خرید محصولات برند درموسیس

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

تشخیص مکمل اصل از تقلبی، موضوعی است که در این نوشتار کوتاه قصد داریم به آن بپردازیم تا شما مخاطب عزیز هنگام خرید مکمل بدنسازی موردنظر خود با چک‌لیستی که در اختیار دارید به سادگی از عهده‌ی تشخیص تفاوت مکمل اصلی از تقلبی برآمده و بهترین خرید را داشته باشید.

وی اصل و تقلبی

اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، حتما مکمل‌های ورزشی همراه همیشگی شما محسوب می‌شوند. برای به دست آوردن نتیجه‌ای که از مصرف این مکمل‌ها انتظار دارید باید انواع اصل را از تقلبی تشخیص دهید که به نتایج دلخواه خود برسید. علاوه بر این با خرید انواع محصول تقلبی ممکن است عوارض جانبی بسیاری سلامت شما را تهدید کنند.

مصرف این مکمل‌های ورزشیِ مغذی به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند، با این حال تحقیقات اخیر نشان داده‌اند حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مکمل‌های غذایی که خریداری می‌شوند تقلبی هستند. با شنیدنِ داستان‌های عجیب و غریب بسیار پیرامونِ مکمل‌های تقلبی، نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی به یک اصلِ اساسی برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است؛ چرا که با خرید یک مکمل تقلبی نه تنها فریب خورده‌اید؛ بلکه مواد شیمایی تایید نشده‌ای را وارد بدن خود می‌کنید که کسی از عوارض آنها اطلاعی ندارد.

یکی از دلایلی که جوانان را به خرید محصولات غیر اصل تشویق می‌کند قیمت گزاف تولیدکنندگان برتر این مکمل ورزشی است. با این حال آسیبی که با مصرف محصولات تقلبی به بدن وارد شود با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و به کمک ۶ راهکاری که در ادامه بیان می‌کنیم متخصص تشخیص پروتئین Whey اصل از تقبلی شوید!

وی اصل و فیک

شناخت مکمل اصل از تقلبی در 6 گام

توجه به نکاتی که در ادامه‌ی این مطالب برای شما آورده‌ایم تا حد بسیار زیادی شما را از شر افتادن در دامِ کلاهبردارانِ دنیای مکمل‌های ورزشی می‌رهاند و به شما این فرصت را می‌دهد مثل یک حرفه‌ای عمل کنید.

1- هولوگرام را بررسی کنید

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

یکی از اساسی‌ترین روش‌های تشخیص پروتئین وی اصل از تقلبی بررسی هولوگرام است. معمولا هولوگرام‌ها مارک تجاری محصول را نشان می‌دهند. این در حالی است که محصولات تقلبی در مکان‌هایی تولید و پر می‌شوند که فاقد فناوری‌های تولید هولوگرام هستند.

2- بررسی بارکد روی بسته‌بندی محصولات

این روزها بیشتر گوشی‌های تلفن همراه توانایی شناسایی بارکدهای QR را دارند. بنابراین در زمان خرید مکمل‌ها نیز از این فناوری پیشرفته گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید و با یک اسکن سریع از اصالت کالا مطمئن شوید. اسکن بارکد محصول باید شما را به طور مستقیم به وب‌سایت معتبر تولیدکننده هدایت کند.

بررسی بارکد روی بسته‌بندی محصولات

3- بسته‌بندی کالا را با دقت بیشتری نگاه کنید

قطعا تولیدکنندگان فیک و تقلبی نمی‌توانند تمام ویژگی‌های ظاهری بسته‌بندی را کاملا مشابه با برند اصلی روانه بازار کنند. بیشتر محصولات تقلبی چندین نقطه ضعف روی بسته‌بندی‌های خود دارند. کافی است این بار که قصد خرید پروتئین وی را داشتید با دقت بیشتری به اشتباهات املایی و تایپی، آرم‌های اشتباه و عجیب و غریب، اطلاعات تغذیه‌ای غلط و فونت‌های غیرمشابه با برند اصلی توجه کنید.

پروتئین وی دوبیس

4- مهروموم بسته‌بندی را با توجه بیشتری بررسی کنید

اگر کالا به خوبی بسته‌بندی نشده و مهروموم آن عجیب یا بی‌کیفیت به نظر می‌رسد، در حال خرید یک محصول تقلبی یا دستکاری شده هستید؛ بنابراین با دقت بیشتری بخش‌های پانچ و وکیوم شده را بررسی کنید.

5- یک قاشق از محصول را در آب حل کنید

نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی

برای تشخیص پروتئین وی هیدرولیز شده اصل از تقلبی باید یک قاشق از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و چند ثانیه آن را هم بزنید. اگر محصول خریداری شده توده‌های پودری شکلی را به جای بگذارد و کاملا در آب حل نشود، پروتئینی تقلبی است.

6- تاییدیه‌های بهداشتی را روی بسته‌بندی پیدا کنید

مکمل پروتئینی تولید هر کشوری باشد باید به تایید سازمان غذا و دارو یا بهداشت کشور مربوطه رسیده باشد. این سازمان در هر کشور نامی مشخص دارد. به عنوان مثال انجمن استاندارد مواد غذایی در هند با نشان FSSAI شناخته می‌شود. این نشان باتوجه به کشور تولیدکننده‌ی پروتئین وی متفاوت است؛ با این حال باید نشانی از نظارت نهادهای مسئول مکمل‌های سلامتی روی بسته‌بندی مشخص باشد.

سلامت مکمل ها

یکی از مکمل‌های مورد علاقه‌ی ورزشکاران علاوه بر پروتئین وی، پروتئین کازئین است. هر دوی این پروتئین‌ها از شیر گرفته می‌شوند ولی در نقش اثرگذاری بذرای رشد عضلات به صورت مکمل عمل می‌کنند. در مقاله‌ای تحت عنوان تفاوت کازئین و وی که در وبلاگ روشا آمده اهمیت این دو مکمل و تفاوت‌هایشان بررسی شده است. حال که نحوه تشخیص مکمل اصل از تقلبی را آموخته‌اید، بهتر است از جزئیاتِ این دو مکمل هم اطلاعات کافی را به دست آورید. برای خواندن مقاله‌ی پیشنهاد شده به لینک زیر بروید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد