خرید محصولات برند درموسیس

آیا مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون می‌شود؟

آیا مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون می‌شود؟

آیا بین مصرف پروتئین وی و کاهش تستسترون در بدن ورزشکاران رابطه‌ای هست؟
علت افزایش تستسترون در هنگام ورزش‌های مقاومتی چیست؟
آیا مصرف پروتئین وی توسط مردان و زنان، میزان تستسترون بدن آن‌ها را کم می‌کند؟
پاسخ علمی این سوالات و چندین سوال دیگر در مورد کاهش تستسترون با مصرف پروتئین وی را در ادامه بخوانید.

کاهش-تستسترون-در-زنان

پروتئین وی چیست؟

بهترین پروتئین، عبارت از پروتئینی است که در آن بین اسیدهای آمینه‌ی ضروری و غیرضروری برای بدنِ انسان، بیشترین تعادل برقرار باشد.
پروتئین در شکل کامل آن شامل 9 اسید آمینه‌ی مورد نیاز بدن است.
پروتئین با حفظ تعادل نیتروژن در بدن، سبب عضله سازی می‌شود و در حقیقت مهم‌ترین عامل سازنده‌ی بدن انسان به شمار می‌آید. اگر سوال «مکمل پروتئین وی (whey) چیست؟» هنوز برایتان نقاط کوری دارد، مطلب مربوط به آن را از طریق لینک دنبال کرده و با اهمیت این پروتئین بیش از پیش آشنا شوید.

یکی از انواع پروتئین که می‌توان آن را بر اساس توصیفات فوق بهترین پروتئین نامید به‌طور کلی این مکمل پروتئینی که ترکیبی ایزوله شده از پروتئین‌های مختلف است بیشتر به‌عنوان یک تقویت کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن

اگر تا‌به ‌حال از مکمل پروتئین وی استفاده کرده باشید، حتما نام پودر پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن را شنیده یا مصرف کرده اید. پودر پروتئین وی ترک نوتریشن یکی از بهترین پودر مکمل‌های ورزشی بوده که به منظور افزایش حجم و چگالی عضلات ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توانید برای خرید آنلاین پودر پروتئین وی ترک نوترشن روی لینک کلیک کنید.و اگر تصور می‌کنید که تاکنون از پروتئین وی استفاده نکرده‌اید به‌احتمال قوی در اشتباهید؛ چون آب پنیر و ماستی که آب انداخته باشد حاوی مقادیری پروتئین وِی است.

تاریخچه‌ی پروتئین وی

پروتئین وی به‌عنوان یک مکمل و در شکل امروزی آن تقریباً از سال 1960 پدید آمده؛ اما از لحاظ تاریخی مدارکی دال بر استفاده از نوع غیر فرآوری شده‌ی آن در رژیم غذایی برخی از اشخاص در قرن پانزدهم میلادی در دست است.
پس از ظهور فناوری‌های پیچیده‌ی فیلتراسیون یعنی از سال 1980، پروتئین وی به‌عنوان منبعی باکیفیت توسط انبوهی از مصرف کنندگان به‌عنوان مکمل پروتئینی مورد استفاده قرار گرفت.

طرز فرآوری پروتئین وِی

پروتئین وی، 20 درصد و «کازئین» (Caséine) 80 درصد از پروتئین شیر را تشکیل ‌می‌دهد.
پروتئین وی هنگام ساخته شدن پنیر از شیر جدا شده و با انجام فرآوری‌هایی چند به دست می‌آید و برای بهبود طعمش آن را طعم دار نیز می‌کنند.

موارد مصرف پروتئین وی
    • بهبود عملکرد ورزشی
    • عضله سازی
    • افزایش قدرت
    • کاهش وزن
    • آسم
    • دیابت

آیا مصرف پروتئین وی باعث کاهش تستسترون می‌شود؟

توضیح این نکته ضروری است که هر چند در برخی از موارد بالا تحقیقات علمیِ کامل انجام نشده ولی شواهد تجربی بسیاری برای استفاده از آن‌ها وجود دارد.

تستسترون چیست؟

تستسترون (Testosterone) هورمونی جنسی به‌اضافه‌ی «استروئید آنابولیک آندروژن» است که در مردان در ناحیه‌ی بیضه و در زنان در تخمدان تولید می‌شود و بیشتر به‌عنوان یک هورمون جنسی مردانه شهرت دارد.
از لحاظ قدرت باروری، میزان تستسترونِ کم در مردان و مقدار زیاد آن در زنان باعث عدم باروری می‌شود.
مهم‌ترین کارهای تستسترون در بدن عبارت است از:

    • ایجاد میل جنسی
    • تولید اسپرم
    • تشکیل دادن توده‌ی استخوانی
    • کمک به رشد ماهیچه‌ها
    • تولید گلبول‌های قرمز
    • کنترل توزیع چربی در بدن

کپسول ماسل هرب بهتا دارو

مهم ترین و اصلی ترین کار تستسترون ایجاد میل جنسی است که می‌توان با کمک قرص و کپسول‌های کمکی ترشح تستسترون بیشتر تولید شود. کپسول ماسل هرب بهتا دارو، یکی از محصولات دارویی بوده که حاوی مقادیر زیادی عصاره‌ گیاه خارخاسک است. این محصول قادر است تا به درمان مشکلات جنسی و نارسایی‌های جنسی بپردازد.

اهمیت رابطه‌ی پروتئین و کاهش تستسترون

در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشی، سطح پایین اطلاعات در بین برخی افراد در مورد دو موضوع پر مجادله یعنی مصرف پروتئین و تأثیر تستسترون، تعجب برانگیز است.
این دو موضوع بسیار بیشتر از آنچه در باره‌شان تاکنون سخن گفته شده اهمیت دارند.

تستسترون تست

البته که میتوان با انجا تست تستسترون خود را چک کرد تا از خطرات ناشی از کاهش تستسترون به خوبی جلوگیری کرد. در ادامه، آخرین نتیجه‌ی تحقیقات علمی درباره‌ی چگونگی تأثیر مصرف پروتئین بر سطح تستسترون بدنتان توضیح داده خواهد شد.
پروتئین وی (Whey Protein) یکی از بهترین پروتئین‌ها و تستسترون، هورمونی جنسی است. اهمیت تأثیر مصرف پروتئین‌ها بر سطح تستسترون بدن (بخصوص بدن ورزشکاران)، برای بسیاری از افراد چندان روشن نیست.

دو دیدگاه در مورد مصرف پروتئین و کاهش تستسترون

بااینکه نگرانی تأثیر مصرف پروتئین در کم شدن تستسترون متکی به برخی اطلاعات قدیمی است؛ ولی تحقیقات علمی جدید چشم انداز تازه‌ای را در اختیار ما قرار داده و به امکان شگفت آوری اشاره می‌کند. چه خانم و چه آقا، هنگامی که ورزش زیاد و سنگین انجام می‌دهید، میزان تستسترون بدنتان به‌طور موقت افزایش پیدا می‌کند.

غذاهای دارای پروتئین

برخی معتقدند که اگر پیش از تمرین ورزشی، پروتئین مصرف کرده باشید یا پس از تمرین، پروتئین مصرف کنید میزان تستسترون بدنتان کمتر خواهد شد؛ ولی گروهی این عقیده را قبول ندارند. عامل دیگری که باعث پیچیدگی بیشتر موضوع می‌شود این است که برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که مصرف غذاهای دارای پروتئین می‌تواند فواصل آزادسازی تستسترون را کمتر کند.
در مقابل، برخی غذاهای دارای پروتئین هم قادرند قابلیت تولید و به‌کارگیری تستسترون را افزایش دهند.

کدام دیدگاه در مورد کاهش تستسترون درست‌تر است؟

فارغ از موضوع سایر غذاها سوال این است که بالاخره مصرف پروتئین، میزان تستسترون بدنتان را کم می‌کند یا زیاد؟!
آزمایش انجام شده در دانشگاه «آبرن» (Auburn) که هنوز به‌طور رسمی منتشر نشده قادر است افکار ما را در این مورد زیر و رو کند!
هرچند این آزمایش بر روی جوندگان و ازجمله موش‌ها انجام شده ولی با تحقیقات بر روی انسان نیز می‌تواند منطبق باشد.
به‌طور بسیار خلاصه، تحقیقات مذکور نشان داد که مصرف پروتئین whey در مورد عضله‌ی ورزش کرده؛ میزان غلظت داخلِ سلولی را به نسبت عضله‌ی تمرین نکرده، 90.5 درصد افزایش می‌دهد.
با این که هنوز باید تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود ولی تا همین حد هم احتمالات جالب توجهی به ذهن آدمی خطور می‌کند.

پودر پروتئین وی کاله

افزایش غلظت داخلِ سلولی بر اثر مصرف پروتئین وی در نهایت می‌تواند تولید بیشتر آندروژن را تحریک کرده و باعث شود که عضله‌ها به پروتئین کمتری نیاز پیدا کنند.
همین موضوع قبلاً نیز طیِ یک آزمایش انجام شده در سال 2008 توسط محققان مشاهده شده بود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخلاف نتایج تحقیقات قدیمی، مصرف پروتئین وی می‌تواند تولید بیشتر آندروژن را تحریک کرده و سبب شود که ورزشکاران و افراد به میزان کمتری از مصرف پروتئین برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نیاز داشته باشند

آیا پروتئین وی عوارض جانبی دارد؟

به‌محض اینکه در یک سالن ورزشی شروع به فعالیت جدی کردیم به ناکافی بودن غذاهای عادی و روزانه‌ی خود برای ادامه‌ی ورزش و دیده شدن بهتر انداممان پی می‌بریم. شناخت «مضرات پروتئین وی» همچون اشراف بر عوارض و فواید هر مکمل دیگری در مسیر تنظیم نحوه‌ی مصرف بسیار حائز اهمیت است.

برای رسیدن به نتایج بهتر در این زمینه یکی از راه‌های فوق‌العاده، استفاده از مکمل‌های پروتئینی ازجمله پروتئین وی است.
شما ضمن این که احتمالاً از دیگران در باشگاه در مورد مصرف پروتئین وی سوال می‌کنید در عین حال شاید کم و بیش نگران بروز عوارض جانبی در هنگام مصرف آن باشید.

اما آیا پروتئین وی واقعاً عوارض جانبی دارد؟

بهترین راه برای تشخیص این موضوع مراجعه به منابع معتبر علمی است که در اینجا چند نمونه از آن نقل می‌شود:
مصرف پروتئین وی بر کاهش تستسترون تأثیری نداشت.

پودر وی پروتئین بیس نوتریشن

در اینجا به دو گزارش علمی مبنی بر عدم تأثیر پروتئین وی بر کاهش تستسترون اشاره می‌شود:

بنا بر نتایج یک تحقیق علمی منتشر شده در مجله‌ی علوم پزشکی، آزمایش انجام شده بر روی 60 نفر مرد (ورزشکار) حدود 18 ساله نشان داد که تفاوت مشخصی در سطح تستسترون ورزشکارانی که پروتئین وی مصرف کرده بودند با افرادی که این پروتئین را مصرف نکرده بودند مشاهده نشد.
در این آزمایش افراد به دو گروه تقسیم شده و به یک گروه در مدت زمان مشخصی پروتئین وی داده شده بود. ولی به گروه دوم نه.
افزایش تستسترونِ ناشی از انجام ورزش‌های مقاومتی در هر دو گروه وجود داشت ولی تغییر سطح تستسترون که ناشی از مصرف پروتئین وی باشد خیر.
مصرف روزانه 1.2 گرم پروتئین وی به مدت 12 هفته موجب کاهش تستسترون نشد.

کپسول تریبولوس 500 دایان فارما

می‌توان گفت که مصرف پروتئین وی بر روی کاهش تستسترون بدن نقشی ندارد. اما برای تقویت تستسترون بدن میتوان از کپسول تریبولوس 500 دایان فارما استفاده کرد که دارای 500 میلی گرم پودر تریبولوس است و کمک به درمان مشکلات جنسی و نارسایی‌های جنسی می‌پردازد.

تحقیق منتشر شده در مجله‌ی اطلاعات پزشکی و مجله‌ی اطلاعات ورزشی در مورد تاثیر مصرف پروتئین وی بر روی بازیکنان فوتبال از نظر تقویت ماهیچه‌ها و تأثیر آن بر روی هورمون‌های غیرفعال نیز نتیجه‌ی آزمایش قبلی را تأیید کرد.
این تحقیق علمی بر روی 21 فوتبالیستِ باتجربه که به دو گروه تقسیم شده بودند انجام شد. به یک گروه؛ میزان مشخصی پروتئین وی (1.2 گرم در روز) داده شد و به گروه دیگر نه.

در پایان آزمایش، اثر محسوسی از نظر کاهش تستسترون در گروه مصرف کننده‌ی پروتئین دیده نشد و هر دو گروه از لحاظ میزان تستسترون نزدیک به هم بودند.
حتی میزان مصرف بیشتر پروتئین وی باز سطح تستسترون را تغییر نمی‌دهد، اما چیزی که برخی‌ها را به‌اشتباه می‌اندازد این است که مصرف پروتئین وی باعث می‌شود که سلول‌های ماهیچه‌ای تا حد ممکن تستسترون موجود را جذب کنند.

در آزمایش‌های علمی، مصرف پروتئین وی کاهش تستسترون و تغییر آن را در پی نداشته؛ ولی انجام ورزش‌های مقاومتی به علت فعال‌سازی سنتز ِپروتئینِ ماهیچه‌ای، موجب افزایش تستسترون شده. کاهش تستسترون ربطی به مصرف پروتئین وی ندارد. اثر مصرف پروتئین در این باره این است که سلول‌های ماهیچه‌ای، تمام تستسترونی را که می‌توانند دریافت کنند جذب می‌کنند و نه این که پروتئین وی، تستسترونِ بدن را کم کند.

نکات مهم برای خرید پروتئین وی

    • مطالعه‌ی برچسب روی پروتئین
    • توجه به این موضوع که آیا محصول مورد نظر دارای شکر هست یا نه
    • دریافت راهنمایی از پزشک در دوران بارداری و شیردهی
    • مطمئن بودن از نداشتن حساسیت به لاکتوز
    • خودداری اکید از خرید پروتئین وی از مکان‌ها یا مراکزی به غیر از داروخانه‌های معتبر

پودر پروتئین وی گلد ویوا پاور

پیشنهاد ما به شما پودر پروتئین وی گلد ویوا پاور است که در تمام داروخانه‌های معتبر  از جمله  داروخانه آنلاین روشا می‌توان تهیه کرد.

برای خرید پروتئین وی داروخانه آنلاین روشا می‌تونه انتخاب خوبی باشه در داروخانه‌ی معتبر روشا شرایط نگهداری و نظارت بر کلیه‌ی محصولات عرضه شده از جمله پروتئین وِی با دقت تمام (کنترل مکان/ نور/ دما/ حمل و نقل) انجام می‌شود. این کنترلِ دقیق، سیستماتیک بوده و بخشی از روند خاص کنترل و نگهداری استاندارد محصولات دارویی روشا از تولید تا فروش است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد