خرید محصولات برند درموسیس

چگونگی افزایش قدرت با کراتین

چگونگی افزایش قدرت با کراتین

آیا افزایش قدرت با کراتین امکان پذیر است؟ دقیقاً چگونه چنین چیزی رخ می‌دهد؟! در این مقاله به سوال فوق، هم به زبان ساده و هم به زبان علمی جواب می‌دهیم؛ اما قبل از آن بد نیست یادآوری کنیم که کراتین چیست؟ با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

مکمل کراتین چیست؟

کراتین در عضلات انسان به‌طور طبیعی وجود دارد.  بدن انسان کراتین را از دو اسید آمینه‌ی «آرژنین» و «گلیسین» ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که در منابع ذکر می‌شود که مکمل کراتین از جنبه‌ی شیمیایی شبیه به آمینواسیدها است. و اما مکانیزم کارکرد کراتین در بدن چگونه است؟ وقتی کسی مثلاً وزنه یا بار سنگینی بلند می‌کند، کراتین برای بلند کردن آن بار سنگین به یاری عضلات می‌شتابد. 65 درصد از کراتین بدن در عضله‌ها در قالب فسفوکراتین و باقی در مغز، کبد و کلیه ذخیره شده است.

پودر کراتین مونوهیدرات کیو ان تی

افزایش قدرت با کراتین

خواسته‌ی ورزشکاران و بدن‌سازان برای داشتن قدرت بدنی بالا با عضلاتی چشمگیر و بدون چربی، داستانی دور و دراز دارد. مدت‌هاست تمایل زیادی بین بدن‌سازان و ورزشکاران برای مصرف کراتین مونوهیدرات در زمان تمرینات سنگین مقاومتی به وجود آمده. در ادامه قصد داریم چگونگی تأثیرات درازمدت کراتین را با شرح یک آزمایش و نتیجه‌ی آن بر روی افراد، بررسی کنیم؛ اما پیش از آن باید با دو اصطلاح مهم آشنا شویم.

دو اصطلاح در مورد کراتین

    • توان: به کار انجام شده در واحد زمانی معین گفته می‌شود.
    • توان بی‌هوازی:  توانایی هر یک از عضلات برای تولید نیروی زیادتر و با سرعت بیشتر طیِ حرکت‌های کوتاهِ انفجاری برای مدت زمان کوتاه.

پودر گلد کر سی ام تری ترک نوتریشن

 آزمایش افزایش قدرت با کراتین

یک آزمایش علمی بر روی 58 نفر مرد داوطلبِ سالم درباره‌ی تأثیر «کراتین مونوهیدرات» و «کراتین پلی اتیلن گلیکوزیله» در رابطه با استقامت و «توان خروجی» شرکت کنندگان انجام شد. این 58 نفر بینِ 2±21 سال با قدِ CM 6 ±176 و توده‌ی بدنی ±75 بودند که به‌طور شانسی در یکی از چهار گروه تعیین شده قرار گرفتند.

موارد زیر به هر یک از گروه‌ها داده شد:

    • گروه A :دارو نما (3.6 گرم سلولز میکرو کریستالی)
    • گروه B :کراتین 5 گرم
    • گروه C :کراتین PEG با دوز کم (کراتین PEG یک پلیمر یعنی مولکول بزرگ با قطعات تکرار شونده مانند سلولز است که اغلب به داروها و مکمل‌ها اضافه می‌شود تا سرعت جذب شدن به بدن را بیشتر کند؛ به همین دلیل، کراتین PEG معمولاً در دورهای کوچک‌تر تجویز می‌شود.)
    • گروه D: کراتین PEG با دوز متوسط.

قرص ویتامین ث و رز هیپ ابورنز

این آزمایش 30 روز قبل و بعد از یک دوره‌ی تکمیلی انجام شد. اندازه‌گیری‌های مربوط به این آزمایش، شامل اندازه‌گیری توده‌ی بدنی، ارتفاع پرش عمودی متقابل، حداکثر و میانگین قدرت بود.

نتیجه‌ی آزمایش فوق، تأثیر مثبت کراتین منوهیدرات و تأثیر کراتین PEG در دوزهای کم را تأیید کرد؛ اما می‌خواهیم ببینیم که این تأیید علمی دقیقاً با بررسی چه نکته‌هایی انجام شده است. برگرفته از  ncbi.nlm.nih

دلایل افزایش قدرت با کراتین

واکنش زنجیره‌ای پلیمر (PCR) در زمان ورزش سنگین، در انرژی انقباض ماهیچه‌ها نقشی بسیار مهم دارد؛ زیرا می‌توان از آن برای بازسازی سریع «آدنوزین تری فسفات» (ATP) استفاده کرد. فرآیند بازسازی آدنوزین تری فسفات از طریق یک واکنش منفرد صورت می‌گیرد که توسط آنزیمِ تقریباً تعادلیِ کراتین فسفوکیناز (CPK) «کاتالیز» (Catalysis) می‌شود.

افزایش قدرت با کراتین

غلظت کراتین فسفوکیناز زیاد است و این امر بعد از چند فعل و انفعال باعث می‌شود امکان بازسازی سریع را فراهم کند؛ زیرا غلظت آدنوزین دی فسفات داخلِ سلولی (ADP) در طول انقباضات طولانی یا مکرر عضلانی افزایش می‌یابد.

به زبانی بسیار ساده‌تر، برای درک بهتر این که افزایش قدرت با کراتین چگونه امکان پذیر می‌شود گفتار پیچیده‌ و علمی بالا را می‌توان چنین ساده کرد:

    • «آدینوزین تری فسفات» (ATP) منبع انرژی برای تمام سلول‌های بدن انسان است.
    • انقباض عضلانی از طریق ورزش حاصل می‌شود و با انجام ورزش، آدینوزین تری فسفات با انقباض عضلانی به مصرف می‌رسد.

آدینوزین تری فسفات

آدینوزین تری فسفات

    • فسفات ایجاد شده بر اثر ورزش، در بدن، آدینوزین تری فسفات را به «آدینوزین دی فسفات» (ADP) تبدیل می‌کند.
    • در این میان، کراتین باعث می‌شود که آدینوزین دی فسفات دوباره تبدیل به آدینوزین تری فسفات که منبع انرژی برای تمام سلول‌های بدن است بشود.

به‌طور خلاصه با استفاده از مکمل‌ها می‌توان اشباع مکمل ceratin در عضلات را افزایش داد و افزایش کراتین در عضلات، افزایش ظرفیت سیستم فسفوژن بدن را به دنبال دارد و افزایش سیستم فسفوژن بدن باعث بالا رفتن عملکرد عضلات می‌شود. فعل و انفعالات فوق، دلیل علمی افزایش قدرت با کراتین است.

پودر کراتین مونوهیدرات سوپر نچرال نوتریشن

کراتین snn

پودر کراتین مونوهیدرات سوپر نچرال نوتریشن یک مکمل نیروزا است که از کراتین مونوهیدرات تشکیل شده است. این مکمل افزایش قدرت بی هوازی، افزایش حجم عضلات و توان آن را در پی دارد.

روش مصرف کراتین مونوهیدرات

نظرات مختلفی در مورد بهترین روش مصرف کراتین مونوهیدرات گفته و شنیده می‌شود. ما می‌دانیم که افزایش قدرت با کراتین با روش تجمع بیولوژیکی انجام می‌شود، پس نظریاتی که مقدار مصرف کم را توصیه می‌کند نمی‌تواند نتیجه بخش باشد؛ پس به‌احتمال زیاد، مصرف مقدار کم قبل از تمرین، سود چندانی عاید شما نخواهد کرد. پیرامون «بهترین نوع کراتین چیست؟» می‌توانید با کلیک بر لینک فوق به داده‌های بیشتری دست پیدا کنید!

آنچه از انواع روش‌های مصرف کراتین مونوهیدرات درست‌تر به نظر می‌رسد یک روش مصرف اولیه و سپس پیروی از دوزهای پایدار است. مثلاً در هفته‌ی اول 3.3 گرم به ازای هر کیلو وزن بدن به‌طور روزانه و از هفته‌ی دوم روزانه 4 گرم مصرف شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که باید یک نوع طریقه‌ی مصرف کراتین را دنبال کنید و در فواصل زمانی کوتاه روش مصرف خود را تغییر ندهید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد