خرید محصولات برند درموسیس

بهترین زمان مصرف سی ال ای (CLA)، بهترین نتایج از گذر بهترین زمان مصرف مکمل‌ها حاصل می‌شود.

بهترین زمان مصرف سی ال ای (CLA)، بهترین نتایج از گذر بهترین زمان مصرف مکمل‌ها حاصل می‌شود.
بهترین زمان مصرف مکمل سی ال ای را بشناسید!

سی ال ای یا همان اسید لینوئیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای پشت سر گذاشتن چاقی و رسیدن به تناسب اندام است. این مکمل را یک گزینه ثابت برای چربی‌سوزی‌های غیرمحرک و کنترل وزن می‌دانند. از این رو اولین دغدغه مصرف‌کنندگان بهترین زمان مصرف سی ال ای است؛ اگرچه دانستن اینکه «مکمل سی ال ای چیست؟» پیش از مسائل جانبی آن باید در الویت قرار بگیرد.

اگرچه سی ال ای به برخورداری از عضلاتی خوش فرم کمک می‌کند، اما از لحاظ علمی مصرف این مکمل به هیچ عنوان توصیه نشده است. با این وجود آیا باید سی ال ای را به عنوان یک ماده اصلی در  فرآیند از دست دادن چربی قبول کرد؟ آیا باید مکمل‌های سی ال ای را مصرف کنید؟ این مکمل‌ها اثرات فوق‌العاده‌ای دارند به طوری که بسیاری از افراد از طرفداران سرسخت آن‌ها به شمار می‌آیند.

قرص سی ال ای + ال کارنیتین مگنوم

با بهترین زمان مصرف سی ال ای و این مکمل غذایی بیشتر آشنا شوید!

برای این که بهترین زمان مصرف CLA را بدانیم، ابتدا باید با این مکمل بیشتر آشنا شویم. سی ال ای اصطلاحی است که به خانواده ایزومرهای مختلف اسید لینولئیک گفته می‌شود که در مجموع آن‌‌ها را با عنوان اسید لینولئیک مزدوج می‌شناسند.

اسید لینولئیک به صورت طبیعی در لبنیات وجود دارد. این اسیدهای چرب عملکردهای مختلف فیزیولوژیکی را در بدن اعمال می‌کنند و به عنوان یک مکمل برای کاهش چربی به شمار می‌آیند.

به همین دلیل CLA را ماده اصلی مکمل‌های چربی‌سوز می‌دانند. جالب است بدانید که این اسید چرب به طور طبیعی در بدن تولید نمی‌شود؛ بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تامین شود.

گفته می‌شود با مصرف این مکمل به اندام دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد؛ اما در چه زمان‌هایی باید این مکمل را مصرف کنیم که تاثیر مثبت آن قابل مشاهده باشد؟ بهترین زمان مصرف سی ال ای قبل از صرف وعده‌های اصلی غذایی است؛ البته در صورتی که این مکمل همراه با غذا نیز مصرف شود، تاثیر آن را با وضوح بیشتری مشاهده خواهید کرد.

کپسول سی ال ای کارن

آیا سی ال ای مکمل غذایی مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آید؟

در حال حاضر سی ال ای در صنعت ورزش و تناسب اندام بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ اما آیا این مکمل به اندازه‌ای که باید کارساز است؟

دو نوع سی ال ای داریم؛ سی ال ای‌هایی که به صورت طبیعی در مواد غذایی وجود دارند و سی ال ای‌هایی که به شکل مکمل مصرف می‌شوند.

از نمونه‌های طبیعی اسید لینولئیک یا همان CLA به اسیدچرب موجود در گوشت گوسفند، گاو، محصولات لبنی و در روغن‌های گیاهی می‌توان اشاره کرد. در تولید مکمل CLA به صورت صنعتی نیز از روغن‌های گیاهی استفاده شده است.

حتی اگر عجیب به نظر برسد شما با خوردن این اسید چرب، چربی‌های اضافه خود را از دست خواهید داد. میزان چربی که اسید لینولئیک به رژیم غذایی شما می‌افزاید، بسیار ناچیز است و این اسید چرب با تاثیر بر سیستم PRAR به چربی‌سوزی می‌پردازد.

اثرات ناشی از مصرف CLA را بهتر بشناسیم

معمولا به افرادی که دغدغه‌ی رسیدن به تناسب اندام را دارند پیشنهاد مصرف مکمل CLA داده می‌شود و آن را هم به عنوان یک مکمل غذایی معرفی می‌کنند؛ اما خوب است پیش از تصمیم به خرید آن مزایای استفاده از این مکمل را بشناسیم.

قرص سی ال ای ژن استار

از اثرات مفید مصرف مکمل CLA می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عضله‌سازی؛
    • کاهش چربی بدن؛
    • کمک به کاهش وزن؛
    • افزایش متابولیسم.

همچنین با آگاهی از بهترین زمان مصرف سی ال ای، فرد خواهد توانست کاهش وزن و چربی‌سوزی را در بدن خود با وضوح دقیق‌تری دنبال کند. از همین رو در ادامه‌ی این مطلب حتما به مناسب‌ترین زمان برای مصرف این مکمل خواهیم پرداخت.

این مکمل از طریق یک سری واکنش‌های بیوشیمیایی منجر به افزایش میزان متابولیسم پایه می‌شود. منظور از متابولیسم پایه حداقل میزان انرژی است که بدن برای انجام هر فعالیت به آن نیاز دارد. CLA با تغییر واکنش‌های متابولیکی فعالیت سلول‌های چربی بدن را تنظیم می‌کند.

از این رو با مصرف این مکمل درصد چربی موجود در عضلات کاهش یافته و مصرف انرژی نیز افزایش می‌یابد؛ به این ترتیب کالری بیشتری برای انجام یک فعالیت سوزانده می‌شود که به شما در برخورداری از بدنی متناسب و خوش فرم کمک می‌کند.

متابولیسم در بدن

برای خرید بهترین مکمل سی ال ای روی لینک آبی کلیک کنید

بهترین زمان مصرف سی ال ای

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه 3.4 گرم از این مکمل غذایی در دوره 6 الی 12 ماهه نتیجه خوبی به دنبال دارد. چنانچه این مکمل را به صورت روزانه مصرف کنید، به مرور زمان تغییرات حاصل از آن را مشاهده خواهید کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که نتیجه مصرف CLA در طولانی مدت مشاهده خواهد شد. همچنین تغییرات حاصل از مصرف این مکمل چندان چشمگیر و قابل ملاحظه نیستند.

محققان این مکمل را در اختیار افراد ورزشکار قرار دادند. این افراد سه بار در طول هفته تمرینات وزنه‌ای انجام می‌دادند. پس از گذشت هفت هفته افراد ورزشکار در مقایسه با افراد معمولی کاهش وزن بیشتری داشتند. این نتیجه به دلیل کاهش اثر کاتابولیکی ناشی از مصرف CLA است.

بنابراین این مکمل در کاهش وزن نقش کمی دارد؛ این در حالیست که در میان ورزشکاران به منظور کاهش توده چربی از محبوب‌ترین مکمل‌ها به شمار می‌آید.

نتایج حاصل از مصرف سی ال ای

استفاده از این مکمل غذایی تاثیر زیادی بر عملکردهای مختلف بدن دارد. تاثیرات مثبت این مکمل تنها در صورت آگاهی از بهترین زمان مصرف سی ال ای ظاهر خواهد شد. این در حالیست که تاثیر ورزش و رژیم غذایی را در کنار مصرف مکمل CLA نیز نباید دست کم گرفت. «فواید مکمل سی ال ای» را می‌شناسید؟ اگر پاسختان خیر است شاید وقتش رسیده این مقاله را در وبلاگ «روشا» جستجو کنید.

تاثیر مصرف سی ال ای در فشار خون

با مصرف سی ال ای در افراد مبتلا به فشار خون نتایج عجیبی دیده شده؛ فشار خون این افراد با مصرف این مکمل به سطح طبیعی رسیده است. جالب است بدانید که این واکنش مثبت در افراد مبتلا به فشار خون نسبت به افراد معمولی بیشتر مشهود است.

کپسول هیپوفار نوتک فار

تاثیر مصرف سی ال ای سیستم ایمنی

با مطالعه اثر این مکمل در مدل‌های حیوانی دریافتند که سی ال ای اثرات مفیدی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. با این حال، اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر مثبت این ماده در آزمایشات انسانی به دست نیامده است.

آیا مصرف CLA عوارض جانبی به دنبال دارد؟

در صورتی که از بهترین زمان مصرف سی ال ای آگاه باشید و این ماده مکمل را در دوزهای معقول مصرف کنید، هیچ خطری سلامت شما را تهدید نمی‌کند؛ اما چنانچه با مصرف دوزهای بالا از این ماده به دنبال نتایج بهتر هستید، باید منتظر عواقب این داروی به اصطلاح بی‌خطر نیز باشید. اگر به دنبال فواید مکمل سی ال ای مقاله‌ای که معرفی شد را خوانده باشید بدون شک با «عوارض سی ال ای» هم به خوبی آشنا هستید.

مکمل CLA در دوزهای معقول عوارض جانبی ایجاد نمی‌کند. از این رو نباید در مصرف این اسید چرب افراط کنید.  یکی دیگر از مواردی که در مصرف این مکمل اهمیت دارد؛ تداخل آن با داروهای دیگر است. CLA به واسطه تاثیر بر متابولیسم گلوکز و مقدار لیپید با داروهای کاهنده قند و چربی خون تداخل دارد.

چه مقدار CLA باید مصرف کنید؟

تاثیر ورزش و رژیم غذایی

چنانچه در رابطه با مصرف این مکمل مصمم هستید، باید از بهترین زمان مصرف سی ال ای آگاه باشید. علاوه بر این، دوز مصرف این قرص نیز اهمیت دارد. توصیه ما این است که بدون مشورت با افراد متخصص در این زمینه اقدام به مصرف این قرص‌های مکمل نکنید. اما طبق نتایج حاصل از تحقیقات بهترین دوز مصرفی این ماده بین 1.4 تا 6.8 گرم در روز است؛ اما مصرف روزانه 3.2 تا 6.4 گرم از CLA تاثیرات مثبتی در هر فردی به دنبال دارد.

این در حالیست که معمولا پروتکل‌های مصرفی اجازه مصرف 3.4 گرم از این مکمل را به صورت روزانه می‌دهند. با این حال توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این مکمل عوارض متعددی برای شما به دنبال خواهد داشت.

مصرف CLA برای چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

برخی مطالعات نشان داده است که این مکمل قابلیت تغییر چربی شیر مادر را دارد؛ بنابراین بهترین زمان مصرف سی ال ای در زنان، پس از گذشت بارداری و دوران شیردهی است. همچنین CLA کنترل قند خون در افراد دیابیت را دشوار خواهد کرد؛ به همین دلیل این مکمل برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.

قرص لاکتاول اروند فارمد

با آگاهی از بهترین زمان مصرف سی ال ای تناسب اندام دور نیست!

مطالعات روی اثر مکمل CLA نشان داده است که این اسید چرب تاثیر کمی بر توده عضلانی در بزرگسالان سالم و فعال دارد. این در حالیست که در افراد چاق یا کم تحرک مزیت استفاده از این مکمل غذایی مشهود است. به همین خاطر یکی از شرایط استفاده از این مکمل را اضافه وزن می‌دانند؛ اما رسیدن به تناسب اندام و حذف چربی‌های اضافه در بدن تنها با مصرف این مکمل میسر نمی‌شود.

در این مسیر به موارد دیگر مانند ورزش و رژیم غذایی درست نیز نیاز خواهید داشت. امروزه انواع مختلفی از پودرها و قرص‌های CLA وجود دارد؛ اما این مکمل غذایی بیشتر به صورت کپسول مصرف می‌شود. حال که به انتهای این مقاله رسیدیم فراموش نکنید «نحوه مصرف سی ال ای» هم از موضوعات مهمی است که کیفیت مصرف این مکمل را زیر و رو می‌کند.

 

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد