خرید محصولات برند درموسیس

از فواید مصرف اچ ام بی (HMB) تا عوارض مصرف اچ ام بی (HMB)

از فواید مصرف  اچ ام بی (HMB) تا عوارض مصرف  اچ ام بی (HMB)
شما از فواید مصرف اچ ام بی (HMB) چه می‌دانید؟

بسیاری از افرادی که به‌صورت حرفه‌ای و یا برای درمان برخی از بیماری‌ها ورزش می‌کنند ممکن است به تجویز پزشک و یا مربی بخواهند از مکمل استفاده کنند. مکمل‌ها معمولاً باعث تقویت و رشد عضلات و ماهیچه‌ها می‌شوند. با استفاده از مکمل فرد بهتر و راحت‌تر می‌تواند ورزش کند. یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مکمل‌ اچ ام بی (HMB) است. اگر می‌خواهید با فواید و عوارض این مکمل آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

فواید و عوارض مصرف مکمل اچ ام بی

اچ ام بی (HMB) چیست؟

اگر می‌خواهید بدنی قوی و عضلانی داشته باشید باید اهمیت پروتئین‌ها را در این مورد بدانید. زمانی که مصرف پروتئین در بدن با ورزش همراه باشد، فواید بسیار زیادی برای بدن خواهد داشت.

اچ ام بی یکی از موادی است که به افراد در داشتن ماهیچه‌ها و عضلاتی سالم‌تر و قوی‌تر کمک می‌کند. همان‌طور که در مقاله‌ی «اچ ام بی (HMB) چیست؟» گفتیم، هیدروکسی متیل بوتیرات (HMB) یک ماده شیمیایی است که هنگام تجزیه لوسین (leucine) در بدن تولید می‌شود. ترکیب اچ ام بی برای سلامت عضلات مفید است و فواید مصرف آن بسیار بیشتر از عوارض آن خواهد بود.

hsnstore در تعریف این مکمل می‌گوید: HMB، مخفف بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات، یک مکمل غذایی محبوب است که به دلیل پتانسیل آن برای کمک به رشد عضلانی و عملکرد ورزشی، توجه زیادی را در جامعه سلامت و تناسب‌اندام به سمت خود جلب کرده است. اچ ام بی همچنین یک محصول متابولیک و محلول در آب است و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می‌شود.

قرص اچ ام بی ژن استار

اچ ام بی برای افزایش مزایای تمرین با وزنه و مدل‌های دیگر ورزش استفاده می‌شود. این ماده برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کلسترول بالا و فشارخون بالا مفید است. اچ ام بی در ترکیب با آمینواسیدهای آرژنین و گلوتامین برای درمان کمبود وزن، ضعف و اسهال در افراد مبتلابه ایدز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آنگونه که در  rxlist آمده است، استفاده از مکمل­های اچ ام بی موضوع جدیدی نیست و بیشتر از ۲۵ سال است که ورزشکاران آن را مصرف می‌کنند. مطالعات زیادی نیز در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهند اگر در کنار ترکیبات دیگر مانند ویتامین دی این مکمل را مصرف کنید می‌تواند اثرات بهتری داشته باشد.

عملکرد اچ ام بی به چه صورت است؟

اچ ام بی سرعت تجزیه پروتئین را کاهش داده و به سنتز (تولید) پروتئین سرعت می‌بخشد. این تأثیرات به بازسازی عضلات بدن کمک می‌کنند. اچ ام بی همچنین با حفظ یکپارچگی غشاهای سلول‌های عضلانی از آسیب به عضلات جلوگیری کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند. اچ ام بی برای سلامت عضلات بسیار اهمیت دارد.

اچ ام بی در عضلات ذخیره می‌شود و برای ساخت، نگهداری و بازسازی سلول‌های عضلانی کاربرد دارد. زمانی که اچ ام بی مصرف می‌کنید کلسیم بهتر جذب بدن می‌شود، چون اچ ام بی به کلسیم متصل شده و باعث حل شدن بهتر آن می‌شود. وقتی کلسیم بهتر به بدن جذب شود برای سلامت استخوان‌ها مفید خواهد بود.

کپسول اچ ام بی پی ان سی

بیماری سرطان باعث تجزیه پروتئین در بدن می‌شود. ام اچ بی از تجزیه پروتئین جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عضلات ماهیچه­ای می‌شود. اچ ام بی همچنین تولید پروتئین را در بدن تحریک می‌کند.

بنا به گفته‌ی blonyx اچ ام بی به افزایش عضلات بدون چربی کمک می‌کند. البته این ماده به‌طور مستقیم باعث آب شدن چربی‌ها نمی‌شود. بدن برای انجام کارهای مختلف و به‌ویژه ورزش به انرژی نیاز دارد. اچ ام بی نمی‌گذارد بدن برای تأمین انرژی عضلات را از بین ببرد، به همین دلیل بدن به سراغ چربی‌ها رفته و با سوزاندن آن‌ها انرژی موردنیاز خود را تأمین می‌کند.

فواید مصرف اچ ام بی (HMB) چیست؟

حالا که با اچ ام بی و نحوه عملکرد آن آشنا شدیم بهتر می‌توانیم درباره فواید و عوارض این ماده صحبت کنیم. اچ ام بی یک اسیدآمینه مهم برای بدن است. این ماده باعث می‌شود تا عضلات ریکاوری شده و از تجزیه و از بین رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس اچ ام بی حتماً باید در بدن وجود داشته باشد تا ما دچار تحلیل عضلانی نشویم و آمادگی جسمانی خود را از دست ندهیم.

تحلیل عضلانی باعث می‌شود تا توده چربی در بدن بیشتر از عضلات به چشم بیاید و فرد چاق‌تر از حد معمول به نظر برسد. بنابراین اگر می‌خواهید بدنی عضلانی‌تر و خوش‌فرم تر داشته باشید می‌توانید از اچ ام بی به‌عنوان مکمل استفاده کنید. در اینجا به تعدادی از فواید اچ ام بی می‌پردازیم:

  1. عملکرد بدن افراد ورزشکار و غیر ورزشکار را بهبود می‌بخشد.

طبق مطالعاتی که انجام شده مکمل‌های اچ ام بی بیشتر برای ورزشکارانی مفید است که تازه‌کار هستند، زیرا بر روی ماهیچه‌های آن‌ها بیشتر تأثیر می‌گذارد. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اگر فرد ورزشکار هم نباشد اچ ام بی می‌تواند بر روی ماهیچه‌های او تأثیر گذاشته و باعث افزایش کارایی آن‌ها شود.

  1. بازدهی تمرینات را افزایش می‌دهد.

بهتر است که اچ ام بی را قبل از تمرین مصرف کنید، چون زمانی که تمرین شروع می‌شود ماهیچه‌ها آمادگی دارند که اچ ام بی را جذب کرده و بیشتر از هر زمان دیگری مورداستفاده قرار بدهند. پس استفاده از اچ ام بی نیم ساعت یا یک ساعت قبل از تمرین باعث افزایش تأثیر آن می‌شود.

بازدهی تمرینات

  1. به افراد مسن در عضله سازی کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف اچ ام بی (HMB) برای افراد مسن است. هرچقدر سن بالاتر می‌رود بدن فرد اچ ام بی کمتری تولید می‌کند و ماهیچه‌ها رو به تحلیل می‌روند، بنابراین اگر در سنین بالا اچ ام بی مصرف کنید بهترین فواید را برای بدن شما خواهد داشت و از کاهش بافت عضلانی جلوگیری می‌کند.

  1. چربی را کاهش می‌دهد.

همان‌طور که در بالا هم بیان کردیم، اچ ام بی به‌صورت مستقیم چربی‌ها را نمی‌سوزاند، بلکه به‌صورت غیرمستقیم روی توده چربی بدن اثر می‌گذارد. بدن با دریافت اچ ام بی از چربی‌ها به‌عنوان انرژی بدن استفاده می‌کند و به همین دلیل مصرف اچ ام بی باعث کاهش چربی و وزن بدن می‌شود.

عوارض مصرف اچ ام بی (HMB) چیست؟

به‌طور خلاصه، چندین مطالعه نشان داده‌اند که هیچ‌گونه عوارض جانبی منفی در اثر استفاده از اچ ام در بدن ایجاد نمی­‌شود. میزان استفاده از مکمل اچ ام بی برای همه افراد 3 گرم در روز و در یک دوره 8 هفته‌ای است. این مقدار اچ ام بی هیچ تأثیر بدی بر روی بدن افراد مختلف نداشته است.

به‌طور مشابه، دوز 6 گرم در روز در طول یک ماه نیز هیچ‌گونه عوارض جانبی یا منفی روی بدن ازجمله خون، عملکرد کبد و عملکرد کلیه نداشته است. البته گروه‌های حساس مانند زنان باردار و کودکان بهتر است از مصرف این مکمل‌ها خودداری کنند. برگرفته از  mrsupplement

سؤالات متداول

سؤالات متداول

  • آیا مصرف اچ ام بی (HMB) کلسترول خون را کاهش می‌دهد؟

تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که استفاده طولانی‌مدت و صحیح از مکمل‌های اچ ام بی باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود. این موضوع برای کسانی که چربی خون دارند بسیار مفید است. اچ ام بی برای تأمین انرژی بدن از چربی استفاده می‌کند و آن‌ها را می‌سوزاند.

  • کدام نوع اچ ام بی قابل حل شدن در آب است؟

نوعی از اچ ام بی که به مولکول‌های کلسیم متصل می‌شوند، باعث حل شدن کلسیم در آب شده و جذب کلسیم را افزایش می‌دهند.

  • از کجا بفهمیم بدن ما به اچ ام بی نیاز دارد؟

با یک آزمایش می‌توانید سطح پروتئین را در ماهیچه‌ها و عضلات خود اندازه‌گیری کنید. در صورت کمبود پروتئین می‌توانید از مکمل‌های اچ ام بی استفاده کنید.

  • آیا استفاده از اچ ام بی واقعاً مؤثر است؟

بله. شواهد گسترده‌ای در مورد عملکرد اچ ام بی و تأثیر آن بر سلامت عضلات وجود دارند. مشخص شده که مصرف 3 گرم مکمل اچ ام بی در روز منجر به افزایش خالص 4/1 درصدی توده بدنی بدون چربی و همچنین افزایش قدرت می‌شود. همچنین شواهدی در مورد تأثیر مثبت این ماده بر تقویت شناختی، بهبود سلامت استخوان و مفاصل و کاهش چربی شکم به ثبت رسیده است.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد