خرید محصولات برند درموسیس

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد

سوال اصلی ما مبنی بر هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد در حقیقت سوالی است در مورد مقدار مصرف پروتئین whey که در این مقاله به آن کاملاً جواب داده‌ایم. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

اهمیت پروتئین و انواع آن

کمتر عنصر غذایی به‌اندازه‌ی پروتئین اهمیت دارد. در حقیقت، بخش بزرگی از توده‌ی ماهیچه‌های بدن ما از پروتئین ساخته شده است. پروتئین، زنجیره‌ای از آمینواسیدهای به‌هم‌پیوسته در قالب مولکول‌هایی ساختاری است. بدن شما بعضی از آمینواسیدها را تولید می‌کند ولی سایر آمینواسیدهای ضروری را باید از طریق غذایی که می‌خورید دریافت کند.

پیشنهاد ما:  انواع پروتئین وی؛ تفاوت انواع وی پروتئین و کاربردهای آنها

پودر وی ایزوله ویوا پاور

اگر هر روز مواد غذایی مانند گوشت؛ مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات می‌خورید، به‌احتمال زیاد مقدار مورد نیاز پروتئین بدنتان را تأمین می‌کنید؛ در غیر این صورت باید از طریق جایگزین‌های پروتئین وی و مصرف مکمل‌ها پروتئین مورد نیاز بدنتان را تأمین کنید؛ ولی شاید می‌پرسید پروتئین وی چیست؟

آشنایی بیشتر با پروتئین وی؟

در تبدیل شیر به پنیر 20 درصد از پروتئینی به نام وی (Whey)  از آن جدا می‌شود. 80 درصدِ مابقی را پروتئینی به نام «کازئین» تشکیل می‌دهد. پروتئین وی زنجیره‌ای از آمینواسیدها است که تمام آمینواسیدهای مورد نیاز بدن ما را شامل می‌شود و به همین علت به آن آمینواسید کامل نیز گفته شده.

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است

پروتئین وی از پروتئین کازئین بسیار سریع‌تر هضم می‌شود. شاید یک قدم جلوتر گذاشته و در مور انواع پروتئین وی نیز سوالاتی مطرح کنید مثلاً این که پروتئین وی ایزوله چیست؟ پروتئین وی ایزوله نوعی پروتئین وی است که روی آن فرآوری بیشتری انجام شده و کربوهیدرات و چربیِ خیلی کمتری دارد و حدود 90 درصد آن را پروتئین تشکیل می‌دهد.

مقدار مصرف پروتئین وی چقدر است؟

پودر پروتئین وی 90 2350 گرمی آیرون مکس

در مورد میزان و نحوه مصرف پروتئین وی، اکثر سازمان‌های رسمی بهداشت و تغذیه‌، مصرف متعادلی از آن را توصیه می‌کنند. به‌طور مثال «منبع مصرف غذایی» به ازای هر کیلو وزن بدن، مصرف 8 دهمِ گرم پروتئین را توصیه می‌کند. به این ترتیب، یک فرد 70 کیلویی روزانه به 56 گرم پروتئین نیاز دارد. معمولاً برای خانم‌ها 10 گرم کمتر در نظر گرفته می‌شود و یک زن 70 کیلویی به 46 گرم پروتئین نیاز خواهد داشت. البته توجه داشته باشید افرادی که فعالیت بدنی زیادتری دارند و کسانی که دچار جراحت فیزیکی شده یا عمل جراحی انجام داده‌اند به مقدار بیشتری از پروتئین نیازمندند.

هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد

هر اسکوپ پروتئین وی

کالری، واحد سنجش انرژی است؛ به‌طور مثال، هر یک کیلو کالری معادل هزار کالری است. وقتی قصد دارید بدانید در غذایتان چقدر کالری وجود دارد؛ در حقیقت لازم است مقدار کالریِ چربی، کربوهیدرات و پروتئین آن غذا را بسنجید. هم‌چنین لازم است دقت کنید که وقتی گفته می‌شود یک گرم پروتئین، منظور، یک گرم از غذایی که دارای پروتئین است نیست بلکه یک گرم پروتئین خالص است.

پیشنهاد ما:  پروتئین وی ایزوله چیست؟

به‌طور مثال 226 گرم گوشت گاو فقط 61 گرم پروتئین دارد. از نظر میران کالری هم هر گرم چربی، 9 هر گرم کربوهیدرات، 4 و هر گرم پروتئین هم 4 کالری دارد. یک روش رایج دیگر سنجش پروتئین، اندازه‌گیری با اسکوپ است. اسکوپ، نوعی پیمانه مثل اسکوپ بستنی است که می‌تواند اندازه‌های مختلفی داشته باشد. بهترین انتخاب برای شما از نظر سنجش کالریِ پودرهای پروتئین وی، آن‌هایی هستند که خودشان اسکوپ دارند.

به‌طور مثال، محصول پودر پروتئین وی کاله داروخانه روشا دارای پیمانه‌ای به گنجایش 32.5 گرم پودر پروتئین وی و حاوی 120 کالری است معمولاً هر گرم پروتئین، 4 کالری دارد؛ بنابراین 32.5 گرم پروتئین وی کاله چیزی بین 130 کالری خواهد داشت که به خاطر سرریز نبودن در مشخصات آن 120 کالری درج شده است.

انواع اسکوپ پروتئین

در ایران دو نوع دیگر اسکوپ پروتئین رواج دارد که یکی اسکوپ 25 گرمی و دیگری اسکوپ 30 گرمی است. استفاده از اسکوپ پروتئین 30 گرمی بیشتر مرسوم است. به عبارت دیگر، یک اسکوپ پروتئین وی 30 گرمی گنجایش 80 سی‌سی آب را دارد و برابر است با 120 کالری.

پودر وی پروتئین 100 آیرون مکس

 پس پاسخ به سوال وزن هر اسکوپ پروتئین وی و میزان کالری آن عبارت است از:

    1. هر اسکوپ پروتئین وی معمولاً 30 گرم است
    2. هر اسکوپ 30 گرمی پروتئین وی حداقل 120 کالری دارد.

عوارض مصرف بیش از حد پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی گاهی به‌ناحق در مورد داشتن عوارضی چند مورد اتهام قرار می‌گیرد. چنین عوارض گفته شده منبع علمی ندارد و فقط باید درباره‌ی میزان مصرف آن تعادل را حفظ کرد.

پودر میولین وی پروتئین مایوجنیکس

پیشنهاد ما:  پروتئین وی چیست؟ بررسی کامل عوارض، مواد تشکیل دهنده و نحوه ساخت whey پروتئین

جمع‌بندی

مقدار دقیق مصرف پروتئین به عوامل زیر بستگی دارد:

    • سن
    • میزان فعالیت فیزیکی
    • میزان حجم عضلات
    • وضعیت سلامتی
    • یک گرم پروتئین به معنای یک گرم از غذایی که در آن پروتئین وجود دارد نیست؛ بلکه منظور، یک گرم پروتئین خالص است
    • یک گرم پروتئین وی 4 کالری دارد
    • یک مرد و زن 70 کیلویی میانگین به 56 و 46 گرم پروتئین در روز نیاز دارند
    • پاسخ سوال هر اسکوپ پروتئین وی چند گرم است و چقدر کالری دارد به ترتیب 30 گرم و 120 کالری است.
قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد