خرید محصولات برند درموسیس

روتین موی خشک / چگونه موی آسیب دیده و خشک خود را احیا کنیم؟

روتین موی خشک / چگونه موی آسیب دیده و خشک خود را احیا کنیم؟

موی آسیب دیده و خشک موضوعی که در ادامه تمام ابعاد آن را بررسی می‌کنیم. تا به حال در وبلاگ مجله‌ی روشا در خصوص روتین‌های مراقبتی مو مقالات متعددی منتشر کرد‌ایم. این بار اما به سراغ یکی از شایع‌ترین مشکلات مو رفته‌ایم و قصد داریم به اتفاق علل ایجاد «خشکی مو» را بررسی کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که منجر به صدمه دیدن موها و آسیب رسیدن به کوتیکول موها می‌شود. تلاش می‌کنیم در این مقاله اطلاعات جامعی در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم و امیدواریم در پایان این نوشتار بتوانید با آگاهی کامل بهترین «روتین موی خشک» را برای خود تدارک ببینید. همچنین  با مطالعه‌ی مقاله‌ی «سلامت مو»  می‌توانید با رموز داشتن موهایی سالم آشنا شوید.

روتین موی خشک برای احیا و مراقبت موی شکننده و آسیب دیده

شناخت موی خشک

شناسایی موی خشک اصلا کار پیچیده‌ای نیست و با دانستن چند مولفه ثابت می‌توان تشخیص داد که موی شما خشک است یا نه!؟ در اغلب موارد دلیل تبدیل شدن موهای سلامت شما به موی خشک، استفاده‌های بیش از حد از رنگ مو و ابرو، قرار داشتن در معرض نور شدید آفتاب و باد  و استفاده از وسایل حرارتی است.

هرگاه ساختار موی شما خشک شود فولیکول‌های مو هم آسیب‌دیده و شکننده‌ می‌شوند به شکلی که با یک شانه کردن ساده حتی موها دچار ریزش می‌شوند تا جایی که اگر به فکر درمان آن نباشید، می‌تواند منجر به طاسی هم شود. از دیگر علائم این جنس مو، خشکی پوست سر است که به شکل شوره خود را نشان می‌دهد. کدر شدن موها و از دست دادن جلا و درخشندگی آنها نیز یک مولفه دیگر بوده که در اغلب موهای خشک شایع است.

7 عاملی که سبب ایجاد موی شکننده و آسیب دیده می‌شوند!

عوامل زیادی وجود دارند که موی شاداب و زیبای شما را به مرور تبدیل به «موی خشک» می‌کند. عموما پس از مرگ سهراب به دنبال نوشدارو برای بخشیدن حیات دوباره به موهای خود هستیم؛ حال آنکه اگر از همان ابتدا به شناسایی عوامل ایجاد موی خشک بپردازیم، به جای دنبال کردن روتین‌هایی چون «مراقبت موی آسیب دیده»، «مراقبت موی شکننده» و «مراقبت موی خشک» می‌توانیم یک روتین برای حفظ سلامت و زیبایی آنها را دنبال کنیم. به اتفاق شما بخشی از مهم‌ترین این عوامل را بررسی می‌کنیم:

1. رژیم‌های غذایی فقیر و فاقد پروتئین

شاید پر بیراه نیست که بسیاری متخصصان می‌پرسند «بگویید چه می‌خورید تا بگوییم وضعیت موهایتان چگونه است»! واقعیت این است؛ اگرچه عمده‌ی دلایل ایجاد ماهیت موها تاثیر ژن‌های ارثی است که از والدین به ما می‌رسند، با این حال تغذیه در سلامت و زیبایی جنس موها عامل مهمی است.

به طوری که حتی به مادران باردار توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود انواع پروتئین‌ها و املاح معدنی را قرار دهند تا نه تنها به دلیل شرایط بارداری سلامت موهای خودشان با مشکل مواجه نشود؛ بلکه فرزندانشان با بهترین نوع مو به لحاظ ساختار و استحکام به دنبا بیایند.

رژیم‌های غذایی فقیر و فاقد پروتئین

اما چرا روی پروتئین در تغذیه این اندازه تاکید می‌شود؟

اجازه بدهید ساختمان مو را با هم بررسی کنیم. اجزای مو شامل کوتیکول، کورتکس، پیگمنت، مدولا و ریشه‌ی مو است. تمام این ساختار برای سلامت خود نیازمند پروتئین است و کمبود آن می‌تواند به خشکی، شکنندگی  و ضعیف شدن تارهای مو منجر شود. گاه افراد از سر ناآگاهی، خود را در معرض رژیم‌های غذایی فاقد پروتئین قرار می‌دهند این در حالی است که مصرف مناسب پروتئین‌های گیاهی و حیوانی نه تنها هیچ‌گونه آسیبی به سلامت فرد وارد نمی‌کند؛ بلکه فواید بیشماری از جمله جلوگیری از ریزش و آسیب به ساقه‌ی موها را هم باعث می‌شوند.

2. کمبود آب بدن و تشنه بودن موها

موهای بافته

تقریبا هرجا در خصوص سلامت بدن صحبتی به میان می‌آید تاکید به مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب هم خواهد شد. نوشیدن آب به میزان کافی در طی روز، جریان خون و افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست سر را به خوبی انجام می‌دهد. این موضوع احتمال ریزش موها را با کاهش قابل توجهی مواجه می‌کند، از خشکی و شکنندگی موها، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر هم ممانعت می‌کند.

3. عدم تعادل هورمون‌های بدن

عدم تعادل هورمون‌های بدن در شرایط خاصی چون بارداری، یائسگی، شیردهی، نارسائی اولیه تخمدان، سندروم پلی‌کیستیک تخمدان و داروهای ضدبارداری همگی از مواردی هستند که در زنان منجر به آسیب‌های جدی به ساختار و فولیکول موهایشان شده و عوارضی نظیر ریزش مو، خشکی و شکننده شدن موها را به دنبال دارند.

4. اختلالات تیروئید

بر اساس تحقیقاتِ استناد شده  خارش پوست سر، خشکی پوست، ریزش مو و شکنندگی آن از علائم ابتلا به کم کاری تیروئید شمرده شده است.

اختلالات تیروئید

موی سر افرادِ مبتلا به اختلال تیروئید خشک، شکننده و همراه با کاهش تراکم است. همچنین پرکاری تیروئید منجر به ریزش موها می‌شود. به طور کلی اختلال در ترشح و عملکرد هورمون‌ها روی سوخت و ساز و رشد ریشه‌ی فولیکول موها اثرگذار است.

5. کمبود ویتامین‌های A, C, E, B7,

فقدان این ویتامین‌ها که می‌تواند در نتیجه‌ی رژیم غذایی نامناسب باشد منجر به مشکلاتی نظیر ضخیم شدن پوست سر و ایجاد شوره‌ی سر، خشکی و شکنندگی موها، ریزش زودرس موها، مو خوره و نازک شدن موها می‌شوند.

6. کمبود برخی از املاح معدنی مثل سلنیوم و آهن

یکی از دلایل ریزش، خشکی و کدر شدن موها فقدان برخی املاح و مواد معدنی چون سلنیوم و آهن است. برای خونرسانیِ به موقعِ ریشه‌ی موها که منجر به حیات فولیکول‌ها می‌شود، نیاز به نگه داشتن سطح آهن خون در حد نرمال است. پایین آمدن آهن از سطح طبیعی خود به ویژ در بانوان منجر به ریزش موها می‌شود به همبن دلیل به افراد وگان و گیاهخواران توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود حتما از گیاهان برگ پهن همچون اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ و … استفاده کنند تا کمبود منابع حیوانی غنی از آهن جبران شود.

فقدان سلینیوم و آهن

همچنین فقدان سلنیوم و روی به ریزش مو و پوسته پوسته شدن پوست سر منجر می‌شود و این عامل نه تنها در ریزش موی فرد اثر مستقیم دارد؛ بلکه خواه ناخواه این عوامل در شکنندگی هرچه بیشتر و خشکی ساختار مو تاثیرگذارند.

7. سبک غلط زندگی و رفتار خشن با مو

وقتی صحبت از سبک زندگی غلط و رفتار خشن با موها می‌شود ناخوداگاه همه یاد سشوار کشیدن‌های طولانی، استفاده از اتو مو، بابلیس کردن موها، بستن محکم موها به طوری که ریشه‌ی موها تحت فشار قرار بگیرد و هر نوع عمل آرایشی دیگر می‌افتند؛ اگرچه که تمام این موارد نقش مهمی در نازک و شکننده شدن موها بازی می‌کنند؛ اما تنها عوامل خشن اینها نیستند، به برخی از آنها در ادامه اشاره می‌کنیم.

استفاده بیش از حد محصولات شیمیایی مثل رنگ مو

در غالب موارد رنگ کردن موها نمی‌تواند سبب ریزش موها شود؛ اما نقش تعیین‌کننده‌ی رنگ کردن‌های مداوم در آسیب رسیدن به ساختار موها قابل انکار نیست. در واقع مو از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته می‌شود، استفاده از رنگ مو، اکسیدان و سایر ترکیبات شیمیایی باعث تجزیه‌ی بخشی از این پروتئین می‌شوند و این عاملی است که موجب نازک شدن موها می‌شود.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید و یا باد شدید

قرار گرفتن مو در معرض مستقیم تابش آفتاب به دلیل اشعه‌ی UV موجب صدمه دیدن موها می‌شود، به این دلیل اگر مجبور به حضور بیرون از منزل در ساعاتی که نور مستقیم می‌تابد هستید بهتر است از یک پوشش برای موهای خود استفاده کنید.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید و یا باد شدید

باد شدید هم به دلیل اینکه موجب گره‌ خوردن موها و اصطکاک آنها با هم می‌شود در ایجاد موخوره و تسری آن به موهای سالم نقش دارد؛ بنابراین به طور کلی بهتر است در چنین شرایط جوی یا از منزل خارج نشوید و یا حتما از یک پوشش برای موهای خود استفاده کنید.

شستن موها با آب داغ

استفاده از آب داغ برای شست‌وشوی موها منجر به سه نتیجه خواهد شد. در ابتدا به دلیل دمای بالای آب ریشه‌ی موها آسیب می‌بیند، منافد پوست سر باز و سبوم که همان چربی طبیعی پوست است از بین می‌رود. تمام اینها منجر به ریزش موها می‌شود.

شستن موها با آب داغ

از طرفی با از بین رفتن سِبوم، غدد چربی تحریک به فعالیت دوچندان می‌شوند و موهای فرد با سرعت بیشتری چرب می‌شوند و در نهایت لایه‌ی بیرونی ساقه‌ی مو که آن را کوتیکول می‌نامیم تحت تاثیر آب داغ باز شده و رطوبت درون آن تبخیر می‌شود، این حالت منجر به سبک‌تر شدن تارهای مو و در نتیجه وز شدن آنها می‌شود. این خشکی در نهایت موی فرد را مستعد موخوره هم می‌کند.

خشک کردن غلط موها

گاهی افراد با حرکت خشن حوله روی موها و ایجاد اصطکاک باعث شکنندگی، موخوره و وزی موهای خود می‌شوند.

خشک کردن غلط موها

مهم است پس از استحمام موی خود را به کمک یک حوله‌ی میکروفایبر با ملایمت و بدون کشیدن و چنگ زدن صرفا آبگیری کنید و سپس با باد ملایمِ سشوار و از فاصله‌ی مناسب، موها را خشک کنید. دقت کنید که موها نباید در معرض جریان هوا خشک شوند، این امر به خشکی آنها دامن می‌زند.

کلر موجود در آب

کلر موجود در آب خواه در حمام و موقع استحمام باشد، خواه در استخر و به هنگام شنا صدمه‌ی جدی به ساختار موها وارد می‌کند و موجب خشکی، شکنندگی و کدر شدن آنها می‌شود. علاوه بر این در هنگام شنا و در استخرهای روباز علاوه بر کلر، اشعه‌ی فرابنفش خورشید هم به ساختار مو آسیب وارد می‌کند. پس در چنین شرایطی استفاده از کلاه شنا را فراموش نکنید.

استفاده از شامپو نامناسب

یکی از دلایلی که باعث می‌شود شامپوها دارای کف باشند ماده‌ی سولفات در آنهاست، احتمال دارد فرد تصور کند هرچقدر کف بیشتر از شامپو حاصل شود پس موها تمیزتر خواهند شد؛ اما چنین تصوری کاملا خطاست.

شامپو بدون سولفات موپک

باید بدانید غلظت بالای سولفات می‌تواند منجر به خشکی مو شود؛ چرا که چربی طبیعی موها را از بین برده و به پوست سر هم آسیب می‌زند. به همین سبب به ویژه به صاحبین موهای خشک توصیه می‌شود تا حد ممکن از شامپوهای بدون سولفات یا با غلظت پایین استفاده کنند.

اصطکاک زیاد مو با سطوح دیگر که موجب صدمه دیدن کوتیکول‌ها شود

همان‌طور که گفتیم ساختار پروتئینی که لایه‌ی بیرونی موها را شکل می‌دهد، کوتیکول نام دارد. اصطکاک مو با حوله که در اثر نحوه‌ی غلط خشک کردن موها پیش می‌آید، خوابیدن با موهای باز که مو را در تماس مستقیم با بالش قرار می‌دهد، استفاده از شانه‌های نامناسب و یا نحوه‌ی غلط شانه‌کردن موها همگی از عواملی هستند که موجب ایجاد اصطکاک کوتیکول مو با سطوح دیگر شده و به آن آسیب‌هایی چون موخوره وارد می‌کند.

روتین موی خشک برای احیا و مراقبت موی شکننده و آسیب دیده

همان‌طور که می‌دانید خشکی مو منجر به عارضه‌هایی همچون مو خوره، خشک و  کدر شدن موها می‌شود. تا اینجا به مهم‌ترین عوامل ایجاد موی خشک پرداختیم، حال شما می‌دانید با رعایت چه اصولی خواهید توانست از صدمه زدن به موی خود جلوگیری کرده و آنها را در معرض خشکی و شکنندگی قرار ندهید.

حال اگر این موارد را رعایت نکرده و اینک از خشکی موهای خود در عذابید همچنان توصیه می‌کنیم موارد بالا را بعد از این رعایت کنید تا رفته‌رفته سلامت به موهای شما بازگردند. در ادامه اما مراحل انجام یک روتین «مراقبت موی آسیب دیده» را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بتوانید ضمن انجام موارد بالا بهبود وضعیت موهایتان را سرعت ببخشید.

شامپو ضد ریزش موی خشک و آسیب دیده دیلی کر

روغن تراپی:

در واقع با روغن‌تراپی شما خواهید توانست به ترمیم و درمان عمیق موهای خود اقدام کنید، اینگونه نیست که انجام این روتین نیاز به یک الگوی ثابت و تعمیم‌دهنده داشته باشد؛ بلکه برای هر فرد با توجه به نیازی که موی وی دارد این فرآیند باید پیش برود. در هنگام درمان موها به کمک روغن مو، باید توجه کرد که هر مو از دو بخش تشکیل می‌شود.

ریشه و ساقه‌ی مو دو بخش مجزای ساختمان موها هستند که برای هرکدام باید از روغن مخصوص به خود استفاده کرد. به کمک روغن‌هایی که در بخش ریشه و ساقه مورد استفاده قرار می‌دهیم به دنبال کسب نتایجی چون موارد زیر هستیم:

روغن مو نئودرم

    • استحکام موها در نتیجه‌ی تقویت ریشه و فولیکول‌ها؛
    • رفع خشکی پوست سر و شوره‌های آن؛
    • جلوگیری از دو شاخه شدن موهای خشک و ایجاد موخوره؛
    • افزایش جریان خون و بالا رفتن اکسیژن رسانی به فولیکول‌ها که منجر به استحکام موها، افزایش رشد و حالت‌پذیری موها می‌شود.

این نوع تراپی که به ویژه برای افراد با موهای خشک، وز و آسیب‌دیده توصیه می‌شود به کمک تنوع بالایی از روغن‌ موها انجام می‌شود. اینکه هر کس از چه نوع روغنی استفاده کند بستگی به نیاز موهای وی و همچنین تشخیص متخصص دارد با این حال در اینجا تعدادی از پرکاربردترین روغن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده هفتگی از ماسک های آبرسان:

استفاده هفتگی از ماسک های آبرسان

همان‌طور که پیش‌تر هم بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم از دلایل مهم خشکی موها کمبود آب آنهاست؛ بنابراین پر واضح است که هر درمانی که سبب دهیدراته شدن آنها شود به احیای دوباره‌ی مو کمک شایانی کند. یکی از روتین‌های موثر، استفاده از ماسک‌های آبرسان است.

در این جا 3 مورد از ماسک‌های خانگی را برای شما آورده‌ایم که بر اساس تجربیاتِ بسیاری از جامعه‌ی هدف ما، پاسخی عالی به پروسه‌ی احیای موها داشته‌اند. اگر استفاده از این ماسک‌ها را در برنامه «مراقبت موی آسیب دیده» خود قرار دادید، حتما شما هم از نتیجه‌ای که دریافت می‌کنید برای ما بنویسید تا گنجینه‌ی جمع‌آوری تجربیات شما به من و همکارانم در روشا کمک کند خدمات هرچه بهتری ارائه کنیم.

رنگ کردن موها همیشه می‌تواند حال و هوای فرد را دچار خوشی‌های دلنشینی کند؛ اما در کنارش باید پذیرفت رنگ کردن با خشکی و آسیب‌دیدگی تارهای مو ارتباط مستقیم دارد. راهکار این است که برای لذت بردن از این تنوع‌های گاه‌به‌گاهی از روتین‌هایی مناسب برای سلامت موها هم بهره ببریم. در لینک «مراقبت از موی رنگ شده» شما را به مقاله‌ای راهنمایی می‌کنیم که با خواندش خواهید آموخت چگونه عمر درخشندگی و جلای موهای رنگ‌شده‌ی خود را افزون کنید!

ماسک آووکادو:

ماسک آووکادو را می‌توان ماسک ویتامینه و آبرسان معرفی کرد که در احیای موهای آسیب‌دیده و خشک عالی عمل می‌کند. این ماسک حاوی ویتامین E و B بوده که منجر به استحکام و تقویت موها می‌شود. خاصیت نرم‌کنندگی آووکادو موها را ابریشمی با حالتی درخشان‌کننده می‌کند. مواد لازم برای ساخت این ماسک شامل:

ماسک موی آووکادو

    • آووکادو؛
    • روغن آرگان یا زیتون؛
    • عسل؛
    • شیر نارگیل.

مواد فوق را با هم ترکیب کنید تا محصولی کرم‌مانند به دست آورید سپس به آرامی روی ساقه‌ی موهای خود بمالید. سپس به کمک یک شامپوی مناسبِ موهای خشک، موهای خود را بشویید و بعد از آن از یک نرم‌کننده برای ساقه‌ی موهای خود استفاده کنید.

ماسک آلوئه‌ورا:

برای به دست آوردن این ماسک به دو عدد برگ درشت آلوئه‌ورا، 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا هر روغن آبرسان دیگری چون نارگیل، آواکادو و زیتون نیاز دارید.

ماسک آلوئه‌ورا

ژل‌های درون برگ‌های آلوئه‌ورا را به مدت 2 ساعت درون آب قرار داده تا زردآب آن خارج شود، سپس به کمک هر وسیله‌ای که در دسترس دارید ژل‌ها را میکس کنید تا کاملا یکدست شود. حال مخلوط روغن و عسل را به آن اضافه کنید. از این ماسک برای ترمیم ساقه‌های مو می‌توان استفاده کرد.

ماسک موز و عسل:

این ماسک برای موهای نازک بسیار عالی است؛ چرا که علاوه بر حفظ رطوبت طبیعی موی شما فولیکول‌ها را تغذیه می‌کند و موجب حفظ خاصیت ارتجاعی آنها می‌شود . مواد لازم برای تهیه این ماسک شامل:

    • نصف قاشق غذاخوری عسل
    • یک عدد موز رسیده

پس از شست‌وشوی موها با شامپو آنها را تقسیم‌بندی کنید و از این ترکیب به ریشه تا ساقه‌ی موهای خود بمالید سپس از یک کلاه رنگ برای پوشاندن موها استفاده کنید و بعد از 30 دقیقه از آب ولرم و یک شامپوی ملایم برای شست‌وشوی موهایتان بهره ببرید.

این 3 ماسک از بهترین ماسک های آبرسان محسوب می‌شوند که می‌توانید با قرار دادن آنها در روتین موی خشک خود از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

مصرف آب و سبزیجات به مقدار کافی

مصرف آب و سبزیجات به مقدار کافی

به طور کلی مصرف آب و سبزیجات به مقدار کافی با تامین پروتئین و مواد معدنی به حفظ سلامت موها کمک می‌کند؛ بنابراین همان‌گونه که همواره توصیه شده است، برای سلامت همه‌ی ارگان‌های بدن باید در رژیم غذایی خود به استفاده از سبزیجات و نوشیدن آب کافی اهمیت ویژه بدهید. رشد موها، درخشندگی و سلامت آنها متاثر از یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات است.

خواب به میزان کافی:

بر اساس مطالعات صورت گرفته علاوه بر اختلالات ژنتیکی، هورمونی، تغذیه‌ای و مصرف برخی داروها، عدم خواب کافی بر سلامت موها تاثیر منفی می‌گذارد. کیفیت بالای خواب روی جلوگیری از ریزش و سفیدی زودهنگام موها بسیار اثرگذار است. رویش کم، نازک شدن موها و خشکی از نشانه‌های کمبود خواب است. پس چنان‌چه به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می‌دهید باید خواب خود را تنظیم کنید.

دوری کردن از استرس:

دوری کردن از استرس

واقعیت این است که نمی‌توان به فردی که دچار اضطراب و استرس است در یک کلام گفت «از استرس دور باش تا موهای زیبایی داشته باشی» اما توصیه‌ی جدی این است که حتما به دنبال رفع دلایل جدی ایجاد استرس و اضطراب در خود باشید. این کار را به کمک یک روان‌درمانگر حاذق انجام دهید تا در ادامه شاهد تاثیرش بر سایر ارگان‌های بدن خود از جمله مو، پوست و … باشید.

استفاده از شامپوهای مناسب و فاقد سولفات:

اگر قرار باشد استفاده از شامپوهای فاقد سولفات را به کسی توصیه کنیم بدون شک صاحبین موهای فر، خشک و وز از الویت‌ها هستند؛ چراکه این شامپوها علاوه بر قدرت پاک‌کنندگی که دارند در حفظ چربی‌های مفید مو بسیار اثرگذارند.

شامپوهایی موپک

به همین جهت به افرادی که موهای رنگ شده دارند هم توصیه می‌شود از شامپوهای فاقد سولفات بهره بببرند؛ اما چنان‌چه دارای موهای چربی هستید از آنجا که قدرت شویندگی این محصولات پایین‌تر از نمونه‌ی سولفات‌دار آن است باید دقت بیشتری کرد و احتمالا انتخاب شامپویی با غلظت پایین سولفات برای این افراد مناسب‌تر از شامپوی بدون سولفات است.

کاهش شستشوی موها یا شوینده‌ها

کاهش شستشوی موها یا شوینده‌ها

شست و شوی مدام مو با استفاده از شوینده‌ها منجر به خشک شدن مو و شکنندگی ساقه مو و افزایش موخوره می‌شود. متاسفانه گاه افراد به خیال اینکه افزایش شست‌وشو منجر به درخشانی و تمیزی هرچه بیشتر موها می‌شود در انجام این فعل اغراق می‌کنند؛ حال آنکه شست‌وشوی زیاد به از بین رفتن سِبوم منجر شده و خشکی و شکنندگی موها را به دنبال دارد.

شانه زدن با شانه های چوبی

شانه چوبی باعث پخش شدن چربی طبیعی پوست سر روی ساقه‌ی موها شده و مانع از خشکی مو می‌شود، به همین علت هم در تمام توصیه‌هایی که برای مراقبت از موها به دست ما رسیده است استفاده از شانه‌های چوبی بسیار حائز اهمیت شمرده شده است.

ماساژ پوست سر

ماساژ پوست سر

همواره به افرادی که دارای ریزش مو هستند و یا از رشد پایین موهای خود گلایه دارند توصیه می‌شود با ماساژ پوست سر به خونرسانی پیاز مو کمک کنند تا رشد آنها افزایش یافته و به دلیل تغذیه رسانی فولیکول‌ها ریزش آنها هم با کاهش مواجه شود. علاوه بر این‌ها ماساژ پوست سر همچنین منجر به کشش سلول‌های فولیکولی شده و ضخامت مو را افزایش می‌دهد به این ترتیب موهای خشک و آسیب‌دیده‌ی فرد با یک ماساژ ملایم در طول هفته می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کند.

استفاده از بالش مناسب

بیش از یک سوم عمر مفید انسان در خواب به سر می‌شود، هر اندازه کیفیت خواب بالاتر باشد سلامت فرد از هر نظر بهبود خواهد یافت. همچنین بالش‌ها نقش مستقیم در سلامت موها دارند، استفاده از روبالشی نامناسب منجر به کشیدگی تارهای مو و در نهایت موخوره می‌شوند.

استفاده از بالش مناسب  این 

اسپری گلاب و روغن

موهای خشک و آسیب‌دیده به طور کلی بیش از موهای سالم در هم گره می‌خورند و همین امر باعث می‌شود احتمال آسیب‌های بیشتر هم فراهم شود. در نتیجه باید پیش از شانه کردن موها از یک اسپری برای نم‌دار کردن موها استفاده کرد تا شانه‌پذیری آن‌ها راحت شود.

اسپری گلاب و روغن

در این‌جا یک اسپری خانگی که نتایج مثبتی برای مصرف‌کنندگانش به همراه داشته است به شما معرفی می‌کنیم. اسپری گره باز کن گلاب و روغن از ترکیب گلاب با هر روغنی که مناسب موی شما باشد به دست آمده و کافی است پیش از شانه کردن موها چند پاف روی موهای خود اسپری کنید تا آنها نم‌دار شوند و بدون هیچ فشاری گره‌ها از هم باز شوند.

کاهش دفعات براشینگ و اتوکشی و استفاده از محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت

اگرچه همواره به افراد توصیه می‌شود از وسایل حرارتی برای آرایش موهای خود استفاده نکنید؛ اما بعید است در دنیای امروز با این همه تنوع محصول بتوان چشم بر استفاده از این وسایل با زیبایی‌های گاه خیره‌کننده‌ای که در اختیاز ما قرار می‌دهند، نهاد؛ بنابراین توصیه‌ی ما استفاده از محصولات مراقبتی است که موی خشک و آسیب‌دیده‌ی شما را در برابر حرارت مستقیم این وسایل عایق می‌کند.

کاهش دفعات براشینگ و اتوکشی و استفاده از محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت

اگرچه برای مراقبت از موهای خشک می‌توان ماسک‌ مو های متنوع تجاری و خانگی را معرفی کرد، درمان‌های کلینیکی را پیشنهاد کرد و در بسیاری موارد می‌توانند بخشی از پروسه‌ی درمان قرار بگیرند با این‌حال اساس اصلی درمان و روتینی که باید برای موهای خود در نظر بگیرید تمام آن چیزی است که در این نوشتار با شما به اشتراک گذاشته‌ایم. امیدواریم چنان‌چه با موهایی خشک و آسیب‌دیده به خواندن این مقاله نشسته‌اید با رعایت موارد گفته شده و طی کردن مدت زمان مشخصی شاهد بازگشت زیبایی و سلامت موهای خود باشید.

آیا به راستی حنا به عنوان یک رنگ موی طبیعی آسیب کمتری به موهای شما وارد می‌کند؟

حنا یک رنگ موی نیمه دائمی طبیعی است. با این حال، طبیعی به معنای آسیب کمتر نیست. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که رنگ‌های حنا می‌توانند به موهای شما آسیب برسانند و در نتیجه موهای زبرتر و شکننده‌تر شوند. هنگامی که رنگ حنا بیش از یک ساعت باقی می ماند، آسیب آن شبیه به سفید شدن مو بود.

حنا همچنین می تواند باعث درماتیت تماسی و تحریک پوست شود، به خصوص اگر به هر یک از ترکیبات یا مواد موجود در جوهر حنا حساسیت دارید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد