و قابل چشم‌پوشی است.

کرم ضد آفتاب سان سیف مدل سنسی فلوئید

مزایای استفاده:

    • مناسب برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های پوستی هستند که از علائم شایع آن قرمز شدن پوست است؛
    • توصیه‌شده برای پوست‌های نازک، خشک و حساس که مستعد پیری زودرس هستند؛
    • مناسب برای استفاده روزانه.

فلوئید ضدآفتاب پوست فارماسریز

فلوئید ضدآفتاب پوست فارماسریز برای پوست‌های نرمال تا چرب و مختلط کاربرد دارد. این محصول در برابر اشعه‌های خورشید و رادیکال‌های آزاد، پوست شما را محافظت مطلوبی می‌کند. بافت آن بسیار سبک است و از این رو موجب انسداد منافذ پوست نمی‌شود. نمونه‌ی رنگی این فلوئید با حالت مات کننده عرضه شده است در نتیجه استفاده آن همراه با آن برق آزاردهنده روی پوست نخواهد شد و با برطرف کردن معایب پوست می‌تواند به عنوان یک پایه‌‌ی آرایشی مورد استفاده قرار گیرد و تا ده ساعت هم آرایش روی صورت شما باقی بماند.

فلوئید ضدآفتاب پوست فارماسریز

مزایای استفاده:

    • نمونه‌ی رنگی آن جایگزین کرم‌پودر برای مصارف روزانه و آرایش‌های سبک؛
    • زیرساز مناسب برای آرایش‌های سنگین‌تر؛
    • مناسب پوست‌های دارای منافذ زیاد؛
    • حفظ پوست فرد در مقابل عوامل چروک‌کننده؛
    • بافت سبک .

کرم ضد آفتاب بر پایه آب اسپارک وودن (SPF50)

در این مطلب نه چندان بلند از چیستی فلوئید گفتیم و تفاوت این ساختار با ساختار کرم مانند محصولات پوستی را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. حال دیگر می‌دانیم که صاحبین پوست‌های چرب و مختلط عمدتا باید انتخابشان فلوئید باشد تا از بافت کیکی و سنگین محصولات کرمی روی پوست خود در امان باشند؛ چراکه این بافت کیکی موجب انسداد منافذ پوستی شده و ایجاد بستری برای جوش و آکنه می‌شود.

از آنجا که پوست چرب عمدتا دارای منافذ باز هستند، انتخاب یک محصول با ساختار مناسب با آن، نقش پررنگی در یک مراقبت اساسی ایفا می‌کند. حالا دیگر در پاسخ به سوال فروشنده‌ای که می‌پرسد فلوئید یا کرم؟ خواهید توانست با اعتماد‌به‌نفس پاسخش را بدهید و اطمینان داشته باشید انتخابی آگاهانه داشته‌اید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد