خرید محصولات برند درموسیس

اگر کاهش وزن دغدغه‌ی شماست لازم است از تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری بخوانید!

اگر کاهش وزن دغدغه‌ی شماست لازم است از تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری بخوانید!

مروری بر تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که راه‌های زیادی را برای لاغری امتحان کرده و به نتیجه نرسیده باشید. شاید به کاهش وزن با مکمل‌های ورزشی فکر کرده‌اید؛ اما آیا تا به حال چیزی در مورد درمورد تاثیر مکمل ال کارنتین بر لاغری شنیده‌اید؟

ویال خوراکی ال کارنتین

اگر هنوز شناخت کاملی از مکمل ال کارنتین ندارید لازم است به مقاله‌ی «ال کارنتین چیست» رفته و با کاربردهای فوق‌العاده‌ی این مکمل آشنا شوید. ال کارنیتین یکی از بهترین مکمل‌های غذایی است که تاثیر به‌سزایی بر چربی سوزی و کاهش وزن دارد. به خصوص اگر شما گیاهخوار هستید، برای جایگزینی کارنیتین موجود در گوشت و ماهی، بهتر است از این ماده استفاده کنید.

این مکمل به شکل‌های مختلفی در بازار موجود است. ال کارنیتین به صورت شربت، قرص، کپسول، تزریقی و پودری در بازار عرضه شده است.

ما در اینجا قصد داریم موثرترین مکمل لاغری را برای شما شرح دهیم و همچنین از چگونگی تاثیرگذاری بیشتر آن صحبت کنیم.
به یاد داشته باشید که مصرف مکمل بخشی از رژیم غذایی شما محسوب می‌شود. مهم‌ترین اصل در کاهش وزن رعایت رژیم غذایی است. پس از آن باید به ورزش و خواب کافی نیز اهمیت دهید. حال با هم به برخی نکات در مورد مصرف ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری می‌پردازیم.

آیا ارتباطی بین لاغری و ال کارنیتین وجود دارد؟

ارتباط لاغری و ال کارنتین

تحقیقات گسترده نشان می‌دهند که ال کارنیتین یکی از موثرترین مکمل‌ها برای لاغری است. ال کارنیتین با شسکتن اسیدهای چرب، آن‌ها را به میتوکندری می‌برد. میتوکندری از این چربی‌ها استفاده کرده و انرژی لازم سلول‌ها را تامین می‌کند. طبق تحقیقات، مصرف ال کارنیتین در افراد چاق و به خصوص در میانسالان باعث کالری‌سوزی و لاغری بیشتر می‌شود.

در نتیجه با حفظ رژیم غذایی سالم و ورزش در کنار مصرف ال کارنیتین شاهد کاهش وزن به خصوصی خواهید بود. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر امکان مصرف این مکمل با دیگر مکمل‌ها یا مواد چربی سوز دیگر وجود دارد.

چای سبز و قهوه از جمله بهترین مواد طبیعی برای لاغری هستند. با مصرف روزانه این نوشیدنی‌ها در کنار مکمل ال کارنیتین به خصوص قبل از ورزش، شاهد افزایش انرژی خود برای ورزش‌های کاردیو و لاغری سریع‌تر خواهید بود.

تاثیر ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی

تاثیر ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی

تاثیر ال کارنیتین در طولانی مدت بیشتر نمایان می‌شود. مهم‌ترین تاثیر ال کارنیتین بر عملکرد ورزشی مربوط به ریکاوری ورزشی است. با کمک ال کارنیتین درد عضلات، سستی و اسپاسم عضلانی کاهش می‌یابد. در نتیجه ریکاوری سریع‌تر و بهتر صورت می‌پذیرد. L-carnitine با افزایش تولید گلبول‌های قرمز کیفیت اکسیژن رسانی به بدن و عضلات را حین ورزش بیشتر می‌کند. در نتیجه خطر اسپاسم عضله کاهش پیدا می‌کند.
این افزایش انرژی با افزایش جریان خون و افزایش تولید اکسید نیتریک همراه است. این همراهی از خستگی زود هنگام جلوگیری می‌کند و مانع از سستی حین ورزش می‌شود. همچنین به انجام بهتر و راحت‌تر تمرینات هوازی کمک می‌کند.
با ریکاوری بهتر، افزایش کالری‌سوزی و عملکرد بهتر در تمرینات هوازی شاهد کاهش وزن و لاغری خواهید بود.

دوز مصرفی لازم برای لاغری با ال کارنیتین

مصرف ال کارنیتین با هدف لاغری

این روزها لاغری و ال کارنیتین بحثی بسیار فراگیر شده است. برخی با تصور اینکه با مصرف بیشتر این ماده وزن بیشتری از دست می‌دهند باعث آسیب رساندن به بدن خود می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند که ال کارنیتین را بین 1.5 الی 2 گرم در روز مصرف کنید.

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، این میزان تا دوز مصرفی 4 گرم در روز قابل افزایش است. ترکیب ال کارنیتین با کپسول چربی سوز B4 نیز باعث افزایش سطح انرژی و کاهش وزن سریع‌تر می‌شود. مصرف بیش از حد این مکمل عوارض بسیاری را به دنبال دارد که در مقاله‌ی مضرات ال کارنیتین برای شما بیان شده‌اند.

بهتر است دوز مصرفی روزانه خود را به چند وعده تقسیم کنید. از آنجایی که ال کارنیتین به خصوص در حالت شربتی به سرعت جذب بدن می‌شود، بهترین زمان مصرف صبح‌ها یا قبل و بعد از ورزش است. همچنین به منظور پیشگیری از بی‌خوابی از مصرف این مکمل 4 ساعت قبل از خواب بپرهیزید.

ال کارنتین و افزایش وزن در زنان

در یک مقاله‌ی متاآنالیز که در لینک فوق jissn.biomedcentral قابل دسترسی است و در صورت تمایل می‌توانید آن را کامل مطالعه کنید، نتیجه‌ی یک آزمایش را اینگونه شرح داده است که به شرکت‌کنندگان دوز 1 گرم تا 4.5 گرم در روز به مدت 12 یا 24 هفته، عمدتاً  ال-کارنیتین-ال- تارتارات (LCLT) داده شد. در سه مطالعه، مکمل‌ها با کربوهیدرات‌ها (CHO) و در یکی با L-لوسین ترکیب شدند.

محتوای کارنیتین عضلانی پس از 12 هفته مصرف مکمل LC به تنهایی تحت تأثیر قرار نگرفت. از سوی دیگر، مکمل LC در ترکیب با CHO به طور موثر TC عضلانی را پس از 12 و 24 هفته افزایش داد. علاوه بر این، 12 هفته مصرف مکمل به تنهایی یا در ترکیب با CHO بیان ژن های مربوط به اسیدهای چرب و متابولیسم کارنیتین را تقویت می‌کند.

ویال خوراکی ال کارنتین آلامو

بیست و چهار هفته مکمل LC به تنهایی بر قدرت عضلانی زنان سالم تأثیر نمی‌گذارد، اما به طور قابل توجهی باعث افزایش توده عضلانی، بهبود تحمل تلاش فیزیکی و عملکرد شناختی در میان‌سال‌ها شد.

در دو گروه از زنان سالمند سالم مورد مطالعه، مکمل LC به تنهایی، یا در ترکیب با ال-لوسین، باعث افزایش سطح TMAO پلاسما ناشتا شد. با این حال، TMAO بالاتر با نشانگرهای التهابی و استرس اکسیداتیو مرتبط نبود. علاوه بر این، با وجود افزایش TMAO، مکمل LC همراه با تمرین مقاومتی باعث ایجاد تغییرات مثبت در متیلاسیون DNA میتوکندری پلاکت‌ها شد.

بهترین نوع ال کارنیتین برای لاغری

عوارض حاصل از مصرف بیش از حد ال کارنیتین

به طور کلی ال کارنیتین به سه صورت استیل ال کارنیتین، ال کارنیتین ال تارترات و پروپیونیل ال کارنیتین وجود دارد. ال کارنیتین ال تارترات موثرترین ال کارنیتین در ورزش است. پس از این مکمل برای چربی سوزی استفاده می‌شود. دوز مصرفی پیشنهادی برای ال کارنیتین ال تارترات به طور معمول 1 تا 4 گرم در روز است.

بهتر است در ابتدا با دوزهای کمتر بین 0.5 تا 1 گرم در روز آغاز کنید. سپس به مرور با افزایش فشار تمرینات و انجام تمرینات هوازی و استقامتی بیشتر دوز مصرفی خود را تا 2 گرم افزایش دهید. به طور معمول مصرف بیش از 2 گرم از این ماده در روز توصیه نمی‌شود، مگر برای ورزشکاران حرفه‌ای که در آن صورت حداکثر دوز مجاز 4 گرم در روز است. دقت داشته باشید که در مصرف هیچ مکملی افراط نکنید و از مصرف دوز بیشتر جداً بپرهیزید.

پیشنهاد ما:  بهترین نحوه مصرف ال کارنیتین L-carnitine چگونه است؟

 ال کارنیتین راهی به سوی تناسب اندام

در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با تاثیرات ال کارنیتین بر لاغری آشنا کنیم. مطمئناً بسیار شنیده‌اید که ال کارنیتین یکی از بهترین مکمل‌ها برای کاهش وزن و لاغری است.
همچنین این ماده جایگزینی مناسب برای کمبود کارنیتین در بدن گیاهخواران است که با تاثیرات شگرف خود باعث لاغری در همه افراد می‌شود. این مکمل به صورت‌های مختلف از خوراکی گرفته تا تزریقی در بازار موجود است.

لاغری و ال کارنیتین دو همراه برای دستیابی به تناسب اندام

با مصرف طولانی مدت این مکمل تاثیر آن بهتر و بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. می‌توانید با ترکیب ال کارنیتین و دیگر مکمل‌ها همچون ویتامین‌ها یا با نوشیدنی‌هایی همچون چای سبز و قهوه در مدت زمانی کمتر به وزن ایده‌آل خود برسید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد