خرید محصولات برند درموسیس

آیا از مکمل پمپ برای عضله سازی استفاده می‌شود؟

آیا از مکمل پمپ برای عضله سازی استفاده می‌شود؟

پمپ عضله و مکمل پمپ عضله چیست؟ و اصلاً آیا از مکمل پمپ برای عضله سازی استفاده می‌شود؟ از مصرف پمپ در ورزشکاران تا پاسخ به سوالات فوق موضوعات مطرح‌شده در مقاله‌ای که می‌خوانید و سایر مطالب وبلاگ روشا است. با وبلاگ داروخانه روشا همراه باشید.

پودر پمپ نوتریشن پلاس

پمپ عضله چیست

قبل از بررسی خوب و بد مکمل پمپ برای عضله سازی باید کمی به عقب برگشته ببینیم که اصلاً پمپ عضله چیست؟ منظور از «پمپ عضله» افزایش موقت سایز عضله هنگام برداشتن وزنه است؛ خصوصاً هنگامی که تکرار حرکتِ بیشتر و استراحت کمتری دارید. برای دانستن علت افزایش سایز عضله در این حالت باید از آنچه در داخل عضله در چنین زمانی اتفاق می‌افتد مطلع شویم.

وقتی ماهیچه‌های بدنتان را منقبض می‌کنید اسیدلاکتیک که از محصولات جانبی فرآیند جذب و دفع مواد غذایی (متابولیک) است در داخل و اطراف سلول‌ها جمع می‌شود. این عناصر در پمپ عضله چندین نوع تأثیر دارند.

مراحل پمپ عضله

مراحل پمپ عضله

    1. در نخستین مرحله، قلب شما برای دور نگه‌داشتن این ترکیبات؛ خون بیشتری به عضلاتتان پمپاژ می‌کند و همین موضوع باعث افزایش حجم ماهیچه‌های شما می‌شود.
    2. در مرحله‌ی دوم، این ترکیبات، با کشیدن آب به داخل سلول‌ها، باعث افزایش حجم عضلات می‌شوند.
    3. در مرحله‌ی سوم؛ سلول‌ها با منبسط شدن، مقدار خونی را که بتواند از سلول خارج شود به حداقل می‌رسانند و همین حالت باعث ادامه‌ی افزایش حجم عضلات می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، وقتی فیبرهای عضلانی بدنتان منبسط می‌شوند، خون از مابین آن‌ها به‌راحتی عبور می‌کند. با منبسط شدن فیبرهای عضلانی، سیاهرگ‌ها که وظیفه‌ی بازگرداندن خون به قلب را دارند ارتباط خود با آن نقاط را از دست می‌دهند و در نتیجه خون به مدت بیشتری در ماهیچه‌ها باقی ‌می‌ماند.

 مکمل پمپ برای عضله سازی

نتیجه‌ی نهایی

در این حالت، خون، بیشتر از آنچه به قلب بازگردانده شود به داخل ماهیچه‌ها پمپاژ می‌شود؛ این حالت باعث جمع شدن خون در عضلات و ایجاد یک پمپ عضله می‌شود. هر چه تعداد انقباض عضلات شما بیشتر باشد، ترکیباتی که به آن‌ها اشاره کردیم در ماهیچه‌های شما بیشتر جمع شده و حجم ماهیچه‌ها بیشتر می‌شود؛ پس پمپ عضله، بزرگ شدن موقتی حجم عضله بر اثر افزایش مقدار خون در عضلات است.

سه شیوه‌ی مؤثر برای پمپ عضله

برای پمپ عضله این سه مورد را می‌توانید بررسی و اجرا کنید:

    • در هر ست، تعداد حرکاتتان را بالا ببرید: به این ترتیب بدنتان ترکیبات جانبی متابولیک را بیشتر از مقداری که بدنتان می‌تواند آن‌ها را دور کند به وجود می‌آورد؛ این موضوع باعث افرایش حجم ماهیچه‌ها می‌شود.

ست ورزشی

    • بین ست‌هایتان کمتر از زمان معمولی، استراحت کنید: این شیوه هم باعث می‌شود که بدنتان فرصت کمتری برای دور کردن ترکیبات جانبی متابولیک داشته باشد.
    • در هر تمرین، تعداد ست بیشتری انجام دهید: هدف از این کار نیز افزایش جریان خون به ماهیچه‌ها و ایجاد ترکیبات جانبی متابولیک برای افزایش حجم عضلات است.

به این ترتیب آموزش پمپ عضله شامل ست‌هایی است که در آن هر حرکت 12 الی 15 بار یا بیشتر تکرار می‌شود. در فاصله‌ی هر ست با ست دیگر بین 30 تا 90 ثانیه به استراحت اختصاص دهید. تا جایی که امکان دارد تعداد ست‌ها را بیشتر کنید.

پایداری پمپ عضله

با انجام تمرینات بالا شما یک پمپ عضله خواهید داشت ولی این پمپ عضله موقتی است و پایداری زیادی ندارد. یک ساعت بعد از اتمام تمرینات، عضلات شما به‌اندازه‌ی قبلی خود نزدیک و نزدیک‌تر خواهید شد و حداکثر تا سه ساعت بعد از تمام شدن تمریناتتان دیگر تفاوتی در حجم عضلات خود مشاهده نخواهید کرد. اینجاست که مکمل پمپ عضله می‌تواند کمک زیادی به ورزشکاران کند.

مکمل پمپ برای عضله سازی

بعد از پاسخ مفصل به سوال پمپ عضله چیست حالا نوبت به جواب دادن به سوال اصلی یعنی: مکمل پمپ چیست؟ می‌رسد. به‌طور کلی ترکیبات تقویتی دارای عناصری هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند نتایج ورزشی شما را بهتر کند. این مکمل‌ها شامل موادی هستند که انرژی را بالا برده و جریان خون به ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهند و ترکیباتی دیگر که هر یک خاصیت‌های مختلفی دارند. برای شناخت بهترین مکملهای پمپ سراغ چک‌لیست تدوین‌شده‌ی روشا بروید تا دست پر برگردید!

پودر رد ویلر الیمپ

بخشی از این مکمل‌ها شامل مکمل پمپ است. طراحی مکمل پمپ برای افزایش جریان خون به ماهیچه‌ها در زمان ورزش‌های سنگین انجام شده است. مصرف این مکمل به همراه تقویت‌های نوع پروتئینی و ورزش متمرکز، برای رشد عضلات نتیجه بخش خواهد بود. درباره‌ی نحوه مصرف مکمل پمپ در اکثر موارد، توصیه می‌شود آن را قبل از تمرین و بخصوص قبل از تمرینات «هایپرتروفی» انجام بدهید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

هایپرتروفی (Hypertrophy) به زبان ساده‌تر همان پرسازی و افزایش حجم بافت‌های اندام در اثر بزرگ شدن سلول‌های بافت‌های مربوطه است. این عمل از طریق جذب بیشتر آب و مواد مغذی به سلول‌ها انجام شده و در نتیجه، حجم سلول‌ها بزرگ‌تر می‌شود.

ترکیبات مکمل پمپ برای عضله سازی

پودر پمپ مگنوم

مکمل پمپ ترکیباتی دارد که می‌تواند باعث شود رگ‌ها منبسط شده و خون بیشتری به عضلات برسد. این ویژگی می‌تواند به بهتر شدن عملکرد ورزشی شخص منجر شود. طبق تحقیقات انجام شده، معمولاً سه ترکیب اصلی مکمل پمپ و دوز مصرفی آن به شرح زیر است:

 

    1. ال سیترولین (Citrulline) : 6- 8 گرم
    2. ال آرژنین (Arginine): 3- 6 گرم
    3. بتائین (betaine): 5 گرم. (در مورد دوزها با مشاور متخصص و طبق شرایط فیزیکی خودتان مشورت کنید.)

توضیح این نکته ضروری است که در اغلب مکمل‌های پمپ، ترکیبات متنوع دیگری به‌جز این سه عنصرِ ذکر شده هست، ولی مکمل‌های پمپ معمولاً یکی از سه عنصر سیترولین، آرژنین یا بتائین را نیز دارند.

جزئیاتی در مورد اصلی‌ترین ترکیبات مکمل‌های پمپ

آمینواسیدهای ضروری و غیرضروری علاوه بر یک گروه زنجیره‌ای از متغیرها از کربن، نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده‌اند.

پودر بتا پمپ ویثر

توضیح این نکته لازم است که منظور از اسید آمینه‌ی ضروری، اسید آمینه‌هایی است که بدن خود قادر به ساختنشان نیست. اسید آمینه‌های غیرضروری هم یعنی اسید آمینه‌هایی که در بدن ساخته می‌شود و خودِ بدن وظیفه‌ی سنتز آن‌ها را به عهده دارد.

9 اسید آمینه‌ی ضروری که در بدن تولید نمی‌شوند عبارت‌اند از:

    1. متیونین
    2. فنیل آلانین
    3. ترئونین
    4. تریپتوفان
    5. هیستیدین
    6. والین
    7. ایزولوسین
    8. لوسین
    9. لیزین

پودر پرو ماسل پمپ ال اس پی نوتریشن

آمینواسیدهای اصلی به کار رفته در مکمل پمپ جزو آمینواسیدهای غیرضروری‌اند که در مورد آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سیترولین: سیترولین اولین بار در هندوانه کشف شد و فواید خیلی زیادی برای آن ذکر شده است. سیترولین توسط بدن ما به آرژنین تبدیل می‌شود و به بهبود جریان خون نیز کمک می‌کند.
    • آرژنین: آرژنین اثرات مختلفی دارد ولی مهم‌ترین آن که به موضوع این مقاله مربوط می‌‌شود ویژگی رگ گشایی است.
    • بتائین: باعث حجم و افزایش قدرت عضله و افزایش سه برابری هورمون رشد می‌شود.

در حقیقت، بتائین راهگشای افزایش حجم و قدرت عضله است به این صورت که تمام مزایای بتائین در صورت مصرف پروتئین و خواب کافی نصیب ورزشکاران خواهد شد. برگرفته از  legionathletics

پودر پمپ جی تی سی دوبیس

تأییدیه‌ی شخص ثالث مکمل پمپ یعنی چه؟

برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی برای اطمینان حاصل کردن مشتری از بی‌ضرر بودن مکمل پمپی که تولید می‌کنند آن را در خارج از کارخانه آزمایش می‌کنند. این آزمایش توسط آزمایشگاه‌های مستقل که اصطلاحاً به تأییدیه‌ هایشان تأییدیه‌ی شخص ثالث گفته می‌شود، صورت می‌گیرد.

به این ترتیب، خریدار مطمئن می‌شود که موارد نوشته شده در بروشور مکمل پمپ خریداری شده توسط او با واقعیت مطابقت دارد. در ایران می‌توان به‌جای این مورد به دارا بودن یا نبودن محصول به مجوزهای سازمان غذا و دارو و دیگر مؤسسات بهداشت رسمی دقت کرد.

آیا از مکمل پمپ برای عضله سازی استفاده می‌شود؟

نکته‌های خرید مکمل پمپ برای عضله سازی

در خرید مکمل‌های پمپ برای عضله سازی بهتر است تا حد امکان به موارد زیر توجه کنید:

    • خرید مکمل پمپِ دارای تأییدیه‌های بهداشتی و قانونی (تأییدیه‌ی شخص ثالث)
    • تحقیق در مورد نظر اشخاصی که قبلاً آن مکمل را مصرف کرده‌اند
    • سطح قیمت مکمل پمپ در مقایسه با سایر محصولات مشابه
    • خرید از داروخانه‌های تخصصی و طرف اطمینان که جریان فروش محصولات مداوم و جدید را دارند.

در داروخانه‌ی معتبر روشا شرایط نگهداری و نظارت بر کلیه‌ی محصولات عرضه شده از جمله مکمل پمپ برای عضله سازی با دقت تمام (کنترل مکان/ نور/ دما/ طرز حمل و نقل) انجام می‌شود.

این کنترلِ دقیق، سامانمند بوده و بخشی از روند ویژه‌ی نظارت و نگهداری استاندارد محصولات دارویی روشا از تولید تا فروش است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد