خرید محصولات برند درموسیس

فواید و عوارض ال کارنیتین برای زنان

فواید و عوارض ال کارنیتین برای زنان

در حال حاضر فواید ال کارنیتین برای زنان و مردان بسیار مورد توجه مشتریان و مخاطبان مکمل‌های ورزشی و غذایی قرار دارد. در این مقاله علاوه بر توضیح فواید آن به توضیح عوارض مکمل ال کارنیتین برای زنان نیز خواهیم پرداخت؛ اما پیش از آن باید دید که اصلاً «ال کارنیتین» (L-carnitine) چیست؟

ال کارنیتین چیست؟

ال کارنیتین نوعی اسید آمینه است که هم به‌طور طبیعی و هم در قالب مکمل غذایی وجود دارد و بسیار هم مغذی است. بدن ما قادراست که ال کارنیتین را از «اسیدهای مینیوتین» (Methionine) و «آمینه لیزین» Lysine) (Amino تولید کند، اما به یک شرط! به این شرط که در بدنمان مقدار زیادی ویتامین C هم وجود داشته باشد.

ال کارنیتین اسیدهای چرب را به داخل اندامک‌های غشادار سلولی که «میتوکندری» (Mitochondrion) خوانده می‌شود برده و آن‌ها را به‌جای انباشته شدن می‌سوزاند تا انرژی تولید شود. این یعنی معجزه‌ای که هم باعث افزایش انرژی و هم باعث لاغری و حفظ تناسب اندام می‌شود.  

کپسول ال کارنتین 1000 میلی گرمی دوبیس

فواید ال کارنیتین برای زنان – چربی سوزی

سوزاندن چربی اضافی رَوند دشواری دارد. این روندِ چربی سوزی برای زنان حتی مشکل‌تر از مردان است. زنان برای چربی سوزی به عوامل کمکیِ بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. مصرف مکمل ال کارنیتین به زنان تمامی ابزارهای موردنیاز برای جنگ با چربی‌های اضافی را می‌دهد. مصرف مکمل ال کارنیتین باعث خواهد شد که بدن زنان این ماده را که نوع غیرفعالش را ذاتاً دارد شناسایی کرده و علاوه بر چربی سوزی توسط آن، انرژی حاصل از چربی سوزی را نیز در اختیار بدن قرار دهد.

قرص ال کارنیتین 1000 ژن استار

ویژگی‌های ال کارنیتین بر روی کاغذ، چربی سوز و لاغر کننده است؛ ولی ضمناً باید گفت که بدن انسان پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد. اگر فرد، در بدنش کمبود ال کارنیتین داشته باشد و مکمل آن را مصرف کند و هم‌زمان به ورزش بپردازد، چربی سوزی با آن ممکن است.

در آزمایش‌هایی که بر روی زنان و مردان انجام شده در بیشتر موارد ال کارنیتین باعث چربی سوزی و لاغری شده ولی در چند مورد هم تفاوت محسوسی دیده نشده است. به‌طور مثال، در مجموعِ 9 آزمایش، زنانِ آزمایش شده که سن بالاتری داشتند با این مکمل حدود یک کیلو و سیصد گرم وزن کم کردند.

اما در یک آزمایش، تغییر وزن محسوسی در بین خانم‌ها مشاهده

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها