خرید محصولات برند درموسیس

آیا مکمل‌های گینر، کراتین و مس حجم عضلانی را افزایش می‌دهند؟

آیا مکمل‌های گینر، کراتین و مس حجم عضلانی را افزایش می‌دهند؟

قطعاً هیج‌کس به اندازه ورزشکاران و افرادی که درگیر تمرینات سخت ورزشی هستند، نیازمند مصرف کافی و اصولی پروتئین و کربوهیدرات نیست و شاید به همین خاطر مصرف مکمل در میان این افراد معمول است.
همین که سری در داروخانه بچرخانید انواع مکمل‌ها و پودرهای پروتئین وی را می‌بینید که هرکدام لیبل و مواد تشکیل‌دهندۀ مشخصی دارند و برای افزایش وزن، کاهش وزن، عضله‌سازی بدون چربی و افزایش توده عضلانی بدن مناسب هستند. در این میان از طرف متخصصان تغذیه، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای سه مکمل گینر، کراتین و مس برای افزایش توده عضلانی بدن توصیه می‌شوند که در این مقاله قرار است با جزئیات بیشتری درباره‌شان صحبت کنیم، پس با ما همراه شوید.

تأثیر گینر در افزایش توده عضلانی بدن

برای رسیدن به یک پاسخ دقیق و علمی اول‌ازهمه بیایید هر سه مکمل را بادقت بررسی کنیم و برای شروع سراغ گینر برویم. محصولی که احتمالاً بارها درباره‌اش شنیده‌اید و می‌دانید که برای افزایش وزن و میزان عضله‌سازی بسیاری از ورزشکاران گینر را پیشنهاد می‌دهند، حالا ببینیم که اصلاً مکمل گینر چیست و چه تأثیری در افزایش حجم عضلات بدن دارد!

پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس

گینر یک مکمل عضله ساز است و برای افرادی که برنامه افزایش توده عضلانی دارند، پیشنهاد می‌شود. گینر کالری تقریباً بالایی داشته و سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و چربی مفید است. اسیدآمینه‌های لازم، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن ورزشکار را تأمین کرده و برای بعد از تمرین هم توصیه می‌شود.

 حالا بسیاری از ورزشکاران با این پس‌زمینه فکری که برای افزایش حجم عضلانی بدن باید سراغ مصرف پروتئین صرف بروند، دربارۀ مصرف گینر مردد هستند و نمی‌دانند که این مکمل چند درصد کربوهیدرات و چند درصد پروتئین دارد. برای این دسته از دوستان باید بگویم که خوشبختانه گینر در انواع مختلف و با نسبت‌های  مثلاً پروتئین بیشتر یا کربوهیدرات بیشتر تولید می‌شود، در نتیجه شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط و وزن فعلی، میزان و البته شدت تمرینات، محصول مناسب خودتان را انتخاب کنید.

پودر گینر سوپر نچرال نوتریشن

ورزشکارانی که کمبود وزن دارند و می‌خواهند افزایش وزن قابل‌قبولی تجربه کنند، بهتر است گینر با کربوهیدرات بالا تهیه کرده و آن ورزشکارانی که قصد عضله‌سازی دارند، گینر با درصد بالای پروتئین تهیه کنند تا به حجم و توده عضلانی مورد نظرشان برسند. با این حساب در پاسخ به سؤال تأثیر گینر بر افزایش حجم عضلانی بدن باید پاسخ مثبت داد و گفت اگر ورزشکاران در کنار تمرینات منظم، گینر هم مصرف کنند، افزایش وزن و عضله‌سازی خوبی تجربه خواهند کرد.

مصرف کراتین در افزایش حجم عضلات مؤثر است

دومین مکمل محبوب در میان ورزشکاران مکمل کراتین است که مانند گینر برای افزایش توده عضلانی بدن توصیه می‌شود، اما بیایید ضرورت مصرف کراتین را هم با دید علمی بررسی کنیم.

پودر کراتین مونوهیدرات 3000 یوروویتال (250 گرمی)

در همین حالت عادی حتی برای کسانی که تحرک کمتری نسبت به ورزشکاران دارند، کراتین یک ماده مفید است که در بدن به ‌اندازه 2% تولید شده ولی این میزان از کراتین برای ساخت توده عضلانی کافی نیست، در نتیجه ورزشکاران برای افزایش حجم عضلات بدن بهتر است که شروع به مصرف مکمل کراتین ‌کنند. البته این ماده علاوه بر افزایش سطح انرژی در بدن ورزشکاران، برای تقویت بافت عضلانی بدن حین تمرین هم لازم و ضروری است.

همان‌طوری که گفتم، در حالت طبیعی و عادی میزان کراتین در بدن بسیار پایین و چیزی در حدود دو درصد است، پس عضله کراتین چندان بالایی ندارد، به همین خاطر ورزشکاران قبل تمرین و برای افزایش انرژی از مکمل کراتین مصرف می‌کنند اما داستان بعد تمرین متفاوت است، زیرا بعد تمرین بهترین زمان برای مصرف کراتین است.

پودر کراتین مونوهیدرات کیو ان تی

کراتین بعد تمرین علاوه بر کمک به بدن برای عضله‌سازی موجب ریکاوری و استراحت عضلات، حفظ و ذخیره انرژی بدن و آمادگی برای جلسات بعدی تمرین می‌شود. مصرف درست و اصولی کراتین التهاب بدن را کاهش داده، موجب افزایش ذخیره گلیکوژن در عضله شده، خستگی بعد تمرین را کاهش داده، برای بهبود آسیب‌دیدگی مفید است و در نهایت  با افزایش مایع داخل سلولی، عضله را پرحجم نشان می‌دهد.

با این حساب در پاسخ به سؤال که آیا مکمل کراتین حجم عضله را افزایش می‌دهد باید پاسخ مثبت داد و موارد بالا را نیز به لیست فواید مصرف کراتین اضافه کرد.

تأثیر مکمل مس در عضله‌سازی برای ورزشکاران حرفه‌ای

سومین مکمل هم تأثیر خوبی در افزایش توده عضلانی بدن دارد، مکمل مس Mass است. مس هم مانند گینر از کربوهیدرات، پروتئین و چربی مفید تشکیل شده و برای افزایش وزن به‌خصوص در مدت‌زمان کوتاه با تمرینات پرفشار و شدید توصیه می‌شود.

آیا مکمل‌های گینر، کراتین و مس حجم عضلانی را افزایش می‌دهند؟

مس مکمل فوق‌العاده‌ای برای آن دسته از ورزشکاران است که نیاز به افزایش مصرف پروتئین دارند. میزان کربوهیدرات به پروتئین در مکمل مس یک به سه و یک ‌به‌ دو است و از طرف دیگر این مکمل سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که هرگونه کمبود این مواد غذایی را برای بدنتان جبران می‌کند.

معمولاً ورزشکاران برای تمرینات پرفشار و سنگین، فرم دهی به عضلات و تناسب‌اندام از مکمل مس استفاده می‌کنند و با این حساب باید مس را یکی از بهترین مکمل‌ها برای افزایش حجم عضلانی بدن دانست.

مکمل مس

مصرف اصولی مکمل و تمرینات کافی برای افزایش عضلات بدن

تا اینجا با سه مکمل مهم برای تغذیه ورزشکاران یعنی گینر، کراتین و مس آشنا شدید. هر سه مکمل تأثیر خوبی در افزایش توده عضلانی بدن داشته و سرشار از پروتئین هستند، در نتیجه مصرف آن‌ها برای بعد تمرین برای هر ورزشکاری لازم است.

در نهایت هم توصیه می‌کنم برای مصرف اصولی مکمل‌ها بر اساس شدت تمرین، وزن فعلی و نیاز بدن حتماً با پزشک متخصص و مربی مشورت کرده و از مصرف سرخود هرگونه مکمل خودداری کنید. در ضمن خرید مکمل از داروخانه و سایت معتبر با هولوگرام را هم فراموش نکنید که تأثیر جدی در حفظ سلامت بدن دارد.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد