خرید محصولات برند درموسیس

راههایی برای جوانسازی پوست از خانه تا کلینیک

راههایی برای جوانسازی پوست از خانه تا کلینیک
«جوانسازی پوست» آرزویی دیرینه برای بشر

داشتن چهره‌ی شاداب و جوان یک آرزوی همیشگی بوده است؛ از این‌رو همواره به دنبال «بهترین روشهای مراقبت از پوست» بوده به ویژه اینکه با افزایش طبیعی سن و بروز علایم ناشی از آن، تمایل افراد برای مبارزه با پیری یا به تعویق انداختن آن بیشتر می شود. در طب سنتی دستورالعمل های مختلفی برای مراقبت از پوست و جوانسازی پوست بیان شده است. پیشرفت های علم پزشکی نیز افق‌های تازه برای یافتن درمان پیری پیش روی ما گشوده است. روش‌های مراقبت از پوست فراوان است؛ اما ما موثرترین روش های جوانسازی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم ضد چروک صورت خاویار دکلره

مهمترین علایم پیری پوست

برای آنکه بدانیم به منظور جوانسازی پوست باید کدام عوارض را درمان یا پیشگیری کنیم، باید در اولین مرحله علایم و نشانه‌های پیری پوست را بدانیم. افزایnbش سن پدیده‌ای کاملا طبیعی است. با افزایش سن تولید کلاژن در پوست کاهش می‌یابد. علاوه بر این از میزان توده‌ی چربی موجود در زیر پوست نیز به تدریج کاسته می شود، اصل «مراقبت از پوست صورت» ناشی از همین کاهش کلاژن با بالا رفتن سن است.

کلاژن سبب سفتی پوست می شود و امکان ترمیم پوست را فراهم می‌کند. بعلاوه چربی پوست یا الاستین نیز سبب استحکام و شادابی پوست می‌شود. در نتیجه بروز علایم پیری ناشی از کاهش تولید کلاژن و الاستین است. ما در ادامه مهمترین علایم پیری را برای شما بیان می‌کنیم، تا بتوانید پروسه جوانسازی پوست خود را با توجه به آنها برنامه ریزی کنید. مهمترین علایم پیری پوست عبارتند از:

مراحل مختلف پیری پوست

  • چین و چروک‌ها: این خطوط به دلایل مختلف آشکار می‌شوند و سن بروز آن در افراد مختلف متفاوت است. بسته به ژنتیک فرد و سبک زندگی او می‌توان زمان بروز این علایم، زودتر یا دیرتر از موعد اتفاق بیافتد؛ اما معمولا با رسیدن سن افراد به 25 سالگی، چروک‌های سطحی ظاهر می‌شوند و عدم درمان آنها می‌تواند سبب عمیق تر شدن این چروک‌ها شود. انواع چروک‌ها عبارتند از: خطوط افقی در پیشانی، خط اخم و لبخند، خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و خطوط شعاعی در ناحیه اطراف لب.

بالم لب

  • کاهش حجم صورت: به دلیل کاهش کلاژن و الاستین، پوست فرد با افزایش سن در ناحیه گونه، شقیقه یا گیجگاه، چانه و ناحیه اطراف بینی و چشم حالت شل و افتاده پیدا می‌کند.علاوه بر این با افزایش سن، شاهد تحلیل رفتن استخوان‌ها در ناحیه فک و چانه خواهیم بود. پدیده‌ی تحلیل استخوان صورت در سنین بالای 50 سال اتفاق می‌افتد. شما با انجام زودهنگام جوانسازی پوست می‌توانید تمام این علایم را به تاخیر بیاندازید.
  • کاهش خاصیت کشسانی: دو ماده اصلی به نام کلاژن و هیالورونیک اسید در لایه‌های زیرین پوست وجود دارند. وظیفه این مواد حفظ حالت کشسانی پوست است که با افزایش سن تولید ماده کلاژن و هیالورونیک اسید به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه پوست، سفتی و کشسانی خود را از دست می دهد. به همین دلیل باید در برنامه‌ی جوانسازی پوست حتما از مواد تحریک‌کننده تولید کلاژن یا مواد حاوی هیالورونیک اسید استفاده شود.

 

  • تغییر لایه های مختلف پوست: پوست انسان از سه لایه مختلف تشکیل شده است. سطحی ترین لایه‌ی آن اپیدرم نام دارد. با افزایش سن و به دلیل تماس زیاد پوست با مواد مختلف و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید، اپیدرم پوست حالت خشک، زمخت و خشن پیدا می‌کند.

سرم ضدچروک و آبرسان صورت سیلکر

 لایه‌ی بعدی یا دومین لایه، لایه‌ی سازنده کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید است. با افزایش سن این لایه نیز تحلیل رفته و قدرت تولید مواد اصلی آن نیز کاهش می‌یابد. به همین دلیل پدیده افتادگی پوست اتفاق می‌افتد. سومین و آخرین لایه پوست هیپودرم نام دارد. این لایه غنی از پدهای چربی است؛ اما با افزایش سن، بر ضخامت لایه هیپودرم افزوده می‌شود. این امر سبب کاهش حجم پدهای چربی در زیر پوست می شود. این مورد نیز به برزو چروک و افتادگی پوست منجر می‌شود.

کلاژن و نقش آن در سلامت پوست

روش های طبیعی جوانسازی پوست

علیرغم پیشرفت‌های فراوان علم پزشکی در صنعت زیبایی، بسیاری از افراد تمایل دارند جوانسازی پوست را با روش‌های طبیعی انجام دهند. مشاهده‌ی آثار روش‌های طبیعی جوانسازی پوست مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید؛ اما فاقد عارضه، نقاهت و حساسیت بودن این روش‌ها، عمده ترین دلایل محبوبیت آن است.

نقش ژل آلوئه ورا در جوانسازی پوست

استفاده مکرر از ژل آلوئه ورا پیری پوست را به تاخیر می اندازد

موثرترین روش های جوانسازی پوست

به دلیل خاصیت فراوان آلوئه ورا در درمان بیماری‌های پوستی و همچنین مبارزه با پیری پوست، امروزه در بسیاری از کرم‌ها و مواد آرایشی از آلوئه ورا استفاده می‌شود. برای جوانسازی پوست شما می‌توانید هفته‌ای 3 مرتبه عصاره یا ژل آلوئه ورا را به پوست خود بزنید، سپس 15 دقیقه صبر کنید تا خشک شود  نهایتا با استفاده از آب ولرم پوست خود را بشوئید.

کرم لایه بردار نوو فارما مای (AHA 10%)

جوانسازی پوست با اسکراب بادام

بادام غنی از مواد مغذی مورد نیاز پوست است. استفاده مناسب از اسکراب بادام سبب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه، جوانسازی پوست می‌شود. به یاد داشته باشید شما با استفاده از این اسکراب، پوست خود را در برابر اشعه‌های ناشی از تابش نور خورشید محافظت می‌کنید.

برای تهیه اسکراب بادام باید 3 قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط کنید. سپس روغن بادام و روغن زیتون را به مقدار کافی یعنی حدود یک قاشق مرباخوری از هر روغن به این مخلوط اضافه کنید. مخلوط را کاملا به هم بزنید، سپس مدت 15 دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید، بعد از آن پوست خود را با آب ولرم بشویید.

موثرترین روش های جوانسازی پوست

تاثیر تخم مرغ در جوانسازی پوست

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ سبب بسته شدن منافذ پوست و پیشگیری از پیری پوست می شود. مواد موجود در سفیده تخم مرغ سبب می‌شود که منافذ پوست بسته شوند. حالت سفت و کسشان به پوست می‌دهد. علاوه بر این می‌تواند چروک‌های پوست را برطرف کند.

برای تولید این ماسک یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید. با استفاده از یک قلموی مناسب آن را به پوست خود بزنید. بین 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا این ماده کاملا روی پوست شما خشک شود. سپس صورت خود را با آب بشویید. مداومت در استفاده از این ماسک اثرات بسیار مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

کرم بازسازی کننده میموزا 10% سی گل

تاثیر اصلاح سبک زندگی بر جوانسازی پوست

یکی از عمده ترین دلایلی که می‌تواند پیری پوست را سرعت ببخشد، سبک ناسالم زندگی است. در نتیجه اصلاح سبک زندگی و تغییر عادات نامناسب می‌تواند مهمترین تاثیر را در جوانسازی پوست داشته باشد. به همین دلیل شما باید روزانه حداقل یکبار پوست خود را بشویید. از یک لوسیون، تونر یا مرطوب‌کننده‌ی مناسب استفاده کنید.

صورت خود را با حوله‌ای نرم خشک کنید. از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. در استفاده از مواد آرایشی افراط نکنید. از ماساژ درمانی استفاده کنید. مقدار کافی آب بنوشید. ورزش و خواب کافی داشته باشید. از استرس دوری کنید. عادات بد رفتاری مانند اخم کردن را ترک کنید. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را کاملا فراموش کنید.

لوازم آرایشی

انواع روش های مدرن جوانسازی پوست

در یک دسته بندی کلی می‌توان روش‌های مدرن جوانسازی پوست را به سه دسته تقسیم کرد. این سه دسته عبارتند از:

    • روش تهاجمی مانند جراحی های زیبایی و لیفتینگ
    • روش کم تهاجمی مانند تزریق ژل و بوتاکس، هایفوتراپی، اندولیفت و …
    • روش غیرتهاجمی مانند استفاده از انواع کرم‌ها و ماسک‌های مراقبتی و جوانسازی پوست.

ما در این بخش به معرفی برخی روش‌های کم تهاجمی در جوانسازی پوست می‌پردازیم. این روش اثرات تقریبا آنی و نسبتا طولانی مدت دارند. استفاده از متخصص مجرب در این زمینه می‌تواند نتایج رضایت بخشی را با استفاده از این روش‌ها به دنبال داشته باشد.

لیزر اندولیفت

استفاده از لیزر اندولیفت برای درمان پیری و چروک پوست

جراحی لیفت صورت

یکی از روش‌های مدرن جوانسازی پوست، استفاده از لیزر اندولیفت است. در این روش مقدار بسیار نازکی فیبر وارد پوست می‌شود. سپس با استفاده از لیزرهای مادون قرمز، فیبرها سبب تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شوند. این شیوه می‌تواند توده‌های چربی نامناسب پوست را از بین ببرد و درمان مناسبی برای افتادگی پوست است. از لیزر اندولیفت برای زاویه سازی صورت، افزایش سفتی و کشسانی پوست، از بین بردن چروک‌های عمقی و خطوط اخم و لبخند و از بین بردن غبغب استفاده می‌شود.

روش هایفوتراپی

برای جوانسازی پوست با استفاده از روش هایفوتراپی از امواج اولتراسونیک استفاده می‌شود. این امواج به قسمت خاصی از پوست تابانده می‌شوند که این امر سبب تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود و می‌تواند چروک‌های سطحی و عمقی «انواع پوست صورت» را از بین ببرد. معمولا افراد در محدوده سنی 30 تا 75 سال می‌توانند به راحتی از این شیوه برای جوانسازی پوست استفاده کنند. از هایفوتراپی می‌توان برای از بین بردن یا کاهش چروک‌ها، رفع افتادگی پوست، لیفت ابرو و پوست، از بین بردن خطوط اخم و لبخند، اصلاح حالت چانه و لیفت در ناحیه گردن استفاده کرد.

روش هایفوتراپی

کربوکسی تراپی

یکی دیگر از شیوه‌های کم تهاجمی برای جوانسازی پوست، کربوکسی تراپی است. در این روش مقداری گاز دی اکسید کربن به پوست تزریق می‌شود. بدن در واکنش به تجمع دی اکسید کربن در هر ناحیه از بدن، خون رسانی را افزایش می‌دهد. این امر سبب ترمیم سلول ها و بهبود وضعیت پوست می‌شود. با استفاده از کربوکسی تراپی می‌توان تیرگی پوست در ناحیه اطراف چشم، چروک پوست، توده‌های چربی موضعی، افتادگی پوست و خطوط لبخند و اخم را از بین برد.

خرید سرم لیفتینگ صورت گاتیو

نتیجه گیری

شادابی و جوانی پوست در زیبایی بسیار موثر است. پدیده‌های مختلف در پیری پوست موثر هستند. تنها دلیلی که نمی‌توان برای آن درمان قطعی در نظر گرفت عوامل ژنتیک است؛ البته پیشرفت‌های رخ داده در علم پزشکی نیز به بهبود درمان در این بیماران کمک زیادی کرده است.

برای جوانسازی پوست، روش های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از انواع ماسک‌های خانگی، صنعتی، انواع کرم‌ها و بسیاری از روش‌های درمانی کم تهاجم یا حتی اعمال جراحی مختلف استفاده کنید. در مورد استفاده از ماسک و کرم ضدچروک باید مدت زمان طولانی را برای جوانسازی پوست اختصاص دهید و اثرات ناشی از این روش در طولانی مدت قابل مشاهده است.

قرص کلاژن گلد آدریان

به همین دلیل افراد تمایل به روش‌های مدرن و طبی برای جوانسازی پوست دارند. در روش های پزشکی نیز به دلیل هزینه مناسب‌تر و دوره نقاهت کوتاه‌تر و اثرات مطلوب تر افراد تمایل به استفاده از روش‌های کم تهاجمی مانند استفاده از انواع لیزرها و تزریق را دارند.

پماد ترمیم‌کننده آلفا

کرم ترمیم کننده پوست اورین

پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمان حتما از مشورت یک پزشک متخصص که شناخت درستی از مشکلات پوستی شما دارد بهره ببرید. میزان اعتماد شما به پزشک انتخابی بسیار تعیین‌کننده است؛ چراکه منجر می‌شود توصیه‌های وی را بدون هیچ تردیدی عملی کنید.

قرص فولیکوژن اروند فارمد
بازخوردها
    ارتباط با کارشناسان داروخانه روشا
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد